waarschijnlijk longkanker
vrijdag 1 maart 2013 om 02:18
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
zaterdag 23 maart 2013 om 23:54
Dat klinkt toch hartstikke hoopvol voor je lamaatje?Yes!
Het is handig in het ziekenhuis om qua slaapoutfit eens om te kijken naar een lang shirt mét knoopjes aan de voorkant, of een pyamajasje met een pyamabroek. Dan kunnen drains, pleisters, etc. gemakkelijker verwisseld, en de controles ook eenvoudiger uitgevoerd worden. Dit kost jou dan minder energie en je ligt dan niet meteen compleet bloot van boven ins Bett. Je hoeft je ook niet zo te rekken en te strekken met een jasje met knoopjes.
Een slaapmasker en oordopjes voor je broodnodige rust... wie maakt je wat? Spelletjes op jouw tablet waar je geen online verbinding voor nodig hebt, zoals coindozer, is ook misschien iets.
isabon, fijn dat het schoolrapport zo goed was!
Trek jij het wachten nog een beetje?
Slaap lekker allemaal! Tot schrijfs.
Het is handig in het ziekenhuis om qua slaapoutfit eens om te kijken naar een lang shirt mét knoopjes aan de voorkant, of een pyamajasje met een pyamabroek. Dan kunnen drains, pleisters, etc. gemakkelijker verwisseld, en de controles ook eenvoudiger uitgevoerd worden. Dit kost jou dan minder energie en je ligt dan niet meteen compleet bloot van boven ins Bett. Je hoeft je ook niet zo te rekken en te strekken met een jasje met knoopjes.
Een slaapmasker en oordopjes voor je broodnodige rust... wie maakt je wat? Spelletjes op jouw tablet waar je geen online verbinding voor nodig hebt, zoals coindozer, is ook misschien iets.
isabon, fijn dat het schoolrapport zo goed was!
Trek jij het wachten nog een beetje?
Slaap lekker allemaal! Tot schrijfs.
zondag 24 maart 2013 om 16:51
@missjackson
Dit ligt ook een beetje aan welke kwab ze verwijderen.
Bij mij is het de kleinste van de drie en dat zal straks een longfunctieverlies geven van 10%. Als ze de bovenste zouden moeten verwijderen, die veel groter is, heb je dus ook een groter verlies. En ja, na de operatie zal het heel langzaam herstellen zijn. Daar houd ik in ieder geval rekening mee. En met het werk ook weer langzaam opbouwen.
Dit ligt ook een beetje aan welke kwab ze verwijderen.
Bij mij is het de kleinste van de drie en dat zal straks een longfunctieverlies geven van 10%. Als ze de bovenste zouden moeten verwijderen, die veel groter is, heb je dus ook een groter verlies. En ja, na de operatie zal het heel langzaam herstellen zijn. Daar houd ik in ieder geval rekening mee. En met het werk ook weer langzaam opbouwen.
odi et amo
woensdag 27 maart 2013 om 11:50
quote:isabon schreef op 27 maart 2013 @ 09:32:
Nou het is nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik moet weer de PET scan in en een ruggenmergpunctie. Daarvoor en ter observatie word ik zsm opgenomen. Baalzooi!!
Niet te hopen dat je dan weer zo lang moet wachten op de uitslag.
Scheld het er maar eens lekker uit, die kutzooi.
Waarvoor dient een ruggenmergpunctie, waar denken ze aan?
Nou het is nog steeds niet helemaal duidelijk. Ik moet weer de PET scan in en een ruggenmergpunctie. Daarvoor en ter observatie word ik zsm opgenomen. Baalzooi!!
Niet te hopen dat je dan weer zo lang moet wachten op de uitslag.
Scheld het er maar eens lekker uit, die kutzooi.
Waarvoor dient een ruggenmergpunctie, waar denken ze aan?
odi et amo
donderdag 28 maart 2013 om 12:52
donderdag 28 maart 2013 om 22:35
Nu begint het inderdaad spannend te worden. Ben wel een beetje van streek sinds vanmorgen. Het komt dichterbij.
Vanmorgen is mij ook verteld dat ik ook nog een ruggeprik krijg.
Daar had ik effe niet op gerekend. Dit is om de pijn te verminderen na de operatie. Natuurlijk heb ik daar in toegestemd, maar de schrik zit er toch wel even in.
Vanmorgen is mij ook verteld dat ik ook nog een ruggeprik krijg.
Daar had ik effe niet op gerekend. Dit is om de pijn te verminderen na de operatie. Natuurlijk heb ik daar in toegestemd, maar de schrik zit er toch wel even in.
odi et amo
vrijdag 29 maart 2013 om 12:13
Ha de nieuwe lap is binnen. Mmm schoonmaken dan maar, dan ziet het er weer fris uit. Maar alles doet het dus? Fijn! 9 april is al heel snel. Dinsdag. Ik ga voor je duimen. Heb je al een goed beeld hoe lang je moet blijven, over pijnstilling en het traject daarna etc? Schrijf alles op, zodat je niet met vragen blijft zitten. Heb je van te voren nog een gesprek? Sterkte meissie
vrijdag 29 maart 2013 om 12:17
maandag 1 april 2013 om 19:13
Even een tijdje niet op dit topic geweest en wat een nieuws allemaal!
Lamaatje, wat een fijn nieuws voor je.. en wat is de datum voor de operatie al snel! Maar je moet maar zo denken, dan heb je dat achter de rug en kan je je gaan richten op het herstel. Hopelijk heb je voldoende afleiding, sterkte met voorbereiden..
Isabon, wat een klotezooi.. dat wachten, daar kan je echt hélemaal niets mee.. ik vind het onwijs vervelend voor je en ik hoop ook dat jij voldoende afleiding kan vinden!
Zet 'm op vrouwen!
Lamaatje, wat een fijn nieuws voor je.. en wat is de datum voor de operatie al snel! Maar je moet maar zo denken, dan heb je dat achter de rug en kan je je gaan richten op het herstel. Hopelijk heb je voldoende afleiding, sterkte met voorbereiden..
Isabon, wat een klotezooi.. dat wachten, daar kan je echt hélemaal niets mee.. ik vind het onwijs vervelend voor je en ik hoop ook dat jij voldoende afleiding kan vinden!
Zet 'm op vrouwen!
dinsdag 2 april 2013 om 11:04
Volgens mij bedoelt lamaatje dat ze een ruggemergprik krijgt als verdoving en niet een punctie zoals yogayup hierboven postte.
Zo'n prik valt meestal erg mee, echt waar. Zelf moet ik niks van naalden en spuiten hebben omdat mijn vaten moeilijk aan te prikken zijn toen ik 12 jaar geleden dan ook een ruggemergprik 'kreeg' zag ik er heel erg tegenop: viel me alleszins mee!
Probeer in het Hier en Nu te blijven leven nu alles zo dichtbij komt, moeilijk maar het helpt.
Sterkte voor jou en isabon, knuffff
Zo'n prik valt meestal erg mee, echt waar. Zelf moet ik niks van naalden en spuiten hebben omdat mijn vaten moeilijk aan te prikken zijn toen ik 12 jaar geleden dan ook een ruggemergprik 'kreeg' zag ik er heel erg tegenop: viel me alleszins mee!
Probeer in het Hier en Nu te blijven leven nu alles zo dichtbij komt, moeilijk maar het helpt.
Sterkte voor jou en isabon, knuffff