vaginale (vis) lucht
zondag 15 april 2012 om 20:48
Eh, tja, dames...ik heb al een tijdje last van een onaangename vaginale geur. Echt heel vies. Ik heb er al twee keer een antibioticakuur voor gehad (is geen soa volgens huisarts), toen was het even weg, maar na de laatste keer is het eigenlijk niet weggegaan. Het is op dit moment zo vervelend dat de zin in seks me ontnomen wordt, omdat de lucht dan nog erger wordt. Ik wil morgen nog een keer naar de huisarts voor een nieuwe kuur. Ik slik nu "orthiflor-fem" en spoel regelmatig mijn vagina met lauwwarmwater. Hebben jullie nog tips / adviezen wat wel helpt?
dinsdag 17 april 2012 om 14:10
quote:famke76 schreef op 17 april 2012 @ 12:47:
Flagyl/Metronidazol werd ik trouwens ontzettend misselijk van.
Ik had daar inderdaad ook last van. En heel gek maar had 's nachts ook echt onrust.
Ik ging er van slaapwandelen met de gedachten dat ik nog iets in de koelkast moest zetten maar ik stond in de douche.. zo raar! Stond ook in de bijwerkingen dat dat kon...
Flagyl/Metronidazol werd ik trouwens ontzettend misselijk van.
Ik had daar inderdaad ook last van. En heel gek maar had 's nachts ook echt onrust.
Ik ging er van slaapwandelen met de gedachten dat ik nog iets in de koelkast moest zetten maar ik stond in de douche.. zo raar! Stond ook in de bijwerkingen dat dat kon...
dinsdag 17 april 2012 om 15:33
zaterdag 5 mei 2012 om 00:08
zondag 13 mei 2012 om 16:19
quote:saaaaar81 schreef op 05 mei 2012 @ 00:09:
En dit als allereerste bericht?
Jij lelijk, Noors boswezen, ga je schamen!
Ik lees mee , heb geen ervaring , geen tips .
En dit als allereerste bericht?
Jij lelijk, Noors boswezen, ga je schamen!
Ik lees mee , heb geen ervaring , geen tips .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 21 mei 2012 om 20:13
maandag 21 mei 2012 om 20:22
Ik had ook lange tijd last van bacteriële vaginose. Wat een ellende! Ook al ben je nog zo schoon op jezelf, je blijft het ruiken. Ik wilde niet aan de antibiotica aangezien ik daar geen succesverhalen van las. De hele huis tuin en keuken overhoop gehaald; multigyn en vergelijkbare middeltjes, tea tree, eetpatroon aanpassen, geen tampons meer gebruiken enz. enz. Niets hielp. Op een gegeven moment kreeg ik een antibioticakuur voor een ander probleem en vanaf dat moment was het weg en is het nooit meer teruggekomen.
Bij mij hielp anitbiotica dus wel, gelukkig maar, ik was ten einde raad.
Bij mij hielp anitbiotica dus wel, gelukkig maar, ik was ten einde raad.
donderdag 31 mei 2012 om 20:23
Ik heb er echt heel lang mee gelopen (Denk wel 18 maanden) Elke dag spoelen met water was het enige dat hielp.
Heb nog gespoeld met een oertinctuur van het reformhuis (kom even niet op de naam, arnica ofzo) Hielp ook niet.
Ik heb eerst ook een antibiotica-kuur gehad, werd daar heel naar van en werkte maar tijdelijk. Wat na enig onderzoek op internet dus heel normaal is blijkbaar. Ik snap niet dat een huisarts dat dan voorschrijft! Je gaat toch niet om de 6 weken een antibiotica-kuur doen? Dweilen met de kraan open dus...................(uwghl.....)
Zelf zwanger geweest tussendoor en daarna borstvoeding gegeven dus dan neem je niet eens een kuurtje.
En toen eindelijk, EINDELIJK, heb ik Balance activ gevonden bij de drogist. Had het wel al eerder zien staan maar vond het erg duur voor iets waarin ik niet geloofde. Toch maar geprobeert en nu ben ik er al 7 weken vanaf.
Eerste weken heel para gedacht dat ik het steeds weer rook maar echt geen last meer van gehad! I'm so releaved!
Ben wel gestopt met tampons te gebruiken. Is even wennen maar toch wel schoner ofzo.....
Hoop echt dat je er vanaf komt.
Heb nog gespoeld met een oertinctuur van het reformhuis (kom even niet op de naam, arnica ofzo) Hielp ook niet.
Ik heb eerst ook een antibiotica-kuur gehad, werd daar heel naar van en werkte maar tijdelijk. Wat na enig onderzoek op internet dus heel normaal is blijkbaar. Ik snap niet dat een huisarts dat dan voorschrijft! Je gaat toch niet om de 6 weken een antibiotica-kuur doen? Dweilen met de kraan open dus...................(uwghl.....)
Zelf zwanger geweest tussendoor en daarna borstvoeding gegeven dus dan neem je niet eens een kuurtje.
En toen eindelijk, EINDELIJK, heb ik Balance activ gevonden bij de drogist. Had het wel al eerder zien staan maar vond het erg duur voor iets waarin ik niet geloofde. Toch maar geprobeert en nu ben ik er al 7 weken vanaf.
Eerste weken heel para gedacht dat ik het steeds weer rook maar echt geen last meer van gehad! I'm so releaved!
Ben wel gestopt met tampons te gebruiken. Is even wennen maar toch wel schoner ofzo.....
Hoop echt dat je er vanaf komt.
maandag 11 maart 2013 om 14:57
Een paar dagen per maand had ik behoorlijk last van vieze geur. Ik heb al jaren de Mirena spiraal, geen idee of dat een oorzaak is. Voor mij heeft het in ieder geval geholpen appel-azijn te gebruiken. Ik slik het in tablet vorm. Een tabletje per dag is voor mij voldoende. Ik haal ze in de reform winkel. Ik vind ze niet duur. Je hebt het ook als drank maar dat is slecht voor je tanden en duurder. Ze zijn eigenlijk om te helpen afslanken, maar daar werkt het niet voor, haha. Smaken behoorlijk zuur dus dat zal de werking zijn. Extra zuur aan je lichaam toevoegen. Dat was bij mij de oplossing. Bijna nooit meer geur, en als ik eens iets ruik is het niet sterk meer.