Verslaafd aan neusspray!
woensdag 10 december 2014 om 20:28
woensdag 10 december 2014 om 20:40
Je kan bij de apotheek lege flesjes halen. De volle neusspray in het lege flesje doen en mankeren hoe vol het flesje zit. 1 dag gebruiken en na die dag aanvullen met water. Als je dit zo een tijdje volhoud dan gebruik je langzaam minder en minder....tot je ervan af bent.
Zo is het mij ooit gelukt, helaas zit ik er nu weer aan, maar mijn nachtrust (ik spray nu 1x voor het slapen) is op dit moment even belangrijker.
Succes.
Zo is het mij ooit gelukt, helaas zit ik er nu weer aan, maar mijn nachtrust (ik spray nu 1x voor het slapen) is op dit moment even belangrijker.
Succes.
woensdag 10 december 2014 om 20:50
Ik heb dit ook gehad. Ik heb 10 jaar elke avond neusspray gebruikt. Zoutoplossing hielp niet meer. En van volwassenneusspray kreeg ik zere plekjes in mijn neus. Degene die ik het langst gebruikte was Rinyleen. Die was ook tegen geïrriteerd neusslijmvlies. Maar na een paar jaar ging die ook irriteren. Toen vond ik het tijd om te veranderen. Tussendoor had ik al eerder geprobeerd te stoppen, maar kon ook niet 1 nacht zonder. Op een gegeven moment heb niks meer gebruikt. De eerst 2 weken moest ik echt afkicken en ging mijn neus dicht zitten. Maar daarna was het over. Nu gebruik ik het alleen nog als ik echt verkouden ben. Ik weet niet waarom het eerder niet lukte.
woensdag 10 december 2014 om 21:15
Pfff ik verlang ook weer naar m'n Nasonex. Heb deze ook een aantal jaar gebruikt wegens permanente ontstekingen, en ivm zwangerschap accuut moeten stoppen. Mn neus is van binnen weer opgezwollen, en ademen gaat weer moeilijker. Weet alleen niet wat de bijwerkingen zijn op de langere termijn.
this too shall pass..
woensdag 10 december 2014 om 21:18
Ik dacht écht dat de eerste reactie nog een grapje was, maar nu iedereen zo serieus reageert weet ik dat het een serieus probleem is. Joh, ik wist helemaal niet dat je hier verslaafd aan kan raken. Op welke manier dan? Je kunt niet meer zonder omdat anders je neus verstopt zit? Of je wil gewoon persé iets in je neus spuiten? *voel mij nu een beetje dom*
woensdag 10 december 2014 om 21:24
Het is hartstikke serieus. Je neus zit dan standaard dicht zonder spray, dus moet je elke dag sprayen inderdaad.
Neusgat voor neusgat afkicken is een goeie, of inderdaad druppels nemen en die steeds een beetje meer verdunnen (met zoutoplossing, niet met kraanwater want dat brandt).
Als je het te lang gebruikt kun je uiteindelijk sneuf worden, dan ryik je niks meer. Ja, het woord sneuf bestaat echt
Neusgat voor neusgat afkicken is een goeie, of inderdaad druppels nemen en die steeds een beetje meer verdunnen (met zoutoplossing, niet met kraanwater want dat brandt).
Als je het te lang gebruikt kun je uiteindelijk sneuf worden, dan ryik je niks meer. Ja, het woord sneuf bestaat echt
woensdag 10 december 2014 om 21:33
Daarom mag de xylometazoline ook niet langer gebruikt worden dan 7 dagen max. Daarna is de neus juist door de neusspray geirriteerd, ik heb het ook gehad.
Ik heb nu ook wel nasonex voor chronisch ontstoken neus en neusspray voor allergie die ik dag in dag uit beide 2 keer moet gebruiken van huisarts, denk ook niet dat ik hier ooit nog vanaf kom. Maar ik heb geen idee of dat ook nadelige effecten heeft als ik daar weer mee stop.
Moet zeggen dat ik ook jaren cocaine gesnoven heb, dus mijn neus is sowieso aangetast, daarop nog een bups allergieen en je kan je lol op haha.
Ik heb nu ook wel nasonex voor chronisch ontstoken neus en neusspray voor allergie die ik dag in dag uit beide 2 keer moet gebruiken van huisarts, denk ook niet dat ik hier ooit nog vanaf kom. Maar ik heb geen idee of dat ook nadelige effecten heeft als ik daar weer mee stop.
Moet zeggen dat ik ook jaren cocaine gesnoven heb, dus mijn neus is sowieso aangetast, daarop nog een bups allergieen en je kan je lol op haha.
Don't know, don't care
woensdag 10 december 2014 om 21:38
Hier ook gehad, en idd eerst alleen maar rechts blijven sprayen, dus links blijft verstopt, maar slapen lukt prima met 1 vol neusgat en een lege. Na een week of 2 denk ik merkte ik dat het linker neusgat uit zichzelf open bleef, en hoefde ik dus rechts niet meer te sprayen.
Ben er gelukkig al jaren vanaf, maar na elke verkoudheid stop ik weer op deze manier! Het werkt echt, zonder het gevoel te hebben dat je moet doorzetten zeg maar.
Zet hem op!
Ben er gelukkig al jaren vanaf, maar na elke verkoudheid stop ik weer op deze manier! Het werkt echt, zonder het gevoel te hebben dat je moet doorzetten zeg maar.
Zet hem op!
woensdag 10 december 2014 om 21:40
quote:clubmedfan schreef op 10 december 2014 @ 21:18:
Ik dacht écht dat de eerste reactie nog een grapje was, maar nu iedereen zo serieus reageert weet ik dat het een serieus probleem is. Joh, ik wist helemaal niet dat je hier verslaafd aan kan raken. Op welke manier dan? Je kunt niet meer zonder omdat anders je neus verstopt zit? Of je wil gewoon persé iets in je neus spuiten? *voel mij nu een beetje dom*
Hahah nee dit is echt the real deal
. Voor mij persoonlijk heeft het een aantal redenen: ik mis het vrij ademen. Ik ben continu bezig m'n neus op te halen. 's nachts lig ik op m'n rug, met m'n armen voor mijn ogen, m'n wangen lichtjes omhoog gedrukt zodat ik 'ruimte' heb. Te gek voor woorden eigenlijk.
Plus ik was te vaak verkouden, wat ook op m'n gehele kno gebied sloeg. Oorontsteking sloeg door naar evenwichtsorgaan. Waardoor ik dus een paar weken per jaar plat ging.
Zoals ik al zei: the real deal
Hahah nee dit is echt the real deal
Plus ik was te vaak verkouden, wat ook op m'n gehele kno gebied sloeg. Oorontsteking sloeg door naar evenwichtsorgaan. Waardoor ik dus een paar weken per jaar plat ging.
Zoals ik al zei: the real deal
this too shall pass..
woensdag 10 december 2014 om 21:40
quote:clubmedfan schreef op 10 december 2014 @ 21:18:
Ik dacht écht dat de eerste reactie nog een grapje was, maar nu iedereen zo serieus reageert weet ik dat het een serieus probleem is. Joh, ik wist helemaal niet dat je hier verslaafd aan kan raken. Op welke manier dan? Je kunt niet meer zonder omdat anders je neus verstopt zit? Of je wil gewoon persé iets in je neus spuiten? *voel mij nu een beetje dom*Gelukkig, ik ben dus niet de enige...
Ik dacht écht dat de eerste reactie nog een grapje was, maar nu iedereen zo serieus reageert weet ik dat het een serieus probleem is. Joh, ik wist helemaal niet dat je hier verslaafd aan kan raken. Op welke manier dan? Je kunt niet meer zonder omdat anders je neus verstopt zit? Of je wil gewoon persé iets in je neus spuiten? *voel mij nu een beetje dom*Gelukkig, ik ben dus niet de enige...
woensdag 10 december 2014 om 21:43
Dit is inderdaad een serieus probleem.. Doordat je steeds de neusspray gebruikt raakt je neusslijmvlies geïrriteerd! Op een gegeven moment kun je niet meer zonder, omdat je neusslijmvlies telkens opzwelt zonder de neusspray.
Ik zie er zo enorm tegenop om te stoppen! Maar ik zal toch een keer moeten..
Ik zie er zo enorm tegenop om te stoppen! Maar ik zal toch een keer moeten..
woensdag 10 december 2014 om 21:57
Ik ben ook ooit verslaafd geweest, afgekickt doordat ik hem was vergeten bij weekendje weg. Nu gebruik ik het wel bij verkoudheden en mijn manier om te stoppen is:
- sowieso overdag niet gebruiken
- kies het neusgat dat het snelst dicht zit, vanaf nu alleen daarin spuiten. Je andere neusgat gaat afkicken en zal na 2-3 dagen gewoon open gaan.
- dat is het moment om helemaal te stoppen, na nog eens 2 dagen heb je twee open neusgaten
- sowieso overdag niet gebruiken
- kies het neusgat dat het snelst dicht zit, vanaf nu alleen daarin spuiten. Je andere neusgat gaat afkicken en zal na 2-3 dagen gewoon open gaan.
- dat is het moment om helemaal te stoppen, na nog eens 2 dagen heb je twee open neusgaten