Wie herkent deze ''vage'' klachten?
zondag 19 september 2010 om 13:12
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje last van de volgende klachten:
- Licht geirriteerde keel
- slijm (niet vanuit de longen, want ik hoest niet, ik voel het gewoon zitten in m'n keel of neus)
- snotterige neus
- niezen
- weinig energie/moe (maar dit zou ook een andere oorzaak kunnen hebben)
Ik ben uiteraard al bij m,n huisarts geweest en deze heeft zonder naar m'n keel o.i.d. te kijken me een verwijzing voor de KNO arts meegegeven, echter kan ik daar pas over een maand (!!) terecht. En nu ben ik dus benieuwd of iemand deze klachten ook heeft/heeft gehad/of herkent en mij wellicht alvast kan geruststellen met wat het mogelijk zou kunnen zijn of misschien een goede tip heeft om de klachten te verminderen???
Alvast bedankt!
Ik heb al een tijdje last van de volgende klachten:
- Licht geirriteerde keel
- slijm (niet vanuit de longen, want ik hoest niet, ik voel het gewoon zitten in m'n keel of neus)
- snotterige neus
- niezen
- weinig energie/moe (maar dit zou ook een andere oorzaak kunnen hebben)
Ik ben uiteraard al bij m,n huisarts geweest en deze heeft zonder naar m'n keel o.i.d. te kijken me een verwijzing voor de KNO arts meegegeven, echter kan ik daar pas over een maand (!!) terecht. En nu ben ik dus benieuwd of iemand deze klachten ook heeft/heeft gehad/of herkent en mij wellicht alvast kan geruststellen met wat het mogelijk zou kunnen zijn of misschien een goede tip heeft om de klachten te verminderen???
Alvast bedankt!
zondag 19 september 2010 om 13:23
kan werkelijk waar echt van alles zijn, van onschuldige verkoudheid tot iets anders. Wacht gewoon je kno af, die maand kom je ook nog wel door, als je er al een tijd last van hebt.
Wat al kan helpen is vitamine slikken, neuspray (gewoon die voor baby's die mag je blijven gebruiken)
PS: met de huidige wachtlijsten is een maand voor iets wat op het eerste gezicht geen spoed is, nog best snel hoor
Wat al kan helpen is vitamine slikken, neuspray (gewoon die voor baby's die mag je blijven gebruiken)
PS: met de huidige wachtlijsten is een maand voor iets wat op het eerste gezicht geen spoed is, nog best snel hoor
zondag 19 september 2010 om 13:55
quote:Cici25 schreef op 19 september 2010 @ 13:46:
Bedankt voor je reacties tot dusver!
@Troeta; nee dat heb ik dan weer niet. Ik vind het vooral vervelend dat ik slijmvorming heb.
@ Bloesem; mjah dat dacht ik zelf misschien ook..
@ Daffyduck: ik heb een kantoorbaan...Hoe lang werk je daar al? Heb je dit sinds de airco vol op draait? Misschien heb je last van het sick building syndrome?
Bedankt voor je reacties tot dusver!
@Troeta; nee dat heb ik dan weer niet. Ik vind het vooral vervelend dat ik slijmvorming heb.
@ Bloesem; mjah dat dacht ik zelf misschien ook..
@ Daffyduck: ik heb een kantoorbaan...Hoe lang werk je daar al? Heb je dit sinds de airco vol op draait? Misschien heb je last van het sick building syndrome?
zondag 19 september 2010 om 13:57
Tegen al het slijm en de snotterige smaak helpt het enorm om alle melkprodukten te schrappen uit je voedsel.
Tegen een vieze adem helpt een tongschraper geweldig goed.
Voor de rest herken ik je klachten niet heel goed. Misschien dat het ook komt doordat het al weken niet echt topweer is geweest?
En ben je wel goed uitgerust? Een paar nachten goed slapen doet ook wonderen voor een mens...
Sterkte!
Tegen een vieze adem helpt een tongschraper geweldig goed.
Voor de rest herken ik je klachten niet heel goed. Misschien dat het ook komt doordat het al weken niet echt topweer is geweest?
En ben je wel goed uitgerust? Een paar nachten goed slapen doet ook wonderen voor een mens...
Sterkte!
zondag 19 september 2010 om 14:49
Allergie, verergerd door het ventilatiesysteem op kantoor (zorgt dat de stoffen waar je niet tegen kan goed over je heen blijven stromen), lijkt me inderdaad een goede kandidaat. Ventilatiesystemen op kantoor zijn meestal vaak ook nog eens veel te droog. Aan de andere kant: heb je geen droge, of jeukende, misschien zelfs wat rooiere ogen?
We kunnen hier van alles verzinnen. Beste is toch een face-to-face afspraak met iemand die er verstand van heeft.
We kunnen hier van alles verzinnen. Beste is toch een face-to-face afspraak met iemand die er verstand van heeft.
zondag 19 september 2010 om 18:16
Ik vroeg wat je voor werk deed omdat ik jaren geleden als taxichauffeur dezelfde klachten had,en het bleek te komen door de airco in mijn auto..
Het eerste wat (na een dik jaar aanmodderen met antibiotica) de KNO arts vroeg was: wat voor werk doet u? Toen ik zei dat ik taxi reed zei hij:met airco?Zet die maar een week of 3 uit,en kom dan terug.......klachten waren weg...echt waar....
Het eerste wat (na een dik jaar aanmodderen met antibiotica) de KNO arts vroeg was: wat voor werk doet u? Toen ik zei dat ik taxi reed zei hij:met airco?Zet die maar een week of 3 uit,en kom dan terug.......klachten waren weg...echt waar....