Gezondheid alle pijlers

Twee studies: Mogelijk wissen de mazelen deels immuunsysteem

06-11-2019 23:31 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Interessant.
Zonder meteen hieruit te concluderen dat anti-vaccinator-fanaten het fout hebben, verwacht ik dat deze twee studies zeker niet de laatste zullen zijn op dit onderwerp.

Belangrijke info voor wie het onverstandige besluit wil nemen om zijn kind niet te beschermen: Een mazeleninfectie is waarschijnlijk niet goed voor het immuunsysteem.

Even kort samengevat:

- Kinderen bouwen in hun jonge jaren immuniteit op door veel contact met vreemde stoffen en ziekmakers. Het immuunsysteem leert al die ziekmakers kennen en slaat ze op. (dit was al bekend)
- Verschillende ziektes kunnen zich richten op verschillende lichaamsdelen.
Het mazelenvirus valt direct het immuunsysteem aan. (dit was al bekend)

- Twee studies vinden dat na een mazeleninfectie dit geheugen van het immuunsysteem, deze bibliotheek over ziekmakers voor een groot deel kan wissen - tot 73% van de informatie kan gewist worden. (dit is nieuw ontdekt)

- Onderzoekers uit vroeger tijden merkten al op dat kinderen in de maanden/jaren na de mazelen vatbaarder waren voor infecties.
Bij 50% van sterfgevallen aan infecties had het kind eerder een mazelen-infectie gehad.
Dat is in overeenstemming met de bevinding uit die twee nieuwe onderzoeken: Het immuunsysteem beschermt na de mazelen veel minder goed. Die oude onderzoekers zagen dit wel (en ze hadden grote aantallen patiënten om hun conclusies te trekken!!), maar ze wisten alleen niet waarom.


https://arstechnica.com/science/2019/11 ... ms-memory/
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
dit gaat werkelijk nergens over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven