Gezondheid alle pijlers

Vrouw slikt teveel pijnstillers

29-01-2015 08:14 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tien jaar een prachtige vrouw. Een alleskunner en allesdoener. Ze heeft een succesvol eigen bedrijf, doet daarnaast het huishouden, doet vrijwilligerswerk en zorgt ook

nog eens goed voor mij. 3,5 jaar geleden kwam daar de zorg voor een kind bij. Vanaf de bevalling kreeg mijn vrouw veel last van hoofdpijn door de vermoeidheid. Dit loste zij op door het gebruik van pijnstillers met coffeine. Zo kon (en kan) zij alle ballen hoog houden.

Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en het pijnstillergebruik is niet echt afgenomen. Op goede dagen zit ze op de maximale dosering, op slechte dagen slikt zie soms wel het dubbele. Het is haar manier om alles te blijven kunnen en alles perfect te kunnen blijven uitvoeren.

Mensen zien haar als een supervrouw die alles kan, maar ik zie hoe haar lichaam moe wordt. Hoe ze iedere dag vecht om alles te kunnen doen. Ik maak mij ook grote zorgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze hoeveelheden geen schade achterlaten.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zou ik haar kunnen helpen? Mijn vrouw is regelmatig bij de huisarts geweest vanwege haar hoofdpijn. Zij adviseren rust en dat is nou net in haar ogen geen oplossing.
Ik doe dus wel wat in huis, maar vaak heeft ze het zelf dus al gedaan. Vooral omdat ik bijvoorbeeld geen boodschappen kan doen met het kind erbij. Dan kan ze het net zo goed zelf doen omdat ze anders een kind moet vermaken terwijl ze belafspraken heeft. Voor het kind zorgen en het huishouden op een dag doen kan ik ook echt niet en om dan te voorkomen dat ze vanuit het werk in een teringzooi terecht komt, doet ze het dus voor het werk al.

Ik vind taken combineren gewoon heel lastig. Zij is daar veel beter in.

En mijn twee vrije dagen; ik durf het bijna niet te melden, maar dan ben ik vaak op pad. Mijn vrouw werkt dan en het kind is bij oma. Ik heb ook behoefte aan ontspanning. Sorry.

Mijn vrouw leest hier ook regelmatig, dus met een beetje pech (voor mij dan) leest ze gewoon mee. Ik ga het met haar bespreken.
Waarom ben je op pad? Is dat niet juist het moment om wat leuks samen te doen? Of haar te ontlasten door iets leuks met je kind te ondernemen?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Waarom kun je geen boodschappen doen met je kind?

Ben jij geestelijk beperkt?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Coen5678 schreef op 29 januari 2015 @ 11:27:

Ik doe dus wel wat in huis, maar vaak heeft ze het zelf dus al gedaan. Vooral omdat ik bijvoorbeeld geen boodschappen kan doen met het kind erbij. Dan kan ze het net zo goed zelf doen omdat ze anders een kind moet vermaken terwijl ze belafspraken heeft. Voor het kind zorgen en het huishouden op een dag doen kan ik ook echt niet en om dan te voorkomen dat ze vanuit het werk in een teringzooi terecht komt, doet ze het dus voor het werk al.

En mijn twee vrije dagen; ik durf het bijna niet te melden, maar dan ben ik vaak op pad. Mijn vrouw werkt dan en het kind is bij oma. Ik heb ook behoefte aan ontspanning. Sorry.

Mijn vrouw leest hier ook regelmatig, dus met een beetje pech (voor mij dan) leest ze gewoon mee. Ik ga het met haar bespreken.

Deze logica ontgaat me geheel.

Verder: heeft je vrouw ooit de tijd om te ontspannen? Dus echt dingen voor zichzelf doen, geen werk, geen kind, geen huishouden? Of is dat jouw alleenrecht?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Maar wat je eigenlijk probeert te zeggen: je bent gewoon een lamzak en je hebt geluk dat je vrouw nog bij je is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 29 januari 2015 @ 11:30:

Waarom kun je geen boodschappen doen met je kind?

Ben jij geestelijk beperkt?Ook dat trouwens, ja.
OMG, wat een slap gelul TO. Je bent dus gewoon een luie donder.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 januari 2015 @ 11:13:

Ik denk dat het best genuanceerder kan liggen. Er zijn zat vrouwen die zelf de touwtjes in handen willen hebben en die mannen niet de ruimte geven zelf dingen te doen. Waardoor vaste patronen ontstaan.

Een mooi voorbeeld zijn vaak de topics op de kinderpijler.

maar op het moment dat je ziet dat je vrouw hieraan onderdoor gaat, ga je toch een gesprek met haar aan, dat het allemaal goed en aardig is, dat ze het zelf wil doen, maar dat dat niet kan. En dat het niet voor niets is, dat andere vrouwen dat niet doen. Een stuk los leren laten kan voor TO's vrouw al een hoop hoofdpijn schelen. Vooral het gevoel los kunnen laten overal alleen verantwoordelijk voor te zijn.

Ik pleit dan ook niet voor 'hulp' van TO maar gezamenlijke verantwoordelijkheid, waarbij TO ook echt dingen oppakt, zonder dat zijn vrouw hem keer op keer moet vragen wat (voor haar) te doen.

Zowel TO als zijn vrouw moeten beseffen dat een huishouden runnen en een kind opvoeden een gezamenlijke inspanning is en niet de 'taak' van de één, waarbij de ander af en toe helpt, om die éne te ontlasten (want och.. ze heeft het zo zwaar, maar ze doet het gelukkig wel erg goed)
Later is nu

Leven jullie dan niet compleet langs elkaar heen? Je ziet elkaar bijna niet en wanneer jij vrije tijd hebt is zij er niet.

En wanneer doe jij dingen met je kind? Dat leeft toch overdag op jou vrije dagen overdag ben jij weg en is je kind bij oma.

Je bent toch niet ooit aan een relatie en kind begonnen om er vervolgens niet veel mee te doen toch?!

Echt heb het er met haar over!! Investeer in elkaar en in jullie kind.
Ja tuurlijk. Dan ga je het gesprek aan, communicatie is het toverwoord in een relatie!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 29 januari 2015 @ 11:27:

Ja maar zo'n patroon kan toch gewoon gegroeid zijn?

Heb het er wel vaker over met anderen. Wat ik vaak hoor zijn zinnen zoals dit; 'als hij het doet, erger ik me dood want dan staat alles anders/vergeet hij altijd dat randje/is mijn witte was roze omdat hij die rode sok niet zag/zijn de aardappels nog hard en de groente snot.'

Dan zou ik het geloof ik ook wel makkelijk vinden, als ik een man was geweest. 'Niet goed, dan doe je het maar lekker zelf!' (Ik prijs vriend dus de hemel in als hij iets doet! )

NB. Niet dat ik zeker weet dat dit hier ook zo is. Maar ik vind het niet eerlijk om TO maar direct af te branden!Ik ben het dus wel heel erg met je eens hoor. Ik hoor/lees dat ook. Vrouwen die keer op keer zeggen "nee.. dat kan ik mijn man niet laten doen, als hij het doet.. nou dán..." Maar ze vergeten even dat zij het al 100 jaar doen en die man het net 1x 'mocht' doen, waarbij er inderdaad nog even geen handigheid ingesleten is. En dan maar zuchten en steunen dat hun man nooit 'helpt'
Later is nu

En waarom heb JIJ ooit gekozen voor (toegestemd met) een kind?

Taken combineren is een kwestie van leren. Niemand kan dat ineens. Je moet een zekere routine krijgen in beide taken en dan combineren. Bij je vrouw is dat natuurlijk automatisch zo gegroeid (ze moest wel), maar daar zal in het begin ook niet alles goed gegaan zijn.

Maar goed, ik begrijp dat je vrouw een huishouden runt en dat jij er slaapt en eet en het huis verder als hotel gebruikt. Blijf je vooral afvragen wat jij kunt doen (TWEE DAGEN ONTSPANNEN??? ECHT?? ELKE WEEK?? wat denk je dat je vrouw nodig heeft, élke DAG )
Later is nu
Ze heeft geen tijd om af te kicken? Niemand kan haar werk overnemen? Och, als ze straks dood is, zal blijken dat er best mensen zijn die haar vrijwilligerswerk over kunnen nemen. En dan maakt het ook niet meer uit of jij de handdoeken wel goed opvouwt of gewoon in de kast propt.

Want ik zal je een geheim verklappen. Van een overdosis pijnstillers ga je heel naar dood. Als je teveel pillen neemt, raak je bewusteloos. Vervolgens word je wakker in het ziekenhuis en blijkt dat je orgaanuitval hebt. Na een paar dagen pijnlijden ga je alsnog dood. Allemaal vrij rottig dus.

Een eerstehulparts die ik ken, zei dat hij liever een junk met een overdosis heeft dan iemand met teveel pijnstillers. Die junk kan hij nog oplappen.

Maar ik snap dat jouw vrouw het te druk heeft met perfect zijn om iets aan haar verslaving te doen...

Mijn mond valt hiervan open. Is dit echt?

Je doet geen boodschappen, omdat je dat niet kan met je kind erbij. Je doet het niet in het weekend, omdat je dan weg bent. Je vrouw werkt in het weekend, zodat ze door de week tijd heeft voor de rest van het werk, het huishouden en het kind? Mijn hemel.
Weet je, ik snap je vrouw gedeeltelijk. Mijn man heeft net een nieuwe baan en is nogal verstrooid. Gelukkig weet ik dat het tijdelijk is, en dus vind ik het niet zo heel erg om zijn taken erbij te nemen tot de drukte een beetje gezakt is. Die taken erbij nemen doe ik na schade en schande. Nadat man een aantal keer vergeten is de kinderen een winterjas en voedsel mee te geven naar school en kdv, doe ik de ochtenden èn de avonden, ik baal er namelijk van dat ik mijn werk moet onderbreken om zijn verstrooisels op te lossen, omdat hij dat op dit moment niet kan. Tijdelijk vind ik dat okee. Tijdelijk. Want als het langer duurt, ga ik eraan onderdoor. Ik werk tenslotte ook vier dagen, net als hij

Als dit de constante situatie was, zoals bij jou het geval is, zou ik daar heel erg niet-content mee zijn. Ik snap niet dat je je niet doodschaamt.
Hoe kan ik mijn vrouw helpen

en

Ik móet elke week 2 dagen weg ter ontspanning

Ik zie hierin een hoop verbeterruimte
Later is nu
Oh.. en je vrouw is geen superhuisvrouw/moeder, die alles kan. Je vrouw is een vrouw, die op haar tenen loopt en aan het instorten is, maar die noodgedwongen alles dóet.
Later is nu
Coen vindt het prima zo, hij heeft een huishoudster, moeder voor zijn kind, iemand die inkomen genereert en die het blijkbaar accepteert dat Coen zich gedraagt als een verwend kind dat niets kan, niets wil behalve zich van alle kanten te laten bedienen.

Maar nu heeft Coen toch een probleem, want zijn vrouw gaat stuk, ze houdt het niet veel langer meer vol. En dat vindt Coen heel erg. De grote vraag is natuurlijk voor wie Coen dit zo erg vindt? Voor zijn vrouw? Of voor zichzelf, omdat zijn prinses op de erwt bestaan bedreigd wordt?
Coen, je bent een sneuleuter. Of je komt uit Noorwegen. Ik hou beide opties nog even open.
Ik kan ook geen boodschappen doen met één kind erbij trouwens. Maar ik doe het wel, vaak met twee kinderen. Omdat het verboden is om je minderjarige kinderen alleen thuis te laten.

Ik vind het eerlijk dat je zegt dat je een luizenleventje hebt en dat je het je laat aanleunen. Maar serieus: als je straks geen weduwnaar wil zijn, moet je nu ingrijpen. Ik ken geen enkele ouder die twee dagen in de week heeft om zich te ontspannen. De afgelopen maanden kan ik de dagen 'vrij' op één hand tellen. Dat moet je dus anders gaan aanpakken.

Verder kun je boodschappen altijd via albert.nl bestellen. Dat kun je zelfs met een zeurend kind op schoot.
Er zijn ook weinig ouders die twee dagen per week hebben waarop ze op pad kunnen en die ze helemaal naar inzicht kunnen inrichten. Dat je behoefte hebt aan ontspanning, logisch, maar dat kan ook af en toe een paar uur zijn en eens in de zoveel tijd een hele dag. Twee hele dagen weg kunnen is echt veel. En als je vrouw zoveel moeite heeft om alle bordjes omhoog te houden dan is het zelfs ronduit asociaal.
quote:Steinbeck2 schreef op 29 januari 2015 @ 11:58:

Coen vindt het prima zo, hij heeft een huishoudster, moeder voor zijn kind, iemand die inkomen genereert en die het blijkbaar accepteert dat Coen zich gedraagt als een verwend kind dat niets kan, niets wil behalve zich van alle kanten te laten bedienen.

Maar nu heeft Coen toch een probleem, want zijn vrouw gaat stuk, ze houdt het niet veel langer meer vol. En dat vindt Coen heel erg. De grote vraag is natuurlijk voor wie Coen dit zo erg vindt? Voor zijn vrouw? Of voor zichzelf, omdat zijn prinses op de erwt bestaan bedreigd wordt?Lijkt mij een uitstekende analyse weer, Steinbeck

Je kunt geen boodschappen doen met kind. Je kunt niet het huishouden doen en voor je kind zorgen en in de dagen dat en vrij bent ben je op pad ter ontspanning.

Mijn god, dit moet een grap zijn. Zulke mensen bestaan toch niet?
quote:Steinbeck2 schreef op 29 januari 2015 @ 11:58:

Maar nu heeft Coen toch een probleem, want zijn vrouw gaat stuk, ze houdt het niet veel langer meer vol. En dat vindt Coen heel erg. De grote vraag is natuurlijk voor wie Coen dit zo erg vindt? Voor zijn vrouw? Of voor zichzelf, omdat zijn prinses op de erwt bestaan bedreigd wordt?

Precies dat.

Niet dat hij zich zorgen maakt over zijn vrouw. Nee, hij maakt zich zorgen omdat hij mogelijk misschien weleens iets zou moeten gaan doen....

Ik hoop echt oprecht dat dit een fokkert is die probeert te stangen met het meest bizarre verhaal wat hij kan verzinnen .
Als je het allemaal zo lachwekkend vindt, reageer dan alsjeblieft gewoon niet. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn. Ik kan de boel wel mooier vertellen, maar daar is niemand mee geholpen.

Ik heb het nooit zo serieus genomen. Dacht dat het een kwaad kon. Mijn vrouw zeurt nooit, moppert nooit. Ze heeft wel vage klachten en daar ben ik mij kapot van geschrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven