Gezondheid alle pijlers

tips om nacht door te komen met gekneusde ribben

18-11-2017 21:27 41 berichten
Door een vervelende val met mijn fiets heb ik mijn rug bezeerd en een aantal ribben gekneusd. Overdag gaat t zo zo maar de nachten zijn vreselijk. Als ik naar links draai voelt t alsof iemand met een mes in mij steekt en rechts idem dito. Ik heb al diverse botbreuken gehad maar dat deed nooit zo n pijn als dit.. Heeft er iemand de ultieme tip??
Alle reacties Link kopieren
De ultieme tip nog wel, als die maar bestond.
Gewoon paracetamol, of anders die gel met pijnstillende werking proberen?
Ben je wel naar huisarts geweest, wat was advies?
Anders bel alsnog huisartsenpost, zij kunnen je advies geven of consult
Helaas paracetamol of ibuprofen helpt weinig.. Dokter geeft ook aan dat eerste twee weken t rotst zijn...Maar misschien is er iemand die t ook gehad heeft en kan zeggen: dat heeft mij geholpen
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol helpt mij ook nooit, ik gebruik voltaren als pijnstiller (is diclofenac). Niet heel erg geweldig voor je maag trouwens, maar goed, dat is ibuprofen ook niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Slaapmedicatie?
Hap bellen voor diclofenac en maagbeschermer.
hebbes-1 schreef:
18-11-2017 21:43
Maar misschien is er iemand die t ook gehad heeft en kan zeggen: dat heeft mij geholpen

Meer dan 'zo min mogelijk bewegen' kan ik er niet van maken. En inderdaad, paracetamol voor het idee. Verder zul je het moeten uitzingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij hielp was om op de goede zij te gaan liggen en dan een kussen in mijn rug te leggen, zodat ik simpelweg niet op de pijnlijke zij kon draaien in mijn slaap. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een arm uit de kom gehad.
Daarbij hielp het om iets zittend te slapen. Veel kussens, goed stutten.
Als je iemand kent die nog een voedingskussen heeft liggen maakt dat het stutten makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf inbouwen met kussens zodat je zo weinig mogelijk kan draaien.
Is (half) rechtop slapen een optie?
Alle reacties Link kopieren
voltaren gel?
Toen ik m'n ribben gekneusd had kon ik de eerste tijd alleen op mijn rug slapen. Het was allemaal pijnlijk maar op m'n rug was het het minst pijnlijk. Dus het was 2 paracetamol erin, gaan liggen en hopen dat het snel werkte (en ik die nacht niet veel naar de wc moest want op staan vanuit bed was een drama qua pijn). Sliep toen nog niet veel, ben een zijslaper, maar ik kon zo tenminste een paar uur slapen.
Maar als je rug ook nog eens pijn doet is wellicht op je rug slapen te pijnlijk.
Sterkte want het kan nog wel een tijdje duren voor je pijnvrij bent.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 21:59
9.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Floaten :-)
http://www.floatcenter.nl/floaten/
Mijn man kampte met hetzelfde probleem, hij kreeg naproxen van de huisarts, werkte beter dan paracetamol.
Super bedankt allemaal.. Aan de maagbeschermer had ik nog niet gedacht..En inbouwen met kussens ga ik ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond gekneusde ribben ook vele malen vervelender dan eerdere kneuzingen en breuken! Ik heb van de zomer mijn ribben en middenrif gekneusd op reis, de eerste twee weken waren het ergst en slapen was een ramp. Op een gegeven moment op één plek een goed hotel geboekt en extra kussens gevraagd en mezelf 's nachts ingebouwd zodat ik niet kon draaien. Daarnaast bij de apotheek spierverslappers zodat ik goed door kon slapen en stevige pijnstillers, inderdaad ook met maagbeschermers erbij. Sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Drank.
Alle reacties Link kopieren
Arnica druppels van dr Vogel! Zelf gebruikt bij een kneuzing en zelfs de pijn van de gekneusde ribben van mn zus werd dragelijk.
Bij mij ook de zwaarste pijn die ik ooit heb gehad (tussenribspiertje gescheurd) en enige optie was op mijn rug liggen en dan kan ik niet slapen. Elke beweging deed pijn. En aangezien ik ook nog zwaar verkouden was, was het de hel. Heeft weken geduurd en ik heb er zelfs 'n reis voor moeten annuleren.
Ik zorgde dat ik 'n spiegel opgebouwd had met paracetamol/codeine + ibuprofen 600, maar dat was nog niet voldoende. Tramadol vond ik de bijwerkingen (soort motion sickness gevoel) eigenlijk erger dan de pijnstilling dus daar was ik snel klaar mee.
Tramadol! lang leve de tramadol...
Hetvrijewoord schreef:
18-11-2017 23:19
Tramadol! lang leve de tramadol...
Geen bijwerking van gehad?
redbulletje schreef:
18-11-2017 23:20
Geen bijwerking van gehad?
Niet heel vervelende, werd er wat slaperig van, was in mijn geval niet erg. ;-)
Zal per persoon verschillen zoals zo vaak.
Oh, ik had er ook nog Ibuprofen en paracetamol bij....


Good times. :blauwoog:
Bij echt hevige pijn is Tramadol vaak wel een uitkomst.

En minder seks nachts wil ook helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven