Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Nartjie, erg dat je nog altijd zoveel pijn hebt. Slik je eigenlijk altijd een onderhoudsdosering voor je pijn?
Of neem je alleen iets als het ineens heel erg wordt?
Ik hoop dat je naar de fysiotherapeut gaat durven want dit is niet te doen.
Ik neem alleen als erg word, maar ja, dan is het meestal te laat. Ik koopvolgende week wanneer geld weer heb wat warmtepleisters.
Dat zo'n vetbol zoveel pijn geeft.
Ja dan is het inderdaad te laat. Overleg eens met je huisarts (kan ook telefonisch) of je niet beter
standaard een paar keer per dag, op vaste momenten, pijnstilling kan nemen. Dat werkt meestal
beter dan iets nemen als je al erge pijn hebt. Bovendien maakt dat bewegen makkelijker.
In plaats van warmtepleisters kun je ook een pittenzak proberen, dat is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Logisch nartjie dat je de pijn zat bent. Helaas het slechte nieuws voor ons, je komt er niet vanaf. Het is alleen maar mogelijk om te proberen met medicijnen en therapie de pijn zo leefbaar mogelijk te krijgen.
En dat is zelfs lang niet altijd haalbaar helaas.
Zoals ik laatst al schreef, elke dag pijn is gewoon heel erg k#t.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Voor een pittenzak moet je wel een magnetron hebben cesium. Weet niet of nartjie dat heeft?
Maar elke dag een onderhoudsdosis pijnstillers is wel een goede tip.
Ik slik ook dagelijks pijnstillers en dat maakt het allemaal een heel stuk leefbaarder.
Vraag erom bij je huisarts nartjie!
Dan kan desnoods telefonisch.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Huisarts is nog steeds op vakantie, heb wel pittenzak maar geen magnetron. Pijn is al aan het wegzakken.
Net gebeld kreeg bandje, ze is tot 1 september op vakantie en kan geen afspraak maken.
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 17-08-2017 15:18
Reden: Aanvulling
29.93% gewijzigd
Een pijnspiegel opbouwen Nartjie. Ik snap niet dat geen enkele arts jou dat nooit verteld heeft. Dit is zo verschrikkelijk brlangrijk bij chronische pijn. Echt!
Vraag daar eens naar als je bij de arts bent.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een pittenzak ook opwarmen op de (hout)kachel, hoewel het niet waarschijnlijk is dat je een van beide op het moment in gebruik hebt... Wat lastig dat je arts zo lang niet te bereiken is, is een andere arts bezoeken in verband met je pijnstilling geen optie?

Eindelijk mijn opdracht klaar :cheer2: Morgenochtend nog een keer checken op typ- en stijlfouten en dan kan 'ie de deur uit! Dit is toch een stuk lastiger dan zo'n gesprekje, pfff. Waar ik me al niet druk om heb gemaakt toen :biggrin:

En nu ga ik aan de pijnstilling. De hele dag achter de computer zitten zonder verdere beweging is toch niet zo'n goed idee... Spijt komt na de zonde. Eigenlijk idioot hoe goed je weet dat iets niet kan, maar je het vervolgens toch doet. :facepalm:
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
Ben zo in het zonnetje gezet vandaag op het werk, echt heel bijzonder om mee te maken. Speeches, bossen bloemen, een kaart van de professor die op vakantie is, vvv bonnen, cadeautjes van collega's, nog meer kaarten. Een zilveren speld met het ziekenhuislogo (geloof niet dat ik hem verder nog draag maar vooruit), er was taart..
en nu mag ik ook nog een borrel geven..ergens in de komende weken.
De afdeling hing vol met A-viertjes om te melden dat ik 25 jaar op het werk was, zelfs op het koffieapparaat hing er een :).

Jammer genoeg had ik het daarna vreselijk druk, moest er tussenuit voor de tandarts, toen gauw weer terug naar het werk. De rest maar mee naar huis genomen.
Het was heel bijzonder zeg.. ben echt wel blij zeg maar..(en moe, maar dat geeft niet) Er was grote hilariteit om mijn hoge rode hakken, (was licht overdressed op de verpleegafdeling maar ach, voor een dagje mag dat wel) , de rolstoel had ik maar even opzij gezet maar het kleurde leuk hoor Lien!
Nu bijkomen zeg..
Klinkt fantastisch Ambra. Wat een feest. Geweldig !

Fijn dat de opdracht klaar is Moraine. Nu lrkker ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een warm welkom! Mijn katertje is nu 5 maandjes oud. Verrassend genoeg zijn al mijn meubels nog heel! Het behang daarentegen.... Di
Dit weekend kamperen met familie, had dr wel zin in maar nu ik het weer bekijk knijp ik hem, het wordt best koud en als t koud is heb ik extra veel pijn....

Jeetje lientje wat een drukte! Spaar nog wel wat energie voor het feestje morgen!
Haha Amba, soms moet een mens koppig zijn toch ;) wel de show gesteeld met je rode hakken dan toch?
Wat gaaf dat je collega's je zo in het zonnetje hebben gezet vandaag. Zo te lezen zijn ze heel blij met je geweest de afgelopen 25jaar!
Rb, heb even teruggelezen en ik begrijp dat je de pillen krijgt tegen zenuwpijn? Ik heb ook o.a. last van zenuwpijn en na maanden extreem slecht slapen heb ik er ook pillen tegen gekregen met een waslijst aan bijwerkingen. De eerste week 'bezopen' rondgelopen en veel geslapen. Maar het haalt wel het ergste weg! Hoop dat ze voor jou ook zoveel doen!
Nu lekker gaan nagenieten Ambra
Alle reacties Link kopieren
Rainbow, slaap je in een tent? Goed zorgen voor vochtwerende onderlaag in ieder geval. Hopelijk heb je iemand om tegen aan te kruipen? Slaapzakken aan elkaar ritsen vond ik altijd warmer.
Maar goed, wie ben ik.. ik kampeer al 100 jaar niet meer, vond het echt helemaal niks.
Kun je niet alvast kijken of er een hotelletje in de buurt is en daarheen vluchten voor de nacht als het echt koud is? Ben je er overdag gewoon bij. Als je goed slaapt scheelt dat overdag ook weer toch.

Oh ja, katten en behang. En meubels.. onze eetkamerstoelen zijn gesloopt, de bank vinden ze dan weer niet interessant. Gekke beesten.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Ambra, zo'n feestje!

Nartjie, ben jij al eens bij een pijnpoli geweest? Daar kunnen ze je juist helpen met dingen als een spiegel opbouwen met pijnstilling. En ook duidelijk vertellen waarom juist die spiegel belangrijk is.
Ik ben ook eigenwijs hoor. Wanneer het dan wat beter gaat, word ik weer laks, ga ik minder slikken.. maar bij mijn pijn kan dat ook nog. En wanneer ik weet dat ik grenzen ga verleggen, zoals met het sporttoernooi van een week, dan zorg ik wél dat ik alvast weer een spiegel opbouw.
Later is nu
Rainbow, veel plezier dit weekend. Wat doe je met de kleine man?

Ik was ook altijd zo eigenwijs wat pijnstilling betreft totdat ik erachter kwam dat een medicatiespiegel wel helpt en een hoop pijn scheelt.
Nu slik ik nog zelden pijnstillers. Voor de zenuwpijn helpen ze toch niet en de revalidatie ben ik een stuk liever voor mezelf en ga niet tig keer over mijn grenzen.
Geen pijnpoli of wat dan ook.weet ook niet of dat hier is in ziekenhuis.

Ik heb nu zo iets van laat maar. Ik zal er mee moeten leven, tis niet anders.
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 15:46
61.53% gewijzigd
Nartjie, wat naar voor je. Een dikke knuffel voor jou. :hug:
Zo, ik heb even bijgelezen.

Lientje: daarom lees ik dus geen bijsluiters meer. Anders ga ik bij ieder vreemd gevoel of pijntje denken dat het een bijwerking is omdat het (wel of niet) in de bijsluiter staat. Wat een werk voor zo’n feest, zeg. Petje af voor jou. Ik ken het liedje van het roodborstje. Volgens mij had ik vroeger een cd met kinderliedjes waar dat liedje ook op stond.

Moraine: ik durf nog niet te zeggen of de medicatie echt helpt, want ik heb ze pas 2 dagen gebruikt, maar ik heb er in ieder geval wel goed op geslapen. Fijn dat je sollicitatieverslag af is.

Tut: ja, daar heb je gelijk in. Ik wacht even verdere informatie af en dan zien we wel.

Ambra: leuk dat je zo in het zonnetje gezet bent op het werk. Gefeliciteerd!

Rainbow: leuk zo’n jong dier in huis. Ik heb ook een kat in huis. Ze wordt volgende week 4. Ik herinner me dat ze toen ze nog een kitten was ze overal mee wilde spelen. Hopelijk kun je toch een beetje genieten van het kamperen. Misschien kun je een extra deken of slaapzak meenemen zodat het wat warmer is in de tent? Ik heb helaas geen betere tips. Ik krijg inderdaad pillen tegen zenuwpijn. Ik had eerst andere, maar daar wilde de arts me graag vanaf hebben.
Nartjie: echt heel naar voor je! Sterkte!
nartjie schreef:
18-08-2017 13:26
Geen pijnpoli of wat dan ook.weet ook niet of dat hier is in ziekenhuis.

Ik heb nu zo iets van laat maar. Ik zal er mee moeten leven, tis niet anders.
Pijnpoli is iig in H en in het R Instituut.
Jij mag jezelf best wel eens meer gunnen dan pijn. Kom op, je bent veel meer waard. Het is wel anders Nartjie, als je maar wilt.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk moet je met de pijn leren leven nartjie. Dat moeten we allemaal
Maar het kan een stuk leefbaarder voor je worden met bv dagelijks wat zwaardere pijnstillers.
Trek aan de bel!
Het leven met pijn is al zwaar genoeg. Je hoeft het niet nóg zwaarder te hebben
Er is zóveel mogelijk. Maar je moet voor jezelf opkomen. Weet dat dat moeilijk voor je is, maar je mag je best eens goed kwaad maken en zeggen dat het zo geen leefbare situatie is voor je.

Ondertussen heeft man hier grote stress. Ik zit rustig op de bank tussen alle bende mijn avondeten op te eten. Ga zo even shovelen hier. Alles in de hand. En man hoeft alleen maar de tenten op te zetten .... het is niet dat hij zoals ik voor 80 man taart, hapjes, drinken en salades moet regelen. En dan nog beweren dat hij stressbestendig is....echt niet! :proud:
lientje69 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 19:50
0.12% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mannen :proud: :facepalm:

Sterkte! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Lien, succes meet de laatste loodjes! Vooral voor man dan.. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nou met gevaar voor eigen leven (want ik raakte natuurlijk aan het helpen) staan de tenten.
Want het begon hard te waaien, hozen van de regen en zelfs onweer!
Toen nog anderhalf uur bezig geweest met badkamer soppen (niet dat het niet nodig was ofzo, ahum, het sop in de emmer zag zwart) en nu heb ik het wel gehad.
Top idee, werken de dag voor je een feestje geeft! Ik sta vanaf vanmorgen zeven uur al op mijn benen en alles doet pijn. Ga zo lekker mijn bed in met wat extra pijnstilling en morgen om zeven uur weer op en fris en fruitig aan de slag. Fijne avond nog allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
18-08-2017 19:15
Mannen :proud: :facepalm:

Sterkte! :bigkiss:
Nou.. ik ben niet snel in de stress, maar man is hier toch echt degene die organiseert hoor. Ik raak er soms wel wat van in de stress als ik 's morgens al opgeruimd en schoon wil hebben, als er 's middags visite komt en hij vindt dat een uurtje van te voren vroeg genoeg is.. :shame:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven