Gezondheid alle pijlers

Wandelen leuker maken

05-04-2024 14:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een hoop medische ellende afgelopen twee jaar, begin ik eindelijk langzaamaan wat op te krabbelen. Tijd om ook weer iets van conditie op te gaan bouwen. Ook dat: langzaamaan. Ik kan fysiek nog maar heel weinig.

Ik ben begonnen met wandelen, dat is tenslotte het makkelijkste, ook om op te bouwen, maar merk dat ik het maar saai vind.
Muziek of een luisterboek werken niet zo goed, daar dwalen mijn gedachtes steeds bij af en ga ik lopen piekeren. Ik had een app gevonden, The Walk, een soort wandelgame. Je moet een bepaald punt bereiken en dan krijg je een fragment te horen, en zo loop je als het ware door een avontuur heen. Dat vind ik dan wel weer grappig en merk dat me dat wel wat meer afleiding geeft.

Hebben jullie misschien nog andere tips voor dit soort apps, of iets in die richting?
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen tips, maar ik volg graag voor tips die gaan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt van die lijstjes met prompts gebruiken en daar dan gericht naar zoeken tijdens je wandeling en er dan eventueel een foto van maken.

Bijvoorbeeld prompts van Inktober:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu is het leuk om naar nestjes te zoeken. De volgende wandeling kun je dan kijken of de eieren al zijn uitgekomen en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
De app ommetje. Maar geen idee of dat leuk is :-) .

En misschien de app van het verhaal van Nederland? Moet je wel eerst ergens heen rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geocachen.

Gratis app, soort van ‘schatzoeken’.

Www.geocaching.nl
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je een hondje lenen? Dat is eigenlijk de enige manier waarop ik wandelen nog wel een soort van okay-ish vind.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandel je alleen in je eigen woonomgeving of kun je ook naar andere plaatsen rijden om daar te wandelen? Er zijn (gratis) apps met stadswandelingen, misschien leuk om die te lopen?
https://www.dewandeldate.nl/tips/top-10 ... -nederland
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Koop een wildplukboek en zoek onderweg naar eetbare planten. Er zijn genoeg 'foolproof' planten die je met weinig kennis, veilig kunt (en mag) plukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hond, en ik wandel graag en veel. Maar ik heb er wel de ene keer meer zin in dan de andere keer. Wat mij helpt:

Ik heb twee wandelmaatjes, met ieder wandel ik minimaal één keer per week. Dan ben je zó anderhalf uur verder terwijl je gewoon lekker aan het kletsen bent.

Als ik alleen ben, wandel ik heel graag met een podcast op. Ik hou zelf van true crime, dus zoiets zet ik op. Ik kies een aflevering uit op de duur van mijn wandeling of andersom. Dus als ik een wandeling van ongeveer drie kwartier wil maken, kies ik een podcast die ook ongeveer zo lang duurt. Dat helpt om je gedachten erbij te houden ipv te piekeren, omdat het elke wandeling een afgerond verhaal is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze app leek me wel geinig, alleen vond het te duur:

https://www.theconqueror.events/
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.frankwandelt.nl/boeken/wand ... -klinieken
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb heel wat gewandeld met pokemon go.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat een reacties al zo snel, fijn!

De linkjes ga ik zometeen even naar kijken.

Hondjes hadden we tot een half jaar geleden maar die zijn overleden. Als ik weer aan het werk kan, is er ook eigenlijk te weinig iemand thuis voor een nieuwe. En dan mag ik eerst wel zorgen dat ik wat afstanden kan maken, nu is een half uur wel echt de max.

Wandelmaatje zou gezellig zijn, maar praten en lopen kort de wandeling nogal in. Misschien moet ik die gaan zoeken bij een lotgenotengroep ofzo, zelfde schuitje :-)

Naar andere plaatsen toe kan op den duur wel, lukt nu nog niet (concentratie van een doppinda en autorijden gaat niet echt samen).

De rest van de tips ga ik eens even verder naar kijken, thanks!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
05-04-2024 14:18
Kun je een hondje lenen? Dat is eigenlijk de enige manier waarop ik wandelen nog wel een soort van okay-ish vind.
Dit. Als je due kwispelend staart ziet omdat xe hind blij is dat hij mag wandelen wordt je vanzelf ook blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geocaching of eventueel Pokemon Go maar dat is vooral leuk in de bebouwde kom.
Je hebt ook nog Zombies Run, maar dat is volgens mij meer gericht op hardlopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
05-04-2024 14:16
Geocachen.

Gratis app, soort van ‘schatzoeken’.

Www.geocaching.nl
Dit dus, lekker buiten bezig en je leert nieuwe plekken in je omgeving kennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Malva24 schreef:
05-04-2024 14:38
Wandelmaatje zou gezellig zijn, maar praten en lopen kort de wandeling nogal in. Misschien moet ik die gaan zoeken bij een lotgenotengroep ofzo, zelfde schuitje :-)
Daar kun je prima afspraken over maken met je wandelmaatje natuurlijk.

Mijn moeder zit in een wandelclub, zijn allemaal gemotiveerde vrouwen en daarna gaan ze samen ergens een kopje koffie/thee drinken zodat ze wel even kunnen kletsen. Misschien kun je zoiets vinden in jouw buurt of zoiets opzetten.

Misschien is powerwalken ook wel iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
verschillende routes kiezen, naar een plek toelopen waar iets te doen is (museum, picknicken, koffiedrinken, vriendin) en terug met trein/bus, podcasts luisteren die je interessant vindt (luisterboeken lukt mij ook niet, maar een podcast over een interessant onderwerp wel), een hond lenen, te voet boodschappen gaan doen (met rugzak of boodschappentrolley).

En als je wandelen echt niks vindt, bedenk dan wat anders... zwemmen, fietsen, sportschool, in de tuin werken, touwtje springen, als vrijwilliger met een oudere gaan duofietsen. Er zijn allerlei manieren om in beweging te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
over de hond, bij sommige asiels zijn ze ook erg blij als je af en toe er een komt uitlaten. Dat doet mijn zusje nu als vrijwilliger, en die maakt volgens mij gewoon dan een afspraak voor de volgende keer omdat ze wegens wisselende diensten niet structureel kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt ook nog munzee, met een beetje geluk kun je heel veel vinden in de omgeving, (te vinden in de appstore) Geocaching is ook erg leuk maar munzee is vooral leuk in de buurt. Bij geocaching moet je al snel een nieuwe omgeving zoeken, al vind ik persoonlijk geocaching leuker dan munzee omdat munzee vooral met je mobiel is en je qr codes zoekt bij geocahing zoek je echt iets, zoals een klein bakje waar je dan in een boekje je naam zet.

Luisterboeken en muziek vind ik het meest leuk maar dat moet je wel leren of daar moet je echt even aan wennen om je hoofd stil te zetten. Ik persoonlijk heb echt moeten leren om me te focussen op het verhaal, nu helpt het enorm om niet te gaan piekeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er bestaat een site hondjeuitlaten.nl
Staan verschillende baasjes op die een uitlater zoeken. Voor grote en kleine honden en grote en kleine wandelingen.
Als je een profiel aanmaakt dan vragen ze wat de hond van je kan verwachten, lange of korte wandelingen of spelen met de bal. Dan krijg je via de mail hondjes die een uitlater zoeken.
Misschien is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
05-04-2024 14:39
Je hebt ook nog Zombies Run, maar dat is volgens mij meer gericht op hardlopen.
Ik vond dit wel echt geniaal ! Underrated app.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zombies run, geniaal. Ze vreten me meteen op vrees ik, haha!

Zo’n hondensite vind ik een leuke, is meteen een stuk achter de deur ook.

De geocaches in de buurt heb ik al gevonden, munzee ga ik naar kijken, die ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ken je Obsidentify? Met je mobiel fotos maken van planten, paddenstoelen en kleine friemelbeestjes en ze op naam brengen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven