Gezondheid alle pijlers

Vrouw slikt teveel pijnstillers

29-01-2015 08:14 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tien jaar een prachtige vrouw. Een alleskunner en allesdoener. Ze heeft een succesvol eigen bedrijf, doet daarnaast het huishouden, doet vrijwilligerswerk en zorgt ook

nog eens goed voor mij. 3,5 jaar geleden kwam daar de zorg voor een kind bij. Vanaf de bevalling kreeg mijn vrouw veel last van hoofdpijn door de vermoeidheid. Dit loste zij op door het gebruik van pijnstillers met coffeine. Zo kon (en kan) zij alle ballen hoog houden.

Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en het pijnstillergebruik is niet echt afgenomen. Op goede dagen zit ze op de maximale dosering, op slechte dagen slikt zie soms wel het dubbele. Het is haar manier om alles te blijven kunnen en alles perfect te kunnen blijven uitvoeren.

Mensen zien haar als een supervrouw die alles kan, maar ik zie hoe haar lichaam moe wordt. Hoe ze iedere dag vecht om alles te kunnen doen. Ik maak mij ook grote zorgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze hoeveelheden geen schade achterlaten.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zou ik haar kunnen helpen? Mijn vrouw is regelmatig bij de huisarts geweest vanwege haar hoofdpijn. Zij adviseren rust en dat is nou net in haar ogen geen oplossing.
Heeft ook collega's die alleen maar nachtdiensten draaien.

Is allemaal goedgekeurd door de inspectie enz (zeer speficieke beroepsgroep vandaar), en staat volgens mij zelfs ook vermeld in de CAO maar dat weet ik niet helemaal zeker.

En ja het kan ook zijn dat je 'weekend' dan bijvoorbeeld wekelijks op donderdag en vrijdag valt. Is maar net wat je zelf wil en hoeveel privé leven/tijd jij bereid bent om in te leveren voor geld. Alleen maar nachtdiensten draaien en werken op zaterdag en zondag is financieel interessanter dan gewoon dagdienst.

Gelukkig hebben wij het motto thuis, we werken om te leven, we leven niet om te werken! :-)
Dit topic zet me wel aan het denken eigenlijk. Bij ons is het momenteel niet evenwichtig verdeeld (we werken 4x4, maar ik doe de kinderen, de schooldingen, het grootste deel van het huishouden en de nachtvoedingen), maar als ik zo rondkijk in mijn vriendenkring zijn wij niet de enige. Ik heb nog de hoop dat het bij ons tijdelijk is en dat we straks weer teruggaan naar onze normale evenwichtigere verdeling, maar ik heb vriendinnen wier man eigenlijk zelden thuis is. Omdat hij lange dagen maakt en daarnaast 'veel me-time nodig heeft'. Mannen die ouderschapsverlof opnemen om hun vrouw bij te staan na de bevalling, maar die die dag in de praktijk iedere keer aangrijpen om er met hun hobby op uit te trekken. En ik snap ook best dat je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt om er steeds ruzie over te maken. Dat je er liever wat harder aantrekt dan steeds maar weer dezelfde discussie te moeten voeren. Dat je dan maar een handvol pillen slikt en lief lachend doet wat je anders toch ook moet doen, maar dan met een hoop oorlog.

Moeilijk.
Hm ,ik zie dat niet zozeer om me heen eigenlijk. Alleen wanneer de boel toch al ongelijk verdeeld is.

Maar ik ben hier degene met het meest behoefte aan me-time en dat regel ik dus ook. Alleen wel zó dat niet mijn man daar altijd voor opdraait.
quote:Coen5678 schreef op 29 januari 2015 @ 11:27:

Ik doe dus wel wat in huis, maar vaak heeft ze het zelf dus al gedaan. Vooral omdat ik bijvoorbeeld geen boodschappen kan doen met het kind erbij. Dan kan ze het net zo goed zelf doen omdat ze anders een kind moet vermaken terwijl ze belafspraken heeft. Voor het kind zorgen en het huishouden op een dag doen kan ik ook echt niet en om dan te voorkomen dat ze vanuit het werk in een teringzooi terecht komt, doet ze het dus voor het werk al.

Ik vind taken combineren gewoon heel lastig. Zij is daar veel beter in.

En mijn twee vrije dagen; ik durf het bijna niet te melden, maar dan ben ik vaak op pad. Mijn vrouw werkt dan en het kind is bij oma. Ik heb ook behoefte aan ontspanning. Sorry.

Mijn vrouw leest hier ook regelmatig, dus met een beetje pech (voor mij dan) leest ze gewoon mee. Ik ga het met haar bespreken.

Ik hoop eigenlijk dat je het zelf nog eens terug leest.

Zij is daar gewoon beter in???? en jij bent beter in het huis uit de boel achter laten en ontspannen.

Echt daar is maar één woord voor hoor LamLul.

Als je uit je werk komt kun je prima een was in de machine doen of machine leeghalen en ophangen of in droger. Je kunt ook écht prima aardappels schillen en de groente vast schoonmaken, af en toe een lapje door de ijskast, keukenkastjes schoon, lap door de wc etc etc. En dan geen boodschappen kunnen doen omdat je dat niet kan met kind???? Man doe niet zo zwak. Ik vind dit echt zo'n ontzettend non excuus.
Oe, ik hoop inderdaad dat ze meeleest. En dat haar oogkleppen afgaan.

Als je dan zo nodig Superwoman wil zijn, zorg dan tenminste dat je Superman aan je zijde hebt in plaats van deze zak hooi. Dat scheelt je een hoop pijnstillers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Coen5678 schreef op 29 januari 2015 @ 12:26:

Als je het allemaal zo lachwekkend vindt, reageer dan alsjeblieft gewoon niet. Ik probeer zo eerlijk mogelijk te zijn. Ik kan de boel wel mooier vertellen, maar daar is niemand mee geholpen.

Ik heb het nooit zo serieus genomen. Dacht dat het een kwaad kon. Mijn vrouw zeurt nooit, moppert nooit. Ze heeft wel vage klachten en daar ben ik mij kapot van geschrokken.Nou hopelijk schrik je genoeg om eens met je luie reet van de bank en uit bed te komen, je tijd anders in te gaan delen en eens een keer ECHT wat te gaan DOEN.

En néé niet vluchten omdat je zo nodig ontspanning moet.

Regel eens een wellness dagje en doe eens een dag zelf alles. Boodschappen Ja mét kind! het huis netjes en zorg dat er gekookt is als ze terug komt.

En laat die "ontspanning" van jou eens en gun haar eens ontspanning.
quote:Thordis2.0 schreef op 29 januari 2015 @ 13:09:

Hm ,ik zie dat niet zozeer om me heen eigenlijk. Alleen wanneer de boel toch al ongelijk verdeeld is.

Ja, daar zeg je iets. Ze zijn allemaal met een ruwweg gelijke werkverdeling begonnen toen de kinderen kwamen, fulltime of vier dagen. Maar na een jaar, soms twee, zijn zij minder gaan werken. Ik heb nooit gevraagd waarom dat was. Er kunnen natuurlijk veel redenen spelen, maar als ik naar mezelf kijk: ik vind het vrij heftig om alles te doen. Ik kan me voorstellen dat als je dit een tijd zo in je eentje moet doen dat er iets moet sneuvelen. Of dat je aan de pillen gaat.
quote:Coen5678 schreef op 29 januari 2015 @ 12:49:

[...]

Nuttige toevoeging. Ik ben hier weg.

Ja,want Coen die moet zijn slaapje alweer doen

Ik hoop dat je slaapt in Noorwegen overigens.
Maar doe je dan 'alles'?

Ik voel dat ook weleens zo, omdat ik veel rondom de kinderen regel, behalve op de vrije woensdag van man (geen idee hoe de sportclubs werken, hij regelt dat) en ik onthou de verjaardagen, zorg voor kadootjes en doe vermoedelijk iets meer in het huishouden. Maar hij doet ook dingen in het huishouden (broodtrommels smeren, stofzuigen, opruimen, vaatwasser, dat soort dingen) terwijl ik meer de grote klussen als de badkamer en de was doe. Máár ik hou me weer niet echt bezig met andere klussen zoals het bedenken dat er een nieuwe kast moet komen en die kopen en in elkaar zetten, of ik constateer alleen dat de gootsteen lekt, en doe niets. Hij lost dat soort dingen weer op en met een eigen huis is dat best veel werk.

Dus al met al denk ik dat ik zelfs nog iets meer vrije tijd heb ook omdat ik beter 'niette' kan doen. Hij kan dat minder goed.
quote:Anyco schreef op 29 januari 2015 @ 13:38:

[...]

Ja,want Coen die moet zijn slaapje alweer doen

Ik hoop dat je slaapt in Noorwegen overigens.
Ja, ik doe nu even vrij veel. Man brengt dochter naar school 's ochtends en brengt haar drie keer per week naar bed. Hij doet in het weekend de boodschappen, hij draait in het weekend een paar wassen en hij doet zijn kinderdag. De rest doe ik. Ik constateer dat de dakkapel lekt omdat er een loodslab scheef zit en ik heb zojuist een loodgieter gebeld omdat aandrukken niet hielp Man is momenteel met zijn hoofd elders. En dat mag, ik heb zo'n periode een paar jaar geleden ook gehad en toen deed hij even alles. Het moet alleen niet te lang duren. Man is destijds met loeiende sirenes naar de eerste hulp gebracht omdat ze dachten dat hij een hartaanval had, dat moeten we deze keer maar niet hebben.
Zeg Coen, waar knap jij hier nou op af? Je vraagt advies. Het advies is om zelf je handjes wat meer te laten wapperen en serieus met je vrouw je zorgen over de medicijnen, hoofdpijn en het vele werken te bespreken. Dat zijn toch hele heldere en duidelijke adviezen? Wat is het probleem?
Mijn man werkt ook 's nachts maar 's middags en 's avonds is hij echt wel wakker hoor.

Hij haalt de kinderen uit school en zorgt dat er eten op tafel staat als ik uit mijn werk kom. Ook haalt hij regelmatig een stofzuiger door het huis of hangt een was op die ik er 's morgens ingegooid heb en in het weekend doet hij de wekelijkse boodschappen.

Sinds hij 's nachts werkt is het juist makkelijker geworden voor ons.

Als je je echt zoveel zorgen maakt om haar medicijnengebruik (en terecht dat je je daar zorgen over maakt), dan zul je toch ook zelf wat meer bij moeten dragen hoor. Jij lijkt je nachtdienst als een excuus te gebruiken.
Ik heb eigenlijk ook 2 dagen in de week rust en ontspanning nodig. Ik ga dit eens met mijn man bespreken, denk ik.

(dat klinkt belachelijk zeker, Coen? haha, een vrouw die werkt en kinderen heeft wil 2 dagen voor zichzelf, elke week. Hoe gaat ze dat aanpakken? Nou.. JIJ kunt het.. zou mijn man dat pikken, denk je?)
Later is nu
quote:fairy1 schreef op 29 januari 2015 @ 14:11:

Zeg Coen, waar knap jij hier nou op af? Je vraagt advies. Het advies is om zelf je handjes wat meer te laten wapperen en serieus met je vrouw je zorgen over de medicijnen, hoofdpijn en het vele werken te bespreken. Dat zijn toch hele heldere en duidelijke adviezen? Wat is het probleem?

Dat waren niet de antwoorden die hij zocht.

Hij dacht meer aan:

'Wat naar voor jou TO, dat moet heel zwaar voor je zijn. Sterkte !'
Wat een negatieve reacties naar TO toe. Vrouw wilt dit toch ook zelf en laat dit ook toe? Misschien vind zijn vrouw het heerlijk om te zorgen en druk te zijn. En meneer is daar nu aan gewend, niet erg gek toch als zijn vrouw dit altijd al zo gedaan heeft? Volgens mij zie ik hem nergens zeggen dat hij niks WIL doen.

Dat zijn vrouw te veel hooi op haar vork neemt lijkt me duidelijk. Maar mevrouw heeft dit zelf zo laten gebeuren. En nu is het aan meneer om dit samen op te lossen en de druk stukken te verminderen. En haar duidelijk te maken dat hij haar nu gaat helpen en ze wel (zoals de dokter adviseert) rustig aan te doen.

Daarnaast verklaard dit alles denk ik niet haar verslaving. Ze had hoofdpijn, slikte veel medicatie en dan sluipt zo verslaving er in.

Weet de dokter wel vanaf haar medicatie gedrag? Anders zou ze denk ik ook een andere diagnose krijgen. Namelijk afkicken
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Waarom kun je geen boodschappen doen met kind? Ik heb twee kinderen (eentje van net twee en eentje van bijna een) en die moeten elke week allebei mee als ik boodschappen ga doen, nee dat is niet net zo handig als in je eentje boodschappen doen, maar het is nou eenmaal zo. Ik ga ook regelmatig twee rondjes door de winkel, omdat niet alles in één keer in mijn wagentje past met twee kinderen. Of ik ga naar een winkel met zelfscan, kinderen in de wandelwagen en boodschappen onder het winkelen al inpakken in rugzak en de mand onder de wandelwagen.

Meer in oplossingen denken Coen, minder in problemen.
quote:Pudding123 schreef op 29 januari 2015 @ 15:45:

Wat een negatieve reacties naar TO toe. Vrouw wilt dit toch ook zelf en laat dit ook toe? Misschien vind zijn vrouw het heerlijk om te zorgen en druk te zijn. En meneer is daar nu aan gewend, niet erg gek toch als zijn vrouw dit altijd al zo gedaan heeft? Volgens mij zie ik hem nergens zeggen dat hij niks WIL doen.Precies, hij wil best wat doen. Maar niet in het weekend, want dan heeft hij twee dagen voor zichzelf nodig om te ontspannen en niet met het kind, want hij kan geen twee dingen tegelijk.
Ik heb ook nog wel even een toevoeging voor Coen. Eentje die gaat over wat je van te veel pijnstillers kan krijgen.

Een paar jaar geleden gebruikte ik namelijk ook maximale doseringen (voorgeschreven!) pijnstillers. Bijna een jaar lang. En toen ging ik bijna dood. Ik kreeg namelijk cardiomyopathie. Je hartspier wordt dan dikker en je krijgt hartfalen.

Mijn organen vielen bijna allemaal uit, mijn hart pompte nog 10% waardoor mijn bloed bijna niet circuleerde. Gevolg: trombose in bijna mijn hele lichaam, daardoor afgestorven onderbenen die geamputeerd moesten worden (vanaf de knie, en dat is klote boodschappen doen hoor!!), uitgevallen organen, maagbloedingen (2 x)en longeboliën. Zeven weken heb ik in coma/bijna-coma gelegen en daarna mocht ik van de IC naar de MC en later naar een ziekenhuis in de omgeving van mijn woonplaats. Oh ja, daarna volgde een jaar revalidatie (waarvan een aantal maanden intern), mocht ik verplicht verhuizen omdat mijn huis niet aan te passen was aan zo'n zware handicap. En mijn eigen bedrijf, waar ik 80 uur per week voor werkte kon ik beeindigen.

Blijvende schade aan en in mijn hele lichaam. Mijn leven en toekomstplannen voor 180 graden omgedraaid.

Wil je dat voor je vrouw?!

Of ren je dan gillend weg?

Feit blijft dat je dan tóch nog met een kind zit en zelf de boodschappen moet doen.......

Echt, ik zou je met alle liefde een gigantische schop onder je luie donder willen geven. En geloof me: een schop met een titaniumpoot komt dónders hard aan.

Ga je schamen voor je lakse gedrag. En kom niet met smoesjes als 'zij kan dit of dat beter' of 'zij doet het liever zelf'. Je bent toch een vent?! Kun jij niet met je vuist op tafel slaan en vertellen dat ze alles wel zelf kan wíllen, maar dat jij er ook nog bent!
Kuuk en
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Bijzonder, die harde reacties naar Coen. Van de zotte ook. Mijn schoonvader was alcoholist, vanzelfsprekend kreeg mijn schoonmoeder daar de schuld van. Sommige vrouwen kunnen gewoon niet loslaten. Afgezien van het feit dat Coen ook best boodschappen kan doen, luiwammes, is het zijn vrouw die vindt dat alles MOET. Wat is er mis met het huishouden wat laten versloffen? Een schoonmaakster inhuren, een stapje terug doen? Nee, grijp lekker naar de pilletjes ook al lijken ze zo onschuldig. Dat is een structurele oplossing voor van zo'n slimme vrouw.
Nee klopt, ik kon ook niet loslaten. Een dikke 80 uur per week werken, er altijd tiptop verzorgd bij lopen. Op zaterdagnacht om half 1 de keuken vloer nog soppen, zélf de boodschappen doen...

En óf ik geleerd hem om los te laten! Meteen op dag 1 in het ziekenhuis al...

Oh ja, mijn relatie overleefde dit trouwens niet. Meneer vond mij (vlak voordat ik werd opgenomen in het zh) niet meer 'de zelfstandige vrouw op wie hij ooit verliefd was geworden'.

(verschil in de situatie is wel dat ik de medicijnen kreeg op doktersadvies en bij hem onder controle stond. De comlicaties die ontstonden deed hij af als 'tussen de oren')
quote:clubmedfan schreef op 29 januari 2015 @ 16:38:

Bijzonder, die harde reacties naar Coen. Van de zotte ook. Mijn schoonvader was alcoholist, vanzelfsprekend kreeg mijn schoonmoeder daar de schuld van. Sommige vrouwen kunnen gewoon niet loslaten. Afgezien van het feit dat Coen ook best boodschappen kan doen, luiwammes, is het zijn vrouw die vindt dat alles MOET. Wat is er mis met het huishouden wat laten versloffen? Een schoonmaakster inhuren, een stapje terug doen? Nee, grijp lekker naar de pilletjes ook al lijken ze zo onschuldig. Dat is een structurele oplossing voor van zo'n slimme vrouw.

Wat zeg je nu precies? Je vindt het van de zotte dat Coen hier virtueel langs zijn bliksem krijgt.

Je schoonmoeder kreeg de schuld (onterecht dus??) Hoezo schrijf je dan 'sommige vrouwen kunnen gewoon niet loslaten'?
quote:Pudding123 schreef op 29 januari 2015 @ 15:45:

Wat een negatieve reacties naar TO toe. Vrouw wilt dit toch ook zelf en laat dit ook toe? Misschien vind zijn vrouw het heerlijk om te zorgen en druk te zijn. En meneer is daar nu aan gewend, niet erg gek toch als zijn vrouw dit altijd al zo gedaan heeft? Volgens mij zie ik hem nergens zeggen dat hij niks WIL doen.

nee, niet expliciet. Wel dat hij zijn 2 dagen per week (PER WEEK) voor zichzelf nodig heeft.

Het zou zo maar kunnen dat hij dit ooit gezegd heeft, toen ze een relatie startten. Toen is vrouw daarmee akkoord gegaan. Nu plant ze haar hele leven om het gezin heen, loopt zichzelf uit de naad, doet aanpassingen, slikt dozen vol met pijnstillers, terwijl hij kennelijk aanpassen aan een nieuwe situatie niet nodig vond. Want hee.. z'n vrouw doet het immers allemaal perféct, zo kan hij dat niet hoor.. naast z'n werk en z'n slaaptijd en z'n 2 dagen vrij.

En als zijn vrouw hier een topic zou openen zou de kans ook nog groot zijn dat de reacties komen van "daar heb je ooit voor gekozen, je wist waar je aan begon..."
Later is nu
quote:-kuuk- schreef op 29 januari 2015 @ 16:32:

en dat is klote boodschappen doen hoor!!

Kuuk, ik moest zo lachen om dit stukje, hoop dat je dat niet erg vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven