Gezondheid alle pijlers

Vragen over algehele Narcose

17-01-2018 23:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een topic aangemaakt omdat ik om ervaringen vroeg voor een bepaalde operatie. De reacties die ik kreeg hebben mij enorm geholpen. Daarom wil ik hetzelfde proberen met het onderwerp Narcose. Ook iets wat mij ontzettend angstig maakt. Iets wat helaas ook bij de operatie komt kijken.

Als doemdenker is het voor mij niet moeilijk om bij volledige narcose meteen de engste scenarios te bedenken in mijn hoofd. Dit is iets wat ik doe als ik niet weet hoe het in de werkelijkheid is. Daarom heb ik besloten om mijn vragen en angsten in de groep te gooien, hopend dat mensen die ervaring hebben met narcose mij gerust kunnen stellen of uitleg kunnen geven over hoe het echt is.

De doemdenkvragen over narcose:
- Hoe voelt het om onder narcose te zijn?
- Droom, denk of voel je iets tijdens narcose?
- Hoe voelt het om in "slaap" te vallen?
- Ik ben ontzettend bang dat ik tijdens de operatie wakker wordt.
- Ik ben bang dat ik niet meer wakker wordt
- Voelt de narcose voor mijzelf net zo lang als dat de operatie werkelijk duurt?
- Hoe voelt het als je uit de narcose komt?

Ik hoop dat er mensen zijn die ook onder narcose zijn geweest die mijn vragen kunnen beantwoorden. Het zou me ontzettend helpen.

---Bedankt voor alle reacties, het heeft me enorm gerustgesteld. De tips neem ik zeker mee.
anoniem_362827 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 12:29
4.22% gewijzigd
Ik ben drie keer onder narcose geweest en ik vond het echt geen vervelende ervaringen.
Voor mij voelde het gewoon als een heel diepe slaap. Het in slaap vallen vond ik niet eng. Ik voelde mijn lichaam zwaar worden en dan vallen je ogen dicht, gaat in minder dan tien seconden; alsof een soort onbedwingbare slaap over je heen komt (is natuurlijk ook zo). Verder slaap je gewoon; je bent buiten bewustzijn en weet dus niet hoe lang ze bezig zijn.

Wat helpt is dat ik altijd heel snel en helder wakker werd, eigenlijk nog veel helderder dan na een nacht slapen. Ik keek bijvoorbeeld direct op de klok om te zien hoe lang ze bezig waren geweest. Dus hier geen nare ervaringen.

Ik lees dat je heel angstig bent. Bespreek dat ook vooral met de mensen die je begeleiden/je behandelaar. Dan kunnen ze daar rekening mee houden (alles heel rustig aan je uitleggen bijvoorbeeld).
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 07:42
11.71% gewijzigd
Eind november is mijn galblaas verwijderd, ook onder algehele narcose. Ik was trouwens van te voren ook erg zenuwachtig. Ik woon in het buitenland en er was niemand bij mij in het ziekenhuis omdat mijn man bij de kinderen moest blijven. Er werd wel een aardige zuster bij mij gezet maar dat is toch niet helemaal hetzelfde.

Ik kreeg het narcosemedicijn toegediend via een spuit en moest ook van 10 terugtellen. Ik ben tot 8 gekomen. Van de hele operatie en de complicaties die erbij zaten (vrij grote interne bloeding, ontsteking van de lever door de galblaas) heb ik ook niets gemerkt.
Helaas had ik wel veel pijn bij het wakker worden en oa een drain in mijn zij. En ook deed mijn schouder nog echt wel een aantal dagen pijn omdat het gas dat in de buik wordt gespoten om de buikwand van de organen te scheiden naar boven toe gaat. Dat deed echt gemeen zeer. Ik vond het wakker worden vervelend. Ik had toch vrij veel pijn helaas.
Maar nee, van de operatie zelf he-le-maal niets mee gemaakt.
anoniem_2871 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 07:43
16.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girlwithrose schreef:
17-01-2018 23:43

De doemdenkvragen over narcose:
- Hoe voelt het om onder narcose te zijn?
- Droom, denk of voel je iets tijdens narcose?
- Hoe voelt het om in "slaap" te vallen?
- Ik ben ontzettend bang dat ik tijdens de operatie wakker wordt.
- Ik ben bang dat ik niet meer wakker wordt
- Voelt de narcose voor mijzelf net zo lang als dat de operatie werkelijk duurt?
- Hoe voelt het als je uit de narcose komt?
Spannend he? Ik ben nu een keer of (geen zin om nu alles precies te tellen) onder narcose geweest en eerlijk gezegd vind ik het wel lekker ;)
Van de narcose zelf voel je niks; je droomt niet en denkt ook niets. Het in slaap vallen voelt alsof je heerlijk lang en diep ontspant, dat s wat ik er zo lekker aan vind. Van al die keren dat ik geopereerd ben ben ik nog nooit wakker geworden, gezien het aantal operaties zou me dat toch minstens een keer overkomen moeten zijn als het vaker gebeurt. Ik zie ook veel operaties en heb ook nog nooit gezien dat de patient wakker wordt tijdens de OK. De kans dat je niet meer wakker wordt is ook erg klein; je wordt vooraf goed nagekeken en als je eerlijk bent over je gezondheid, ook je alcohol- en drugsgebruik bijvoorbeeld, is de kans nihil dat je niet meer wakker wordt.
De narcose voelt heel kort, maar tegelijkertijd heel lang, omdat ik het gevoel heb dat ik een heel weekend heel diep heb geslapen.
Het ontwaken uit de narcose is bij mij elke keer verschillend; de ene keer heb ik geen flauw idee waar ik ben, de andere keer ben ik heel onrustig, maar ik heb ook wel eens gehad dat de hele zaal in een deuk lag door de onzin die ik uit lag te kramen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tussen mijn 4e en 25ste 14 operaties gehad. Ondanks dat ik een enorme angsthaas ben vond ik een narcose minder erg dan een blokverdoving of iets.
girlwithrose schreef:
17-01-2018 23:43

De doemdenkvragen over narcose:
- Hoe voelt het om onder narcose te zijn?
Niet, je merkt er niets van. Het ingaan van de narcose vond ik dan wel weer erg lekker. Net als het roesje wat je soms van te voren krijgt.

- Droom, denk of voel je iets tijdens narcose?
Nee, je merkt, voelt, droomt helemaal niets.

- Hoe voelt het om in "slaap" te vallen?
Goddelijk. Maar ik werd er ontzettend high van :proud:

- Ik ben ontzettend bang dat ik tijdens de operatie wakker wordt. Nergens voor nodig. Ze kunnen dat in de gaten houden met apparatuur.

- Ik ben bang dat ik niet meer wakker wordt
Niet bang zijn. Ze houden alles goed bij, en zit een anesthesist bij die jou goed in de gaten houdt.

- Voelt de narcose voor mijzelf net zo lang als dat de operatie werkelijk duurt?
Je krijgt er niets van mee, je valt in slaap en je wordt wakker en kenmerkt eigenlijk niet dat de tijd verstreken is.

- Hoe voelt het als je uit de narcose komt?
Ik heb zelf vrij weinig last gehad, enige vervelende bij mij was de tube uit mijn keel halen. Een aantal keer niets van gemerkt, een aantal keer wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier presteerde de anesthesist het om me vlak voor de narcose bang te maken door het nog even over de risico's te hebben, omdat ik niet helemaal nuchter was (spoedje). Daar werd ik erg onrustig van en de arts moest me geruststellen en zei dat ik aan iets leuks moest denken. Vervolgens werd ik wakker op de uitslaapkamer. Blijkbaar wel wat onrustig, maar toen hebben ze mijn man erbij geroepen en toen was het goed. Ben verder niet misselijk ofzo geweest en zat binnen een uurtje aan het avondeten. Van de narcose heb ik verder niks gevoeld. Wel een paar dagen last van mijn keel gehad door het adembuisje.
Fijn dit topic! Ook nieuwsgierig want ik moet binnenkort ook een operatie ondergaan en heb daarbij de keuze tussen algehele narcose of ruggenprik.

Met narcose heb ik als kind vervelende ervaringen: erg misselijk van geweest bij ontwaken en een week 'groggy' en vergeetachtig. Is wel alweer 30 jaar geleden (ugh).

Hebben jullie ook naweeën ervaren van de narcose?

Over een ruggenprik lees ik dat je daar hoofdpijn aan kan overhouden als bijwerking.

De operatie meemaken vind ik niet spannend dus dat is voor mij geen argument.
- Hoe voelt het om onder narcose te zijn?
Niet. het is gewoon net alsof je met je ogen knippert en opeens ben je ergens anders.

- Droom, denk of voel je iets tijdens narcose?
Nee.

- Hoe voelt het om in "slaap" te vallen?
Merk je vrij weinig van, je bent gewoon opeens weg. Heb je ook geen invloed op.

- Ik ben ontzettend bang dat ik tijdens de operatie wakker wordt.
Die kans is echt héél klein, er zit constant iemand naast je die alleen maar bezig is met in de gaten houden of jij nog diep genoeg slaapt en geen pijn voelt.

- Ik ben bang dat ik niet meer wakker wordt
Die kans is ook heel klein, tenzij het een heftige operatie is of als je heel oud bent.

- Voelt de narcose voor mijzelf net zo lang als dat de operatie werkelijk duurt?
Nee, tijdens de narcose heb je geen bewustzijn en ben je dus ook niet bewust van de tijd

- Hoe voelt het als je uit de narcose komt?
Na de narcose was het bij mij wel apart, want mijn gehoor kwam eerst terug, dus ik hoorde al een hele tijd mensen praten en dat hoorde ik wel, maar ik zag nog niks en was ook nog niet echt bewust dat ik erbij was ipv dat het een film oid was.
Ik was de eerste keer echt heel bang, maar het was eigenlijk een hele grappige gebeurtenis. De sfeer op de ok was heel relaxed, en ik had een tabletje gehad voor de zenuwen. Het is zo apart, ze zeiden dat ik aan iets leuks moest denken, dus ik dacht aan een warm strand met een palmboom,, en toen werd ik wakker op de uitslaapkamer, en dacht: "Huh, ik ben al terug!" Echt, ik wilde dat ik elke dag zo in slaap kon vallen. Je zult zien dat het meevalt.
De eerste keer dat ik onder narcose ging had ik trouwens een rustgevend tabletje gekregen van tevoren. Dus van het moment dat ik op de operatietafel moest gaan liggen herinner ik me eigenlijk alleen maar dat ik me heel erg mellow voelde. En toen kreeg ik ook nog eens allemaal warme dekentjes over me heen :flirting: Dus ik voelde me héérlijk op dat moment....
Alle reacties Link kopieren
12twister schreef:
18-01-2018 09:15
Fijn dit topic! Ook nieuwsgierig want ik moet binnenkort ook een operatie ondergaan en heb daarbij de keuze tussen algehele narcose of ruggenprik.

Met narcose heb ik als kind vervelende ervaringen: erg misselijk van geweest bij ontwaken en een week 'groggy' en vergeetachtig. Is wel alweer 30 jaar geleden (ugh).

Hebben jullie ook naweeën ervaren van de narcose?

Over een ruggenprik lees ik dat je daar hoofdpijn aan kan overhouden als bijwerking.

De operatie meemaken vind ik niet spannend dus dat is voor mij geen argument.
Als ik de keus heb kies ik voor een ruggenprik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ik was de eerste keer bang dat ze mij niet onder narcose zouden krijgen. Dat ik de narcose zou kunnen tegenhouden. Het is me dus niet gelukt....
Eerste keer langere narcose was ik serieus misselijk, de tweede keer heeft de anesthesist daar iets voor gegeven en totaal niet misselijk geweest.
Pieker er niet te veel over, je bent in goede handen.
:hug:
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe 2 keer onder narcose geweest. Wel verschillende ervaringen mee. Eerst keer weinig van gemerkt. Tel maar tot 10 en was voordat ik 10 bereikt had al weg. Alleen toen ik bij kwam erg misselijk en bleef maar overgeven. Slokje thee hield ik niet binnnen..dus ipv van naar huis mocht ik nachtje blijven.

Tweede keer keelamandelen weg gehaald. Dat was andere ervaring. Begon al dat ze infuus niet goed geprikt kregen. Zat rechts (na 3 keer prikken) toen ik narcose inging en links toen ik wakker werd. Kreeg wel extra middel voor misselijkheid gelukkig. Ben blijkbaar net voordat ze klaar waren wakker geworden in paniek..ik weet hier niks van. Dus iets te weinig narcose middel gehad. Op uitslaapkamer werd ik wakker met paniek gevoel, wist niet waar ik was en wilde weg. Gelukkig zag verpleging dat en stelde me gerust. En uur later at ik mijn eerste ijsje...
S-Meds schreef:
18-01-2018 00:00
het mooie van narcose is dat op het moment je denkt dat je in slaap valt je alweer wakker bent en alles achter de rug is
Deze ervaring heb ik ook en ben meer dan 10 keer onder narcose geweest.
Nooit als eng ervaren of vervelend wakker geworden.
Wel misselijk maar daar kan je van te voren iets voor krijgen.
Het wegraken voelt voor mij als heel bewust wegzakken. Stel je erop in dat je in slaap gaat vallen en geef jezelf eraan over.
Je kan vooraf aangeven angsten te hebben en dan kan je een kalmeringsmiddel krijgen.
Solomio schreef:
18-01-2018 09:28
Als ik de keus heb kies ik voor een ruggenprik.
Ik juist niet. Ik was na mijn narcose ook sneller op de been dan mijn buurman (in de uitslaap) die een ruggenprik had gehad. Vond de narcose echt best prettig.
Alle reacties Link kopieren
girlwithrose schreef:
17-01-2018 23:43

---Bedankt voor alle reacties, het heeft me enorm gerustgesteld. De tips neem ik zeker mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op de OK, dus zal je vragen proberen te beantwoorden. Je krijgt eerst een infuus met pijnstilling (omdat het narcose middel branderig kan aanvoelen in je bloedvaten). Hier kun je een beetje licht van worden in je hoofd. Als het slaapmiddel (lijkt op melk) wordt ingespoten, val je vrijwel meteen in slaap. Je voelt je gewoon extreem moe worden. En daarna voelt het als gewone slaap, sommige mensen dromen, anderen niet. Wat kan helpen is om voor het slapen gaan aan iets leuks te denken, zodat je daar over gaat dromen ;-). De meeste mensen vinden het slapen kort voelen en denken soms zelfs dat de ingreep nog gedaan moet worden. Vaak worden ze ontspannen vaker, soms zelfs wat euforisch. Een enkele keer ook emotioneel. Wakker worden tijdens de ingreep kan eigenlijk niet, door de goede bewakingsapparatuur kunnen ze meten hoe diep je onderbewustzijn is, dus als je wat lichter wordt, krijg je wat extra slaapmiddel. Ze kunnen dit heel nauwkeurig doseren, dus maak je geen zorgen! Veel succes en als je nog vragen hebt, stel ze maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier steeds dat mensen niet dromen onder narcose.

Ik heb een andere ervaring, ik ben 2x onder algehele narcose geweest, de eerste keer weet ik niet meer of ik heb gedroom

maar de 2e keer was 2 jaar geleden, en toen heb ik heel sterk gedroomd. Ik weet niet meer precies over wat, maar was niet vervelend. ik was echt midden in een droom en toen werd ik geroepen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik niet wilde luisteren. Maar ja ze riepen nog een keer mijn naam en dan doe je automatisch je ogen open
Ik dacht toen even: waar ben ik, en 2 tellen later weet je het weer. Ik was ook verbaast dat de operatie al was gebeurd

De eerste keer was ik erg misselijk na de operatie, ik spoog toen blauwe vloeistof Ik herinner me nog dat de verpleegkundige verbaast in het bakje keek en zei: het is blauw???

2e keer niet misselijk geweest, alleen nog een paar uur duf en kon mijn ogen amper open houden
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
18-01-2018 12:44
Ik lees hier steeds dat mensen niet dromen onder narcose.

Ik heb een andere ervaring, ik ben 2x onder algehele narcose geweest, de eerste keer weet ik niet meer of ik heb gedroom

maar de 2e keer was 2 jaar geleden, en toen heb ik heel sterk gedroomd. Ik weet niet meer precies over wat, maar was niet vervelend. ik was echt midden in een droom en toen werd ik geroepen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik niet wilde luisteren. Maar ja ze riepen nog een keer mijn naam en dan doe je automatisch je ogen open
Ik dacht toen even: waar ben ik, en 2 tellen later weet je het weer. Ik was ook verbaast dat de operatie al was gebeurd

De eerste keer was ik erg misselijk na de operatie, ik spoog toen blauwe vloeistof Ik herinner me nog dat de verpleegkundige verbaast in het bakje keek en zei: het is blauw???

2e keer niet misselijk geweest, alleen nog een paar uur duf en kon mijn ogen amper open houden
Waarschijnlijk is dat 'dromen' gebeurd toen je aan het wakker worden was. Dan hang je soms nog een beetje tussen wakker en slapen in en kunnen dingen die om je heen gebeuren lijken alsof je droomt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere narcoses gehad. Geen dromen. Nooit wakker geworden , na narcose gevoel dat ik lang geslapen had. Wijze van narcose : kapje , stonk. Injectie ging snel maar daarna misselijk.

Ik vond het raar idee maar niet eng
Ik ben al meerdere keren onder narcose geweest in mijn leven, dat is altijd goed meegevallen. Ik ben telkens vooraf wel zenuwachtig geweest. Je verliest uiteindelijk helemaal de controle over wat er gebeurt, en dat ligt me niet zo goed.

De narcose zelf: ik was altijd heel snel "weg" en het leek altijd alsof ik 1 seconde nadien wakker werd, meestal duurde het enkele tellen vooraleer ik door had, dat het alweer voorbij was :-).

Kort na het wakker worden had ik het wel elke keer heel erg koud (inclusief rillen). Ik vermoed dat dit komt, omdat de operatiezaal koud is, en ik sowieso slecht tegen koude kan.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_362113 wijzigde dit bericht op 12-01-2019 17:52
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is heel persoonlijk hoe je het ervaart. Ik zal mijn ervaringen met je delen, maar het is geen benchmark :)

Ik heb twee totaal verschillende ervaringen - een keer echt volledig onder narcose, en een keer wel met propofol onder zeil gebracht, in de vorm van een roesje. Propofol is dat witte spul dat ze je inspuiten waar je van gaat slapen.

Hoe voelt het om onder narcose te zijn?
- Droom, denk of voel je iets tijdens narcose?
Nee heerlijk niks - een grote grijze wolk
- Hoe voelt het om in "slaap" te vallen?
De eerste keer toen ze dat spul inspoten heb ik nog tegen de arts gezegd "sooo ik voel me een partij bezopen hier". Dat dus. Alles begint in een keer te draaien voor je ogen, niet op een onprettige manier. Twee seconden en je bent weg.
- Ik ben ontzettend bang dat ik tijdens de operatie wakker wordt.
Bij dat roesje ben ik dus wakker geworden. An sich geen heel groot probleem. Ik schijn enorm onrustig te zijn geweest ook, heb m'n infuus eruit gejast :facepalm: :proud: en kan me dus herinneren dat ze op de OK een nieuwe inbrachten. Heb ook nog even kort gesproken met de arts die het met uitlegde. En toen gewoon weer inslaap gebracht. Ik had daarbij ook een ruggenprik, dus geen pijn, geen angst. Dit was dus wel met propofol, maar een veel lichtere dosis, puur om me weg te krijgen tijdens de operatie. Ik had er een epiduraal bij.

- Ik ben bang dat ik niet meer wakker wordt
Zoals al gezegd hier - als je gezond bent en niks levensbedrijgends hebt, hoef je je daar niet druk om te maken.
- Voelt de narcose voor mijzelf net zo lang als dat de operatie werkelijk duurt?
Nee het is echt een grijs gat. Net als met slapen. Je weet dat je weg bent geweest, maar je gevoel voor tijd is van slag.
- Hoe voelt het als je uit de narcose komt?
De eerste keer was het alsof mijn lichaam al functioneerde voordat ik weer bewust werd. Ik was ook een enorme pot aan het brullen, en besefte halverwege "oh ik ben weer wakker. Waarom lig ik hier te janken?" :rofl: Overigens nog steeds super high, telkens terug in slaap vallen. En mísselijk joh. Ik heb 12 uur lang alles bij elkaar gekotst.
De tweede keer was alsof ik wakker werd uit een diepe slaap. Ze vroegen of ik pijn had. Antwoord was ja. Meteen een sloot morfine ingespoten gekregen. Ik heb daarna ook weer 12 uur lang vreselijk overgegeven. Meerdere medicijnen hiertegen gekregen, niks hielp. bah. - kan ook de morfine zijn geweest.

Handig is om, als je aanleg hebt voor misselijkheid (ik dus) bij je intakegesprek dit aan te geven, zodat ze je preventief wat geven. Dat het bij mij niet werkte is echt de uitzondering op de regel.
En als je het eng vindt, kan je om een kalmerend middel vragen. Ik kreeg dormicum. Heerlijk spul, alles was prima, alles was best. Moppen lopen tappen met de OK staff, m'n hele filter viel weg hehe.

Heel veel succes! Ik hoop dat het je mee gaat vallen.
12twister schreef:
18-01-2018 09:15
Met narcose heb ik als kind vervelende ervaringen: erg misselijk van geweest bij ontwaken en een week 'groggy' en vergeetachtig. Is wel alweer 30 jaar geleden (ugh).
.
Anaesthesie is in die 30 jaar echt een heel stuk verfijnd. Zeker ook qua middelen tegen misselijkheid die ze kunnen geven.

Of je na afloop groggy en vergeetachtig bent hangt ook nogal af van hoelang ze je onder narcose houden. Ik had er wel wat last van na mijn lange operatie, na de korte niet. Na die lange operatie heb ik ook nog twee weken ‘s middags geslapen.
- Hoe voelt het om onder narcose te zijn?
Prima, daar voel je niks van
- Droom, denk of voel je iets tijdens narcose?
Ja, ik droomde gewoon Heb zelfs gepraat in mijn slaap volgens de chirurg. En dat kan niet anders dan kloppen omdat ik overduidelijk aan het pokemonnen was ;). Dat is dat fanatiek doe weet alleen ik, niet de arts.
- Hoe voelt het om in "slaap" te vallen?
Gaat retesnel. Je arm wordt een beetje warm ineens en dan ben je zomaar ‘weg’
- Ik ben ontzettend bang dat ik tijdens de operatie wakker wordt.
Gebeurt niet, je wordt continu door de anestesist in de gaten gehouden
- Ik ben bang dat ik niet meer wakker wordt
Die kans is kleiner dan het winnen van de staatsloterij jackpojt
- Voelt de narcose voor mijzelf net zo lang als dat de operatie werkelijk duurt?
Nee, de operatie bij mij duurde 5 uur voor mijn gevoel heb ik maar 10 minuten ‘geslapen
- Hoe voelt het als je uit de narcose komt?
Ik heb nergens last van. Gierde van de honger en had dorst, ik moest nuchter komen om 09:00 maar werd door spoedjes pas in de middag geholpen, sommige mensen zijn misselijk maar daar heb ik nooit last van

Voor je naar de preparatiekamer gaat krijg je ook temazepam, een slaapmiddel wat je rustig maakt, diclofenac en paracetamol.
Op de oreparatiekamer lig je met meerdere mensen. Je krijgt een infuus voor het narcosemiddel later en ze gaan nogmaals alles met je doornemen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
18-01-2018 10:50
Ik juist niet. Ik was na mijn narcose ook sneller op de been dan mijn buurman (in de uitslaap) die een ruggenprik had gehad. Vond de narcose echt best prettig.
Ik heb een vrij zeldzaam genetisch defectje waardoor bepaalde narcosemiddelen bij mij een soort allergische reactie oproepen.
Dus als het met een ruggenprik kan krijg ik niet eens de keus. Geen anesthesist gaat dat bij mij riskeren.
Als het met narcose moet hebben ze gelukkig tegenwoordig middelen waar ik wel tegen kan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven