Gezondheid alle pijlers

Van spiraal naar pil en nu niet ongesteld in de stopweek?

25-09-2017 19:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik hoop dat ik het in de goede categorie heb gezet. Ik heb 30 augustus mijn spiraal laten verwijderen, dit door veel medische klachten, ik ben dezelfde avond nog begonnen met de pil. Ik ben sinds afgelopen dinsdag begonnen met mijn stopweek, maar ik word maar niet ongesteld. Ik werd met de spiraal gewoon iedere maand ongesteld en toen ik 1,5 jaar geleden nog aan de pil was hoefde ik maar 2 dagen te stoppen en ik was al ongesteld. Ik snap er niks van nu. Morgen moet ik weer beginnen met de pil, maar nog geen druppel bloed gezien. Zaterdag een zwangerschapstest gedaan en die was negatief, dus dat kan het ook niet zijn. Herkent iemand dit en hebben jullie tips? Ik ben sowieso van plan morgen even de HA te bellen, maar ik ben toch benieuwd wat dit is.

Jullie enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Had je een koperspiraal? In dat geval had je moeten beginnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie om de eerste maand al veilig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee een mirena spiraal. Mijn ha zei dat ik meteen veilig was.
Gewoon weer beginnen met slikken en nog een maandje afwachten.
Was je met Mirena maandelijks ongestel? Veel vrouwen hebben geen cyclus met Mirena. Kan me voorstellen dat onttrekkingsbloeding dan niet direct komt in eerste stopweek pil. Is helemaal niet erg verder.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de drie dagen voor het verwijderen zonder condoom seks gehad? Dan zou het namelijk kunnen dat je zwanger bent.

Die verrassing had de huisarts voor mij ook. "Doe maar even een testje als je niet ongesteld wordt.." Uh en bedankt voor de waarschuwing vooraf..
Lach hard, duik diep, kom terug..
bumbly schreef:
25-09-2017 21:18
Heb je de drie dagen voor het verwijderen zonder condoom seks gehad? Dan zou het namelijk kunnen dat je zwanger bent.

Die verrassing had de huisarts voor mij ook. "Doe maar even een testje als je niet ongesteld wordt.." Uh en bedankt voor de waarschuwing vooraf..
Ja, omdat sperma drie dagen in je kan leven en in theorie kan je dan dus zwanger raken mocht de eisprong direct komen . To is echter direct met de pil doorgegaan, dus vermoedelijk geldt dit voor haar niet.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
25-09-2017 21:18
Heb je de drie dagen voor het verwijderen zonder condoom seks gehad? Dan zou het namelijk kunnen dat je zwanger bent.

Die verrassing had de huisarts voor mij ook. "Doe maar even een testje als je niet ongesteld wordt.." Uh en bedankt voor de waarschuwing vooraf..
Ja dat wel. En daarna ook gewoon zonder condoom. Maar test was negatief zaterdag dus dat kan niet toch?
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
25-09-2017 21:15
Was je met Mirena maandelijks ongestel? Veel vrouwen hebben geen cyclus met Mirena. Kan me voorstellen dat onttrekkingsbloeding dan niet direct komt in eerste stopweek pil. Is helemaal niet erg verder.
Ja ik was echt iedere maand 4/5 dagen ongesteld. Zelfde tijd iedere keer.
kusjesmonster schreef:
25-09-2017 21:41
Ja dat wel. En daarna ook gewoon zonder condoom. Maar test was negatief zaterdag dus dat kan niet toch?
Je hebt waars geen eisprong gehad ivm anticonceptiepil. Had je nou een cyclus tijdens Mirena of geen menstruatie?

Edit: reactie niet gezien, excuses
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:41
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
25-09-2017 21:42
Je hebt waars geen eisprong gehad ivm anticonceptiepil. Had je nou een cyclus tijdens Mirena of geen menstruatie?
Ben hem wel 2 keer vergeten. Maar tijdens mirena gewoon altijd 1 keer in de maand ongesteld
kusjesmonster schreef:
25-09-2017 21:58
Ben hem wel 2 keer vergeten. Maar tijdens mirena gewoon altijd 1 keer in de maand ongesteld
Dan had je dus wel een cyclus, dan zou ik nu wel een onttrekkingsbloeding verwachten. Vergeten is een ander verhaal. Dat had je er niet bij gezegd. Morgenochtend even de huisarts(assistent) bellen en vertellen in welke week je de pil vergeten bent. Als je de pil vergeet heb je inderdaad kans op zwangerschap. Twee weken na je eisprong kun je testen. Aangezien je die niet weet en niet weet of je een eisprong gehad hebt zou ik twee weken na laatste keer onveilige seks testen. Volgende keer de rest van de maand condooms als je de pil vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
25-09-2017 22:43
Dan had je dus wel een cyclus, dan zou ik nu wel een onttrekkingsbloeding verwachten. Vergeten is een ander verhaal. Dat had je er niet bij gezegd. Morgenochtend even de huisarts(assistent) bellen en vertellen in welke week je de pil vergeten bent. Als je de pil vergeet heb je inderdaad kans op zwangerschap. Twee weken na je eisprong kun je testen. Aangezien je die niet weet en niet weet of je een eisprong gehad hebt zou ik twee weken na laatste keer onveilige seks testen. Volgende keer de rest van de maand condooms als je de pil vergeet.
Ja het was even wennen na 1,5 jaar spiraal. Heb het nu weer aardig in m'n systeem. Zou verder ook hartstikke welkom zijn als het gebeurt, maar ik dacht meer dat ik niet ongesteld werd door dat mijn lichaam moet wennen ofzo. Ik bel morgen sowieso de assistente even.
kusjesmonster schreef:
25-09-2017 23:17
Ja het was even wennen na 1,5 jaar spiraal. Heb het nu weer aardig in m'n systeem. Zou verder ook hartstikke welkom zijn als het gebeurt, maar ik dacht meer dat ik niet ongesteld werd door dat mijn lichaam moet wennen ofzo. Ik bel morgen sowieso de assistente even.
Kan ook. Als je regelmatig menstrueerde toen je Mirena had, had je waarschijnlijk je natuurlijke cyclus met eisprong. Met de anticonceptiepil heb je geen natuurlijke cyclus en eisprong. Je hebt dan ook geen menstruatie, maar een zogenaamde onttrekkingsbloeding. Die pil regelmatig slikken is inderdaad wennen. Je hebt wel apps/ wekkerfuncties om het niet te vergeten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
De doktersassistente zei dat ik gewoon moet doorgaan met slikken. Heel raar, ze zei niks over een eventuele zwangerschap, nog een test doen o.i.d. Toen ik vroeg of het vaker voorkwam zei ze twijfelend ja. Heb sowieso niet zoveel vertrouwen in mijn huisarts, maar dat wordt er nu ook niet beter op. Ik ben maar weer begonnen en afwachten of het volgende maand wel komt. Anders moet ik wel terug naar de huisarts. Spannend :-(
Vervelend dat je niet tevreden bent met je huisarts.. heb je wel verteld dat je de pil twee keer vergeten bent?
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
27-09-2017 20:07
Vervelend dat je niet tevreden bent met je huisarts.. heb je wel verteld dat je de pil twee keer vergeten bent?
Nee dat niet. Maar er werd ook niet naar gevraagd. En er werd ook niks gezegd over de eerste week, aangezien ik overal lees dat je het de eerste week eigenlijk met condoom had moeten doen. Maar ik heb maandag nog een test gedaan. Zou het kunnen dat ik te vroeg was, of zou ik echt niet zwanger zijn? En zou dat eventueel schadelijk zijn als ik dan nog een maand de pil slik? Daar ben ik zo bang voor namelijk.
kusjesmonster schreef:
27-09-2017 21:58
Nee dat niet. Maar er werd ook niet naar gevraagd. En er werd ook niks gezegd over de eerste week, aangezien ik overal lees dat je het de eerste week eigenlijk met condoom had moeten doen. Maar ik heb maandag nog een test gedaan. Zou het kunnen dat ik te vroeg was, of zou ik echt niet zwanger zijn? En zou dat eventueel schadelijk zijn als ik dan nog een maand de pil slik? Daar ben ik zo bang voor namelijk.
Dat vind ik dan weer een beetje onhandig van je, dat je dat niet verteld. Dat is namelijk het hele punt. Jij vraagt hulp/ advies, dus het is jouw verantwoordelijkheid de arts alle informatie te geven. Als je niets vergeten was is er inderdaad niets aan de hand. Het is niet te zeggen of je te vroeg was, aangezien je niet weet wanneer de eisprong was als die er al was. Net als dat het niet te zeggen is (voor iemand hier) of je zwanger bent. Ik dct dat je ging bellen ivm vergeten van twee pillen. Als je op juiste moment met pil begint is het direct veilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven