Gezondheid alle pijlers

pijn onderbuik/baarmoeder??

22-05-2024 15:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,
Ik heb de dokter al gebeld, maar kan a.s. maandag! pas terecht, want ze zitten blijkbaar al vol. Toch even hier mijn verhaal delen, want wellicht is het herkenbaar voor iemand.

Sinds een kleine week loop ik met pijn in mijn onderbuik (heb het overigens weleens eerder gehad, maar toen geen aandacht aan besteed). Als ik ga zitten of opsta ga ik echt door de grond. Op het toilet geen last, behalve als ik wat druk zet. Als ik loop voel ik het soms ook. Als ik lig is het het minst pijnlijk. Wanneer ik druk op mijn buik doet het rechts en links beetje op dezelfde hoogte zeer. Assistente wil sowieso mijn urine gaan onderzoeken maandag, maar ik heb natuurlijk op Google gekeken en daar wordt je altijd al halfdood verklaard, dus ik haal van alles in mijn hoofd.

Iemand herkenbaarheid hierin? :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt een beetje als bandenpijn :P
Ik heb dat op bepaalde punten in m’n cyclus en toen ik enorme cystes had ( na hormoonbehandelingen)
arena90 wijzigde dit bericht op 22-05-2024 16:31
76.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena90 schreef:
22-05-2024 15:05
Klinkt een beetje als bandenpijn :P
Ik heb dat op bepaalde punten in m’n cyclus en toen ik enorme cystes had ( na hormoonbehandelingen)
let op, je quote het OT
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-05-2024 15:40
let op, je quote het OT
Dank! Aangepast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voel je als je een vinger inbrengt en tegen de vaginawand duwt?

Ik had ooit een ontsteking van het kleine bekken en toen de arts van de HAP dát deed moest ik zowat kotsen van de pijnscheut.

Verder kwamen m’n klachten overeen met de jouwe, alleen binnen enkele uren verergerde het zo dat ik niks meer kon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
22-05-2024 16:38
Wat voel je als je een vinger inbrengt en tegen de vaginawand duwt?

Ik had ooit een ontsteking van het kleine bekken en toen de arts van de HAP dát deed moest ik zowat kotsen van de pijnscheut.

Verder kwamen m’n klachten overeen met de jouwe, alleen binnen enkele uren verergerde het zo dat ik niks meer kon.
En wat heeft de huisarts daar toen mee gedaan, met de ontsteking? Of moet dat vanzelf overgaan.

Ik heb dat zojuist geprobeerd, maar dat is niet echt pijnlijk ofzo.
Mag je je urine niet even tussendoor bij de assistent brengen om even te testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
OzempicFace schreef:
22-05-2024 17:54
Mag je je urine niet even tussendoor bij de assistent brengen om even te testen?
Dit. Is echt 10 seconden werk. En anders even een thuistest halen bij de drogist.
Als er bacteriën in zitten dan hoeft de huisarts je niet eens te zien om antibiotica voor te schrijven. Ik zou desnoods vanavond bij de doktersdienst even een plas inleveren (ff bellen). Een acute ontsteking is echt geen feest en een eventuele complicatie zoals een delier ook niet. En zo nee, dan heb je de kwaal blaasontsteking uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren Quote
lieveheersbeestje- schreef:
22-05-2024 16:42
En wat heeft de huisarts daar toen mee gedaan, met de ontsteking? Of moet dat vanzelf overgaan.

Ik heb dat zojuist geprobeerd, maar dat is niet echt pijnlijk ofzo.
Antibiotica. Maar jij hebt dus wellicht iets anders.

NB: bij mij was het al enkele weken gaande en ik testte steeds negatief op blaasontsteking. Er was daarop geen lampje gaan branden bij de huisarts. Tot ik dus dubbel klapte van de pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je seksueel actief, kunt je evt. zwanger zijn?
Hetismewat schreef:
22-05-2024 18:39
Ben je seksueel actief, kunt je evt. zwanger zijn?
Of een soa hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetismewat schreef:
22-05-2024 18:39
Ben je seksueel actief, kunt je evt. zwanger zijn?
Ik ben seksueel actief ja, gestopt met de pil na goedkeuring, maar dit omdat mijn man zich heeft laten steriliseren pas geleden… dus dat zou eigenlijk niet moeten kunnen
Alle reacties Link kopieren Quote
OzempicFace schreef:
22-05-2024 18:47
Of een soa hebben?
Hmm nee, tenzij mn man is vreemdgegaaan….
Alle reacties Link kopieren Quote
lieveheersbeestje- schreef:
22-05-2024 19:18
Ik ben seksueel actief ja, gestopt met de pil na goedkeuring, maar dit omdat mijn man zich heeft laten steriliseren pas geleden… dus dat zou eigenlijk niet moeten kunnen
Zou niet de eerste zijn die daarna toch zwanger raakt… misschien ff testje doen voor de zekerheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
lieveheersbeestje- schreef:
22-05-2024 19:18
Ik ben seksueel actief ja, gestopt met de pil na goedkeuring, maar dit omdat mijn man zich heeft laten steriliseren pas geleden… dus dat zou eigenlijk niet moeten kunnen

Ik zou toch maar even een test doen.
Mocht je toch zwanger zijn even kijken naar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Daar wil je geen seconde te laat mee zijn kan ik uit ervaring vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de huisarts geweest na aandringen en ze heeft een uitstrijkje gedaan om naar meerdere dingen te kijken en vanochtend urine ingeleverd, dus even afwachten.

Heb nu ook ineens heel veel slijm met beetje bruin bloed, heel raar..
Alle reacties Link kopieren Quote
Afscheiding met wat bruin bloed kan door het uitstrijkje komen.
Hoe lang geleden is je man gesteriliseerd? Is zijn sperma al getest? Zo nee, dan zou ik een zwangerschapstest doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet zwanger zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zwangerschapstest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
24-05-2024 09:39
Afscheiding met wat bruin bloed kan door het uitstrijkje komen.
Hoe lang geleden is je man gesteriliseerd? Is zijn sperma al getest? Zo nee, dan zou ik een zwangerschapstest doen.
Had ik al voor het uitrijkje.

Ja zijn sperma is getest en geen zaadcellen meer in gevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je pas recent gestopt met de pil? Dan kan je menstruatie ook even anders zijn. Al heb ik nooit dat mijn buikpijn erger wordt als ik ga staan of zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
24-05-2024 10:03
Ben je pas recent gestopt met de pil? Dan kan je menstruatie ook even anders zijn. Al heb ik nooit dat mijn buikpijn erger wordt als ik ga staan of zitten.
Ben inderdaad pas gestopt. Lijkt me alleen niet dat deze pijn hierbij hoort.. We zullen het zien wat de uitkomst is van de dokter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed dat je aangedrongen hebt en uiteindelijk terecht kon. Wanneer krijg je hier uitslag van? Mocht in het weekend de klachten verergeren, bel dan de hap hoor.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven