Gezondheid alle pijlers

Wachten op nader onderzoek borstkanker

21-06-2019 20:53 130 berichten
Man wat is het wachten zenuwslopend. Na een borstfoto zagen ze kalkspatten. De kans op borstkanker is in mijn geval 50 procent. De huisarts zei dat ik rekening moest houden met ern operatie. Maandag ga ik de medische molen in. Zijn er nog meer mensen de klos? Iemand ervaring met kalkspatten positief/negatief? Hart onder de riem mag ook.
Alle reacties Link kopieren
O, shit. Dat is wel erg niet leuk. Heel veel sterkte meid en ik leef met je mee. :couple:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, dat is zenuwslopend. Ik duim voor de goede 50% voor je.
He bah! Had je het bevolkingsonderzoek?
gizzmo-returns schreef:
21-06-2019 21:03
He bah! Had je het bevolkingsonderzoek?
Ja dat had ik voor het eerst. Geen last en daarom ook geen angst. Staat de huisarts ineens voor mijn deur.
miekemv schreef:
21-06-2019 21:06
Ja dat had ik voor het eerst. Geen last en daarom ook geen angst. Staat de huisarts ineens voor mijn deur.
Dat is wel erg schrikken! Maar ook wel heel fijn dat hij het zo kwam brengen.
Je bent toch niet alleen nu met je gedachten?
gizzmo-returns schreef:
21-06-2019 21:08
Dat is wel erg schrikken! Maar ook wel heel fijn dat hij het zo kwam brengen.
Je bent toch niet alleen nu met je gedachten?
Nu wel, heb vrienden gezien, gesproken. Familie leeft mee, maar ja daarna alleen met je gedachten. Ben net terug van 1,5 uur lopen met de hond.
Zelfs al zou het kwaadaardig zijn, wat nog helemaal niet zo is, dan is de kans op genezing heel groot. Dus, als ik de conclusie van vorige zin trek, heb je veel kans dat je dit nog lang gaat kunnen navertellen.

En daar duim ik mee voor!! En er nog een :redrose: bovenop.


Pas zorgen maken als het echt nodig is. (maar ik begrijp je wel hoor).
parbleumondieu schreef:
21-06-2019 21:03
Sterkte, dat is zenuwslopend. Ik duim voor de goede 50% voor je.
Dank je, het is een lastige kansberekening zo.
Wat gaan ze maandag doen, weet je dat al?
mammezel schreef:
21-06-2019 21:12
Zelfs al zou het kwaadaardig zijn, wat nog helemaal niet zo is, dan is de kans op genezing heel groot. Dus, als ik de conclusie van vorige zin trek, heb je veel kans dat je dit nog lang gaat kunnen navertellen.

En daar duim ik mee voor!! En er nog een :redrose: bovenop.


Pas zorgen maken als het echt nodig is. (maar ik begrijp je wel hoor).
Zo is het.
gizzmo-returns schreef:
21-06-2019 21:13
Wat gaan ze maandag doen, weet je dat al?
Nog een keer foto en dan vergroot, puncties van de kalkspatten, echo.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren er ook kalkspatten te zien op de foto. In het AMC zijn ze dmv een biopsie allemaal weggehaald en onderzocht op onrustige cellen. Bleek gelukkig niets te zijn. De arts vertelde dat klakspatten een aanwijzing kan zijn voor een voorstadia van borstkanker. Was het wel een voorstadia van kanker geweest dan stond mij een borstsparende operatie te wachten.
Ik vond het ook zo naar om in onzekerheid te zitten.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja, helaas ervaring hier. Vorig jaar ook eerste keer bevolkingsonderzoek en kalkspatten. Heb een biopt gehad, uitslag was niet goed en binnen 6 weken na het bevolkingsonderzoek een borstbesparende operatie. Daarna nog bestralingen. Heel lang heel moe geweest en nu een jaar later weer richting mijn oude ik.
miekemv schreef:
21-06-2019 21:17
Nog een keer foto en dan vergroot, puncties van de kalkspatten, echo.
Heel veel sterkte volgende week!
Houd goede moed :hug:
Dan ben je nog relatief jong als je pas voor de eerste keer aan het bevolkingsonderzoek deelneemt. Is dat trouwens iets typisch Belgisch of bestaat dt in Nederland ook?

In mijn omgeving al ettelijke vrouwen met borstkanker, allemaal goed doorgekomen. Dus, JIJ OOK!!
Toscani schreef:
21-06-2019 21:18
Bij mij waren er ook kalkspatten te zien op de foto. In het AMC zijn ze dmv een biopsie allemaal weggehaald en onderzocht op onrustige cellen. Bleek gelukkig niets te zijn. De arts vertelde dat klakspatten een aanwijzing kan zijn voor een voorstadia van borstkanker. Was het wel een voorstadia van kanker geweest dan stond mij een borstsparende operatie te wachten.
Ik vond het ook zo naar om in onzekerheid te zitten.
Sterkte!
Hoef je niet meer terug voor controle?

Ik heb het weekend er tussen en dan is het nog 24 uur wachten voor de uitslag.
mammezel schreef:
21-06-2019 21:21
Dan ben je nog relatief jong als je pas voor de eerste keer aan het bevolkingsonderzoek deelneemt. Is dat trouwens iets typisch Belgisch of bestaat dt in Nederland ook?

In mijn omgeving al ettelijke vrouwen met borstkanker, allemaal goed doorgekomen. Dus, JIJ OOK!!
In NL vanaf 50 jaar
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
21-06-2019 21:21
Hoef je niet meer terug voor controle?

Ik heb het weekend er tussen en dan is het nog 24 uur wachten voor de uitslag.
Nee geen extra controles, gewoon weer mee in het bevolkingsonderzoek.
Het bleek niets te zijn en met de biopsie waren de kalkspatjes gelijk weggehaald.
zimone schreef:
21-06-2019 21:19
Ja, helaas ervaring hier. Vorig jaar ook eerste keer bevolkingsonderzoek en kalkspatten. Heb een biopt gehad, uitslag was niet goed en binnen 6 weken na het bevolkingsonderzoek een borstbesparende operatie. Daarna nog bestralingen. Heel lang heel moe geweest en nu een jaar later weer richting mijn oude ik.
Potverdorie. Had je eerder van kalkspatten gehoord? Ik echt nog nooit. Wat was het bij jou dan, een voorstadium?
gizzmo-returns schreef:
21-06-2019 21:20
Heel veel sterkte volgende week!
Houd goede moed :hug:
Dankje Gizzmo
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
21-06-2019 21:24
Potverdorie. Had je eerder van kalkspatten gehoord? Ik echt nog nooit. Wat was het bij jou dan, een voorstadium?
Ik had Nog nooit van kalkspatten gehoord en inderdaad voorstadium borstkanker. De huisarts belde me en ik had echt zoiets van :O Whut. Maar 50% kans ja en voor mij ging het de verkeerde kant op. Gelukkig ging alles snel, onderzoeken en uitslagen. Ik ben gelukkig geen enkel moment bang geweest dat het niet goed zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en hopelijk zijn jouw uitslagen goed.
zimone schreef:
21-06-2019 21:30
Ik had Nog nooit van kalkspatten gehoord en inderdaad voorstadium borstkanker. De huisarts belde me en ik had echt zoiets van :O Whut. Maar 50% kans ja en voor mij ging het de verkeerde kant op. Gelukkig ging alles snel, onderzoeken en uitslagen. Ik ben gelukkig geen enkel moment bang geweest dat het niet goed zou komen.
Best wel gek de kalkspatten. Dan gaat het snel, zeker, dat is aan de ene kant fijn maar best lastig voor het verwerkingsproces lijkt me.
zimone schreef:
21-06-2019 21:45
Sterkte en hopelijk zijn jouw uitslagen goed.
Dank je, ja ik hoop het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven