Gezondheid alle pijlers

Wel of niet vaccineren tegen hpv?

19-02-2014 08:04 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het eerste moment dat deze vaccinatie gegeven werd had ik al mijn twijfels ,hoewel mijn dochters nog niet in aanmerking kwamen.

Inmiddels is mijn oudste dochter 12 en is de informatie op de mat gevallen.

De twijfel is er nog steeds .

Wat doet deze vaccinatie op langere termijn en beschermt deze echt tegen het hpv?

Zelf is bij mij op mijn 22e PAP 3A en Cinn III ontdekt ( gelukkig op tijd , na een colposcopie bleek het een snel groeiende variant en binnen een week kreeg ik een conisatie ) Dat het toen ontdekt werd was omdat ik na diverse bloedingen een uitstrijkje eiste ( mijn ha vond het onzin maar dat terzijde)

Ik weet dus wat het is om dit virus te hebben , maar de hamvraag blijft , had ik het niet gekregen als de vaccinatie in mijn jeugd al gegeven werd?

Ik had overigens geen wisselende contacten ik was toen met mijn eerste vriend ( ben een laatbloeier ).

Ik las in de folder dat de inenting beschermd tegen 2 hpv varianten , die de meeste gevallen van baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.

Natuurlijk ga ik mijn huisarts raadplegen , ook wil ik bespreken in hoeverre mijn variant van toen invloed heeft op mijn dochter(s) want dat soort specifieke informatie heb ik natuurlijk niet dat staat in mijn dossier.

Hebben / gaan of zouden jullie je dochter in laten enten ?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2014 09:27
Reden: op de man
% gewijzigd
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:devima schreef op 06 maart 2014 @ 11:53:

[...]

Je snapt duidelijk de inhoud van het verhaal niet.

Je redeneert heel krom, maar even meegaand in jouw kromme redenatie, geef je een reden om de HPV inenting wel te halen.

Inenting = HPVcellen krijgen=kankercellen opruimen. En zo sta je weer aan onze kant.

De HPV vaccinatie wordt gegeven aan kinderen van 12, waarbij er nog totaal geen sprake is van kanker.

Jouw vergelijking dat de HPV virussen uit het vaccin de kankercellen gaan opruimen bij 12 jarige meisjes gaat dan ook niet op.

Dit in tegenstelling tot mijn beredenering, dat, net als met het voorbeeld uit de Volkskrant, HPV virussen "leven" van kankercellen en zo het lichaam in evenwicht houden en de kankercellen uitschakelen.
Jouw beredenering slaat helemaal nergens op, en het slaat ook nergens op om het te vergelijken met het stukje in de Volkskrant.

Jij bent niet van het kaliber van wetenschappers, ook al denk je het tegendeel.
Dat virus in de VK is iets héél anders dan het hpv-virus dat zich inbouwt in cellen. Waarschijnlijk programmeert dat virus de cellen voor celdood. Hpv programmeert de cellen voor ongebreidelde deling. Daarom wil je het níét binnen hebben.

Maar goed dat had ik al gezegd. En Debora ook. Convenient hè? Ergens overheen lezen.
quote:sophietjekalewietje schreef op 06 maart 2014 @ 13:00:

Dat virus in de VK is iets héél anders dan het hpv-virus dat zich inbouwt in cellen. Waarschijnlijk programmeert dat virus de cellen voor celdood. Hpv programmeert de cellen voor ongebreidelde deling. Daarom wil je het níét binnen hebben.

Maar goed dat had ik al gezegd. En Debora ook. Convenient hè? Ergens overheen lezen.

Nee, ik ben geen wetenschapper, daarentegen heeft huisarts Hans Moolenburg een jarenlange studie gedaan en komt met een zelfde soort vergelijking in zijn lezing en heeft de wetenschap een virus ontdekt dat kanker aanvalt... (of opeet, zoals ik het zou noemen )

quote:droppyco schreef op 05 maart 2014 @ 11:44:

Hans Moolenburg was een huisarts die meerdere lezingen heeft gegeven over vaccineren.

Onderstaande lezing heeft ook betrekking tot het HPV vaccin. In de uitzending komt het na 35 minuten aan bod.

Er is nooit bewezen dat HPV virussen kanker veroorzaken.

Er zijn HPV virussen gevonden bij cervixcarcinomen DUS veroorzaakt het een het ander... is de wetenschappelijke conclusie.

Eenzelfde soort kromme gedachte zou zijn:

"telkens als wij een brand in de stad zien, zien wij er brandweermannen bij, DUS veroorzaken brandweermannen BRAND".

http://www.youtube.com/watch?v=X093a9NxJ-o
Deze informatie + het feit dat de bijwerkingen niet bekend zijn (overigens is er voor geen ENKEL vaccin een lange termijn onderzoek gedaan om te kijken wat de eventuele risico's zijn en gaan we er DUS vanuit dat vaccineren veilig is) ... hoe krom kan het zijn?!?

Ik zou mijn kind niet als proefkonijn willen laten meedoen aan een experiment.

De letterlijke woorden van Matilde Boon in de uitzending:

De prik een het meisje

(vanaf ongeveer 18 minuten te zien......)

Geheugenopfrissertje : de documentaire van ‘De prik en het meisje’ (2011), waarin Mathilde Boon (directeur van het Leids Cytologisch en Pathologisch Laboratorium) na twijfels over de bijwerkingen op lange termijn, ondermeer verkondigde : “Tja, dat weet niemand…. Ik denk dat dat onterecht is. In feite vind ik het een uitdaging, dat we dit hebben. Ik vind het zo’n hoogstandje van de techniek die hier geleverd is. Ik ben voor het EXPERIMENT. IK VIND DIT EEN WAAAANZINNIG GOED EXPERIMENT! Als jij het durft dit als een experiment te zien, maar dat moet je echt durven hoor. Nou dan wordt het leven heel opwindend hoor”!
Nee hpv is dus niet hetzelfde als een brandweerman bij een brand. We kunnen zien hoe hpv in een menselijke cel de eiwitten verandert, waardoor hij gaat delen.

Net zoals we kunnen zien dat een ander virus eiwitten op een andere manier verandert zodat de kankercellen sterven.

Dus die Moolenburg is een idioot. Of een oplichter.
http://www.ncbi.nlm.nih.g ... m=hpv%20cancer%20proteins

Sorry zit mobiel dus kan niet beter voor je googelen maar hier staat uitgelegd welke eiwitten p53 en p21 onderdrukken. P53 is een van de belangrijkste eiwitten in de onderdrukking van allerlei vormen van kanker. Dat hpv maakt dus een eiwit dat het p53 blokkeert (inhibition).
Mens wat ben jij jezelf hysterisch aan het overschreeuwen.

'Oh! Omdat iemand op het forum laan de linkjesdiarree is, ga ik het niet doen' said no one.... Ever

'Oh kijk, iemand tikt in hoofdletters. Nou dan moet ze wel de waarheid spreken' thought no one..... Ever

Ik had overigens dolgraag aan dat 'experiment' meegedaan hoor. Dikke kans bestaat dat me een hoop lijden en vervelende gevolgen had bespaard
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:droppyco schreef op 06 maart 2014 @ 12:09:

[...]

Het is heftig wat Adorabull heeft mee gemaakt. Heel heftig. Dat wens ik niemand toe. Maar ik heb ook veel verhalen gelezen van vaccinatie slachtoffers. Daar ga ik ook niet bij iedereen persoonlijk op reageren. Ik heb al een dagtaak aan de waarheid omtrent vaccinatie boven water te krijgen, maar ik ben blij dat velen van jullie Adorabull een hart onder de riem steken.

Jij denkt heel wat van jezelf hè. Mijn God, wat vind jij jezelf belangrijk. Het is dus een egodingetje, deze hele kruistocht tegen vaccinatie. Geeft je het gevoel dat je heel wat bent, bijzonder, jij ziet wat de meute niet ziet.

Waarschijnlijk zit er een heel trieste geschiedenis achter jou dat je dit nodig hebt. Heb je geen andere bezigheden dan de hele dag te posten en dingen op te zoeken op internet om je complottheorietjes te voeden? Geen baan, geen man, geen kinderen om je energie in te stoppen?

Serieus, zoek een keer hulp voor jezelf, je bent niet gezond bezig.
Even geloept. Droppy heeft alleen maar gereageerd op posts over vaccinatie. Altijd met dezelfde eeuwig herhaalde verdachtmakingen tegen vaccinatie. Waarschijnlijk zo'n fanaat van kritisch prikken.
quote:sophietjekalewietje schreef op 06 maart 2014 @ 13:46:

http://www.ncbi.nlm.nih.g ... m=hpv%20cancer%20proteins

Sorry zit mobiel dus kan niet beter voor je googelen maar hier staat uitgelegd welke eiwitten p53 en p21 onderdrukken. P53 is een van de belangrijkste eiwitten in de onderdrukking van allerlei vormen van kanker. Dat hpv maakt dus een eiwit dat het p53 blokkeert (inhibition).

Dank je wel voor de informatie.

Dit is voor mij nog steeds geen bewijs dat HPV virus kanker veroorzaakt, maar dat had je waarschijnlijk ook niet verwacht van me... Kip-ei... maar de tijd zal het ons vertellen, of gevaccineerde meisjes minder of meer kans krijgen op baarmoederhals kanker in de toekomst en wat voor eventuele bijwerkingen het vaccin op langere termijn nog meer brengt.

Hier een iets uitgebreidere uitleg

http://www2.bsl.nl/webwinkel/files/9031341770_proef.pdf

"bij cervixcarcinoom daarentegen wordt het HPV-genoom geïntegreerd in het gastheer DNA. Recentelijk is opgehelderd hoe expressie van virale eiwitten in cellen geïnfecteerd met HPV 16 of 18 leidt tot chromosoominstabiliteit, mutaties in DNA en gestoorde groeiregulatie. De eiwitten E6 en E7 van het HPV kunnen zich binden aan het Rb-eiwit, beide betrokken bij de celcyclus of van apoptose. De gevormde complexen inactiveren p53 en Rb, waardoor onder meer de celcyclus wordt ontregeld"

Er staat dat het HPV virus gevonden wordt in het DNA van de kankercel (cervixcarcinoom). Was die kankercel er al en is het HPV virus erin gekropen of heeft het HPV virus de kankercel gemaakt?

Wetenschappers zijn er niet over uit of het enig nut heeft om dit vaccin te geven... Iedereen moet zelf een goede beslissing maken om zijn of haar dochter een vaccin HPV te geven of niet.

http://www.wanttoknow.nl/ ... -vaccin-voegt-weinig-toe/
Al zou het HPV dingetje je persoonlijk komen vertellen dat het kanker veroorzaakt, dan zou jet het nog niet geloven.

Het is ook niet dat mensen jou proberen te overtuigen, het is het voorkomen dat er meer mensen in jouw idioterie gaan geloven.
Jemig adorabull. Wat heb jij een hoop meegemaakt. Weet een beetje over je huidige levensomstandigheden van andere topics, maar je klinkt als een hele lieve, betrokken stiefmoeder!
Occam's razor
quote:sophietjekalewietje schreef op 06 maart 2014 @ 13:38:

Dus die Moolenburg is een idioot. Of een oplichter.Moolenburgh schrijft boeken over engelen. http://www.ankh-hermes.nl/hans-c-moolen ... gelen.html

Kun je je voorstellen dat je bij de huisarts zit met je jeukende aambeien en je krijgt de vraag: 'Heeft u wel eens contact met een engel gehad?'
Occam's razor
For fak sake...
quote:Debora schreef op 06 maart 2014 @ 15:23:

[...]

Moolenburgh schrijft boeken over engelen. http://www.ankh-hermes.nl/hans-c-moolen ... gelen.html

Kun je je voorstellen dat je bij de huisarts zit met je jeukende aambeien en je krijgt de vraag: 'Heeft u wel eens contact met een engel gehad?' oooo dat is nog beter dan ik had durven hopen.
quote:droppyco schreef op 06 maart 2014 @ 14:46:

Er staat dat het HPV virus gevonden wordt in het DNA van de kankercel (cervixcarcinoom). Was die kankercel er al en is het HPV virus erin gekropen of heeft het HPV virus de kankercel gemaakt?

Wetenschappers zijn er niet over uit of het enig nut heeft om dit vaccin te geven... Iedereen moet zelf een goede beslissing maken om zijn of haar dochter een vaccin HPV te geven of niet.

http://www.wanttoknow.nl/ ... -vaccin-voegt-weinig-toe/

Die website neem ik niet serieus. Verder betekent het niet dat wetenschappers in het algemeen iets vinden omdat er een paar zijn die die mening erop nahouden.

En HPV zorgt voor kanker in de cel, die vraag hoef je je niet eens te stellen. Dat is nu eenmaal het kenmerk van een virus, heeft cellen nodig uit een gastlichaam voor voortplanting en gaat daar enge dingen doen.
quote:adorabull schreef op 06 maart 2014 @ 13:48:

Mens wat ben jij jezelf hysterisch aan het overschreeuwen.

'Oh! Omdat iemand op het forum laan de linkjesdiarree is, ga ik het niet doen' said no one.... Ever

'Oh kijk, iemand tikt in hoofdletters. Nou dan moet ze wel de waarheid spreken' thought no one..... Ever

Ik had overigens dolgraag aan dat 'experiment' meegedaan hoor. Dikke kans bestaat dat me een hoop lijden en vervelende gevolgen had bespaard

Wat een triest verhaal, jouw medische geschiedenis.
Beetje off-topic maar toch ook weer niet....

Gezond eten en het voedingscentrum....

Want wat is het aller belangrijkste om gezond te kunnen zijn en te blijven? Gezond eten!

Het rivm had geen onderzoek gedaan naar de gezonde/ongezonde leefomstandigheden van kinderen die complicaties kregen na een mazelen infectie.

Hoe maakt een kind de mazelen door met (liefst) biologisch voedsel, (langere) tijd borstvoeding?.....

Geen idee, nooit onderzocht....

Eye opener voor diegene die nog vertrouwen hebben in het voedingscentrum en denken bewust én gezond bezig te zijn met producten uit de supermarkt te kopen met het "ik kies bewust" logo erop;

Uitzending 3FM, superfoods, Giel in gesprek met Patricia van het voedingscentrum http://www.3fm.nl/a/135343

In de uitzending gaat het over de, door het voedingscentrum oh, zo gewaardeerde E-nummers die goedgekeurd zijn en op veiligheid getest. Het voedingscentrum promoot het eten van E-nummers maar zorgt ervoor dat natuurlijke producten zoals goj bessen in een negatief daglicht komen te staan.

met de waarheid leugen op tafel
Bespaar me jouw eyeopeners en websites.

Verder helpt langere tijd borstvoeding en/of biologisch eten geen zier bij een virusbesmetting. Zelf heb ik lang borstvoeding gegeven en heb ik ooit in een natuurvoedingswinkel gewerkt, waar ik overigens nog steeds graag kom.

Mijn kind wordt/werd gewoon gewoon ziek, net als die klanten van de winkel.
quote:devima schreef op 07 maart 2014 @ 11:03:

Bespaar me jouw eyeopeners en websites.

Mijn berichten zijn bedoelt voor diegene die hun gezondheid terug in eigen hand willen nemen. Diegene die de verantwoordelijkheid voor hun gezondheid graag in handen van de overheid neerleggen zullen mijn eye openers inderdaad niet zo waarderen...

quote:[Verder helpt langere tijd borstvoeding en/of biologisch eten geen zier bij een virusbesmetting. Zelf heb ik lang borstvoeding gegeven en heb ik ooit in een natuurvoedingswinkel gewerkt, waar ik overigens nog steeds graag kom.

Mijn kind wordt/werd gewoon gewoon ziek, net als die klanten van de winkel.

Tuurlijk wordt een kind ziek. Ik schreef niet dat een goed doorvoed kind zonder vaccinaties in zijn lijf, nooit ziek wordt.

quote:droppyco schreef op 07 maart 2014 @ 08:51:

Hoe maakt een kind de mazelen door met (liefst) biologisch voedsel, (langere) tijd borstvoeding?.....

]

Wat zijn de risico factoren om een ernstige complicatie te krijgen bij mazelen én hoe kun je ervoor zorgen dat je kind zo min mogelijk risico loopt op een ernstige complicatie bij mazelen...(en elke andere infectie ziekte waarbij het kind koorts heeft/ ziek is)

Denk hierbij aan;

- goede (biologische) voeding en (lange tijd) borstvoeding

- koortsverlagende middelen

- eerder gegeven vaccinaties

- eerder gegeven antibiotica kuren

- kind de tijd gunnen om in een vertrouwde omgeving beter te worden (dus niet met paracetamolletjes naar de opvang)

Het lijkt mij veel nuttiger om hier tijd, energie en onderzoek aan te besteden dan aan alsmaar meer, meer en nog meer vaccins in onze baby's te spuiten terwijl de werking van vaccins niet is aan getoond én lange termijn onderzoek naar bijwerkingen van vaccins (met een controlegroep ongevaccineerden) niet is gedaan.
Wat een bullshit.

Vaccinaties worden al 50 jaar gegeven.
Ik geef maar even een tip, maar op een ander topic werden redelijk normale postings van een enigszins trollende user verwijderd toen die user vele malen gestaft werd. Ik vind dat droppyco zich als een trol gedraagd door zoveel te spammen en het hele topic onleesbaar te maken. Misschien moeten meerdere mensen dat duidelijk maken aan de Engelen... (En wellicht weet Hans Moolenburgh precies welke Engel we daarvoor moeten aanspreken...)
Occam's razor
De opper-engel

En ze heeft al een historie van trollen, dus het zou mi een prima actie zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven