Gezondheid alle pijlers

Voor de pms lijders

06-07-2020 14:55 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon van mijn pms af, en wel door Magnesium. Mijn zus raadde me dit aan en het werkt gewoon! Ik ben net ongesteld geworden en behalve gisteren een beetje down, heb ik nergens last van gehad! En ik was een echte feeks kan ik jullie vertellen. Misschien dat het voor jullie
ook een remedie is.
Ik gebruik geen hormonale anticonceptie overigens.
Dank voor de tip, van meerdere vriendinnen gehoord dat het werkt inderdaad! Zelf nog geen overtuigende ervaringen mee, maar ik ga het wel weer proberen de komende maanden (ben 5 maanden geleden bevallen dus nu pas weer echt bezig met een structurele menstruatie en daarbij k*t-PMS!)... Hoeveel gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
Nou het is geen wondermiddel hoor, voor sommigen misschien die een tekort hebben en specifiek daardoor PMS klachten. Ik heb al járen PMS, en slik ook al járen magnesium (voldoende hoge dosis, en goed opneembare meerdere vormen). Helaas doet dat bij mij niet 'the trick'....
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Slik ik al jaren, helpt op dat vlak geen bal. Niks nada noppes. Maar fijn voor jou.

Ik heb gewoon na 25 horror aan de prikpil, hemels. En nu zelfs aan niets, even kijken of de overgang nu echt doorzet. Anders ga ik weer even een jaar of wat aan de prikpil.
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 15:03
Slik ik al jaren, helpt op dat vlak geen bal. Niks nada noppes. Maar fijn voor jou.

Ik heb gewoon na 25 horror aan de prikpil, hemels. En nu zelfs aan niets, even kijken of de overgang nu echt doorzet. Anders ga ik weer even een jaar of wat aan de prikpil.
Oh mag ik eens vragen wat jij hormonaal van de prikpil merkt, verdwijnt de menstruatie ook? ik twijfel nog maar lijkt me best ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
06-07-2020 14:58
Nou het is geen wondermiddel hoor, voor sommigen misschien die een tekort hebben en specifiek daardoor PMS klachten. Ik heb al járen PMS, en slik ook al járen magnesium (voldoende hoge dosis, en goed opneembare meerdere vormen). Helaas doet dat bij mij niet 'the trick'....
Oh dat is klote zeg...
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ik ben magnesium gaan slikken om beter te kunnen slapen, maar voor de PMS doet het niets.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 15:03
Slik ik al jaren, helpt op dat vlak geen bal. Niks nada noppes. Maar fijn voor jou.

Ik heb gewoon na 25 horror aan de prikpil, hemels. En nu zelfs aan niets, even kijken of de overgang nu echt doorzet. Anders ga ik weer even een jaar of wat aan de prikpil.
Prikpil kun je stemmingswisselingen van krijgen, en daar heb ik al last van, slik ik ook medicijnen voor dus dat is niks voor mij.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
06-07-2020 15:18
Helaas, ik ben magnesium gaan slikken om beter te kunnen slapen, maar voor de PMS doet het niets.
Jammer.
JonathanStrange schreef:
06-07-2020 15:10
Oh mag ik eens vragen wat jij hormonaal van de prikpil merkt, verdwijnt de menstruatie ook? ik twijfel nog maar lijkt me best ideaal.
Ik heb geen vreselijke pms, geen buikpijn, geen kramp, geen 2 weken bloed, geen stemmingsproblemen. Minder rugklachten, ik had soms 2 eken rugpijn en bekkenpijn.. zeker na de geboorte van mijn kinderen. En heel veel minder hoofdpijn.
Van elke maand 2,5/3 week aan hel naar geen hel.

Eerst door doorslikken en later door de prikpil, lekker makkelijk.

Ik heb het altijd beter gedaan aan de hormonen/pil dan eraf, dat geldt niet voor iedereen. Maar als je van de normale pil geen echte last hebt is het zeker het overwegen waard.

Ik ben alleen de dag zelf en de dag na het zetten soms beetje futloos. Verder geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
06-07-2020 14:57
Dank voor de tip, van meerdere vriendinnen gehoord dat het werkt inderdaad! Zelf nog geen overtuigende ervaringen mee, maar ik ga het wel weer proberen de komende maanden (ben 5 maanden geleden bevallen dus nu pas weer echt bezig met een structurele menstruatie en daarbij k*t-PMS!)... Hoeveel gebruik jij?
400 mg per dag. En voor mij is het dus wel een wondermiddel. Pil en andere hormonale anticonceptie zorgt ervoor dat ik de hele maand down en agressief ben. Dus ik was best wanhopig..
beetjegek schreef:
06-07-2020 15:19
Prikpil kun je stemmingswisselingen van krijgen, en daar heb ik al last van, slik ik ook medicijnen voor dus dat is niks voor mij.
Dat kan, ik heb juist andersom. Geen stemmingsproblemen meer en dus van de AD af.

Dat is ook beetje het ding.
Iedereen is verschillend en niet iedere PMS hetzelfde, niet qua klachten en niet qua oorzaak. Dus ben blij dat magnesium bij jou werkt. Alleen bij mij niet. En ik ben blij dat bij mij de prikpil goed werkt.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 15:23
29.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 15:20
Ik heb geen vreselijke pms, geen buikpijn, geen kramp, geen 2 weken bloed, geen stemmingsproblemen. Minder rugklachten, ik had soms 2 eken rugpijn en bekkenpijn.. zeker na de geboorte van mijn kinderen. En heel veel minder hoofdpijn.
Van elke maand 2,5/3 week aan hel naar geen hel.

Eerst door doorslikken en later door de prikpil, lekker makkelijk.

Ik heb het altijd beter gedaan aan de hormonen/pil dan eraf, dat geldt niet voor iedereen. Maar als je van de normale pil geen echte last hebt is het zeker het overwegen waard.

Ik ben alleen de dag zelf en de dag na het zetten soms beetje futloos. Verder geen klachten.
En geen of laag libido zeker, daar heb ik dus geen trek in.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 15:21
Dat kan, ik heb juist andersom. Geen stemmingsproblemen meer en dus van de AD af.
Die hormonen zijn echt killing joh, niet normaal. Kun je nagaan
beetjegek schreef:
06-07-2020 15:22
En geen of laag libido zeker, daar heb ik dus geen trek in.
Ehm, ook geen verschil gemerkt.
Wat een rare manier van forummen trouwens.
beetjegek schreef:
06-07-2020 15:22
Die hormonen zijn echt killing joh, niet normaal. Kun je nagaan
Ben je nou echt beldigd omdat andere mensen niet gebaadt zijn bij je magnesiumtip maar met wat anders?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 15:25
1.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 15:23
Ehm, ook geen verschil gemerkt.
Wat een rare manier van forummen trouwens.
Hoezo?

Meestal door hormonale anticonceptie daalt je libido , dat is algemeen bekend.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-07-2020 15:24
Ben je nou echt beldigd omdat andere mensen niet gebaad zijn bij Magnesium maar met wat anders?
Beledigd? Waar maak je dat uit op? Ik vind het juist zo bijzonder dat de prikpil bij jou zo goed helpt en bij een ander ( mij) juist niet. Dat die hormonen zoveel op zijn kop kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
06-07-2020 15:21
400 mg per dag. En voor mij is het dus wel een wondermiddel. Pil en andere hormonale anticonceptie zorgt ervoor dat ik de hele maand down en agressief ben. Dus ik was best wanhopig..
T is geen wondermiddel maar ik ben er ook wel fan van.
Heb er nu teunisbloem en cbd olie naast. En ik ben voorzichtig hoopvol.

(Niet alleen pms maar ook add)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
06-07-2020 15:43
T is geen wondermiddel maar ik ben er ook wel fan van.
Heb er nu teunisbloem en cbd olie naast. En ik ben voorzichtig hoopvol.

(Niet alleen pms maar ook add)
Ik heb ook ADD, ik slik ook Wellbutrin, voor mijn depressie, maar is oorspronkelijk voor ADHD. Teunisbloem heb ik ook geslikt.
Friction-90 schreef:
06-07-2020 14:58
Nou het is geen wondermiddel hoor, voor sommigen misschien die een tekort hebben en specifiek daardoor PMS klachten. Ik heb al járen PMS, en slik ook al járen magnesium (voldoende hoge dosis, en goed opneembare meerdere vormen). Helaas doet dat bij mij niet 'the trick'....
Dat heb ik ook inderdaad! Ik slikte al jaren magnesium en toch kreeg ik na mijn zwangerschap ineens PMS. Ik heb nu profijt bij een bepaalde anti-conceptie, maar helaas gaan de klachten niet helemaal weg.....
Alle reacties Link kopieren
Magnesium hielp niet bij mij
Aan de pil gaan wel, vooral voor mijn humeur

En geen last van libidoverlies (volgens mij krijgt de pil vaak de schuld, door vrouwen die geen zin meer hebben in hun vent)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-07-2020 17:05
Magnesium hielp niet bij mij
Aan de pil gaan wel, vooral voor mijn humeur

En geen last van libidoverlies (volgens mij krijgt de pil vaak de schuld, door vrouwen die geen zin meer hebben in hun vent)
Nee hoor dat is echt waar, als ik hormonen slik heb ik echt geen zin. Zonder heb ik altijd wel zin. Het is gewoon een feit.
Libidoverlies staat gewoon in de bijsluiter van verschillende vormen van anticonceptie hoor. Fijn dat niet iedereen er last van heeft, maar om vrouwen die dat wel hebben dan af te schilderen als vrouwen die geen zin meer hebben in hun man is best wel kansloos :facepalm:
Je hebt verschillende soorten magnesium maar degene die het best in het lichaam wordt opgenomen en betaalbaar is, is de magnesiumcitraat. Deze is oa te verkrijgen bij Action.
Slik nooit 400 mg tegelijk of doe het lang nadat je gegeten hebt want het remt opname van andere mineralen.
Als je mg slikt is het goed om ook aan selenium te denken. Hiervoor zijn 3/4 paranoten per dag al voldoende voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven