Gezondheid alle pijlers

Wel of geen implantaat (kies)

06-02-2024 09:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gisteren bij de tandarts geweest doordat ik een bult heb op mijn tandvlees.
Na het maken van foto’s was duidelijk dat het (weer) een ontsteking is. Nu is er al veel met die kies gebeurt en is de enige optie nog om hem eruit te halen. Ik heb nog geen pijn aan de kies dus kan nog even wachten met trekken.

Nu zijn er eigenlijk 2 keuzes. Of niks ervoor terug of een implantaat. Brug geen optie doordat kies daarnaast al te zwak is.

Ik vind het behoorlijk wat geld voor een implantaat en hoor graag jullie ervaringen. Ik heb 21 maart afspraak bij de implantoloog om te kijken wat het precies kost en wat er precies mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een implantaat voor een kies die niet meer te redden was. Het was een best lang traject maar ik ben er nog steeds heel blij mee. Voelt als een eigen kies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voor een implantaat gaan.
De kiezen boven en onder worden ook op hun plek gehouden door hun overbuurman. Zonder de tegendruk van de tegenoverliggende kies, begint de stand van de achterblijvende kies te veranderen.

Ik heb een implantaat. Kies getrokken bij de kaakchirurg met behoud van zoveel mogelijk bot. Daarna een implantaat erin gezet. Ja, het is veel geld. Maar ik moet er nog 60 jaar mee kauwen en dan is het geen geld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou persoonlijk nooit voor een gat kiezen, ook in verband met het slinken van de kaak.
Alle reacties Link kopieren Quote