Welke tandenborstel gebruik jij?
woensdag 21 januari 2015 om 22:41
Ik was net heerlijk ontspannen mijn tanden aan het poetsen, toen ik mezelf opeens afvroeg, wat is het verschil tussen een goedkope tandenborstel en een dure?
Dus vandaar mijn vraag, welke tandenborstel gebruik jij? Is er een reden dat je die tandenborstel gebruikt en voldoet de tandenborstel aan je verwachtingen?
Ik gebruik zelf een tandenborstel waarvan je er 4 tegelijk voor 95 cent koopt bij de drogist, en heb nog nooit last van tandplak of gaatjes gehad. *klopt heel hard af* Hij poetst overigens heerlijk
Dus vandaar mijn vraag, welke tandenborstel gebruik jij? Is er een reden dat je die tandenborstel gebruikt en voldoet de tandenborstel aan je verwachtingen?
Ik gebruik zelf een tandenborstel waarvan je er 4 tegelijk voor 95 cent koopt bij de drogist, en heb nog nooit last van tandplak of gaatjes gehad. *klopt heel hard af* Hij poetst overigens heerlijk
woensdag 21 januari 2015 om 22:59
woensdag 21 januari 2015 om 23:12
quote:LoiseauCoureur schreef op 21 januari 2015 @ 22:59:
Ik ben pas overgestapt van de goedkoopste Oral-B naar de Pro 1000 (oid). Merk echt heel veel verschil! Mijn tanden voelen veel gladder en schoner naderhand. Sowieso vind ik elektrisch veel fijner dan handmatig, omdat het makkelijker poetsen is en je meer plak verwijderd.Dit. En met een gewone tandenborstel druk je vaak te hard, waardoor je op den duur slijtage krijgt aan het glazuur. De duurdere elektrische tandenborstels geven een seintje als je te hard duwt.
Ik ben pas overgestapt van de goedkoopste Oral-B naar de Pro 1000 (oid). Merk echt heel veel verschil! Mijn tanden voelen veel gladder en schoner naderhand. Sowieso vind ik elektrisch veel fijner dan handmatig, omdat het makkelijker poetsen is en je meer plak verwijderd.Dit. En met een gewone tandenborstel druk je vaak te hard, waardoor je op den duur slijtage krijgt aan het glazuur. De duurdere elektrische tandenborstels geven een seintje als je te hard duwt.
woensdag 21 januari 2015 om 23:15
Ik gebruik een kindertandenborstel. Niet een super kleine maar gewoon een tandenborstel die net een slag kleiner is dan een tandenborstel voor volwassenen. Die vind ik net iets te groot. Mijn vriend gebruikt So Organic tandenborstels. Dan heb je een steel en kan je losse kopjes kopen als de vorige af zijn.
woensdag 21 januari 2015 om 23:21
Een goedkope gewone, huismerk supermarkt (met 4 in 1 pak).
Ik heb 3 à 4 maand lang elektrisch gepoetst onlangs ... tot na zo kort de batterij of oplader van dat ding het begaf.
Laadt niet meer op.
Zonde van de 10 euro die ik erin heb gestopt. Voor dat geld kan ik jaren gewone tandenborstels kopen.
(Ik wou het echt een kans geven toen ik zo'n elektrische in promo zag staan bij Aldi. Maar als het spel dan in no time stuk is ...).
Ik heb 3 à 4 maand lang elektrisch gepoetst onlangs ... tot na zo kort de batterij of oplader van dat ding het begaf.
Laadt niet meer op.
Zonde van de 10 euro die ik erin heb gestopt. Voor dat geld kan ik jaren gewone tandenborstels kopen.
(Ik wou het echt een kans geven toen ik zo'n elektrische in promo zag staan bij Aldi. Maar als het spel dan in no time stuk is ...).
woensdag 21 januari 2015 om 23:24
quote:Mietrot schreef op 21 januari 2015 @ 23:21:
Laadt niet meer op.
Heb je geen garantie meer?
Ik heb de goedkoopste van oral-B (was 30 euro ofzo) en geloof ik 2 jaar garantie.
Laadt niet meer op.
Ik heb de goedkoopste van oral-B (was 30 euro ofzo) en geloof ik 2 jaar garantie.
woensdag 21 januari 2015 om 23:24
Ik poets al 10 jaar sonisch. Mijn man had zo'n ding toen we net verkering kregen en hij had een extra opzetborstel voor mij gekocht voor als ik bleef slapen. Inmiddels allebei een eigen exemplaar. Een jaar of 5 terug heb ik mijn ouders ook overtuigd en zij hebben sindsdien geen gaatjes meer gehad.
Ik had zelf al nooit gaatjes, dus ik kan dat niet vergelijken, maar ik vind sonisch schoner aanvoelen dan met de hand of elektrisch.
Ik had zelf al nooit gaatjes, dus ik kan dat niet vergelijken, maar ik vind sonisch schoner aanvoelen dan met de hand of elektrisch.
woensdag 21 januari 2015 om 23:35
quote:meldepel schreef op 21 januari 2015 @ 23:24:
[...]
Bon weggesmeten.
En bovendien moet ie dan terug naar 't bedrijf waar ie van komt en sleept dat bij Aldi meestal maanden aan eer dat spul terug is.
Daar heb ik 't geduld niet voor . Zelfs met bon was ik dus niet terug gegaan.
20 of 30 euro wil ik aan zoiets echt niet uitgeven als ik voor 2 euro een pak van 4 gewone tandenborstels heb die ook hun werk doen.
[...]
Bon weggesmeten.
En bovendien moet ie dan terug naar 't bedrijf waar ie van komt en sleept dat bij Aldi meestal maanden aan eer dat spul terug is.
20 of 30 euro wil ik aan zoiets echt niet uitgeven als ik voor 2 euro een pak van 4 gewone tandenborstels heb die ook hun werk doen.
woensdag 21 januari 2015 om 23:38
quote:Lexie85 schreef op 21 januari 2015 @ 23:24:
Ik poets al 10 jaar sonisch. Mijn man had zo'n ding toen we net verkering kregen en hij had een extra opzetborstel voor mij gekocht voor als ik bleef slapen. Inmiddels allebei een eigen exemplaar. Een jaar of 5 terug heb ik mijn ouders ook overtuigd en zij hebben sindsdien geen gaatjes meer gehad.
Ik had zelf al nooit gaatjes, dus ik kan dat niet vergelijken, maar ik vind sonisch schoner aanvoelen dan met de hand of elektrisch.Sonisch is ook gewoon elektrisch, enige verschil is dat er een 'gewone' borstelkop op zit ipv een ronde. Volgens mij bedoeld voor mensen die die draaiende beweging vervelend vinden.
Ik had zelf al nooit gaatjes, dus ik kan dat niet vergelijken, maar ik vind sonisch schoner aanvoelen dan met de hand of elektrisch.Sonisch is ook gewoon elektrisch, enige verschil is dat er een 'gewone' borstelkop op zit ipv een ronde. Volgens mij bedoeld voor mensen die die draaiende beweging vervelend vinden.
woensdag 21 januari 2015 om 23:56
quote:Mietrot schreef op 21 januari 2015 @ 23:35:
[...]
Bon weggesmeten.
20 of 30 euro wil ik aan zoiets echt niet uitgeven als ik voor 2 euro een pak van 4 gewone tandenborstels heb die ook hun werk doen.Met een gewone tandenborstel heb ik veel meer last van tandplak en voor 5 min tandplak verwijderen per jaar ben ik die 20 euro ook kwijt Maar als jij nooit problemen met je gebit hebt dan snap ik inderdaad waarom een gewone tandenborstel voor jou voldoende is en zou ik het ook niet doen.
[...]
Bon weggesmeten.
