Gezondheid alle pijlers

Werken aan je eigen geluk

15-12-2018 09:37 885 berichten
Wie doet er mee? Ik heb net een interview gelezen in de Volkskrant van hoogleraar psychologie aan Yale, Laurie Santos; 'Geluk kun je leren'. https://www.volkskrant.nl/mensen/laurie ... -~be96e0ff

Er is steeds meer bekend over hoe je zelf meer geluk en tevredenheid in je leven kunt creëeren.

Om een paar voorbeelden te noemen:
- Mediteren.
- Meer aandacht besteden aan vriendelijkheid en dankbaarheid.
- Vaker met aandacht iets voor een ander doen, (hoe klein ook).
Geld uitgeven aan ervaringen ipv spullen.
- Bewust sociale verbindingen aangaan met anderen.
-Minder tijd besteden aan sociale media als Facebook, Instagram en Twitter.

Zelf ben ik meest van de tijd al erg gelukkig en tevreden. Mede ondat ik al 15 jaar bezig ben met vergelijkbare principes, maar dit gun ik anderen ook.

Ik hoop dat dit topic kan bijdragen aan het geluk van een ieder die dit leest en de mindset verandert die hier op het forum zo overheersend is, dat je geen enkele grip hebt op je eigen geluk en alles afhangt van de omstandigheden.

Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen bij het maken van de juiste keuzes. Ik ben ook erg nieuwsgierig: hoe gelukkig en tevreden ben jij en wat doe je eraan om meer geluk in je leven te creëeren?
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
18-12-2018 18:55
De dag is nog niet voorbij! :cheer2:
:rofl:
Life is short. Eat dessert first.
JollyRider schreef:
17-12-2018 14:17
Ik had geen enkele hoop dat je het zou begrijpen, maar ik vond dat het toch netjes was je een kans te geven te begrijpen wat je zo irritant maakt. Maar goed, je begrijpt het inderdaad niet, geeft ook niet. Dat mag.

Onder een oude nick van mij ooit een kleine 'aanvaring' met je. Ik reageerde dom, jij best sportief. Lees je vaker, ook op andere topics. En nu probeer ik dus heel erg onhandig te zeggen dat ik je waardeer als forummer :$ . Ik pik deze zin er van jou ook even uit als quote, vond het gewoon mooi gezegd.

TO, ook jou lees ik vaker. Ik ben best gelukkig al zeg ik het zelf maar ik ben echt oprecht benieuwd wat jij slikt, want dat wil ik ook. Het gevoel niet alleen non stop de hele wereld aan te kunnen maar ook nog eens in werkelijk alles te overtreffen, daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar geworden.
Pindakaasjes schreef:
18-12-2018 12:08
Zie je?
En zo kom jij toch weer als een soort winnaar uit de bus.. jouw haan zal Koning kraaien! Jouw missie is weer eens geslaagd (zoals alles in jouw leven, toch?)
Je doet jezelf weer eens de volle eer aan Ikigai.. :facepalm:
Ja dit dus, ook nu weer. Is dat niet ontzettend vermoeiend Ikigai? Ik ben daar gewoon echt benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
18-12-2018 17:51
Ik mag zo nog naar een kerstviering van school. Joepie.
Wat zal ik blij en dankbaar terugkomen.
Pas je wel op voor auto's op de stoep?
Later is nu
Pindakaasjes schreef:
18-12-2018 09:32


Het is steeds maar 'ik-ik-ik-ik-ik-Ikigai.
Echt..waarom??
Ja, ook dit dus. Deze zinnen dekken voor mij de lading echt, ook na het lezen van andere topics.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
18-12-2018 18:58
Onder een oude nick van mij ooit een kleine 'aanvaring' met je. Ik reageerde dom, jij best sportief. Lees je vaker, ook op andere topics. En nu probeer ik dus heel erg onhandig te zeggen dat ik je waardeer als forummer :$ . Ik pik deze zin er van jou ook even uit als quote, vond het gewoon mooi gezegd.
Geen idee wie je was, maar ik heb een slecht geheugen voor aanvaringen :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
18-12-2018 19:16
Geen idee wie je was, maar ik heb een slecht geheugen voor aanvaringen :)
Ik weet ook niet meer waar het over ging, om eigenlijk niets volgens mij.
Wilde je ook gewoon even zeggen dat ik je bijdragen graag lees :)
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
18-12-2018 19:20
Ik weet ook niet meer waar het over ging, om eigenlijk niets volgens mij.
Wilde je ook gewoon even zeggen dat ik je bijdragen graag lees :)
:) ok
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
"Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen van een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld." :lightbulb:

Dat wordt emigreren, als we tenminste honderd willen worden.
Janiva schreef:
18-12-2018 19:28
"Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen van een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld." :lightbulb:

Dat wordt emigreren, als we tenminste honderd willen worden.
Ik wil best honderd worden, maar niet in Japan.
Alle reacties Link kopieren
Het gemene van geboren worden op dat eiland Okinawa is dat je al een vette voorsprong hebt: tropisch paradijs, bounty eiland. Zo kan ik het ook.
Dat is niet eerlijk, wij zitten hier in een koud kikkerlandje.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-12-2018 18:02
Volgens mij gaat het meer om het licht dan om de frisse neus.

Ja ho even, wil je nu zeggen dat ik dat k u t eind op de terugweg toen het al donker was net zo goed niet had kunnen fietsen?
En ik voelde me al zo’n faalhaas dat ik tussen 2 afspraken in een stukje de bus had genomen. :'(
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:37
0.55% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Janiva schreef:
18-12-2018 19:28
"Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen van een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld." :lightbulb:

Dat wordt emigreren, als we tenminste honderd willen worden.

In geen honderd jaar dat ik honderd wil worden, nergens. @(
.
Dreamer schreef:
18-12-2018 19:05
Pas je wel op voor auto's op de stoep?
Haha, lijkt me inderdaad verstandig om binnen te blijven vanavond :)
Alle reacties Link kopieren
Janiva schreef:
18-12-2018 19:28
"Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen van een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld." :lightbulb:

Dat wordt emigreren, als we tenminste honderd willen worden.
Momenteel is het Pioppi-dieet nogal populair, omdat de inwoners van het Italiaanse dorp Pioppi zo oud worden. Door hun gezonde voedingsgewoonten.

Kortom: je kunt veel dichter bij huis blijven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-12-2018 19:33
Ja ho even, wil je nu zeggen dat ik dat k u t eind op de terugweg toen het al donker was net zo goed niet had kunnen fietsen?
Inderdaad.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-12-2018 19:55
Inderdaad.

Pff. Dan blijf ik ter compensatie de komende drie dagen binnen. :thunder:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-12-2018 21:13
Pff. Dan blijf ik ter compensatie de komende drie dagen binnen. :thunder:
Maak er maar een week van. Dat heb je verdiend.
Life is short. Eat dessert first.
Wat een k...dag vandaag. En weer niet kunnen werken aan mijn eigen geluk. Janken op de bank.
Niet eens zin in zwarte humor vandaag.
Ikigai, vertel mij eens hoe jij dat doet. Zoveel problemen en tegenslagen gehad, en toch zo fantastisch geslaagd zijn. Vertel.
FadeToBlack schreef:
18-12-2018 21:53
Wat een k...dag vandaag. En weer niet kunnen werken aan mijn eigen geluk. Janken op de bank.
Niet eens zin in zwarte humor vandaag.
Ikigai, vertel mij eens hoe jij dat doet. Zoveel problemen en tegenslagen gehad, en toch zo fantastisch geslaagd zijn. Vertel.
Als ik een k....tdag heb, dan denk ik altijd: morgen weer een nieuwe dag. 's Ochtend sta ik met een schone lei weer op. Ik probeer zo min mogelijk ballast uit het verleden (hoe recent ook) mee te slepen.
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 22:09
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
18-12-2018 21:53
Wat een k...dag vandaag. En weer niet kunnen werken aan mijn eigen geluk. Janken op de bank.
Niet eens zin in zwarte humor vandaag.
Ikigai, vertel mij eens hoe jij dat doet. Zoveel problemen en tegenslagen gehad, en toch zo fantastisch geslaagd zijn. Vertel.
Vergeet niet je dankbaarheidsschriftje in te vullen vanavond hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
FadeToBlack schreef:
18-12-2018 21:53
Wat een k...dag vandaag. En weer niet kunnen werken aan mijn eigen geluk. Janken op de bank.
Niet eens zin in zwarte humor vandaag.
Ikigai, vertel mij eens hoe jij dat doet. Zoveel problemen en tegenslagen gehad, en toch zo fantastisch geslaagd zijn. Vertel.
Gewoon wat minder klagen. Je ademt nog, er zijn mensen die niet eens kunnen zeggen dat ze dat nog doen!
Alle reacties Link kopieren
Met de kippen én 15 mg Dormicum op stok, en anderhalf uur later gewoon nóg wakker. (Nee ook geen schermpjes gekeken tussendoor, alleen rustgevend muziekje aan).
Laat me raden, ik doe zeker niet genoeg m’n best..

:sheep:
.
Anoniem262821034 schreef:
18-12-2018 23:47
Met de kippen én 15 mg Dormicum op stok, en anderhalf uur later gewoon nóg wakker. (Nee ook geen schermpjes gekeken tussendoor, alleen rustgevend muziekje aan).
Laat me raden, ik doe zeker niet genoeg m’n best..

:sheep:
Ik zit op een uur en een kwartier, maar forum wel. Nu gaan liggen mediteren is kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
18-12-2018 23:49
Ik zit op een uur en een kwartier, maar forum wel. Nu gaan liggen mediteren is kansloos.

:high5: We gaan lekker!
Naja, alles voor 3u is op zich al beter dan de afgelopen 2 nachten (zonder medicatie), dus zou nog moeten lukken.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 20:59
36.17% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven