Vraagje over hoge bloeddruk
zaterdag 5 juni 2010 om 23:31
Sinds enige tijd slik ik medicijnen voor mijn bloeddruk. De metingen die ik regelmatig doe geven gemm. ca 130/90 aan en dat vindt de huisarts prima. Maar ik wil heel graag van de medicijnen af. Nu ben ik heel stout geweest en ben er gewoon mee gestopt om te kijken wat er gebeurt. De metingen geven nu dus ca 140/100 aan. Iets hoger dus.
zaterdag 5 juni 2010 om 23:33
zaterdag 5 juni 2010 om 23:35
Onderdruk en bovendruk is iets verhoogd, maar dat kan allerlei redenen hebben. Bijvoorbeeld door stress of warmte enzovoorts. Meet het drie keer in de week op verschillende momenten, en als het rond deze waarde blijft ga dan even langs bij je huisarts voor verder onderzoek. Maar het is niet iets om direct paniekerig te gaan doen.
zaterdag 5 juni 2010 om 23:36
Waarom wil je graag van de medicijnen af Canto? Heb je last van bijwerkingen? Als dat zo is, dan moet je dat aangeven aan je arts en samen op zoek gaan naar alternatieven.
Ga alstjeblieft niet zelf klooien, een hoge bloeddruk voor een week of maand of zelfs maanden is niet meteen ernstig, maar op lange termijn levert een te hoge bloeddruk schade op, ook al merk je daar nu nog helemaal niets van.
Bedenk waarom je met de medicijnen wil stoppen en ga praten met je arts. Hij/zij kan je duidelijk uitleggen wat je opties zijn en de voor- en nadelen daarvan schetsen.
Ga alstjeblieft niet zelf klooien, een hoge bloeddruk voor een week of maand of zelfs maanden is niet meteen ernstig, maar op lange termijn levert een te hoge bloeddruk schade op, ook al merk je daar nu nog helemaal niets van.
Bedenk waarom je met de medicijnen wil stoppen en ga praten met je arts. Hij/zij kan je duidelijk uitleggen wat je opties zijn en de voor- en nadelen daarvan schetsen.
zaterdag 5 juni 2010 om 23:36
quote:Annelize schreef op 05 juni 2010 @ 23:34:
Dan kun je hier wel uit opmaken dat je medicatie effect heeft. Weet je ook waarom je een hoge bloeddruk hebt?
Nee, niet bekend. Ik rook niet, drink weinig, geen overgewicht en nog vrij jong.
Maar voor dat ik met de medicijnen begon was de bovendruk boven de 200! Onderdruk iets van 160 geloof ik. Dat was dus echt te hoog.
Dan kun je hier wel uit opmaken dat je medicatie effect heeft. Weet je ook waarom je een hoge bloeddruk hebt?
Nee, niet bekend. Ik rook niet, drink weinig, geen overgewicht en nog vrij jong.
Maar voor dat ik met de medicijnen begon was de bovendruk boven de 200! Onderdruk iets van 160 geloof ik. Dat was dus echt te hoog.
zaterdag 5 juni 2010 om 23:37
quote:Canto schreef op 05 juni 2010 @ 23:36:
[...]
Maar voor dat ik met de medicijnen begon was de bovendruk boven de 200! Onderdruk iets van 160 geloof ik. Dat was dus echt te hoog.Bijzonder gevaarlijk dan ook, naast dom, dat je op eigen houtje stopt met medicatie!!!!
[...]
Maar voor dat ik met de medicijnen begon was de bovendruk boven de 200! Onderdruk iets van 160 geloof ik. Dat was dus echt te hoog.Bijzonder gevaarlijk dan ook, naast dom, dat je op eigen houtje stopt met medicatie!!!!
zaterdag 5 juni 2010 om 23:38
zaterdag 5 juni 2010 om 23:41
Het is geen ongezonde gedachten om van je medicatie af te willen hoor Canto. Wie wil er nou elke dag pillen slikken. Als ik jou was zou ik naar huisarts gaan en met hem/haar bespreken hoe je dit op een correcte manier kunt afbouwen. Want zomaar stoppen is wel eeh, een beetje onhandig van je 
Wel fijn dat je bloeddruk nu al wel lager lijkt te zijn dan het was!
Wel fijn dat je bloeddruk nu al wel lager lijkt te zijn dan het was!