20 of 30 euro wil ik aan zoiets echt niet uitgeven als ik voor 2 euro een pak van 4 gewone tandenborstels heb die ook hun werk doen.Met een gewone tandenborstel heb ik veel meer last van tandplak en voor 5 min tandplak verwijderen per jaar ben ik die 20 euro ook kwijt Maar als jij nooit problemen met je gebit hebt dan snap ik inderdaad waarom een gewone tandenborstel voor jou voldoende is en zou ik het ook niet doen.
donderdag 22 januari 2015 om 00:03
Thuis poets ik met een elektrische van braun oral b. Opzet stukjes van de kruidvat. Moet je iets enthousiaster erop drukken maar dat vind ik niet erg. En op werk heb ik een gewone liggen. Heel handig voor even snel poetsen tussendoor. Op werk wordt het gezoem altijd ergerlijk versterkt dus daar was ik na een paar keer wel klaar mee. Dus heb 2 elektrische borstels thuis, heel handig vergeet ze nog weleens op te laden (geen contact in de badkamer) dan heb ik mooi een reserve.
donderdag 22 januari 2015 om 06:38
Wij hebben een Braun oral B trizone met smartguide. Die geeft via het scherm de tijd aan en 4 blokjes. Ik poets dus ook eerst linksboven, dan rechtsboven en maak het rondje af. Bij te hard duwen, geeft hij rood licht en gaat langzamer. En hij heeft verschillende standen.
Is wel een vrij dure, maar ik merk dat die timer echt goed werkt. Voorheen poetste ik echt geen 2 minuten, nu wel (anders is het gezichtje verdrietig ).
Is wel een vrij dure, maar ik merk dat die timer echt goed werkt. Voorheen poetste ik echt geen 2 minuten, nu wel (anders is het gezichtje verdrietig ).
donderdag 22 januari 2015 om 08:45
Ik poets met een Oral B pulsonic. Daar waar ik voorheen veel last had van tandsteen is dat sinds ik poets met deze tandenborstel grotendeels verdwenen. Op advies van de tandarts toch maar overgestapt op een elektrische tandenborstel.
En wat DH ook zegt, ik poets nu de volledige twee minuten, soms nog wat langer. Ik krijg een seintje wanneer ik naar de volgende kant moet en er zitten meerdere standen op. Vriend poetst sinds een jaar ook met deze tandenborstel en ook hij heeft beduidend minder last van tandsteen volgens de tandarts.
En wat DH ook zegt, ik poets nu de volledige twee minuten, soms nog wat langer. Ik krijg een seintje wanneer ik naar de volgende kant moet en er zitten meerdere standen op. Vriend poetst sinds een jaar ook met deze tandenborstel en ook hij heeft beduidend minder last van tandsteen volgens de tandarts.
donderdag 22 januari 2015 om 11:40
Sinds een aantal jaar een wat duurdere elektrische tandenborstel van braun (geloof ik). Hij heeft drie standen en een rood lampje als ik te hard druk. En geeft elke 30 seconde een korte bzzt om te laten weten dat ik weer 30 seconden verder ben Na twee minuten geeft ie ook een signaal. Ik koop via internet merkloze opzetborstels want in de winkel vind ik die erg duur. Sinds ik hem heb trouwens geen gaatjes meer! Daarvoor regelmatig, erg tevreden dus.
zaterdag 24 januari 2015 om 10:57
Ik heb altijd goedkope elektrische Oral B's gehad, met draaikoppen. Nu heb ik ongeveer een jaar geleden flink geïnvesteerd in een Philips Sonicare Diamondclean omdat de reviews zo goed waren, en ik ben er ontzettend blij mee. Ik heb het gevoel dat hij enorm goed schoonmaakt! Hij lijkt veel effectiever. Als ik weer een goedkope Oral B in mijn mond zet lijkt het of hij nauwelijks schoonmaakt.
Van mijn vriend hoefde het niet zo nodig, hij vond hem te duur. Maar sinds hij hem geprobeerd heeft is hij helemaal om en gaat hij ook niet meer terug naar gewone elektrische tandenborstels. Ik kan hem je zeker aanraden!
Van mijn vriend hoefde het niet zo nodig, hij vond hem te duur. Maar sinds hij hem geprobeerd heeft is hij helemaal om en gaat hij ook niet meer terug naar gewone elektrische tandenborstels. Ik kan hem je zeker aanraden!