Gezondheid alle pijlers

Vrouw slikt teveel pijnstillers

29-01-2015 08:14 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tien jaar een prachtige vrouw. Een alleskunner en allesdoener. Ze heeft een succesvol eigen bedrijf, doet daarnaast het huishouden, doet vrijwilligerswerk en zorgt ook

nog eens goed voor mij. 3,5 jaar geleden kwam daar de zorg voor een kind bij. Vanaf de bevalling kreeg mijn vrouw veel last van hoofdpijn door de vermoeidheid. Dit loste zij op door het gebruik van pijnstillers met coffeine. Zo kon (en kan) zij alle ballen hoog houden.

Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en het pijnstillergebruik is niet echt afgenomen. Op goede dagen zit ze op de maximale dosering, op slechte dagen slikt zie soms wel het dubbele. Het is haar manier om alles te blijven kunnen en alles perfect te kunnen blijven uitvoeren.

Mensen zien haar als een supervrouw die alles kan, maar ik zie hoe haar lichaam moe wordt. Hoe ze iedere dag vecht om alles te kunnen doen. Ik maak mij ook grote zorgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat deze hoeveelheden geen schade achterlaten.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zou ik haar kunnen helpen? Mijn vrouw is regelmatig bij de huisarts geweest vanwege haar hoofdpijn. Zij adviseren rust en dat is nou net in haar ogen geen oplossing.
Het ligt niet allemaal aan Coen, nee, dat is nou al tig keer bevestigd. Maar Coen heeft hier wel een groot aandeel in en komt nogal gemakzuchtig en egocentrisch over en dat is wat veel mensen - logischerwijs - behoorlijk irriteert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Pudding123 schreef op 30 januari 2015 @ 11:21:

En die 2 vrije dagen, vind ik ook raar verhaal hoor. Maar het ligt niet allemaal aan meneer Coen. Iedereen heeft thuis wel zo zijn dingetjesNiemand zegt dat het alleen aan 'meneer Coen' ligt. Maar TO komt hier met 'hoe kan ik mijn vrouw helpen' en dan blijkt dat hij niks wil of kan. Niemand zegt hier dat de pillenverslaving geheel aan TO te wijten is en dat vrouw teveel hooi op haar vork neemt en verkeerde keuzes maakt, lijkt me duidelijk. Maar TO kwam hier voor advies. En dit gaat verder dan 'dingetjes'.
quote:Pudding123 schreef op 30 januari 2015 @ 11:21:

En die 2 vrije dagen, vind ik ook raar verhaal hoor. Maar het ligt niet allemaal aan meneer Coen. Iedereen heeft thuis wel zo zijn dingetjes

Ach ach ach.. die arme Coen, die maar aangevallen wordt op zijn 2 vrije dagen en zo'n beetje de schuld krijgt voor de pijnstillerverslaving van z'n vrouw. Eigenlijk is hij het slachtoffer, natuurlijk. Dat we dat niet begrijpen.

Wat wil je nou zeggen, Pudding? Dat het normaal is dat een man niet deelneemt aan het gezin? Zelfs in de vijftigerjaren, toen de zaterdag ook nog een werkdag was, deden vaders gemiddeld meer met hun kind dan TO. Die gingen voetballen, wandelen in het park (in elk geval op warme pinksterdagen), mee naar het strand. Coen gaat alleen weg. Elke week, twee dagen. De rest van de week werkt hij, slaapt hij, eet hij en laat zich bedienen. Een soort betalend gast, zeg maar, of een huisdier.
Later is nu
Lieve schat, je vrouwtje moet afkicken van haar pijnstillers! Klinkt heel gek maar van te veel en te lang pijnstillers innemen krijg je zeurende koppijn die niet weggaat!

Dwing haar een weekje vrij in te plannen. Regel een babysit. Neem haar mee naar een hutje op de hei (lees: wellnesscenter) en gooi alle pijnstillers weg. Ga met haar zwemmen, wandelen, fietsen, uiteten en laat haar een week alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Zorg ook dat je vrouw bij een goede ontspanningsmasseur terecht kan. Voortdurende spierspanning door stress veroorzaakt spanningshoofdpijnen en neem wat van die ballen die ze voortdurend hoog moet houden uit haar handen.

Zorg er voor dat ze dat cirkeltje waarin ze voortdurend als een dolle rondtolt doorbreekt en laat haar eens op jou leunen in plaats van andersom.

Hier zullen jullie allebei aan moeten werken!
Ik vind het sowieso wel een bijzondere relatie. Mijn man en ik verschillen ook wel, maar niet zo extreem. Je ziet een vrouw die hard werkt, die alles wil doen, en dan zet je daar een lamlul van een partner en vader tegenover die twee dagen in de week met zijn kind om gaan al te veel vindt, die geen boodschappen doet omdat hij dat niet kan (werkelijk!) en schoonmaken kan hij ook al niet. Ik denk dat onze Coen een gouden pik heeft. Misschien moet zijn vrouw het maar gewoon lekker alleen gaan doen, dat doet ze nu toch al.

Afgezien van het feit dat ik nog steeds vindt dat zijn vrouw er zelf bij is door naar de paracetamol te slikken in plaats van te minderen of te kijken naar hoe dit opgelost kan worden, vind ik haar partnerkeuze ook heel vreemd. Misschien moet ze daar eens over nadenken, scheelt wellicht al een heleboel hoofdpijn.

God, wat ben ik blij met mijn vent! Draait zijn hand niet om boodschappen te doen met twee kinderen onder de zes, kookt, maakt schoon wanneer nodig is en is ook nog eens een leuke partner!
Ik ook, Clubmedfan. Mijn man nam de kinderen op zaterdag mee boodschappen doen, zodat IK even tijd voor mezelf had. Terwijl we beiden evenveel werkten en in huis deden. En op zich vind ik dat normaal, maar als ik dan zo'n topic als dit lees, begrijp ik dat dat niet voor iedereen geldt.
Later is nu
quote:clubmedfan schreef op 29 januari 2015 @ 16:38:

Bijzonder, die harde reacties naar Coen. Van de zotte ook. Mijn schoonvader was alcoholist, vanzelfsprekend kreeg mijn schoonmoeder daar de schuld van. Sommige vrouwen kunnen gewoon niet loslaten. .Jouw schoonmoeder haalde de drank en hield zijn neus dicht?
quote:Pudding123 schreef op 29 januari 2015 @ 15:45:

Wat een negatieve reacties naar TO toe. Vrouw wilt dit toch ook zelf en laat dit ook toe? Misschien vind zijn vrouw het heerlijk om te zorgen en druk te zijn. En meneer is daar nu aan gewend, niet erg gek toch als zijn vrouw dit altijd al zo gedaan heeft? Volgens mij zie ik hem nergens zeggen dat hij niks WIL doen.

Nou ja eigenlijk zegt hij dat wel.

Hij kan geen boodschappen doen want dan moet kind mee. Hij kan geen hh doen want hij slaapt, hij kan niet oppassen /iets doen op zijn vrije dagen want die heeft hij écht alle twee nodig want hij moet toch ook een keer ontspannen.

Eh ja. Hij schrijft vrij duidelijk dat hij niks WIL doen.
Volgens mij bedoelt Clubmedfan het niet zoals jij het nu opvat. Zij vindt het onterecht dat haar schoonmoeder de schuld kreeg (vanzelfsprekend vat ik op als "natuurlijk ging het weer zo dat...") en met vrouwen die niet los kunnen laten bedoelt ze de vrouw van Coen.
En als de reacties dan zijn, dat hij misschien eens wat moet gaan doen, zodat hij zijn vrouw kan ontlasten, zodat zij wat kan gaan doen aan haar hoofdpijn, is hij vertrokken.

Ik vraag me af wat voor reacties hij verwacht had. 'Maakt niets uit jongen, laat maar stikken slikken, komt meestal wel goed"?
Later is nu
Ja, of reacties van 'O, dat kan echt geen kwaad, die maximale dosis is echt zwaar overdreven, mijn oma slikte wel drie keer de maximale dosis en is 109 geworden'. Of: 'dat had mijn schoonzus ook, die is toen homeopatisch middeltje X gaan slikken en toen was ze meteen van de hoofdpijn af terwijl ze nog drie keer zoveel energie kreeg en nog meer kon doen in huis'.
quote:Coen5678 schreef op 29 januari 2015 @ 11:27:

Ik doe dus wel wat in huis, maar vaak heeft ze het zelf dus al gedaan. Vooral omdat ik bijvoorbeeld geen boodschappen kan doen met het kind erbij. Dan kan ze het net zo goed zelf doen omdat ze anders een kind moet vermaken terwijl ze belafspraken heeft. Voor het kind zorgen en het huishouden op een dag doen kan ik ook echt niet en om dan te voorkomen dat ze vanuit het werk in een teringzooi terecht komt, doet ze het dus voor het werk al.

Ik vind taken combineren gewoon heel lastig. Zij is daar veel beter in.

En mijn twee vrije dagen; ik durf het bijna niet te melden, maar dan ben ik vaak op pad. Mijn vrouw werkt dan en het kind is bij oma. Ik heb ook behoefte aan ontspanning. Sorry.

Mijn vrouw leest hier ook regelmatig, dus met een beetje pech (voor mij dan) leest ze gewoon mee. Ik ga het met haar bespreken.

Na deze post geloof ik helemaal niets meer van dit verhaal of jij leeft nog in het stenen tijdperk?

Maar goed, daar heeft jouw vrouw ook een aandeel in. Ik was nooit aan jou begonnen en jij aan mij ook niet...
Och.. begonnen misschien nog wel. Als je met z'n tweeën bent, is dit nog best vol te houden, denk ik. En daar ligt dan ook de basis van één van de problemen. Dat TO's vrouw het allemaal best kon, helemaal alleen, toen er nog geen kind was. Minder rommel, minder was, goed door kunnen werken. Geen probleem dat TO niets deed, in beider ogen. Maar dan komt er een kind en ineens gaat het allemaal wat moeilijker. En dan blijken successen uit het verleden ineens geen garantie voor de toekomst.

Wat andere, ervaringsdeskundingen, ook al zeggen: dan begint zo'n vrouw met een (paar) paracetamol en blijkt het zo weer best te kunnen. Dan is dat ineens niet meer genoeg.. maar dit patroon zit erin. En een keer aan je man wat vragen, werkt ineens ook niet, want die kan niet even op het kind passen. Die moet immers z'n vrije dagen. Die weet immers niet hoe je boodschappen doet met een kind erbij. Die raakt in de stress van een kind thuis op zijn vrije dag.
Later is nu
Het kind, je hebt het over je eigen kindje neem ik aan....

En voor je vrouw adviseer ik een morfinepomp of een echte vent die er voor haar en haar kindje is, en geen oliebol zoals jjj!
Dreamer : een huisdier
Ik heb in dit hele verhaal nog het meeste medelijden met dat kindje. Nooit eens met papa en mama naar de kinderboerderij of de dierentuin. Triest hoor. De dupe zijn van een hysterisch perfectionistische moeder en een vader die slaapt, werkt en de hort op is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven