Gezondheid alle pijlers

Vraagje over hoge bloeddruk

05-06-2010 23:27 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je zonder medicijnen een bloeddruk hebt (gemiddeld) van 140/100, is dat dan echt te hoog?
quote:Canto schreef op 05 juni 2010 @ 23:38:

Ik weet dat hoge bloeddruk schadelijk kan zijn. Daarom houd ik hem zelf nu goed in de gaten om te kijken wat er gebeurt.

Waarom ik van de medicijnen af wil? Omdat ik een hekel heb aan 'troep' in mijn lijf. Simpel.

En ook om te kijken of mijn lijf het nu zelf kan.

Mag ik vragen welke medicatie je hebt gebruikt? Heb zelf een chronisch hoge bloeddruk die ik ook met medicatie onderdruk....ik slik ExForge: combipil met 5 mg amlodipine en 160 mg valsartan.

Prima spul....heb nu een bloeddruk van gemiddeld 140/80. Zonder medicatie zat ik op gemiddeld 160/90.

Rommel of niet, ik slik nog steeds braaf. Zonder medicatie ga ik echt eerder naar de eeuwige jachtvelden.

[edit] Lees net dat je betablokkers slikt:: Slik je Diovan? Heb ik gebruikt, maar de werking was niet voldoende.
canto;

Ik zelf slik dus ook vochtafdrijvers ivm hoge bloeddruk.

En heb ik bij de cardioloog testen gehad (echo,ecg,fietstest) en blijkt dat mijn hart na inspanning vele overslagen heeft en m,n boeddruk was ook nog wat te hoog.

Ik moet dus nu ook betablokkers gaan slikken,tot nu toe ben ik nog niet begonnen omdat ik merk dat mijn lijf weer wat rustiger is.

Ik zie er ook erg tegen op om die troep te gaan slikken ,zeker omdat ik me goed voel.

Maar als ik wel besluit om te beginnen,dan zal ik dus echt nooit zomaar stoppen uit m,n zelf,ten eerste is het heel slecht om zomaar met deze medicijnen te stoppen,en moet je deze heel erg langzaam afbouwen.

slik je ze allebei niet meer??
quote:esmee43 schreef op 06 juni 2010 @ 15:57:

canto;

Ik zelf slik dus ook vochtafdrijvers ivm hoge bloeddruk.

En heb ik bij de cardioloog testen gehad (echo,ecg,fietstest) en blijkt dat mijn hart na inspanning vele overslagen heeft en m,n boeddruk was ook nog wat te hoog.

Ik moet dus nu ook betablokkers gaan slikken,tot nu toe ben ik nog niet begonnen omdat ik merk dat mijn lijf weer wat rustiger is.

Ik zie er ook erg tegen op om die troep te gaan slikken ,zeker omdat ik me goed voel.

Maar als ik wel besluit om te beginnen,dan zal ik dus echt nooit zomaar stoppen uit m,n zelf,ten eerste is het heel slecht om zomaar met deze medicijnen te stoppen,en moet je deze heel erg langzaam afbouwen.

slik je ze allebei niet meer??Waarom noem je medicijnen troep? Hoe denk je dat het komt dat de gemiddelde levensverwachting tegenwoordig zoveel hoger ligt dan pakweg 100 jaar geleden?
Canto, als de stofjes na 24 uur uit je lijf zijn betekent dat niet dat het effect van die medicijnen ook opgehouden is. Bloeddruk wordt beinvloed door allerlei mechanismes in je lijf, en het kan best dat ie nu op een onbewaakt ogenblik weer de pan uit schiet, als de effecten van het stoppen zich opbouwen/ elkaar beinvloeden.

Als je wil kijken hoe je lijf reageert op geen/minder medicijnen overleg dan met je arts hoe je dat het beste aan kan pakken. Je staat volledig in je recht dit te willen proberen, of zelfs te stoppen. Je huisarts kan je tot niks verplichten, maar kan je wel vertellen hoe het echt werkt, wat de risico's echt zijn, hoe je het beste kunt afbouwen als je dat besluit etc.

Echt meid, ik heb met (jonge) mensen met hersenbloedingen gewerkt en dat wil je echt graag voorkomen (verlammingen, evenwichtstoornissen, zware concentratiestoornissen, spraakstoornissen of helemaal niet meer kunnen praten, coma, door een slangetje moeten eten, dat soort werk).
quote:sassafras schreef op 06 juni 2010 @ 16:40:

[...]

Waarom noem je medicijnen troep? Hoe denk je dat het komt dat de gemiddelde levensverwachting tegenwoordig zoveel hoger ligt dan pakweg 100 jaar geleden?

Ach levensverwachting,weet je je krijgt zoveel al mee in je genen.

mijn oma is 100 geworden nooit medicijnen geslikt.........

ja ik vindt het troep ,het is niet natuurlijk.

En om maar niet even over de bijwerkingen te praten dat zegt al genoeg.

Als er totaal geen andere mogelijkheid is,is het goed dat het er is,maar het blijft gewoon rotzooi voor je lijf.
Is prima Esmee, vooral doen, maar ik ben blij dat ik door die "troep" een goede kans loop om gezond oud te worden......
quote:sassafras schreef op 06 juni 2010 @ 18:47:

Is prima Esmee, vooral doen, maar ik ben blij dat ik door die "troep" een goede kans loop om gezond oud te worden......met recht een kans,vergeet niet dat medicijnen zijn voor waar het nodig is,maar in vele gevallen weer slecht is voor ander organen.
quote:esmee43 schreef op 06 juni 2010 @ 17:59:

[...]

mijn oma is 100 geworden nooit medicijnen geslikt.........

Dan was jouw oma gewoon gezond.

Maar TO is NIET gezond en daar krijgt ze medicatie voor.
Ik had ook 140/100 zonder medicijnen en ik slik nu 1 tablet per dag.

Dus ja, in mijn geval vond de dokter de bloeddruk te hoog.

(erfelijk)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
quote:esmee43 schreef op 06 juni 2010 @ 19:04:

[...]

met recht een kans,vergeet niet dat medicijnen zijn voor waar het nodig is,maar in vele gevallen weer slecht is voor ander organen.En toch vertrouw ik liever op het oordeel van artsen en farmacologen.
Is jou goed recht !

Hoop dat je met de medicijnen heel oud mag worden.
Sinds wanneer ben je eigenlijk met je medicijnen gestopt?
Ik vind het altijd bizar dat mensen niet weten wat ze slikken. Kan daar echt niet bij. Interesseert je dat nou gewoon niet ofzo?

Een vochtafdrijver.. Meestal begint men met thiaziden (milde vochtafdrijvers). En bètablokkers.. Metoprolol ofzo...?

Zeker geen medicatie om zomaar mee te stoppen. Dus nogmaals, ik vind het nogal bijzonder dat je dat zonder overleg maar ff doet omdat jij denkt beter te weten wat goed is voor je lijf dan een arts.

Ik denk dan bij mezelf, ga dan gewoon niet naar een dokter en zoek het lekker zelf uit?
Nog even wat info (en een goede site verder btw)

http://www.hartwijzer.nl/Hoge_bloeddruk.php
quote:hgjb schreef op 06 juni 2010 @ 15:55:

[...]

Maar goed, als jij er zo'n duidelijke mening over hebt dan maakt het toch niet uit wat andere forummers van jouw bloeddruk vinden.

Jij vindt blijkbaar dat het wel meevalt met een onderdruk van 100, nou prima, wij vinden van niet.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik 100 wel mee vind vallen. Juist omdat ik nu 140/100 meet vroeg ik me af of dat niet te hoog is. Omdat ik daarover ook verschillende meningen hoor.

Maar de discussie gaat nu over het stoppen van de medicijnen slikken. Ik begrijp jullie visie en ik neem het zeker mee.

Voor jullie geruststelling: ik ben weer begonnen met de medicijnen. Natuurlijk is het goed dat er medicijnen zijn. Maar ik blijf er moeite mee hebben om ze te slikken. Dan deel ik de mening van Esmee43.
Tja dat is een rare mening die je hebt. Want de argumenten die aanvoert zijn slecht. Bij hypertensie is het juist noodzakelijk om deze te behandelen omdat er anders sowieso schade zal optreden.

Medicatie is geen troep; het heeft in veel gevallen een preventieve werking, het verlengt levens en het redt zelfs mensenlevens.
Ik zou ook als je zo'n hoge bloeddruk gehad hebt, nooit zomaar zonder overleg met de arts stoppen met medicatie slikken. Overleg met hem/haar en ze zal je goed begeleiden en als je ze zal moeten blijven slikken, omdat zonder niet goed gaat, dan zul je wel moeten (je moet natuurlijk niets, maar ik neem aan dat je gezondheid je wel alles waard is, dan maar "troep" slikken).

Je schrijft dat je 3 x per dag jouw bloeddruk meet. Hoe doe je dat dan? Ik weet van veel apparatuur dat ze niet 100% betrouwbaar zijn. En bij een afwijking van 10% kan je bloeddruk 90 of 110 zijn als hij 100 meet. En dat is wel een groot verschil, goed of echt te hoog. Ook dat vind ik een reden om het onder controle van een arts te houden, dan weet je zeker dat je bloeddruk goed gemeten is.
Canto, al met de huisarts overlegd? Of ben je gewoon weer begonnen, net zoals je gewoon gestopt was?
Hoi Canto, ik vroeg me af hoe het nu met je bloeddruk gaat? Ik heb zelf ook een extreem hoge bloeddruk, voor de medicijnen 260/160. Ik ben in de 20 en rook en drink niet en heb geen overgewicht. De medicijnen helpen tot nu toe maar beperkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven