Gezondheid alle pijlers

Verstandskiezen trekken bij kaakchirurg

15-05-2019 11:15 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik heb vanmorgen van de tandarts een doorverwijzing naar de kaakchirurg gekregen. Verstandskiezen moeten er uit.. Allemaal ook maar, voor de zekerheid. Op zich geen ramp, maar ik ben écht als de dood voor het trekken van tanden. Redelijk traumatische ervaring meegemaakt toen ik 10 jaar was en sindsdien ook bang voor de tandarts.

Nu hoorde ik ook dat het mogelijk is om dit onder algehele narcose te laten doen. Iemand hier ervaring mee..?
Alle reacties Link kopieren
Kaakchirurgen zijn barbaren, dus inderdaad bij extreme angst onder narcose is dan een heel goed plan.
Als het niet verzekerd kan dan is er altijd nog in Alphen a/d Rijn een praktijk die dat kan doen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Mijn motivatie om het onder narcose te laten doen was helemaal niet de angst voor de pijn. Ik raak in paniek van de behandeling en de machteloosheid. Voor mijn tandarts, de kaakchirurg en mijn huisarts een meer dan afdoende reden om het zo te doen.

Wat betreft angst overwinnen: dat zou opgaan als ik dit vaker zou moeten. Niet voor een eenmalig iets.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-05-2019 10:53
Wat een rare reactie Kadanz. Natuurlijk kan je niet halverwege een ingreep op een poli weglopen of een narcose gaan eisen.
Wel hoor! Ik ben ooit met kleedje om mijn nek naar buiten gevlucht. daarna naar de narcose tandarts om de klus af te laten maken.
Ja en?
snoopylynn schreef:
16-05-2019 20:54
Wel hoor! Ik ben ooit met kleedje om mijn nek naar buiten gevlucht. daarna naar de narcose tandarts om de klus af te laten maken.
:)

Kijk, dat bedoel ik.
Als het niet gaat dan gaat het niet. Je bent niet machteloos en willoos slachtoffer in die stoel.
Is het überhaupt nodig? Mijn nieuwe tandarts (die me grotendeels van mijn angst heeft afgeholpen door deze serieus te nemen, in tegenstelling tot de tandarts uit mijn jeugd die simpelweg ontkende dat het pijn deed) verwees me ook door naar de kaakchirurg. Toen ik bij de volgende controle nog altijd geen afspraak had gemaakt omdat ik dat steeds 'vergat' omdat ik er zo tegenop zag, en ik dat uitlegde, zei ze dat het ook niet nodig was. Ik had en heb geen klachten en het was puur preventief.

Inmiddels ben ik weer een jaar of vijf verder en zijn er nog steeds geen redenen tot zorg. Mocht de tandarts het me bij een volgende controle toch weer aanraden, dan durf ik die afspraak ondertussen ook wel te maken, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle 4 mijn verstandskiezen in een keer laten verwijderen (wegsnijden, niet trekken) onder algehele narcose. Ik had een Belg als arts en die deed helemaaaaal niet moeilijk toen ik aangaf dat ik narcose wilde. Toen ik werd behandeld bleek ook dat er een kies ontzettend diep zat (was niet goed te zien op foto’s) en daar zijn ze echt een lange tijd mee bezig geweest. Als ik dat onder verdoving had moeten doen....
Herstelperiode was helaas 4 weken ongeveer. Ook nog een ontsteking gehad. Maar ondanks alle pijn ben ik nog steeds blij dat ik er in een keer vanaf was en ik niets van de ingreep heb gemerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven