Gezondheid
alle pijlers
Wat helpt echt bij een vaginale schimmelinfectie/jeuk?
maandag 18 november 2024 om 19:58
Ik denk dat ik het heb want meer afscheiding dan normaal en jeuk (jeuk valt tot nog toe mee),
De jeuk zit alleen aan de buitenkant dus ik smeer regelmatig met Canesten gyno creme. Normaliter helpt dat altijd goed als ik jeuk krijg en is het zo weg maar nu dus niet. Ik heb er al ruim een week last van en donderdag een date. Dan zou ik er graag vanaf willen zijn.
Wat helpt jullie als je jeuk hebt aan je schaamlippen icm wat meer afscheiding dan normaal?
De jeuk zit alleen aan de buitenkant dus ik smeer regelmatig met Canesten gyno creme. Normaliter helpt dat altijd goed als ik jeuk krijg en is het zo weg maar nu dus niet. Ik heb er al ruim een week last van en donderdag een date. Dan zou ik er graag vanaf willen zijn.
Wat helpt jullie als je jeuk hebt aan je schaamlippen icm wat meer afscheiding dan normaal?
maandag 18 november 2024 om 20:05
tortelduif schreef: ↑18-11-2024 20:03Smeer je de Canesten ook buiten de vagina (op je schaamlippen dus)? Dat helpt bij mij veel beter dan inbrengen met zo'n applicator. En verder katoenen ondergoed, en veel luchten van onder.
En dit! Slapen zonder ondergoed, overdag zeker geen inlegkruisjes gebruiken.
dinsdag 19 november 2024 om 08:27
dinsdag 19 november 2024 om 10:27
Mogelijk heb je geen schimmel maar lichen sclerosus, dat geeft ook jeuk en wordt vaak verward met schimmel. De huisarts kan dit vaststellen en je kunt zelf ook met een spiegel kijken, als je witte plekken ziet op je huid of de huid is strakker en glimt zit het waarschijnlijk in die hoek. Ga er niet mee tobben want dat is een chronische aandoening met een kleine kans op kanker dus moet echt behandeld worden (dat houdt smeren met een zalf in). Ik spreek uit eigen ervaring.
dinsdag 19 november 2024 om 10:32
Fluconazol is het enige dat bij mij helpt om het te voorkomen.
Canesten werkte 1x, maar daarna niet meer. Dan had ik liever miconazolnitraat (deze: https://www.etos.nl/producten/antischim ... 55675.html ) die hielp me wel behoorlijk goed tegen de jeuk.
Canesten werkte 1x, maar daarna niet meer. Dan had ik liever miconazolnitraat (deze: https://www.etos.nl/producten/antischim ... 55675.html ) die hielp me wel behoorlijk goed tegen de jeuk.
Gewoon _melon met login problemen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in