Gezondheid alle pijlers

Tips voor een zieke?

20-02-2024 11:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een paar dagen in de ontkenning te hebben gezeten en gewoon door te hebben geploeterd met de eerste tekenen van ziek worden, ging het vannacht bergafwaarts en lig ik nu toch echt met keelontsteking en koorts in bed.

Ik ben niet zo goed in ziek zijn (was zelfs geneigd om werk te bellen en te zeggen dat ik eind van de middag een afspraak wel telefonisch kon bijwonen als ik ietwat zou kunnen praten, maar dat is natuurlijk idioot :rofl: )

Luchtig topic, ook omdat ik me kapot verveel, maar wat zijn jullie ideale tips bij het ziek zijn? Eten/drinken, series/films, of andere life hacks op dit gebied. Kom maar door! Heb ik ook wat te forummen :hihi:
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 20-02-2024 12:02
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel vitamine c en probeer om stil te zijn. Praten maakt keelontsteking echt niet beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooral veel forum en verder een tijdschrift lezen en als je de concentratie kunt opbrengen, een boek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik echt ziek ben heb ik helemaal geen zin om te kletsen.

Dan doe ik gewoon wat mijn lijf wil. Meestal is dat liggen en series kijken afgewisseld met slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoelde met ‘kletsen’ eigenlijk forummen haha. Ik woon in een studio, dus van praten zal het niet komen vandaag.

Lig idd een beetje in bed lamlendig series te kijken. Weet niet zo goed wat ik wil met eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook keelontsteking en bijna geen stem. Ik hang op de bank en kijk tv en lees af en toe wat. In een tijdschrift want een boek is me te ingewikkeld nu. Tussendoor een dutje. Qua eten waterijsjes en zachte dingen, smoothies, drinken met een ijsblokje. Ik hoop straks een rondje te lopen en als ik me wat beter voel wel dat boek te lezen, te tekenen etc.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
freekenkaat schreef:
20-02-2024 12:09
Ik heb ook keelontsteking en bijna geen stem. Ik hang op de bank en kijk tv en lees af en toe wat. In een tijdschrift want een boek is me te ingewikkeld nu. Tussendoor een dutje. Qua eten waterijsjes en zachte dingen, smoothies, drinken met een ijsblokje. Ik hoop straks een rondje te lopen en als ik me wat beter voel wel dat boek te lezen, te tekenen etc.
Sterkte!
Beterschap! Wat kijk/lees je? Nog aanraders?
Alle reacties Link kopieren Quote
slapen, heel veel slapen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik echt ziek ben verveel ik me niet. Als ik me verveel dan kan ik ook werken, desnoods vanuit huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk nog maar eens goed aan de corona-tijd.
Als je ziek bent ontken je het niet en blijf je gewoon thuis. Je kan in bed liggen en als je je daar te fit voor voelt dan kom je uit bed.
Er is een verschil tussen fit genoeg voelen om uit bed te zijn en een boek te lezen dan fit genoeg voelen om de hele dag te werken
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
20-02-2024 12:36
Als ik echt ziek ben verveel ik me niet. Als ik me verveel dan kan ik ook werken, desnoods vanuit huis.
Ik werk in de zorg, dus thuiswerken geen optie. Ook werkt m’n hoofd daar helemaal niet genoeg voor. Enige wat lukt is een beetje voor me uit staren en iets kijken. Maar mij gaat dat wel vervelen, eigenlijk.
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 20-02-2024 13:42
9.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Het heerst he? Veel zure snoepjes zuigen om je keel soepel en nat te houden :mrgreen:

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vaak keelontsteking dus heb wel een aantal hacks en tips.
- oppassen met zuivel eten en drinken, dat irriteert je slijmvliezen
- maak thee van verse schijfjes gember, een halve citroen en voeg een lepel of twee biologische honing toe ( als de thee grotendeels afgekoeld is ).
- snoepjes zuigen.
- veel vit c 1000 tabletten slikken.

ijs kan helpen maar werkt hier niet echt. Zout water gorgelen ook niet.

Verder heel rustig aan doen, veel drinken en slapen. Beterschap.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon je vervelen en uitzieken zou ik zeggen. Ik hou er ook niet van maar je lichaam vraagt met koorts echt om rust.
Met keelontsteking haal ik altijd trachitol tegen de pijn en als het bacterieel is gorgelen met een zoutoplossing. Citrosan is ook fijn.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
In het begin, als de koorts plotseling stijgt, word ik high. Dat is enige gelegenheid voor mij om high te worden en dan voel ik me lekker zielig. Maar later ga ik me rot voelen en niet meer high, en dan doe ik eigenlijk niets meer dan wachten tot het over is.

Blessures zijn weer wat anders; dan probeer ik mezelf te verslaan door toch alles te doen wat ik eigenlijk niet moet doen omdat die alleen door rust overgaan. Maar dan doe ik het toch.

Ik zou het er even van nemen, als dat kan. Misschien kan je iets heel lekkers bestellen, als je tenminste kan eten.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 20-02-2024 13:40
7.84% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net een tripje naar de supermarkt gemaakt (gelukkig op 100 m afstand) en citroen en gember gehaald om thee van te zetten. Verder nog sinaasappels en snoepjes om op te zuigen. Geen straf gelukkig.

Probeer me er idd maar aan over te geven, maar vind ik lastig merk ik. Heb dan altijd zo’n schuldgevoel en het idee dat ik nog veel zieker zou moeten zijn om thuis te blijven. Maar elke keer doet slikken zeer en er komt geen woord uit zonder pijn, dus cliënten hadden helemaal niks aan me gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
En je zou cliënten en collega's alleen maar besmetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
-April- schreef:
20-02-2024 12:43
Denk nog maar eens goed aan de corona-tijd.
Als je ziek bent ontken je het niet en blijf je gewoon thuis. Je kan in bed liggen en als je je daar te fit voor voelt dan kom je uit bed.
Er is een verschil tussen fit genoeg voelen om uit bed te zijn en een boek te lezen dan fit genoeg voelen om de hele dag te werken
Dat is beslist waar maar probeer dat maar eens over te brengen aan sceptische toeschouwers! :)
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
20-02-2024 13:43
En je zou cliënten en collega's alleen maar besmetten.
Precies, dat is ook zo. Ben ik weer beter en dan ligt de volgende er over drie dagen af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Strepsils, wanneer eten moeilijk gaat aquarius.. ijsklontjes.. of ice tea green in blokjes invriezen.

Netflix.... Bridgerton seizoen 1 en 2 (nog een keer) kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterijsjes eten en One Day (Netflix) kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik ziek ben ligt het er toch nog aan hoe ziek ik ben of wat ik mankeer. Bij griep en koorts en ontstekingen slaap ik veel, tussendoor kijk ik naar buiten (mooi uitzicht) of luister ik naar muziek. Als het ergste voorbij is werkt een stomme serie of een boek, en rust ik veel en slaap ik vaak. Daarna kan ik lekker uit bed, douchen, makkelijke kleren aan en dan is het meestal wat tv kijken, nieuws lezen, af en toe iets simpels doen om mijn energie te peilen en ben ik hooguit 2 dagen later wel weer aan het werk.
Van een kleine vonk komt vaak een groot vuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren overdag knapte ik wel wat op maar vanaf de avond weer flinke keelpijn, word er nu net ook wakker van dus lig nu op een Strepsil te zuigen. Enorm veel last. Ik houd netjes mn pcm op spiegel maar het doet voor de nachten te weinig, dus ik ga over op ibu voor de avonden. Was expres lekker vroeg om 21.45 naar bed gegaan maar nu klaarwakker.

Ben er helemaal klaar mee :|
Alle reacties Link kopieren Quote
Haal strepfen ipv strepsils

Verder geen tips
Beterschap
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag per dag viermaal 2x500mcg paracetamol en 3x400mcg ibuprofen volgens de richtlijnen. Ik zou dus je paraspiegel zo hoog houden en daar dan nog ibu bij slikken. Mijn ervaring is dat de combinatie vaak goed werkt. Sterkte!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven