Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmelinfectie: GEK van de jeuk!!!

27-08-2008 11:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo,

Gister kwam ik erachter dat ik een vaginale schimmelinfectie heb en ben meteen naar de dokter gegaan.

Heb een 1-daagse kuur meegekregen, een zalf-capsule die ik gisteravond voor het slapengaan ingebracht heb.



De pijn is langzaamaan minder geworden, maar de jeuk....vreselijk!!! Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hier vanaf ben??

Ik zit op mijn werk en de jeuk is bijna ondraaglijk!! Kan hier ook niet ongegeneerd lopen krabben hahaha.



iemand ervaringen met deze vreselijke jeuk en hoe lang duurt dit...?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hmmzzz zit nu met mn benen wijd, haha! gelukkig heb ik een redelijk beschutte werkplek....;-)

String heb ik idd bewust niet aangedaan, lang leve de Bjorn Borg-boxers!!!

Deed het bij jullie ook pijn?

Ik moet er bijvoorbeeld echt niet aan denken dat er iemand bij in de buurt komt (lees: sex oid)

Het idee alleen al!! :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het! Maar geloof me, het wordt weer beter! :) Ook het zin in sex gedeelte! Zolang je de wrijving zo min mogelijk houdt (misschien kan een collega een kopje koffie voor je halen? ;) ) en niet krabben, dan zal de pijn minder worden. Maar je moet echt nog even naar de HA of bel de HA tijdens het telefonisch spreekuur, en vraag naar nog een kuur of naar een ander middel. Bij mij werkte Canesten Duo (inwendige en uitwendige zalf) het beste, dit omdat je de infectie tegen gaat, maar ook omdat je de klachten (jeuk, roodheid, opgezet & pijn) met de uitwendige zalf tegen gaat.
Alle reacties Link kopieren
maar candida is toch besmettelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend nooit besmet. Er is, geloof ik, een verschil tussen externe cadida en interne, en ik had de vorm die niet besmettelijk was. Maar als er niks mis is mijn zijn zuurgraad, zal er niks gebeuren, al zou ik niet zo snel seks hebben als je de candida in volle hevigheid aanwezig is.

Maar ik bedoelde vooral te zeggen dat de zin in seks weer terug komt als de pijn en jeuk (en dus de candida) voorbij is! Nog even geduld dus Suy! :)
Alle reacties Link kopieren
@moi-eva: ik heb dus al zo'n inwendige capsule gisteravond ingebracht, maar vraag me dus af of dat genoeg is....



@Shyte: ja je kan het dmv sex aan je partner "geven". Heb mijn vriend al gevraagd of hij ook last heeft van jeuk, maar hij heeft gelukkig nergens last van!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een tip voor jeuk buiten de vagina, dus je schaamlippen etc. Canesten voetschimmelcreme helpt daartegen. Te koop bij de drogist. Maak eerst je vagina schoon met lauw water. Daarna insmeren. Herhalen bij terugkomen van de jeuk. Let op: Niet IN je vagina gebruiken. Jeuk is inderdaad vreselijk. Verschoon ook regelmatig je slip en draag even katoen, dat ademt. Hoop dat je er snel vanaf bent.

Bij blijvende jeuk in de vagina nogmaals een kuur vragen van de huisarts. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Was je handdoeken en ondergoed op 90 graden. Als je mooie tere lingerie hebt, niet doen, dan alleen even het kruisje heet strijken. Schimmels gaan niet weg bij wassen op 60 graden, anders blijf je jezelf besmetten!



Zorg dat je de komende dagen veel drinkt, alles heet wast en je ondergoed strijkt, eventueel nog even langs de HA voor een extra tablet.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het altijd prettig het idee te hebben dat ik wat deed. Vaginale productlijnen (Lactacyd, bioclin) hebben vaak wel zo'n vaginale douche in hun assortiment. Ik zou de spuitflacon nemen, vullen met water en mezelf regelmatig even afspoelen van binnen. Dit met de gedachte dat die afscheiding dan ook even weg is. Misschien zit het alleen tussen de oren, maar dit pas ik ook toe wanneer ik hevig menstrueer en dat zorgt er dan voor dat ik me dan minder vies voel.
Alle reacties Link kopieren
@JWvB: een vaginale douche is nergens goed voor, alleen om je natuurlijke bescherming weg te wassen. Geloof me, ik heb heel vaak last gehad van die schimmel infectie, en ik heb alles gebruikt, en nu draag ik geen strings meer, geen strakke broeken, ik slaap zonder broek of onderborek en ik was me alleen met lauw water, en ik heb er al 4 weken geen last meer van! Hemels! Moraal van het verhaal: Geen geouwehoer daar beneden!
Alle reacties Link kopieren
maar het kan wel zijn dat je partner het jou geeft zonder dat hij klachten heeft..

Laatst was hier ook een topic over en toen hadden ze het ook over het drinken van cranberry sap.. is niet goedkoop maar moet heel goed helpen!!
JWvB schreef op 27 augustus 2008 @ 14:46:

Ik vond het altijd prettig het idee te hebben dat ik wat deed. Vaginale productlijnen (Lactacyd, bioclin) hebben vaak wel zo'n vaginale douche in hun assortiment. Ik zou de spuitflacon nemen, vullen met water en mezelf regelmatig even afspoelen van binnen. Dit met de gedachte dat die afscheiding dan ook even weg is. Misschien zit het alleen tussen de oren, maar dit pas ik ook toe wanneer ik hevig menstrueer en dat zorgt er dan voor dat ik me dan minder vies voel.
Je vagina is een zelfreinigend orgaan en heeft geen zeep, lactacyd, bioclin etc nodig'. Dat veroorzaakt juist alleen maar ellende.
Alle reacties Link kopieren
heb het heel vaak gehad en meer dan afwachten, balen en je best doen niet te krabben kun je eigenlijk niet doen. Bij mij was het wel altijd binnen een, twee dagen weg.
moi_eva schreef op 27 augustus 2008 @ 13:51:

Maar je moet echt nog even naar de HA of bel de HA tijdens het telefonisch spreekuur, en vraag naar nog een kuur of naar een ander middel.




TO heeft pas gisteravond de capsule gebruikt!

Het heeft echt even tijd nodig voor de jeuk weg is.



Meestal is een 1-daagse kuur gewoon genoeg.



Het is ook niet zo dat je bij een 3-daagse kuur drie keer zo veel krijgt.

Kijk maar eens naar de dosis die je gehad hebt.

Bij een 1-daagse kuur is dat 1200 mg, bij een 3-daagse kuur

drie keer 400 mg.
Alle reacties Link kopieren
@Ika35: thanx, dat wist ik niet!

Afwachten dus.......

Omdat ik het nooit eerder heb gehad weet ik ook niet zo goed hoe of wat. Had nooit gedacht dat het zo vervelend zou zijn eigenlijk.

Inmiddels is de ergset jeuk trouwens wat afgezakt godzijdank!

Pijn doet het nog wel heel erg....

Afwachten dus, pfff!



Trouwens ik gebruik nooit lactacyd of andere zeep oid voor mijn vagina. ben het eens met Misschicken dat een vagina normaalgesproken zelfreinigend is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Even een update!

De jeuk is gelukkig veel minder geworden en het doet ook niet zoveel pijn meer.

Maar toen ik gisteravond bij mijn vriend kwam had hij dus ook jeuk en zijn eikel was helemaal rood! Hebben we dus samen gezellig jeukend op de bank gezeten.;-)

Heb hem mijn zalfje gegeven en ga straks een nieuwe voor mezelf halen....

Er komt trouwens wel heel veel witte rotzooi/afscheiding? uit bij mij. Is dat gebruikelijk?
Die afscheiding kan ook de inhoud van de capsule zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat zal het inderdaad zijn misschicken!
Alle reacties Link kopieren
misschicken schreef op 27 augustus 2008 @ 15:15:

Je vagina is een zelfreinigend orgaan en heeft geen zeep, lactacyd, bioclin etc nodig'. Dat veroorzaakt juist alleen maar ellende.
Ik zeg ook niet dat je zeep, lactacyd, bioclin, etc. moet gebruiken, ik spoel tijdens het douchen de boel om met lauw water. Dat doe ik trouwens niet elke dag, maar eigenlijk alleen die twee dagen dat ik zwaar menstrueer. Daar gebruik ik wel die spuitflacon voor (die ze los verkopen).
Alle reacties Link kopieren
moi_eva schreef op 27 augustus 2008 @ 15:11:

@JWvB: een vaginale douche is nergens goed voor, alleen om je natuurlijke bescherming weg te wassen. Geloof me, ik heb heel vaak last gehad van die schimmel infectie, en ik heb alles gebruikt, en nu draag ik geen strings meer, geen strakke broeken, ik slaap zonder broek of onderborek en ik was me alleen met lauw water, en ik heb er al 4 weken geen last meer van! Hemels! Moraal van het verhaal: Geen geouwehoer daar beneden!
Zie antwoord aan misschicken. Ik heb zelf nooit strings, strakke broeken e.d. gedragen en nooit daar beneden geOH't. Toch heb ik een periode ook echt regelmatig last gehad van schimmel. Heb trouwens van de HA destijds dan een oraal middel gekregen, en geen locaal in te brengen pil. Ik spoel mezelf af en toe met lauw water (voornamelijk omdat ik het idee heb dat ik stink) en ik heb er inmiddels al 9 jaar geen schimmelinfectie meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
O.a. bij etos verkopen ze een soort vaginale gel, die helpt bij bv vaginale schimmelinfecties, heet multigyn, staat vaak bij de tampons etc. Ik heb hem laatst gebruikt toen ik zelf dacht dat ik een schimmelinfectie had. Je kunt het inbrengen (zit een soort inbrenghulsje bij) en het gaat helemaal 'tintelen' en zorgt absoluut voor minder jeuk! Je mag het zo vaak gebruiken als je wilt, en ik vond het erg fijn spul, en mn klachten waren na 3 dagen helemaal over.

Weet alleen niet of je dit kunt en mag gebruiken naast de medicatie die je van de huisarts hebt gekregen...Succes verder! Pien
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ongeveer 3 dagen last van een vaginale schimmelinfectie, maar niet een hele heftige. Het jeukt wel maar niet ondraaglijk, ook heb ik geen buikpijn. Op internet lees ik dat het meestal vanzelf weer overgaat. Ik heb cranberry supplementen gekocht en ik drink veel, eet zo min mogelijk suiker, draag even geen strings en ik was mezelf altijd met lauw water, nooit vaginale douches e.d. ik hoop dat het helpt, heb wel het idee dat het vandaag erger is dan gister.... :s

Als het nog erger wordt ga ik maar even langs de HA, maar zijn er mensen met ervaringen waarbij het vanzelf over gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ook las ik ergens over vrij verkrijgbare middelen/tabletten? Ik vind het geen ramp om nar de HA te gaan, maar als ik zelf ergens iets kan kopen is dat natuurlijk wel makkelijk. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
Bij de huisarts kan je capsules (orale of vaginale) of een creme krijgen tegen schimmelnfecties. Het werkzame bestanddeel is miconazolnitraat. De zalf die je krijt bij vaginale infectie is gyno-miconazolnitraat. De gewone miconazolnitraat (dit gebruikt wordt tegen voetschimmel) is niet geschikt voor de vagina!

Zelfzorgmiddelen werken ook minder goed!



Het beste kan je naar de huisarts gaan met een schimmelinfectie, als je die eens gehad hebt herken je het direct mocht je het nog eens krijgen. Je kan dan de volgende keer gewoon de doktersassistente bellen voor een nieuwe tube.



En verder....niet met zeep of dergelijke wassen. Katoenen ondergoed, geen strakke kleding, 's nachts geen onderkleding
Alle reacties Link kopieren
Vervelend! Ah, de jeuk en de pijn en de zwelling, vreselijk! Bij mij werken die paaseieren niet zo goed. Ik krijg altijd één pil van de dokter, fluconazol, om in te nemen. Binnen een paar dagen is het dan over.

Sommige tips hier zou ik niet opvolgen. Tampon met yoghurt is echt slecht, want yoghurt is een goede voedingsbodem voor bacteriën. Verder zou ik me ook verre houden van allerlei vaginale 'zeepjes'.

Wel: katoenen onderbroeken dragen en die wassen op 60 graden.

Als je nou erge jeuk hebt en je bent thuis, ga dan met je benen wijd op bed liggen en leg een koude washand op je kruis. Dat geeft wel even verlichting. Probeer niet te krabben want dan wordt de zwelling erger.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hey Isabelle,

Ik zou als ik jou was wel de huisarts even bellen.

Bij mij ging het vorige week beter maar sinds zaterdag weer vreselijke jeuk! Ben gister weer naar de huisarts gegaan en heb nu een kuur van 2 weken(!!!!) gekregen....:-(

Elke dag een applicator met zalf erin...pfff....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven