Gezondheid alle pijlers

Wat is een goed matras?

31-10-2014 04:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een goed matras, maar ik vind het allemaal maar moeilijk te onderscheiden wat nou een goed matras is voor je rug en wat ook nog lekker ligt.

koudschuim of pocket vering...

iemand ervaring?
Een goed matras is een matras wat bij jouw lichaam past. Wat voor mij een goed matras is, hoeft dat voor jou niet te zijn.

Mijn advies is om naar een goede beddenzaak te gaan en daar advies in te winnen, te gaan proefliggen.

Succes!
Daar heb je een punt...

Maar vind het ook wel leuk om ervaringen te lezen van mensen... wat hun dan een fijn matras vinden...

Misschien kan ik het meenemen in me keuze, want het kan goed een minuutje lekker liggen maar ligt het dan ook heel de nacht lekker?
ik heb beiden gehad

maar niets kan (voor mij) op tegen een waterbed

heerlijk warm en ondersteunt goed, ik zou het niet meer willen missen
Wij hebben onlangs proefgeslapen op verschillende matrassen. Dit waren vrij dure matrassen van koudschuim. Over geen van alle tevreden na twee weken slapen.

Uiteindelijk uitgekomen bij een matras van Ikea. Slapen naar alle tevredenheid en de prijs is ook nog leuk 👍
Ik had een pocketvering matras met een toplaag van koudschuim. Ik vond het geen fijn matras, zakte teveel door en was te zacht.

Nu heb ik een hesseng pocketvering matras van Ikea. Het is een hard matras en dat vind ik fijn. Wel is het matras een stuk kouder dan die met een toplaag van koudschuim.

Op internet kun je bij veel sites een testje doen welk matras het beste bij je past, misschien is dat iets om je te oriënteren. En bij goede beddenwinkels gaan praten inderdaad.
Wij hebben sinds een paar maanden een boxspring. Vinden wij veel lekkerder liggen dan een matras met lattenbodem. We hebben wel eerst moeten wennen (het bed in liggen) maar nu zijn we er niet uit te slaan
Sinds 5 jaar ook een (Auping) boxspring en geen moment spijt van gehad. Laat je inderdaad wel adviseren in de winkel, zo heeft mijn man die 2 koppen groter is een steviger boxspringmatras dan ik en delen we wel een topper. Ook de combinatie met een goed kussen moet je in de winkel uitproberen.
Wij hebben een Auping boxspring maar als ik het me goed herinner heeft de consumenten bond hier recentelijk iets over geschreven en er was een Ikea matras wat heel goed uit de test kwam. Eerste plaats was een Auping maar dat moet je maar net uit willen geven.
Ik heb zelf Pantera Koudschuim matrassen. Dat is zeer hoogwaardig koudschuim dat en goed ventileert, en ook zeer duurzaam is. En belangrijkste is, ze liggen heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven