Gezondheid alle pijlers

Vet haar na gebruik ketoconazol

06-05-2020 22:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk mijn haren lang na jaren geduld. Krijg ik een schimmel op mijn hoofd. Veel roos, maar dan grote vlokken en plakkaatjes op mijn hoofdhuid.

Na eerst allerlei huismiddeltjes geprobeerd te hebben ben ik naar de dermatoloog gestapt en daar ketoconazol shampoo gekregen.

Dit werkte super. Wel merkte ik dat mijn haar toen als snel heel erg vet werd. Ik moest echt om de dag mijn haar wassen (eigenlijk zag het er eind van de dag dat ik had gewassen alweer vet uit).

Ik heb de kuur van 4 weken afgemaakt en nu alweer een paar weken zonder.
Ik had gehoopt dat de vette hoofdhuid / haren weer weg zou trekken maar het is nog steeds hetzelfde. Het is mega vet!

Al dat wassen doet mijn haar geen goed, voorheen waste ik 2 keer in de week en nu dus nog steeds om de dag.

Ik heb een erg gevoelige hoofdhuid en kan niet goed tegen shampoos en andere haarproducten, dus droogshampoo is ook geen optie.

Weet iemand of dit vanzelf weer over gaat?
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
19-05-2020 02:05
Probeer eens een zachte biologische haarzeep. Iets als https://www.werfzeep.nl/nl/honingshampoo.html
Maarrr... ik denk echt niet dat het aan mijn shampoo ligt. Voordat ik die schilfers kreeg deed mijn shampoo het gewoon prima. Het ligt eerder aan de ketoconazol, waarvan de vette hoofdhuid/haar een bijwerking is.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
06-05-2020 22:43
Ik probeer het echt maar het is zó erg, ik heb nog nooit zulk vet haar gezien :-(
Brede haarband dragen? Ik gebruik mijn buff nog wel eens als haarband als het erg is. Dan zit ik er zelf niet tegen aan te kijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-05-2020 16:05
Brede haarband dragen? Ik gebruik mijn buff nog wel eens als haarband als het erg is. Dan zit ik er zelf niet tegen aan te kijken.
Helaas staat een haarband me niet :-(
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/pMcFRAfCCyY

Misschien is zoiets ook wel wat. Van zout zeewater worden je hoofdhuid en haar tenslotte ook vaak wat droger.

Misschien kan dit als een soort reset werken zodat je hoofdhuid en haar daarna weer normaal gaan doen.
rainydays wijzigde dit bericht op 20-05-2020 19:03
Reden: Verduidelijking
27.23% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Oeh, ik bedacht dat ik ook nog epsom zout in huis heb. Een rondje Google vertelt mij dat dat ook kan helpen; shampoo met een paar theelepels epsom zout gebruiken.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Even een update; helaas zijn de korstjes en schilfers weer terug gekomen. Net nu mijn haar weer wat minder vet werd. Pfff echt balen! Nou moet ik weer met de ketoconazol shampoo aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
11-06-2020 21:39
Even een update; helaas zijn de korstjes en schilfers weer terug gekomen. Net nu mijn haar weer wat minder vet werd. Pfff echt balen! Nou moet ik weer met de ketoconazol shampoo aan de gang.
Heb je mijn tips geprobeerd toevallig? Ik kan het op die manier onder controle houden en bij mij wwas het echt heeel erg!!!
Alle reacties Link kopieren
Summer234 schreef:
11-06-2020 22:42
Heb je mijn tips geprobeerd toevallig? Ik kan het op die manier onder controle houden en bij mij wwas het echt heeel erg!!!
Nee nog niet maar ik ga die shampoo proberen. Mijne is nu op :-)

Edit: ik zie dat er parfum in de shampoo zit :-( dan houdt het voor mij op helaas.
tuinbank wijzigde dit bericht op 12-06-2020 08:28
13.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat het weer terug is!

Ik gebruik nu sinds 2 weken na elke shampoobeurt een appelazijnspoeling. Lekker spul wel; het is net alsof je crèmespoeling gebruikt hebt, alleen kan dit dus ook op je hoofdhuid.

Mijn haar is er nog niet minder vet van geworden helaas. Er viel me wel iets op: afgelopen maandag had ik een keer alleen shampoo gebruikt, geen appelazijn. En ik had het idee dat na die douchebeurt iets meer droge huid / schilfertjes zichtbaar waren dan wanneer ik wél appelazijn gebruik. Dus wie weet helpt appelazijn wel goed om schilfering onder controle te houden (verder vind ik het dus ideaal in plaats van crèmespoeling dus ik houd de azijn er zeker in).

Vet haar dus nog wel aanwezig. Ik heb vandaag een paar theelepels epsomzout door de shampoo heen gedaan en dat een kwartiertje op mijn hoofd / in mijn haar gelaten. Ben benieuwd wat dat doet!
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
11-06-2020 22:48
Nee nog niet maar ik ga die shampoo proberen. Mijne is nu op :-)

Edit: ik zie dat er parfum in de shampoo zit :-( dan houdt het voor mij op helaas.
Ah jammer!!
Het werkzame bestand in de shampoo is selenium. Misschien kan je een andere shampoo vinden waar dat ook in zit.

Je haar niet meer aan de lucht laten opdrogen kan ook schelen.
Alle reacties Link kopieren
Summer234 schreef:
12-06-2020 10:04
Ah jammer!!
Het werkzame bestand in de shampoo is selenium. Misschien kan je een andere shampoo vinden waar dat ook in zit.

Je haar niet meer aan de lucht laten opdrogen kan ook schelen.
Thanks! Ik ga er naar op (onder)zoek :-)
Ik laat het altijd aan de lucht drogen inderdaad.. ook vanwege tijdgebrek, maar als dat echt scheelt. Ik kan het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
12-06-2020 13:51
Thanks! Ik ga er naar op (onder)zoek :-)
Ik laat het altijd aan de lucht drogen inderdaad.. ook vanwege tijdgebrek, maar als dat echt scheelt. Ik kan het proberen!
Ja, het is toch een beetje proberen wat voor jezelf wel en niet werkt. De ketoconazol was bij mij ook niet zo'n succes. Ik heb ook een mega gevoelige hoofdhuid, maar de parfum is bij mij geen probleem. Veel succes ermee! Hopelijk vind je snel iets dat werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven