Gezondheid alle pijlers

Verzwaringsdeken

09-12-2023 14:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik er één wil is duidelijk maar welke, ik lees graag jullie ervaringen. :sheep:
Waar ik benieuwd naar ben is:

Welk merk heb je?
Hoe vind je de kwaliteit.
Maakt hij geluid als je je omdraait?
Gebruik je hem met of zonder hoes?
Blijft hij goed in de hoes zitten?
Is het in de zomer niet te warm?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een van Lucovitaal 5,5KG. 150x200, kwaliteit is prima, heb de deken ruim en jaar. Ik heb er in de zomer onder geslapen als het niet te warm was buiten. Nu gebruik ik hem niet want ik gebruik nu mijn winterdekbed en om daar nu een verzwaringsdeken op te leggen vind ik te warm.
De mijne maakt geen geluid bij het omdraaien maar er zitten bij mij ook geen knikkers in wat sommige dekens wel hebben, wat er wel in zit geen idee.
Ik gebruik een dekbedhoes van 150x200 en ik moet om de zoveel tijd de deken weer even goed in de hoes doen. Je hebt ook hoezen speciaal voor verzwaringsdekens met touwtjes aan de binnenkant zodat je de verzwaringsdeken vast kan knopen in de hoes maar die zijn duur. Misschien dat ik zelf nog een keer touwtjes maak in mijn dekbedhoes.
Zou zowiezo een hoes om de deken doen omdat je de deken niet kunt wassen. Ik las wel ergens dat iemand ze in de wasmachine wast maar ik geloof dat niet want door het gewicht gaat volgens mij heel je wasmachine er aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er eentje van de action, om te proberen.
Zit verder geen extra hoes omheen, leg hem over mijn dekbed heen.
Snap helemaal dat mensen het heerlijk vinden maar ik wordt er claustrofobisch van haha.
Een paar dagen geprobeerd en ligt nu in zijn opbergtas op zolder. Is toch super persoonlijk of je dit fijn vind of niet.
Ik hoorde hem trouwens niet als ik ging draaien ofzo
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had dezelfde ervaring als kokosrotsje. Had ook die van de action (140 x 200 cm | 7 kg). Vond het niet prettig dat ik me amper kon bewegen. Maar mogelijk dat deze gewoon te zwaar voor me was.
kit_kat wijzigde dit bericht op 09-12-2023 17:13
8.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een deken van de Hema, 7 kg. Ik kan niet meer zonder. Ook nu met winterdekbed slaap ik er gewoon onder. Lekker extra zwaar i.c.m. mijn wollen dekbed.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kan je er goedkoop eentje van marktplaats halen om eens uit te proberen of je het zelf fijn vindt, dit lijkt me echt zo'n item wat bij allerlei mensen in een hoekje stof ligt te happen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook dezelfde ervaring. Claustrofobisch, te zwaar en een onding bij omdraaien maar ook bij het opmaken. Even mijn dekbed verschonen of goed leggen, ik vond het niets. Even buiten laten luchten werd het ook niet. Het viel mij tegen ondanks dat ik positieve verhalen had gehoord over oa beter inslapen en slaapproblemen.
Nou ben ik niet van een strak opgemaakt bed maar met een verzwaringsdeken zag het er ook nog eens niet uit.

Ben toen bij Zelesta (eigenlijk het tegenovergestelde want heel licht van gewicht) uitgekomen en daar slaap ik heerlijk onder. Geen gedoe met bed opmaken of hoes verschonen.

Ik weet niet wat jouw reden is om deze te kopen. Dat staat er niet bij in je OP dus misschien dat het voor jou wel werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
09-12-2023 15:45
Ik heb er een van Lucovitaal 5,5KG. 150x200, kwaliteit is prima, heb de deken ruim en jaar. Ik heb er in de zomer onder geslapen als het niet te warm was buiten. Nu gebruik ik hem niet want ik gebruik nu mijn winterdekbed en om daar nu een verzwaringsdeken op te leggen vind ik te warm.
De mijne maakt geen geluid bij het omdraaien maar er zitten bij mij ook geen knikkers in wat sommige dekens wel hebben, wat er wel in zit geen idee.
Ik gebruik een dekbedhoes van 150x200 en ik moet om de zoveel tijd de deken weer even goed in de hoes doen. Je hebt ook hoezen speciaal voor verzwaringsdekens met touwtjes aan de binnenkant zodat je de verzwaringsdeken vast kan knopen in de hoes maar die zijn duur. Misschien dat ik zelf nog een keer touwtjes maak in mijn dekbedhoes.
Zou zowiezo een hoes om de deken doen omdat je de deken niet kunt wassen. Ik las wel ergens dat iemand ze in de wasmachine wast maar ik geloof dat niet want door het gewicht gaat volgens mij heel je wasmachine er aan.
Ik heb een wasmachine die tot 8kg beladen kan worden. Dus van een deken van 5,5kg gaat hij echt niet stuk :)

Ik lees even mee, heb er ook wel eens naar zitten kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter gebruikt die van de Action (7kg) naar tevredenheid. Ligt bovenop het dakbed en maakt geen geluid bij het draaien. Ze slaapt sneller in, ze slaapt door en veel rustiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
puknijmegen wijzigde dit bericht op 09-12-2023 19:23
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
puknijmegen schreef:
09-12-2023 19:16
Ik lees even mee, overweeg ook om er een aan te schaffen.
Ik zag toevallig dat er volgende week een verzwaringsdeken bij de Aldi in de aanbieding is.

Dochter heeft een kinder verzwaringsdeken van de Hema en slaapt hier prima onder. Ze kan zichzelf moeilijk tot rust brengen en is vaak overprikkeld als ze naar bed gaat en de deken helpt heel goed.
Het voordeel van de deken van de Hema is dat de hoes met touwtjes vast zit en uitgewassen kan worden. Al weet ik niet of dit hij de volwassen variant ook zo is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokosrotsje schreef:
09-12-2023 16:00
Ik heb er eentje van de action, om te proberen.
Zit verder geen extra hoes omheen, leg hem over mijn dekbed heen.
Snap helemaal dat mensen het heerlijk vinden maar ik wordt er claustrofobisch van haha.
Een paar dagen geprobeerd en ligt nu in zijn opbergtas op zolder. Is toch super persoonlijk of je dit fijn vind of niet.
Ik hoorde hem trouwens niet als ik ging draaien ofzo
Deze heb ik recent ook gekocht, ik vond hem heerlijk, alleen tijdens het omdraaien moest ik in mijn slaap teveel kracht zetten, daarom is hij vervangen door een Terschellinger winterdekbed.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik heb er een
Had hem toen gekocht om te proberen 5 kilo
Ik weet het merk helaas niet meer heb hem toen gekocht in een winkel die allerlei dingen opkocht deze was in dichte verpakking en ik ben er super blij mee maakt geen lawaai.
Heb nooit meer een andere gekocht
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er twee, allebei zelfde merk: nevali, via bol gekocht. Eentje van 7 kilo die mijn kind gebruikt, en een van 9 voor mijzelf. Wij gebruiken ze bovenop een gewoon dekbed. Ik doe geen hoes om de verzwaringsdekens, omdat er toch altijd een extra laag onder zit bij ons. Scheelt weer een hoop gedoe.
Wij gebruiken ze trouwens over het hele dekbed, niet alleen over de benen zoals soms wordt aangeraden. Gewoon lekker zwaar van schouders tot tenen. Heerlijk!

De dekens maken geen geluid, en ik gebruik hem ook in de zomer. Deze geven niet echt warmte, het is voornamelijk gewicht.

Ik heb overigens ook voor dit merk gekozen omdat deze dekens een normaal dekbedformaat hebben (140 bij 200) zodat ze in een gewone hoes passen. Maar dat doe ik uiteindelijk dus niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
bijtie schreef:
09-12-2023 16:37
Misschien kan je er goedkoop eentje van marktplaats halen om eens uit te proberen of je het zelf fijn vindt, dit lijkt me echt zo'n item wat bij allerlei mensen in een hoekje stof ligt te happen.
Aan de reacties te lezen zou dat moeten lukken. Ik ben gek op de kringloop, marktplaats en Vinted, dit had ik zelf kunnen bedenken.
Bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jules schreef:
09-12-2023 16:39

Ik weet niet wat jouw reden is om deze te kopen. Dat staat er niet bij in je OP dus misschien dat het voor jou wel werkt.
Ik word s’nachts vaak wakker en ben dan echt klaarwakker. Dan ga ik liggen woelen en draaien.
Als ik stil blijf liggen kan ik makkelijker weer in slaap vallen maar dat stilliggen lukt dus niet. Met deze deken hoop ik sneller weer in te slapen.
In de winter als het vriest slaap ik onder zo’n dubbel dekbed wat redelijk zwaar is en dat slaapt heerlijk dus ik verwacht niet het claustrofobische wat sommige ervaren. Maar ook nu wordt ik wakker en kan ik moeilijk terug in slaap komen.
Ik hoop dat een verzwaringsdeken hier verandering in kan brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een van 7 kg. Gekocht voor slaapproblemen (niet in slaap kunnen vallen, ieder uur wakker enz). Hielp niets, het was gewoon vooral een zware deken).

Ik heb nu een lichtlamp (medisch gecertificeerd en 10.000 lux). Ik heb het idee dat die lamp meer voor me doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
knieppie schreef:
10-12-2023 10:49
Aan de reacties te lezen zou dat moeten lukken. Ik ben gek op de kringloop, marktplaats en Vinted, dit had ik zelf kunnen bedenken.
Bedankt.
😂😂 Idd heel slim. Je weet ook nu dat je ws gewoon kunt afdingen 😉.
Alle reacties Link kopieren Quote
knieppie schreef:
10-12-2023 11:01
Ik word s’nachts vaak wakker en ben dan echt klaarwakker. Dan ga ik liggen woelen en draaien.
Als ik stil blijf liggen kan ik makkelijker weer in slaap vallen maar dat stilliggen lukt dus niet. Met deze deken hoop ik sneller weer in te slapen.
In de winter als het vriest slaap ik onder zo’n dubbel dekbed wat redelijk zwaar is en dat slaapt heerlijk dus ik verwacht niet het claustrofobische wat sommige ervaren. Maar ook nu wordt ik wakker en kan ik moeilijk terug in slaap komen.
Ik hoop dat een verzwaringsdeken hier verandering in kan brengen.

Dan zou het voor jou kunnen werken.
Geen rug of nekklachten?

Ik word ook snachts vaak wakker en ga dan tobben tot een half uur voor de wekker gaat. Vast wel herkenbaar.
Ik heb een mp3 speler met YT binaurel beats bestanden erop, en gebruik oortjes die je nog moet inpluggen in de mp3 en gebruik 1 oor(tje 😀) zodat ik wel stil op mijn zij moet blijven liggen en val zo ook beter in slaap. Ik heb bewust gekozen voor een mp3 omdat ik mijn telefoon uit mijn slaapkamer wil houden.
Samen met een magnesiumpil lukt het vaak wel 😉. En mijn ereader ligt ook naast mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pozzebok schreef:
09-12-2023 19:59
Ik heb er twee, allebei zelfde merk: nevali, via bol gekocht. Eentje van 7 kilo die mijn kind gebruikt, en een van 9 voor mijzelf. Wij gebruiken ze bovenop een gewoon dekbed. Ik doe geen hoes om de verzwaringsdekens, omdat er toch altijd een extra laag onder zit bij ons. Scheelt weer een hoop gedoe.
Wij gebruiken ze trouwens over het hele dekbed, niet alleen over de benen zoals soms wordt aangeraden. Gewoon lekker zwaar van schouders tot tenen. Heerlijk!

De dekens maken geen geluid, en ik gebruik hem ook in de zomer. Deze geven niet echt warmte, het is voornamelijk gewicht.

Ik heb overigens ook voor dit merk gekozen omdat deze dekens een normaal dekbedformaat hebben (140 bij 200) zodat ze in een gewone hoes passen. Maar dat doe ik uiteindelijk dus niet.
Ik heb deze ook. Een uitkomst. Ik ben een slechte slaper, woelen, draaien. Maar sinds de deken is dat echt met 70% verbeterd. Ik slaap veel dieper en beter. Misschien placebo effect maar dat boeit me niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gizz1979 schreef:
10-12-2023 11:57
Ik heb deze ook. Een uitkomst. Ik ben een slechte slaper, woelen, draaien. Maar sinds de deken is dat echt met 70% verbeterd. Ik slaap veel dieper en beter. Misschien placebo effect maar dat boeit me niet.

Placebo of niet dat maakt idd niet uit. De goedkope magnesiumpillen van de action werken bij mij goed en ik hoef daarom niet bij de huisarts aan te kloppen. Of er ook voldoende werkzame stoffen inzitten dat zou ik niet weten. Het werkt net zo goed als de duurdere van de apotheek of kruidvat.
Als het voor jou maar goed aanvoelt. Maar deze deken was voor mij niet comfortabel genoeg om rustig in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er twee, eentje van Calmzy 10 kilo.
Heb er hoezen bij, een katoenen en een fleece-achtige.Ik heb hem nu gewoon over mijn dekbed heen.( maar heb slaapkamerverwarming niet aan)
Ik heb er ook eentje van Ikea van 10 kilo ( geloof ik) omdat daar een normaal 1 persoons dekbedhoes overheen past.
Ik merk zelf dat ik de Calmzy fijner vind omdat deze breder is. Maar leg hem dus over mijn dekbed heen . En dan geen hoes over de Calmzy. Een verzwaringsdeken vind ik sowieso te zwaar om met mijn schouders onder te liggen. Dus mijn dekbed gaat over schouders/hoofd, de Calmzy tot onder mijn oksels.( tip: stop deken even onder matras voeteneind of zijkant tegen vallen van bed)
Ik kan absoluut niet meer zonder.Ik slaap er veel en veel beter door.Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
kiddootje schreef:
11-12-2023 00:50
Ik heb er twee, eentje van Calmzy 10 kilo.
Heb er hoezen bij, een katoenen en een fleece-achtige.Ik heb hem nu gewoon over mijn dekbed heen.( maar heb slaapkamerverwarming niet aan)
Ik heb er ook eentje van Ikea van 10 kilo ( geloof ik) omdat daar een normaal 1 persoons dekbedhoes overheen past.
Ik merk zelf dat ik de Calmzy fijner vind omdat deze breder is. Maar leg hem dus over mijn dekbed heen . En dan geen hoes over de Calmzy. Een verzwaringsdeken vind ik sowieso te zwaar om met mijn schouders onder te liggen. Dus mijn dekbed gaat over schouders/hoofd, de Calmzy tot onder mijn oksels.( tip: stop deken even onder matras voeteneind of zijkant tegen vallen van bed)
Ik kan absoluut niet meer zonder.Ik slaap er veel en veel beter door.Heerlijk.
Ik vind het juist niet fijn om iets strak om mijn voeten te hebben maar wel bij mijn schouders.
Ik zat aan één van 7 kilo te denken, ik weeg 70 kilo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jules schreef:
10-12-2023 11:43
Dan zou het voor jou kunnen werken.
Geen rug of nekklachten?

Ik word ook snachts vaak wakker en ga dan tobben tot een half uur voor de wekker gaat. Vast wel herkenbaar.
Ik heb een mp3 speler met YT binaurel beats bestanden erop, en gebruik oortjes die je nog moet inpluggen in de mp3 en gebruik 1 oor(tje 😀) zodat ik wel stil op mijn zij moet blijven liggen en val zo ook beter in slaap. Ik heb bewust gekozen voor een mp3 omdat ik mijn telefoon uit mijn slaapkamer wil houden.
Samen met een magnesiumpil lukt het vaak wel 😉. En mijn ereader ligt ook naast mij.

Heel herkenbaar en dan een half uur voordat te wekker gaat heerlijk in slaap vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
knieppie schreef:
12-12-2023 19:48
Ik vind het juist niet fijn om iets strak om mijn voeten te hebben maar wel bij mijn schouders.
Ik zat aan één van 7 kilo te denken, ik weeg 70 kilo.
Dat is een goed gewicht deken want het advies is ongeveer 10% van je lichaamsgewicht.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven