Gezondheid alle pijlers

Waarschijnlijk alvleesklierkanker

30-09-2021 08:19 2108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hoogstwaarschijnlijk alvleesklierkanker. En ik kan er niet mee omgaan. Nog niet in ieder geval. Naar aanleiding van scans is een zwelling gezien in de kop van de alvleesklier en plekjes op m'n lever. Morgen heb ik een afspraak met de arts in het ziekenhuis, maar ik word gek van m'n gedachten, angsten, verwachtingen, weet ik het.

Ik ben pas 46, sta nog midden in het leven, getrouwd, ben drie jaar geleden m'n moeder verloren aan kanker en vind het zo erg voor mijn vader. En m'n man, mijn lieve rots in de branding.

Om me heen wordt nog gezegd, dat er nog een kans is dat het iets anders is, maar die ruimte heb ik nu niet in mijn hoofd. Ik ben aan het doemdenken en zie mezelf al overlijden. Er zullen wel meer medische ingrepen volgen nu om alles vast te kunnen stellen.

Dit topic open ik voor wat steun, een babbeltje, eventuele informatie. Ik ben gewoon bang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadal schreef:
30-09-2021 19:14
Ik schrijf maar weer even van me af. Dikke paniek vlamt weer op. En eigenlijk geen nieuwe gedachten dan al eerder geschreven. Doemscenario. Overtuigd dat ik dood ga. Wat een kutgevoel dit.
Ik wou dat ik je kon helpen
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf, schrijf, schrijf. Er is altijd iemand hier die je leest. Heb je iets kalmerends in huis? :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien kan je de HAP bellen voor iets kalmerends om de nacht door te komen. Anders kijken of er iets is wat helpt om gedachten te verzetten, een puzzel maken, een telefoonspelletje. Misschien dat wandelen helpt of een bad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit weer enorm te huilen. M'n lichaam gaat pijn doen. Onzekerheid dat alles ineens helemaal mis gaat. Ik heb een paar oxazepam gekregen van de huisarts en die helpen wel een tijdje. Dan raakt ie uitgewerkt en begint het hele circus weer te draaien. Straks neem ik er weer eentje in de hoop wat te kunnen slapen. Ik ga zo m'n bank op, de afspraken ter herinnering aan m'n lieve mams zijn bijna afgelopen. Ik ben kapot.

En terwijl ik zo los ga in m'n schrijven, voel ik me schuldig omdat ik in principe nog niks zeker weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je Dana. Had toevallig vanmiddag gebeld voor iets kalmerends. Ik voelde al aankomen dat het aan bleef houden. Een stukje rouwen wat zo'n dag als vandaag weer oplevert en dan die medische toestand.

Vanmiddag had ik ook ingenomen en heb ik redelijk normaal boodschappen kunnen doen. Dat was wel fijn. Zometeen ga ik proberen of puzzeltje maken lukt. Of beetje lezen. En hopelijk wat slapen. Des te eerder is het 9u morgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft je niet schuldig te voelen, deze onzekerheid is verschrikkelijk. Ik was er zelf slecht aan toe toen ik met mijn jongste in de medische molen zat. Je mag je rot en in paniek voelen om deze verschrikkelijke onzekerheid. Ik hoop dat het straks lukt om te slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt smulrol, LadyDay en Stoutehond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat moeilijk Nadal. Niet weten waar je aan toe bent is een vreselijk gevoel. Ik hoop dat je wat kunt slapen vannacht en dat je morgen na de afspraak wat beter weet waar je aan toe bent. Een dikke knuffel in ieder geval! :hug:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren Quote
dana299 schreef:
30-09-2021 19:37
Je hoeft je niet schuldig te voelen, deze onzekerheid is verschrikkelijk. Ik was er zelf slecht aan toe toen ik met mijn jongste in de medische molen zat. Je mag je rot en in paniek voelen om deze verschrikkelijke onzekerheid. Ik hoop dat het straks lukt om te slapen.
Snap ik. Als je kleine overal doorheen moet, is het ook heel moeilijk.

Dat dat rot voelen en paniek en onzekerheid en alles normaal is, vind ik ook. Op de een of andere manier is het net of dat voor mezelf niet geldt. Dat alles wat ik voel en denk, gek is. Dat zal die angst wel veroorzaken gok ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel RainyDays.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte morgen!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga een kaarsje branden voor je morgen, lieve Nadal.
Niet dat je daar veel aan hebt, maar in onze gedachten zijn we bij jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadal schreef:
30-09-2021 19:32

En terwijl ik zo los ga in m'n schrijven, voel ik me schuldig omdat ik in principe nog niks zeker weet.
Niet schuldig voelen. Nergens voor nodig. Een forum is om op te schrijven. Je angst en paniek zijn normale reacties op deze onzekerheid hoor. Als het je ook maar ietsje helpt, gewoon doorschrijven. Je wordt gelezen en gehoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadal schreef:
30-09-2021 19:36
Dank je Dana. Had toevallig vanmiddag gebeld voor iets kalmerends. Ik voelde al aankomen dat het aan bleef houden. Een stukje rouwen wat zo'n dag als vandaag weer oplevert en dan die medische toestand.

Vanmiddag had ik ook ingenomen en heb ik redelijk normaal boodschappen kunnen doen. Dat was wel fijn. Zometeen ga ik proberen of puzzeltje maken lukt. Of beetje lezen. En hopelijk wat slapen. Des te eerder is het 9u morgen.
Als dat niet lukt; probeer een podcast of luisterboek. Lezen en puzzelen vraagt misschien meer van je concentratie dan je nu kunt opbrengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt Poppetje en Mommy.

Een kaarsje branden vind ik ook heel lief. Het idee alleen al dat jullie op me reageren en me dingen gunnen en uitleggen is erg fijn.

Ik moet gewoon eerlijk bekennen dat ik er even doorheen zit en buiten het overlijden van mijn moeder, ken ik dat gewoon niet goed. De angst om dood te gaan en ook de angst om niet meer uit deze paniek en onmacht te raken. En ik besef wel dat dat laatste zal gebeuren, maar ik krijg mezelf op dit moment met geen mogelijkheid enigszins rustig. En dat is gewoon een vreselijk naar gevoel.

Ik ben natuurlijk niet perfect, maar mijn angsten en nare ervaringen pak ik altijd gewoon aan en dan voel ik me wel rot, maar is er uitzicht of overzicht. En dat ben ik nu volkomen kwijt. En m'n lijf die pijntjes gaat geven, waardoor ik me nu realiseer dat ik nauwelijks gegeten heb vandaag. Dat doet m'n buik ook geen goed natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, dat is een goeie Agen, niet aan gedacht. Denk dat dat beter is ja, want concentratie is er niet echt. Alleen als ik er over praten kan of zo met jullie schrijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte morgenvroeg!
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat rot dat je zo in paniek bent, ik zou echt willen dat ik iets voor je kan doen….
Helemaal niet erg om zo nu en dan een oxazepam te pakken in deze situatie, hopelijk kun je vannacht nog een beetje rusten en anders inderdaad een podcast of luisterboek luisteren of lekker hier komen schrijven.

Ik denk aan je morgen! Sterkte :hug:
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik leef ook met je mee, heel veel sterkte gewenst!
:hug: Sterkte morgen. En je schuldig voelen is niet nodig. Die onzekerheid is echt kut.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend naar en angstig, zulke onzekerheid. Dat je je volkomen overvallen en in paniek voelt, is denk ik heel logisch. Dat gaat waarschijnlijk op een gegeven moment weer afzwakken, min of meer vanzelf. Paniek komt bij de meeste mensen in golven. Je paniek is niet gevaarlijk voor je gezondheid, het is een heel normale reactie en je bent of wordt niet gek doordat je in paniek bent. Ook dat je even niet/te weinig hebt gegeten heeft geen langetermijngevolgen. Ik hoop dat je je zorgen dáárover in elk geval een beetje kunt loslaten.

Misschien is het al gezegd, maar het kan nuttig zijn om je gesprek met de dokter op te nemen morgen. Het is echt moeilijk om informatie op te nemen bij een emotioneel uitslaggesprek (of het nu goed of slecht nieuws is), en dan kan het fijn zijn om alles nog eens terug te luisteren.

Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
30-09-2021 19:53
Niet schuldig voelen. Nergens voor nodig. Een forum is om op te schrijven. Je angst en paniek zijn normale reacties op deze onzekerheid hoor. Als het je ook maar ietsje helpt, gewoon doorschrijven. Je wordt gelezen en gehoord.
Ben blij om dit steeds te lezen. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
30-09-2021 20:09
Ah wat rot dat je zo in paniek bent, ik zou echt willen dat ik iets voor je kan doen….
Helemaal niet erg om zo nu en dan een oxazepam te pakken in deze situatie, hopelijk kun je vannacht nog een beetje rusten en anders inderdaad een podcast of luisterboek luisteren of lekker hier komen schrijven.

Ik denk aan je morgen! Sterkte :hug:
Ik hou niet van pillen slikken, haha. Maar nu neem ik ze even graag. Een beetje rust is welkom en wat slapen zou ook lekker zijn. En anders kom ik verder schrijven inderdaad.

Heel graag. Thanx.

Phoebie, ooijtje, Elfje, bedankt!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven