Gezondheid alle pijlers

Tussentijds bloeden met mirena

21-03-2024 13:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Als eerste; ik ben van plan de ha te bellen maar zou graag ook jullie ervaringen willen weten betreft het tussentijds bloeden met de Mirena spiraal.

14 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon. 6 maanden later heb ik een Mirena spiraal laten plaatsen. De pijn viel mee, alleen ik begon wel gelijk te bloeden en dit hield 6 weken aan. Daarna begon mijn normale cyclus weer opgang te komen, helaas wel langere tijd bloeden ( 8/9 dagen ) maar gelukkig geen pijn meer. Hij zit er nu dus ongeveer 9 maanden in. Vorige maand kreeg ik opeens geen menstruatie meer, ik dacht jippie! Eindelijk geen menstruatie meer zoals je zou verwachten met de Mirena. Een zwangerschap is uitgesloten. Helaas begon ik eind vorige maand toch te menstrueren en dit hield weer gebruikelijk 8/9 dagen aan. Mijn menstruatie was net een paar dagen weg, tot ik met naar de wc gaan ineens weer bloed zag, donker bloed. Niet veel maar wel voldoende om een inlegkruisje te dragen. Dit houd nu al ruim 2 weken aan. Soms 1 dag niet, soms heel licht bloed en soms bruin. Krampen heb ik niet echt, en soms is het alleen met plassen dat er bloed mee komt. Is dit een normaal beeld wat kan voorkomen bij een Mirena? Ik wordt een beetje bang wat ik allemaal op internet lees. Ik ben van plan om de ha te bellen, voor het geval hij niet meer goed zit. De touwtjes kan ik wel voelen.
Oja, volgens mijn cyclus moet ik pas over een week weer ongesteld worden.


Bedankt alvast voor het lezen.
Lieve groet
Alle reacties Link kopieren Quote
Edit:
Hiervoor nooit last gehad van tussentijdse bloedingen
Alle reacties Link kopieren Quote
de bijsluiter:

Menstruatiepatroon
Als gevolg van het hormoon in Mirena zal uw menstruatiepatroon gaan veranderen. Mirena brengt het
baarmoederslijmvlies in een rustfase, een toestand die vergelijkbaar is met die tijdens een periode van
borstvoeding. Omdat het enkele maanden kan duren tot dit nieuwe evenwicht wordt bereikt, kan
tijdens deze eerste maanden na het plaatsen soms onregelmatig bloedverlies optreden. Meestal gaat het
om druppelsgewijs bloedverlies (spotting). De hoeveelheid bloedverlies verschilt van vrouw tot
vrouw, maar vermindert meestal geleidelijk. Tijdens de eerste maand van het gebruik kan het
bloedverlies regelmatig optreden, waardoor het lijkt alsof de menstruatie enkele weken aanhoudt. Na
verloop van tijd zal het bloedverlies minder worden en minder vaak optreden; na drie tot zes maanden
neemt dit af tot enkele dagen bloedverlies per maand. Bij een klein aantal vrouwen kan het voorkomen
dat er direct na plaatsing geen bloedverlies meer is.
Blijft uw menstruatie 6 weken of langer uit na het begin van uw vorige menstruatie, vertel dit dan aan
uw arts. Er hoeft niets aan de hand te zijn, maar om een zwangerschap uit te sluiten kan uw arts toch
besluiten een zwangerschapstest te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
21-03-2024 13:22
de bijsluiter:

Menstruatiepatroon
Als gevolg van het hormoon in Mirena zal uw menstruatiepatroon gaan veranderen. Mirena brengt het
baarmoederslijmvlies in een rustfase, een toestand die vergelijkbaar is met die tijdens een periode van
borstvoeding. Omdat het enkele maanden kan duren tot dit nieuwe evenwicht wordt bereikt, kan
tijdens deze eerste maanden na het plaatsen soms onregelmatig bloedverlies optreden. Meestal gaat het
om druppelsgewijs bloedverlies (spotting). De hoeveelheid bloedverlies verschilt van vrouw tot
vrouw, maar vermindert meestal geleidelijk. Tijdens de eerste maand van het gebruik kan het
bloedverlies regelmatig optreden, waardoor het lijkt alsof de menstruatie enkele weken aanhoudt. Na
verloop van tijd zal het bloedverlies minder worden en minder vaak optreden; na drie tot zes maanden
neemt dit af tot enkele dagen bloedverlies per maand. Bij een klein aantal vrouwen kan het voorkomen
dat er direct na plaatsing geen bloedverlies meer is.
Blijft uw menstruatie 6 weken of langer uit na het begin van uw vorige menstruatie, vertel dit dan aan
uw arts. Er hoeft niets aan de hand te zijn, maar om een zwangerschap uit te sluiten kan uw arts toch
besluiten een zwangerschapstest te doen.

Bedankt voor je reactie. Dit had ik inderdaad ook gezien, vond het alleen opvallend dat het na 3 tot 6 maanden toch wel over moet zijn. Hij zit al bijna 10 maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier inmiddels de 3e Mirena en ook het eerste jaar rare onregelmatige bloedingen.
Bij de eerste duurde dat een maand of 6, bij de tweede helemaal geen last en de derde een heel jaar.

Geen pijl op te trekken dus.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een mirena laten plaatsen en na ruim een jaar lang op en af bloeden er weer uit laten halen. Wat een ellende dat ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Notsosadgrl schreef:
21-03-2024 13:24
Bedankt voor je reactie. Dit had ik inderdaad ook gezien, vond het alleen opvallend dat het na 3 tot 6 maanden toch wel over moet zijn. Hij zit al bijna 10 maanden.
" Na verloop van tijd zal het bloedverlies minder worden en minder vaak optreden; na drie tot zes maanden
neemt dit af tot enkele dagen bloedverlies per maand."

het staat er duidelijk, het bloedverlies neemt af, maar er blijft vaak wel bloedverlies
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem er ooit na een klein jaar weer uit laten halen ; ik had zo’n beetje chronisch tussentijds bloedverlies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
21-03-2024 13:35
Ik heb hem er ooit na een klein jaar weer uit laten halen ; ik had zo’n beetje chronisch tussentijds bloedverlies.
Ik ben weer up and running BGB 😉.
Of nou ja, running, althans weer online.
Pogingggg 3!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem bijna 5 jaar gehad, tussendoor nog extra terug geweest naar de ha, maar bleef hier last van houden.
Om die reden na het verwijderen niet meer opnieuw laten plaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh ik zit hier ook mee. Ik heb altijd Mirena gehad en was nooit ongesteld, maar afgelopen jaar even zonder gedaan. Ik wilde eens voelen hoe het was zonder anticonceptie. Sinds januari heb ik weer een nieuwe geplaatst en ik blijf inderdaad maar bloeden. Dan had ik voorgaande keren niet.
Maar toch nog even geduld hebben dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook alleen maar onregelmatige bloedingen. Na een jaar Mirena er uit en het was nagenoeg meteen over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lievelieve schreef:
21-03-2024 13:43
Ik ben weer up and running BGB 😉.
Of nou ja, running, althans weer online.
Pogingggg 3!
👋
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
21-03-2024 13:26
Hier inmiddels de 3e Mirena en ook het eerste jaar rare onregelmatige bloedingen.
Bij de eerste duurde dat een maand of 6, bij de tweede helemaal geen last en de derde een heel jaar.

Geen pijl op te trekken dus.
Dit. Ik had het omdat ik sowieso maar wat aan menstrueerde, dus die mirena was sowieso een verbetering.
Daarna bij 1 en 2 na een aantal maanden nooit meer ongesteld geweest. Dus ik had het er wel voor over maar dat was omdat mijn startsituatie erger was, zeg maar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven