Gezondheid alle pijlers

Welke slaapoordoppen (op maat)

16-05-2026 17:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik heb slaapoordoppen van elacin op maat gemaakt, maar ik vind ze niet fijn. Ik voel ze goed zitten. Zeker als ik erop ga liggen. En ze dempen voor mijn gevoel maar matig. Ik val maar moeilijk in slaap met die dingen in, dus ik gebruik ze zelden.

Mijn moeder heeft slaapoordoppen van Pluggerz en zij vindt ze geweldig. Ze voelt ze niet en ze hoort bijna niks meer zegt ze.

Alpine maakt ook oordoppen op maat geloof ik.

Iemand ervaring met slaapoordoppen? Welke zijn fijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze bij Beter Horen vandaan. Filtert veel geluid van buiten, slaap nu een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
broodtrommel schreef:
16-05-2026 17:56
Ik heb ze bij Beter Horen vandaan. Filtert veel geluid van buiten, slaap nu een stuk beter.
Volgens mij heeft mijn moeder ze ook daar gekocht. Jij kunt daar ook op liggen, zonder dat ze dan vervelend zitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er ook al jaren van Pluggerz. Mijn beste investering ooit!

Op maat gemaakt bij Goed Hoorcentrum in België.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pluggerz op maat, 125 euro
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebloem2 schreef:
16-05-2026 20:55
Volgens mij heeft mijn moeder ze ook daar gekocht. Jij kunt daar ook op liggen, zonder dat ze dan vervelend zitten?
Ik merk er vrij weinig van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook oordoppen op maat laten maken (bij een audicien), maar die gingen echt pijn doen als ik er op lag. Een uurtje of zo ging het wel, maar daarna werd het heel onprettig. Het materiaal voelde zacht en flexibel aan, maar eenmaal in m’n oor was het toch te hard en te dik. Ze hielpen wel heel goed tegen het geluid, maar ik kon er dus helaas niet mee slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze bij beter horen laten maken maar ook die doen pijn na een tijdje dragen en laten nog best wat geluid door.
Echt spijt dat ik het gedaan heb.

Gebruik nu de siliconen dopjes van alpine en die vind ik fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Smurfie2308 schreef:
17-05-2026 06:39
Gebruik nu de siliconen dopjes van alpine en die vind ik fijn.

Kan je aangeven welke je precies hebt? Daar ben ik wel benieuwd naar, want ik zou graag oordoppen hebben die geen pijn gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Smurfie2308 schreef:
17-05-2026 06:39
Ik heb ze bij beter horen laten maken maar ook die doen pijn na een tijdje dragen en laten nog best wat geluid door.
Echt spijt dat ik het gedaan heb.

Gebruik nu de siliconen dopjes van alpine en die vind ik fijn.
Vreemd. Hiervoor reageren ook een aantal mensen die ze van beter horen hebben die er wel heel positief over zijn.

Is toch heel persoonlijk dan ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren Quote
Smurfie2308 schreef:
17-05-2026 06:39
Ik heb ze bij beter horen laten maken maar ook die doen pijn na een tijdje dragen en laten nog best wat geluid door.
Echt spijt dat ik het gedaan heb.

Gebruik nu de siliconen dopjes van alpine en die vind ik fijn.
En die van mij niet. Ze hebben meerdere varianten. Daar kan het ook aan liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de zachtste van pluggerz op maat, speciaal voor zijslapers, maar ook mij doen ze pijn op een gegeven moment, maar alleen de kant waar ik op lig, dan draai ik me om en opgelost. Heb ze zelfs al opnieuw laten maken, maar ligt echt aan mijn oren, maar ze dempen enorm goed. Zit nu in een ballorig en heb ze ook in ivm het gekrijs om me heen, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik zowel op m’n linkerzij als op m’n rechterzij had gelegen met de oordopjes in, was het klaar. Mijn oren bleven dan pijnlijk de rest van de nacht pijnlijk, dus blijven wisselen kon niet. En ik had het idee dat ik echt wakker werd door de pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Had ook last van andere oordoppen. Voor mij is de oplossing, de allergoedkoopste van de Kruidvat, die kun je precies zo klein maken als je nodig hebt (ik gebruik een derde van 1 stuks per oor) en zelf tot kegeltjes vormen. De laatste tijd word ik er altijd netjes mee wakker, ik haal ze niet meer onbewust uit m’n oren blijkbaar. Ze dempen heel goed. Dat plus een slaap masker, slaap nu veel vaster.
Alle reacties Link kopieren Quote
walnootje schreef:
18-05-2026 14:23
Had ook last van andere oordoppen. Voor mij is de oplossing, de allergoedkoopste van de Kruidvat, die kun je precies zo klein maken als je nodig hebt (ik gebruik een derde van 1 stuks per oor) en zelf tot kegeltjes vormen. De laatste tijd word ik er altijd netjes mee wakker, ik haal ze niet meer onbewust uit m’n oren blijkbaar. Ze dempen heel goed. Dat plus een slaap masker, slaap nu veel vaster.
Die waxbolletjes? Ja die houden om goed tegen, maar ik moet ze te klein maken om geen pijn te hebben, ben dan als de dus dat ik ze niet meer uit mijn oor krijg :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Wax. Goed "dun" draaien tussen je handen, uiteinde weer wat breder kneden en dan in je oren stoppen. Niet te diep, dan doet het geen pijn en ze dempen als een malle.
Delulu
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantasy schreef:
18-05-2026 14:44
Wax. Goed "dun" draaien tussen je handen, uiteinde weer wat breder kneden en dan in je oren stoppen. Niet te diep, dan doet het geen pijn en ze dempen als een malle.
Sorry TO, ik heb geen ervaring met op maat gemaakte oordoppen, maar ik slaap goed met Loop quit met extra dempingsring. Heel soms krijg ik teveel last van het bonken van m'n hart in mijn oren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Alpines die op maat gemaakt zijn. Zitten prima en lekker stil. Maar het is denk ik echt wel heel persoonlijk wat je prettig vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen op maat gemaakte slaap oordoppen maar van het merk Soundcore (A30). Deze kun je aansluiten op bluetooth (voor bijv. luisterboek) of je selecteert een geluid die er standaard op zit. Zit ook noice canceling in. Ik ben een echte zijslaper en zou niet zonder deze dopjes kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb op maat gemaakte van Alpine, gemaakt bij Hans Anders. Mijn 2e paar al, ik vind ze echt top!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op paar 3 en jaar 10(?) van mijn Elacin doppen, als zijslaper met heel gevoelige oren… Dit is zó persoonsgebonden wat wel en niet werkt. Wel ruk dat deze niet voor jou werken TO, is toch een smak geld.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven