Gezondheid alle pijlers

We leven nog steeds met pijn..

11-03-2017 18:11 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en we doen ons best zo goed mogelijk van dat leven te genieten!



Daarover praten we hier door, nadat ons vorige topic alweer 3000 berichten had. Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en respect voor elkaar.



Hier staat ons vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zeker Ambra. Genoeg andere dingen om over te piekeren. Helaas is dat mijn aard. Heb al vaak geprobeerd dat te veranderen maar ondanks dat ik er tegenwoordig beter mee om kan gaan ( ik lig geen uren meer wakker voor ik in slaap val, dat was een aantal jaar geleden nog wel zo) , zal ik nooit een piekervrij iemand worden helaas.

Wat doen jullie met dit weer? Het regent hier, en niet zuinig ook.
Komt met bakken tegelijk naar beneden en het is donker en somber. Motiveert niet echt om iets te doen ( er ligt een mopperende man naast me op de bank waardoor ik niet ff lekker een serie kan gaan kijken of me kan concentreren op een boek)
Normaal gaan we op zondag een rondje rijden, op visite, naar een museum... maar ik krijg manlief niet in beweging. Hij heeft veel pijn vandaag ( nu de prednison nagenoeg afgebouwd is , komen zijn gewrichtsklachten in hoge mate weer terug)

Heb net wel samen met zoon gevuld stokbrood voor vanavond gemaakt, die verveelde zich oik al een beetje. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier ook het eten voor.vanavond gemaakt. Een grote pan macaroniesaus. Woensdag ga ik weer naar Frankrijk dus kook de laatste dagen extra en vries het in.
Vanmorgen grote boodschappen gedaan en nu even uitpuffen.
Zo meteen ga ik naar mijn maatje.
Hier is het echt Hollands weer. Soms Regen, harde wind, soms de zon en flink wat wolken.
ambra schreef:
22-07-2017 22:04
(...)

Rainbow, voel je al iets na de tweede prik? Beter gezegd, voel je al wat minder?
Nu je er over begint, ik heb het gevoel alsof ik iets minder pijn heb, maar ik weet het niet zeker. Het kan ook dat ik het me inbeeld. Ik wacht het nog maar even af. ;)
anoniem_63cda9ae74248 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 15:49
1.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:yes: Ik duim voor je Rainbow!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dat zou fijn zijn Rainbow als de pijn inderdaad minder is. Geweldig :cheer:
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
23-07-2017 13:57
Zeker Ambra. Genoeg andere dingen om over te piekeren. Helaas is dat mijn aard. Heb al vaak geprobeerd dat te veranderen maar ondanks dat ik er tegenwoordig beter mee om kan gaan ( ik lig geen uren meer wakker voor ik in slaap val, dat was een aantal jaar geleden nog wel zo) , zal ik nooit een piekervrij iemand worden helaas.

Wat doen jullie met dit weer? Het regent hier, en niet zuinig ook.
Komt met bakken tegelijk naar beneden en het is donker en somber. Motiveert niet echt om iets te doen ( er ligt een mopperende man naast me op de bank waardoor ik niet ff lekker een serie kan gaan kijken of me kan concentreren op een boek)
Normaal gaan we op zondag een rondje rijden, op visite, naar een museum... maar ik krijg manlief niet in beweging. Hij heeft veel pijn vandaag ( nu de prednison nagenoeg afgebouwd is , komen zijn gewrichtsklachten in hoge mate weer terug)

Heb net wel samen met zoon gevuld stokbrood voor vanavond gemaakt, die verveelde zich oik al een beetje. :proud:
Mag man evt pijnstillers Lien? Kan een van jullie niet even op de slaapkamer, bv jij met een boek even liggen? Kan hij in de huiskamer mopperen..

Wat we hier doen..
kinderen en ik sliepen uit, de kinderen tot na de middag dus die hebben er al een groot deel vd dag opzitten dan.
ik heb twee wassen gedraaid, met de poes buiten gezeten. Naar het tuincentrum met man.
Deel van dochters uitzet van een zoldertje getrokken.
Man is de plinten in de hal aan het kitten en heeft de planten in de pot gezet in de kamer. Ook heeft hij brood gebakken. Nu rijst het pizzadeeg en wordt straks een grote pizza in de oven geschoven.
Verder hangen we wat op internet rond.

rustig dagje dus..
Klinkt lekker ontspannen Ambra.
Alle reacties Link kopieren
Jouw rustige dagje is duidelijk een druk dagje voor mij, Ambra :hihi:

Ik stond, net als gisteren, op met veel pijn. Had niet de moed ook maar iets te doen. Dus er is een boek uit, man ging filmpje kijken en ik keek mee en ik ben in het volgende boek begonnen. Dochter doet rustig aan, want morgen op pad. Man heeft nog een stofzuiger door het huis gehaald.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vond het ook wel als een pittig dagje klinken Ambra.
Man is uiteindelijk in bed gedoken. En ik heb met dochter Friends zitten kijken. Nu nog ff internetten en dan naar bed. Morgen gaat de wekker weer om zes uur.
Heb er nog geen zin in. Die wekker dus. Het naar bed gaan trekt me dan weer wel. ;-))
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ambra: wat zijn jullie toch actief!

Dreamer: kun je de pijn ergens aan linken? In ieder geval weet ik dat je lezen geen straf vindt maar zonder
pijn is wel veel fijner natuurlijk.

Rainbow: ik hoop dat je nog steeds minder pijn ervaart en dat het effect van de injectie doorzet.

Lientje: denken de artsen dat je man uiteindelijk pijnvrij zal worden? Gelukkig dat hij zo verstandig
was om nog wat te gaan slapen. Dat is voor iedereen beter.

Tut: aan jou is zo'n vakantiehuis wel besteed zeg! Het is elke keer toch weer een flinke rit in je eentje.

Wij zijn naar een museum geweest, daar houden we erg van. Er was een speciale tentoonstelling en ik heb
nog nooit zoveel mensen horen lachen en grinniken om kunst. Was erg leuk!
Inmiddels thuis en op een gezonde manier moe!
Alle reacties Link kopieren
Cesium, man heeft al jaren gewrichtsklachten. Daar zijn we ruim een jaar terug voor bij de reumatoloog geweest (hij slikte al jaren arthotec, soort reumamedicijn, voorgeschreven door de huisarts, maar die hielp niet meer)
Die heeft foto's laten maken van alle gewrichten , maar zag daar niets aan.
Ook heeft hij toen gelijk een foto van man zijn longen laten maken (hij had twee weken later een afspraak bij de longarts en hij stond toch voor het foto apparaat, en toen daar opeens al die tumoren uitkwamen, heeft de reumatoloog zijn behandelingen stopgezet uit angst de andere behandeling van zijn longen te frustreren/dwarsbomen.
Toen man een hoge dosis prednison kreeg, waren zijn gewrichtsklachten (logischerwijs) helemaal verdwenen.
Inmiddels dus weer volop terug en hij moet van mij terug naar de reumatoloog nu eigenlijk (is toen ook gezegd) maarja, mannen hè....
Denk dus niet dat hij ooit helemaal pijnvrij zal worden, zeker niet omdat hij zwaar lichamelijk werk doet.
Maar verbetering is imo zeker mogelijk. Moet ik hem alleen eerst daar zien te krijgen....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: ik wist niet dat man al gewrichtsklachten had. Zie hem dan inderdaad maar weer eens bij een arts
te krijgen. Zal de pijn waarschijnlijk nog erger moeten worden en ondertussen wordt zijn humeur
er natuurlijk niet beter op.
Moeilijk hoor: ik snap ook nog wel dat hij geen zin heeft op weer een medisch traject in te gaan maar
dat zal uiteindelijk toch wel moeten.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
23-07-2017 17:26
Mag man evt pijnstillers Lien? Kan een van jullie niet even op de slaapkamer, bv jij met een boek even liggen? Kan hij in de huiskamer mopperen..

Wat we hier doen..
kinderen en ik sliepen uit, de kinderen tot na de middag dus die hebben er al een groot deel vd dag opzitten dan.
ik heb twee wassen gedraaid, met de poes buiten gezeten. Naar het tuincentrum met man.
Deel van dochters uitzet van een zoldertje getrokken.
Man is de plinten in de hal aan het kitten en heeft de planten in de pot gezet in de kamer. Ook heeft hij brood gebakken. Nu rijst het pizzadeeg en wordt straks een grote pizza in de oven geschoven.
Verder hangen we wat op internet rond.

rustig dagje dus..
Rustig zeg je dan. :proud: Ik vind dat echt al aardig druk.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je weer meer pijn hebt Dreamer. Fijn dat je wel rustig aan hebt kunnen doen, lekker chill met een boekje.

Klinkt leuk cesium! Ik vind museums ook leuk, wel loop ik er vaak snel doorheen en heb ik het al snel gezien. Maar ligt er ook aan wat voor museum. Vriend en ik hebben dit jaar een museumpas dus tikken in Amsterdam aardig wat aan, zo zie je nog eens wat.

Wat rot ook voor je man lientje, lijkt me ook erg vervelend en in de weg zitten met al dat fysieke werk wat hij doet. Daarnaast, zoals cesium al zei, doet dat vast ook geen goed voor zijn humeur. Pijn is zo naar... Hopelijk krijg je hem naar een arts, voordat het heel veel erger wordt.

Hier een rustig weekendje gehad. Wat dingen in het huis gedaan, gelezen, panels gekeken van serie's die ik volg waarvan de cast op comic-con was (vind ik heel leuk), etc. Morgen weer werken, wordt wel een zwaar en lang dagje, maar gelukkig woensdag vrij dus 2 daagjes volhouden, dan donderdag weer en dan weekend. Op zich wel goed gepland van mij op die manier.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn pijn gerelateerd was aan de wijn vrijdagavond in combinatie met het buiten zitten. Gisteren kwam ik tot de conclusie dat het niet 'opwoog'. Bij pijn kijk ik dus altijd of het het waard was, waar het door kwam. Nou was buiten zitten wel leuk en fijn, maar het had met minder wijn gekund. Jammer dat je grenzen vervagen na een paar glaasjes ;-)

Maar natuurlijk kan ik ook 'gewoon' een paar dagen pijn krijgen, door weersveranderingen, regen, enz. Vanmorgen ging het allemaal ineens veel beter en zo ging ik dus lopend naar het werk. (kwam onderweg nog een collega tegen, die me een lift aanbood :) )

Leuk Cesium, welk museum zijn jullie geweest? Ik ben ook gek op musea, maar het komt er toch niet zoveel van. Met dochter wil ik nog naar het Rijksmuseum, maar dat is voor ons natuurlijk ineens een hele onderneming. Daarom zou ik dan willen overnachten in bijvoorbeeld de Stayokay in het Vondelpark. Dat willen we al een paar jaar....

Vervelend zeg, dat man ook nog gewrichtsklachten heeft Lientje. Dat is in zijn geval zeker niet handig.
Hier vond ik de wekker ook weer veel te vroeg. Net een kwartiertje eerder dan bij jou ;-D

Fijne week iedereen!
Later is nu
Pijn minder Dreamer?

Dat is wel heel vervelend Lientje, gewrichtsklachten met het werk wat je man doet. Hopelijk is hij verstandig en gaat hij naar de arts.
Aan pijn is vaak iets te doen.

Nou ben ik toch wel erg benieuwd naar welke tentoonstelling jullie geweest zijn Cesium. Vandaag een rustige dag?

Jij bent nu aan het werk Catnip dus je leest het vast niet maar sterkte!

Vandaag vrijwilligerswerk en een beetje poetsen tussendoor. Spullen voor het huis heeft man al klaar gezet in de garage en het ziet er naar uit dat het weer een bomvolle auto gaat worden.
Ik ga dit keer met mijn eigen wagen. Er zijn nepagenten in het zuiden actief die vooral buitenlandse auto's aanhouden. Dat betekend dus: negeren en gassennnn
Mijn auto is veel sneller dan die van man want die is begrensd op 160 en die van mij kan 220.. Niet dat ik daar nu om zit te springen maar in geval van nood kan het.
Alle reacties Link kopieren
Nou tut dat klinkt niet echt gezellig..dat je daar rekening mee moet gaan houden. Portieren op slot dus. En leer kat blaffen!!
Poes gaat niet mee Het is te laat om hem nog te leren blaffen dus hij blijft thuis en volgt les van man. :biggrin: :proud:
Afspraak met huisarts is gemaakt.donerdag om 8.20 dubbele afspraak. Assistente vroeg nog,wat is er dan nog meer aan de hand, want wat u heeft is in 10 minuten bekeken. Ik zei ik heb moeite met aanrakingen en zo. En huisarts weet dit. Als goed is staat dit ook in dossier, maar dan moeten ze dossier doorspitten en dat kost veel tijd
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Nartjie!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
24-07-2017 09:57
Poes gaat niet mee Het is te laat om hem nog te leren blaffen dus hij blijft thuis en volgt les van man. :biggrin: :proud:
Slim.
Ja, goed van je Nartjie!

We waren naar museum "More" in Gorssel. De vaste collectie is allemaal magisch realisme en er was nu
een overzichtstentoonstelling van Herman Gordijn en die was echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan hoor nartjie!
En de assistente kan zeggen wat ze wil, maar als jij vind dat je een dubbele afspraak nodig hebt, heb je daar gewoon recht op! Heel veel sterkte voor donderdag.

Qua museums ben ik meer van de aparte dingen, vooral oudheden/ museums over vroeger.
Kunst en schilderijen is niet echt mijn ding, of het schilderij moet iets zijn dat op een foto lijkt zeg maar. Dat vind ik dan weer wel knap, hoe iemand details van bloemen of een schip op zee heeft uitgewerkt.
Mij kom je dus qua museums tegen in natuurmuseums, historische museums over streken of evtueel volken maar dingen als Rijksmuseum kan me niet helemaal boeien. Ben ook ooit in het Louvre geweest, vond er niks aan. :proud:

Dochter doet vandaag een dagje Efteling. Ook iets waar ze mij geen plezier mee doen. Vind alleen het sprookjesbos leuk.
Zaterdag gaan we naar Dienenpark Amersfoort.
Dinsfag volgende week ga ik met een vriendin naar de basiliek in Oudenbosch en eind augustus ga ik met een vriendin naar een dierentuin hier in de buurt.
Kijk. Daar kan ik nu weer wel warm voor lopen. :cheer:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Tut, máár stel nou dat het echte agenten zijn? Hoe maak je dat onderscheid in hemelsnaam?
Lijkt me ook wat hoor. Legt dan toch weer een zekere spanning ( geen leuke) op je vakantie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Maar die musea die jij noemt vind ik óók leuk, Lientje!
En daar nam ik vooral de kinderen mee heen. Die waarderen dat nu ook. En dochter wil inmiddels gewoon de Nachtwacht zien. Zoon was daar met school, ze zijn erheen gerend en moesten toen ook zo ongeveer het museum weer uit, geloof ik, en vindt het wel goed zo.

Schilderijen en dergelijke vergelijk ik altijd een beetje met instagram van honderd(en) jaren terug. Niet alleen is het mooi geschilderd, maar je ziet ook vaak hoe men leefde, wat men at, welke bloemen er waren. Toch een beetje oudheden. :)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven