Gezondheid alle pijlers

waarom ben ik zo moe? Ligt het aan mijn eetpatroon?

28-05-2007 14:51 1 bericht
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik zou heel graag jullie mening willen weten over het volgende. Ik ben de laatste tijd vaak heel vermoeid: weinig energie om dingen te ondernemen, maar ook gewoon een lijf dat zeer en vermoeid aanvoelt (zere/zware armen en benen). Ik vraag me af waar dit door komt, want het is echt iets van de laatste tijd (afgelopen anderhalve maand). Verder ben ik zelden ziek, dus ik kan me niet voorstellen dat ik iets onder de leden heb. De ziekte van Pfeiffer heb ik al gehad (jaren geleden), dus dat zal het ook niet zijn. Misschien dat het te maken heeft met de fase in mijn leven: ik ben 23, bijna afgestudeerd en kan me erg druk maken over het hoe en wat ná mijn afstuderen. Maar misschien dat het ook te maken heeft met mijn eetpatroon. Ik ben namelijk al vanaf mijn pubertijd regelmatig flink aan het lijnen. Ik ben nooit te dik geweest, maar heb me wel altijd te dik gevoeld. Periodes van héél weinig eten wisselen zich af met periodes van veel snoepen en maaltijden overslaan. Misschien dat het daar te maken mee kan hebben? Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.



Doordeweeks eet ik als volgt:



8.30 uur:         flinke kom optimel yoghurt

11.00 uur:       1 stuk fruit (meestal peer)

12.30 - 13.30: 2 volkoren boterhammen met mager beleg (zuivelspread of kipfilet)

15.00 - 17.00: fruit (bijvoorbeeld: 2 mandarijnen of een trosje druiven) en een cup a soup

18.30:            avondeten: veel groenten, beetje vlees en aardappelen/rijst (ook regelmatig vis)

20.00 - 22.00: rijstwafels met halvarine, light yoghurtijs, sla met mosterd dille dressing (van alles meestal wel wat)



Verder overdag: veel water en groene thee en 's avonds cola light (2 á 3 longdrink glazen)



In de weekends:

Ontbijt: 2 vezelcrackers met sandwichspread

Tussendoor: klein bakje optimelyoghurt

Lunch: grote (verse) fruitsalade met wat nootjes en yoghurt erdoor 

Tussendoor (eventueel): 2 vezelcrackers met sandwichspread

Diner:  veel groenten, beetje vlees en aardappelen/rijst 

's avonds gaat het vaak mis: chocolade/ijs/koek etc.

Drinken: water, thee, cola light



Doordeweeks eet ik eigenlijk altijd volgens bovenstaand lijstje, maar in het weekend gaat het nog al eens mis en ga ik me te buiten en chocola e.d.  



Verder probeer ik regelmatig te sporten (fitness en hardlopen).



Wat is jullie mening? Ligt mijn vermoeidheid aan mijn eetpatroon of zou het een andere oorzaak hebben? 



Gr. Sisa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven