Gezondheid alle pijlers

Verdoving tandarts, hoe kom je er snel vanaf?

17-03-2023 01:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kies is gedeeltelijk afgebroken. Gelukkig kan ik volgende week terecht want het voelt raar en is gevoelig. Echter heb ik op die dag ook nog wat andere dingen op de planning staan. Geen probleem maar ik ben moeilijker te verdoven dus gebruikt de tandarts altijd wat extra waardoor ik er altijd uren last van heb. Met een beetje pech voel ik het in de avond nog als ik in de ochtend ben geweest. Vooral de eerste 2 uur heb ik heel de tijd het gevoel of ik aan het kwijlen ben.

Heeft iemand tips waardoor het sneller uit kan werken? Minder verdoving wil ik niet gaan vragen want ik wil niet bang worden voor de tandarts en die keer dat ik zonder verdoving wat liet doen bleek het gaatje toch dieper en zat ik bijna tegen het plafond.
Alle reacties Link kopieren Quote
hm.. volgens mij hangt onlosmakelijk samen: een stevige verdoving = langer een verdoofd gevoel. en als ik jou was zou ik niet kiezen voor minder verdoving, zodat je ontspannen in een tandartsbezoek blijft staan.

het idee dat je kwijlt he, zou het kunnen dat die gedachte vooral in je hoofd plaatsvindt? Ik had laatst een wortelkanaalbehandeling en vreesde hetzelfde, maar hoewel ik het gevoel had dat mijn kaak freakishly groot was, was er voor de buitenwereld niets aan de hand.
en anders is er niks raars aan even opmerken: ja sorry, ik kom net van de tandarts, ik ben nog half verdoofd!
kortom, no worries, top dat je gaat en alles komt goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon om begrip vragen bij je belangrijke afspraken en ze verzetten. Volgens mij begint bijna iedereen te rillen bij dit soort tandarts verhalen. Als je met mij een belangrijke afspraak had gehad (zoals een sollicitatie voor je droombaan) had ik alle begrip gehad met deze uitleg en zie ik je een dag later wel. Zeker als je het op tijd aangeeft.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren Quote
oh je vraagt om tips om de verdoving sneller uit te laten werken, dat deed ik bepaald niet.
ik meen dat ik ooit heb gelezen dat t kan helpen om veel spierbeweging te laten gebeuren, zodat de verdovingsvloeistof sneller afgevoerd wordt. maar terwijl ik dit schrijf, voelt het al een beetje als een broodje aap verhaal :-)
maar: baat het niet, dan schaadt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
of wat Cauvechront voorstelt :D het is pas volgende week dus nog fijn veel tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwijl eigenlijk alleen als de verdoving net gezet is, het eerste kwartier zeg maar.
Het is gewoon uitzitten.
Ik zou alleen geen eet afspraak maken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
17-03-2023 01:19
E[...]
En als je je er op instelt dat het pijn kán gaan doen zonder verdoving? Stelt dat het een zenuw was, dan trekt dat gevoel ook wel weer weg. En soms na 5 minuten al. En als het niet gaat neem je een paracetamol. Weet niet in hoeverre je daar die keer zonder verdoving op ingesteld was dat het pijn zou kunnen doen? Als je echt angstig aangelegd bent, dan zou ik voor verdoving gaan en de afspraak verzetten. Je moet niet nooit maar naar de tandarts willen. Anders zou ik het zonder verdoving proberen.

Ik maak nooit gebruik van verdoving, tenzij de kies eruit moet. En geloof mij, ik heb een shit gebit met veel gezeik.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-03-2023 08:02
Reden: OP verwijderd, het quoten van de OP is niet toegestaan.
34.43% gewijzigd
toffifee schreef:
17-03-2023 06:15
En als je je er op instelt dat het pijn kán gaan doen zonder verdoving? Stelt dat het een zenuw was, dan trekt dat gevoel ook wel weer weg. En soms na 5 minuten al. En als het niet gaat neem je een paracetamol. Weet niet in hoeverre je daar die keer zonder verdoving op ingesteld was dat het pijn zou kunnen doen? Als je echt angstig aangelegd bent, dan zou ik voor verdoving gaan en de afspraak verzetten. Je moet niet nooit maar naar de tandarts willen. Anders zou ik het zonder verdoving proberen.

Ik maak nooit gebruik van verdoving, tenzij de kies eruit moet. En geloof mij, ik heb een shit gebit met veel gezeik.
Ieders pijngrens is anders. Ik kies altijd voor verdoving. De keer dat ik dacht ik doe het neit omdat verdoving bij mij lang doorwerkt, zei tandarts doe volgende keer maar wel weer een verdoving.
Alle reacties Link kopieren Quote
toffifee schreef:
17-03-2023 06:15
En als je je er op instelt dat het pijn kán gaan doen zonder verdoving? Stelt dat het een zenuw was, dan trekt dat gevoel ook wel weer weg. En soms na 5 minuten al. En als het niet gaat neem je een paracetamol. Weet niet in hoeverre je daar die keer zonder verdoving op ingesteld was dat het pijn zou kunnen doen? Als je echt angstig aangelegd bent, dan zou ik voor verdoving gaan en de afspraak verzetten. Je moet niet nooit maar naar de tandarts willen. Anders zou ik het zonder verdoving proberen.

Ik maak nooit gebruik van verdoving, tenzij de kies eruit moet. En geloof mij, ik heb een shit gebit met veel gezeik.
Ik denk dat tandarts-pijn door mensen anders ervaren wordt.
Ik moest een gaatje laten vullen 1 maand nadat ik bevallen was (dus dat gevoel was nog vers. Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik liever beval dan dat ik een gaatje laat vullen zonder verdoving. En dan had ik niet eens makkelijke bevallingen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook geen tips verder want ik heb altijd hetzelfde probleem. Altijd extra verdoving nodig en langer dan 8 uur last van de verdoving.
Het maakt bij mij nog wel uit of het de boven of onderkaak betreft. Boven is naarder.
The world is like a ride in an amusement park. And when you choose to go on it you think it's real because that's how powerful our minds are. (...) "Hey, don't worry, don't be afraid, ever, because this is just a ride." Bill Hicks
Alle reacties Link kopieren Quote
safari schreef:
17-03-2023 01:36
oh je vraagt om tips om de verdoving sneller uit te laten werken, dat deed ik bepaald niet.
ik meen dat ik ooit heb gelezen dat t kan helpen om veel spierbeweging te laten gebeuren, zodat de verdovingsvloeistof sneller afgevoerd wordt. maar terwijl ik dit schrijf, voelt het al een beetje als een broodje aap verhaal :-)
maar: baat het niet, dan schaadt het niet!
Is geen broodje aap verhaal! En waterijsjes eten helpt ook om de verdoving sneller te laten uitwerken. Ik weet niet hoe het werkt maar deze tips krijg ik altijd van de tandarts en het werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
17-03-2023 06:53
Is geen broodje aap verhaal! En waterijsjes eten helpt ook om de verdoving sneller te laten uitwerken. Ik weet niet hoe het werkt maar deze tips krijg ik altijd van de tandarts en het werkt.
Klopt, wang masseren helpt ook. Een beetje.

Bij mij duurt het ook rustig 5 a 6 uur voordat het begint uit te werken.
Het is me wel opgevallen dat als je verdoving krijgt en het moet een kwartiertje inwerken voor het verdoofd is, het sneller weer weg is dan na een shot waarbij het direct werkt.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat altijd blok zetten. Is alleen t gebied van de betreffende tand of kies verdoofd. Na de tijd trekt t snel weg.
Ik heb zo al mijn verstandskiezen laten trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewone lidocaïne verdoving doet niets raars met je persoonlijkheid dus ik zou geen afspraken daarvoor verzetten.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Afspraken verzetten
Alle reacties Link kopieren Quote
At OP. In eerste instantie Jakkes wat vervelend voor je. Over je vraag wat je kan doien kan ik het volgende daarover zeggen.

Helaas kan je verdoving zonder antimiddelen niet versnellen. Medicatike werkt met een zogeheten halfwaarde tijd. Deze staat (afhankelijk van je methabolisch type) redelijk vast. De halfwaarde tijd is de tijd die je lichaam nodig heeft om de helft van de stofconcentratie af te breken. Dus als de concentratie 1 is en de halfwaarde tijd is 1 uur zit er na 1 uur 50% van de stof in je lichaam (dus waarde 0,5). Na weer een uur heeft je lijf wederom 50% afgebroken. Let wel van de waarde 0,5. Dus is de rest waarde 0,25... en zo gaat dat door.

Wat je wel zou kunnen doen is door middel van oefeningen en masseren de negatieve symptomen verminderen en weg mimiceren (lijfacceptatie).

Gelukkig zijn de middelen die worden gebruikt snel uitgewerkt.

Sterkte gewenst
Wat een rare oplossing. Verzet gewoon die afspraken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij helpt het wel om te blijven liggen na het zetten van een verdoving. Dan heb ik naderhand minder last van een verdoofde wang en lip. Voor het uiterlijk beter :P

De ene tandarts laat je wachten, helpt een ander en begint dan met jou. Bij de ander mag je wel blijven zitten/liggen en zetten ze spul klaar terwijl het even inwerkt. De verdoving an sich is hetzelfde dan.

Eens met RikM, verzet gewoon afspraken of verzet de tandarts. Je kunt alle tips ter harte nemen, maar een significant verschil gaat dat niet maken. En soms is de verdoving juist prettig om de napijn wat te reduceren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon dingen zo plannen dat als je wat langer het gevoel hebt dat je kwijlt, je dat zonder gene kan doen, gewoon thuis.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
safari schreef:
17-03-2023 01:36
oh je vraagt om tips om de verdoving sneller uit te laten werken, dat deed ik bepaald niet.
ik meen dat ik ooit heb gelezen dat t kan helpen om veel spierbeweging te laten gebeuren, zodat de verdovingsvloeistof sneller afgevoerd wordt. maar terwijl ik dit schrijf, voelt het al een beetje als een broodje aap verhaal :-)
maar: baat het niet, dan schaadt het niet!
Da’s echt geen broodje aap. Als je beweegt verdwijnen afvalstoffen sneller. Daarom helpt bewegen tegen spierpijn zo goed.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Citanest al geprobeerd?
Ik denk dat je nu articaïne krijgt en die kan inderdaad heel lang duren.
Citanest werkt snel en kort , en is beter voor je gezondheid ook.

kruidnagel kneuzen en op de te verdoven plek leggen verdoofd ook

Veel succes
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn tandarts werkt tegenwoordig met de zogenaamde quicksleeper. Zeker in de onderkaak, waar anders een blok wordt gezet in je halve kaak, ideaal. Slechts de te behandelen tand krijgt een verdoving en werkt altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga wat schuiven met de plannen. Gelukkig zijn het niet belangrijke dingen.

En zonder verdoving? Echt niet, een keer over laten halen door een tandarts en toen werd dus een zenuw geraakt. Nooit meer. Maar die afgebroken kies is een best groot stukje, vraag me af of ze het wel kunnen vullen. Stel me wat dat betreft ook al in op een wortelkanaal behandeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
17-03-2023 11:00
Ik ga wat schuiven met de plannen. Gelukkig zijn het niet belangrijke dingen.

En zonder verdoving? Echt niet, een keer over laten halen door een tandarts en toen werd dus een zenuw geraakt. Nooit meer. Maar die afgebroken kies is een best groot stukje, vraag me af of ze het wel kunnen vullen. Stel me wat dat betreft ook al in op een wortelkanaal behandeling.
Misschien maakt hij een stuk kies, hoe dat spul heet weet ik niet.
Met zo'n vormpje om je kies heb je zo weer een hele kies.
Ze kunnen zoveel tegenwoordig.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat kan nog best meevallen. Ik heb vandaag 2 ‘onlays’ laten plaatsen nadat er dus twee kiezen waren gebroken.

Alsof je een nieuwe bovenkant op je kies plakt. Dan hoef je geen wortelkanaal die voor een kroon wel nodig is.

En mogelijk kan de tandarts opbouwen met composiet.

Citanest is wel een goed idee. Dat werkt sneller uit. Ik krijg dat ivm allergie. Het zou dan alleen kunnen dat de tandarts moet bijspuiten als je wat gaat voelen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven