Gezondheid alle pijlers

Tussentijds bloedverlies

23-03-2023 22:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard ga ik morgen de huisarts bellen en vraag ik geen medisch advies, maar ik merk dat het me gewoon even niet lekker zit en dan is het fijn om het er even over te hebben.

Vandaag had ik een tussentijdse bloeding. Opzich niks om je zorgen over te maken, maar omdat ik net ongesteld ben geweest (ik slik de pil door en doe om de drie maanden een stopweek) en die is net geweest en ik dit de laatste tijd wel vaker heb zit het me niet lekker. Dus: maandag even huisarts bellen.

En toch merk ik dat de paniek dan een beetje toe slaat. Ik stond niet vooraan toen de kankerloze genen werden uitgedeeld, zegmaar. Zie mezelf al tussen zes planken liggen. Dat slaat werkelijkwaar nergens op, want zelfs al zou het HPV zijn (wat niet hoeft), dan is er nog niet per se iets aan de hand.

Rationeel weet ik dat. Gevoelsmatig toch lastig om niet te piekeren. Ik vind het fijn om even mijn ei kwijt te kunnen en hoor graag jullie ervaringen.
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 23-03-2023 23:37
0.05% gewijzigd
Hier is de oorzaak heel duidelijk: ik heb een niche in mijn baarmoeder, helaas erbij gekregen na een keizersnede. Vind het echt een klote kwaaltje, loop zeker twee weken per cyclus uit voorzorg met tampon of inlegkruisje. Op de gekste momenten verlies ik in ene weer wat bloed. Wordt er moedeloos van. Van mij mag mijn baarmoeder eruit. Drie kinderen verder, ding heeft prima dienst gedaan, nu graag weg ermee. :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap hoe je je voelt, ik had een tijdje bloedverlies na seks, daar had ik ook wel stress van. Gelukkig hele begripvolle dokter en na uitstrijkje bleek er niks aan de hand, het stopte ook vanzelf weer. Maar die stress is rot inderdaad. Hoop dat je snel een goeie uitslag hebt en weer rust! Dat je lichaam gewoon even van slag is of dat er een onschuldig bloedvaatje beschadigd is of iets.
Ik heb regelmatig tussentijdse bloedingen. De (mijn) baarmoedermond is gewoon gevoelig.

Kan ook zijn omdat je een droge poes hebt en het schuurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
23-03-2023 22:55
Ik heb regelmatig tussentijdse bloedingen. De (mijn) baarmoedermond is gewoon gevoelig.

Kan ook zijn omdat je een droge poes hebt en het schuurt.
Maar ik heb al een week geen seks gehad. Ik bloed ook niet na de seks! Alleen tussen mijn ongesteldheid door. Vandaag best wel heftig ook, zag er echt even uit als lichte ongesteldheid dus daar schrok ik van.
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 23-03-2023 23:06
19.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
stokbootje schreef:
23-03-2023 22:54
Ik snap hoe je je voelt, ik had een tijdje bloedverlies na seks, daar had ik ook wel stress van. Gelukkig hele begripvolle dokter en na uitstrijkje bleek er niks aan de hand, het stopte ook vanzelf weer. Maar die stress is rot inderdaad. Hoop dat je snel een goeie uitslag hebt en weer rust! Dat je lichaam gewoon even van slag is of dat er een onschuldig bloedvaatje beschadigd is of iets.
Dankjewel! Geruststellend om te horen dat het bij jou niets ergs was!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi TO,
Gewoon morgen de huisarts bellen.
Ik had het ook, en uitstrijkje was ook oke.

Sterkte!! Het is gewoon vervelend!!
Heel veel vrouwen hebben dit en heel vaak is er geen oorzaak te achterhalen. Ik gebruik geen (hormonale) anticonceptie en heb helaas ook elke maand tussentijdse bloedverlies. Maar er is geen oorzaak gevonden.

Wel goed om even te checken uiteraard, maar het hoeft dus ook zeker niets ergs te zijn en weet dat dit echt veel voorkomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit heb ik ook weleens. Toevallig werd ik 30 vorig jaar, dus uitstrijkje, en die was goed. Maak je niet teveel zorgen, veel vrouwen hebben dit hoor. Wel goed dat je even naar de huisarts gaat, dat kan nooit kwaad.
Succes. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de geruststelling, maakt me echt al een stuk minder bezorgd :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook echt heel vaak, geen peil op te trekken wanneer ik weer wat bloed verlies. Ondanks dat ik wel een regelmatige cyclus heb, heb ik soms toch gewoon een bloedinkje tussendoor. De ene keer een paar druppels, andere keren tampon nodig.

Goed dat je het even na laat kijken maar waarschijnlijk is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je toevallig onlangs van merk geswitched wat betreft de pil? Dit zorgde bij mij om de haverklap om doorbraakbloedingen. Gebruik nu alleen nog m'n vertrouwde merk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet van merk geswitched. Heb deze al jaaaaren. Daarvoor wel een ander merk, zelfde hoeveelheden stoffen gehad. Destijds niks van de switch gemerkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan het zijn dat de pil na al die jaren te licht voor je is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Meauve01 schreef:
27-03-2023 15:41
Kan het zijn dat de pil na al die jaren te licht voor je is?
Sorry, ik had je reactie niet meer gezien. Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Update:

Ik ben bij de huisarts geweest. Ze luisterde heel goed en dacht heel fijn mee. Zelf zei ze dat ze, omdat ik net 25 ben, eigenlijk echt geen onrustige cellen verwacht. Kan zijn dat we op een uitstrijkje hpv zouden vangen maar dan is het ook gewoon blijven controleren en wachten tot het lichaam het opruimt, wat meestal gebeurt.

Zij adviseerde me om eerst drie maanden lang wel een stopweek te doen na elke pilstrip omdat ze vermoedt dat mijn baarmoederslijmvlies wat dunner is geworden door langdurig pilgebruik. Als ik last blijf houden van tussentijdse bloedingen doen we een uitstrijkje (of als ik me toch nog bedenk, ik mag altijd bellen).

Ik was eigenlijk best wel gerustgesteld, omdat ik het prima vind om even drie maanden te wachten en het rustig aan te kijken. Nou zei een vriendin ‘Ik zou wel écht een uitstrijkje laten maken hoor, de mijne was wel slecht, straks heb je wel iets en dan ben je te laat’
Nou, nu maak ik me weer helemaal zorgen :thumbsup:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven