Gezondheid alle pijlers

vocht vast houden door warmte

12-05-2008 18:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb zulke dikke voeten en enkels als het maar iets warmer wordt. wat kan ik daar nu aan doen?

veel drinken, en benen omhoog?

maar verder nog?

zijn er meer mensen die er last van hebben?

het doet geen pijn of zo maar het ziet er niet erg charmant uit!
Alle reacties Link kopieren
Wat zeker helpt is veel groene thee drinken.



Het schijnt dat ananas veel vocht afdrijft, ik weet alleen niet of je je dan ongans moet eten aan verse ananas of dat je ananassap of zo moet drinken.
Alle reacties Link kopieren
Bleekselderij. Niet te eten, maar werkt prima. En lymfedrainage zou ook kunnen helpen, dat is een massagevorm die helpt het vocht af te voeren. En is een prettig tijdsverdrijf!



Heb je al eens laten nakijken waar dat vocht vasthouden door komt? Eet je misschien een beetje te zout?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Heleen,



Dat kwaaltje herken ik! De temeperatuur hoeft maar boven de 20 graden uit te komen en mijn voeten en enkels lopen vol met vocht. Als het langere tijd warm is gaat het ook echt pijn doen. Ik doe vaak hetvolgende:

- voldoende drinken;

- bleekselderij eten, dit drijft vocht af;

- iets onder het voeteneind van m'n matras leggen 's nachts zodat voeten iets hoger liggen;

- regelmatig voeten bewegen, ronddraaiende beweging maken met enkels, voeten flexen en strekken, etc.



Daarnaast loop ik zoveel mogelijk op slippers en andere soepel zittende schoenen, en probeer ik me zo weinig mogelijk in leuke, maar knellende schoenen te wurmen.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Overdag: bewegen-bewegen-bewegen. Let op je zoutintake. Voldoende drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ja 's ochtends eerst beginnen met 2 glazen water, blijven bewegen en je hebt best kans dat je het alleen in het voorjaar, de eerste keer dat het echt warm is, hebt.



Heb ik tenminste wel en ik ken meerdere mensen die het 1 maal per jaar hebben.

Straks vrijdag of zo als de temperatuur zakt, zit je een dag/nacht voornamelijk op de wc en is het vast weer weg.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg. Misschien moet je eens bij de reformwinkel kijken of ze daar een middeltje tegen hebben. Mijn ervaring is dat ze voor dit soort kwaaltjes vaak capsules of andere middeltjes verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is het voor veel mensen onduidelijk wat 'voldoende' drinken is. Dat is met dit weer zo'n 2 liter dag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.

Misschien toch nog meer water drinken......
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik ben dus niet alleen.... Vandaag terug van een paar dagen in Duitsland en steeds last van dikke enkels. Nog nooit gehad en vind het dus best wel eng. Na een lange treinreis (en een paar dgaen lopen op verkeerde) schoenen zit ik nu rustig en merk ik dat mijn onderbenen ook opgezet zijn. :O



Denk dat ik morgen voor de zekerheid maar ff naar de dokter ga.
Alle reacties Link kopieren
dan ben ik wel benieuwd wat de dokter zegt, communincatiemeisje......

ik heb ook zere benen de laatste dagen, en vanacht enorme kramp in mijn kuit.

ik weet niet of het allemaal met elkaar te maken heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook altijd last van maar heb wel een nieraandoening



Misschien toch ff naar de huisarts om ff uit te laten sluiten....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt misschien eens het homeopatische middel 'solidago' van Dr. Vogel proberen, dat ondersteunt je vochthuishouding. De planten die er in zitten stimuleren je nieren. En veel drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven