Gezondheid alle pijlers

Wat helpt echt bij een vaginale schimmelinfectie/jeuk?

18-11-2024 19:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik het heb want meer afscheiding dan normaal en jeuk (jeuk valt tot nog toe mee),
De jeuk zit alleen aan de buitenkant dus ik smeer regelmatig met Canesten gyno creme. Normaliter helpt dat altijd goed als ik jeuk krijg en is het zo weg maar nu dus niet. Ik heb er al ruim een week last van en donderdag een date. Dan zou ik er graag vanaf willen zijn.

Wat helpt jullie als je jeuk hebt aan je schaamlippen icm wat meer afscheiding dan normaal?
Smeer je de Canesten ook buiten de vagina (op je schaamlippen dus)? Dat helpt bij mij veel beter dan inbrengen met zo'n applicator. En verder katoenen ondergoed, en veel luchten van onder.
De huisarts, en dan medicatie die je in moet nemen.

Ondergoed en handdoeken op 60°C wassen. Als je je handdoek vaker dan een keer gebruikt: na het douchen met keukenpapier daar afdrogen.
tortelduif schreef:
18-11-2024 20:03
Smeer je de Canesten ook buiten de vagina (op je schaamlippen dus)? Dat helpt bij mij veel beter dan inbrengen met zo'n applicator. En verder katoenen ondergoed, en veel luchten van onder.

En dit! Slapen zonder ondergoed, overdag zeker geen inlegkruisjes gebruiken.
Tabletje fluconazol of toch keer ovule erbij.
Bij mij helpt alleen een korte kuur fluconazol(via huisarts).
Bij mij werkt enkel fluconazol.
Overleg met de huisarts ook even welke anticonceptie je slikt.
Sla je weleens een stopweek over?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik slik al bijna 20 jaar geen anticonceptie
Bij mij helpt normaflor.
Fluconazol. Ik slik tegenwoordig preventief 1 keer per maand een capsule. Jaren lang mee lopen tobben. Ff naar de huisarts!
Ik heb het 1x gehad, en toen had ik iets van de huisarts gekregen, hielp echt meteen. Waren pillen die je voor je slapen moet inbrengen. Geeft veel zooi maar helpt wel. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, maar ik zou even de huisarts bellen.
Mogelijk heb je geen schimmel maar lichen sclerosus, dat geeft ook jeuk en wordt vaak verward met schimmel. De huisarts kan dit vaststellen en je kunt zelf ook met een spiegel kijken, als je witte plekken ziet op je huid of de huid is strakker en glimt zit het waarschijnlijk in die hoek. Ga er niet mee tobben want dat is een chronische aandoening met een kleine kans op kanker dus moet echt behandeld worden (dat houdt smeren met een zalf in). Ik spreek uit eigen ervaring.
Fluconazol is het enige dat bij mij helpt om het te voorkomen.
Canesten werkte 1x, maar daarna niet meer. Dan had ik liever miconazolnitraat (deze: https://www.etos.nl/producten/antischim ... 55675.html ) die hielp me wel behoorlijk goed tegen de jeuk.
Gewoon _melon met login problemen
.
anoniem_674ac8c9c1549 wijzigde dit bericht op 29-11-2024 10:20
98.91% gewijzigd
Ik zou de huisarts even bellen!
Hier ook preventief aan de fluconazol 150 mg tijdens elke menstruatie.
Een keer vergeten en nu meteen last. Zucht
Waar heeft het mee te maken? Ik ben 45 jaar. Hygiëne? Hormonale schommelingen? Afname weerstand?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven