Gezondheid alle pijlers

Wie wil ook samen stoppen met roken?

25-06-2022 22:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kon zo snel geen recent actueel onderwerp vinden wat betreft stoppen met roken. Als ik dat ergens kan vinden hoor ik het ook graag. Maar ik zou graag vrij willen zijn van mijn rookverslaving.. Ik heb ik mijn real life omgeving geen mensen die dat ook willen, terwijl het mij wel nuttig en leuk lijkt om dat met meer mensen samen te doen en elkaar te helpen en motiveren en je hart te luchten zo nodig. Wil er iemand meedoen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wel, ben na 1 jr en 9 maanden weer begonnen. Stom genoeg :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Poezepop schreef:
25-06-2022 23:20
Ik wel, ben na 1 jr en 9 maanden weer begonnen. Stom genoeg :facepalm:
Hoi Poezepop, ik ook zoiets: vorig jaar zomer na 1 jaar en 7 maanden weer…
Ik ben sinds een week overgestapt naar vapes, is eigenlijk ook niet geheel gezond denk maar ik merk wel dat t helpt om te stoppen. Je rookt in principe batterij met smaakje maar merk als ik nu zo en dan een peuk rook dat ie echt niet meer zo lekker aankomt en daar helemaal niet meer behoefte aan heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie het goed vinden lees ik graag jullie motivatie mee. Ik ben zo'n 14 jaar geleden gestopt, maar nu ik in scheiding lig en veel mensen om me heen roken (m.n. op het werk) merk ik dat t me ineens zo vreselijk veel moeite kost om niet naar de sigaretten te grijpen!
Ik wil het niet, want ongezond, slecht voorbeeld voor de kinderen, duur, enz. maar wat is het verschrikkelijk moeilijk om nu niet terug te vallen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben al 3 jaar gestopt! Heerlijk. Volg eens een dagje de Allen Carr training!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een jaar geleden gestopt na meer dan 30 jaar roken. Het belangrijkste was: motivatie, motivatie en motivatie. Ik ha voor mezelf opgeschreven wat de voordelen van het stoppen met roken zijn voor mij. Dat was heel veel. Na het stoppen regelmatig teruggelezen waarom ik stop. Het stoppen lukte in een keer zonder veel moeite.

Succes met stoppen. Je zult merken hoe fijn dat is en hoeveel baat je er bij hebt (niet alleen financieel).
Alle reacties Link kopieren Quote
Cold turkey gestopt, man kreeg zwaar hartinfarct.
Waai ineens erg makkelijk om te stoppen
Alles in de prullenbak gegooid en nooit meer een sigaret in handen gehad
Wees sterker dan die nicotine.
Waar een wil is is een weg!
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de mensen die gestopt zijn: vinden jullie het nooit moeilijk om niet weer te beginnen? Vinden jullie t ook echt vies? Ik vind het namelijk oprecht nog steeds lekker ruiken, hoewel ik al die jaren geen sigaret meer heb aangeraakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben erbij. Was 4 maanden gestopt (eerder al eens 5 jaar) maar 3 maanden geleden weer begonnen en ik baal ervan!
Heb goede ervaring gehad met sinefuma, begeleid stoppen met roken met een coach.
Ik wil nu eigenlijk gewoon zelf stoppen, het liefst na vandaag. Pakje is bijna leeg en eigenlijk is het nu een kwestie van niet meer kopen. Ik voel me vrijer en gezonder.
Maar dat nicotine monster is verraderlijk...
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens vond ik het stoppen zelf niet moeilijk, maar dat stemmetje dat me vertelt hoe lekker het is maakt het lastig.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Suykerspin schreef:
26-06-2022 08:35
Voor de mensen die gestopt zijn: vinden jullie het nooit moeilijk om niet weer te beginnen? Vinden jullie t ook echt vies? Ik vind het namelijk oprecht nog steeds lekker ruiken, hoewel ik al die jaren geen sigaret meer heb aangeraakt
Nee nog nooit geen probleem mee gehad.
Ja soms vind ik het nog lekker ruiken en snuif de geur dan even op :lol: ( dit als iemand rook uitblaast)
Ik vind het echt vies nu vooral de geur die mensen verspreiden. Niet iedereen maar veel stugge rokers stinken naar nicotine en als je daar achter moet staan bij de kassa is als niet roker ( ex- roker) en iemand met een goede reuk echt verschrikkelijk,🤢
Dat los ik op door een extra rondje in de winkel te doen 😂
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de verse geur van een sigaret na 5 jaar gestopt te zijn nog steeds lekker.
Maar mensen die net gerookt hebben , die stinken enorm, vooral uit hun mond.
Ik wist niet dat ik 5 jaar geleden ook zo verschrikkelijk stonk.
smaldeel schreef:
26-06-2022 07:31
Een jaar geleden gestopt na meer dan 30 jaar roken. Het belangrijkste was: motivatie, motivatie en motivatie. Ik ha voor mezelf opgeschreven wat de voordelen van het stoppen met roken zijn voor mij. Dat was heel veel. Na het stoppen regelmatig teruggelezen waarom ik stop. Het stoppen lukte in een keer zonder veel moeite.

Succes met stoppen. Je zult merken hoe fijn dat is en hoeveel baat je er bij hebt (niet alleen financieel).

Dit ja. Motivatie. Ik had al meerdere pogingen gedaan, maar steeds mislukte het uiteindelijk weer. Totdat ik een keer een video zag van iemand met longkanker. Daardoor vond er een klik plaats in mijn hoofd en realiseerde ik me dat ik mezelf aan het vergiftigen was. Dat mijn longen in principe gezond waren, maar dat ik ze aan het vernietigen was. Dan ben je toch eigenlijk heel stom bezig? Toen ik me dat eenmaal realiseerde was ik zo gemotiveerd dat stoppen gewoon niet meer kon mislukken.

Succes TO. Hopelijk vind je een clubje mensen en kunnen jullie elkaar goed motiveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil meedoen! Ben een halfjaar gestopt geweest en nu sinds een maand (hangt echt samen met lekker weer) weer flink aan de paf. Ik voel me minder fit, stink weer en baal ervan. En tegelijkertijd voelt stoppen ook weer een beetje eng.

Ik rook vandaag nog. Maar zou graag morgen weer sterk genoeg zijn om er mee op te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook heel graag stoppen maar ik heb totaal geen motivatie. Ik begrijp het niet, zowel mijn vader als mijn schoonvader hebben een erg lang ziekbed gehad, de een copd de ander ernstig hartfalen en copd. Beide rokers. En toch, ondanks mijn angst om dood te gaan lijkt het niet aan te komen of zo en blijf ik bij de kleinste stressprikkel nar een sigaret grijpen. Ik snap niet waarom die verslaving zo erg is en zo moeilijk is om te verslaan. Ik ken mensen die van het een op het andere moment hebben gezegd "nu is het klaar" en dit hebben volgehouden. Als ik 3 uren niet rook dan is mijn lontje zo kort dat het echt niet leuk meer is. Dan denk ik, waarom toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vorig jaar zomer gestopt met roken, ik wilde al een tijdje stoppen maar durfde niet. Ineens was het klaar en heb ik alles weggegooid. Ging heel goed. Na 3 maanden had ik zo'n zin in een sigaret, het bleef echt 2 weken in m'n hoofd zitten en uiteindelijk heb ik een pakje gehaald. Nog nooit was een sigaret zo smerig, ik was misselijk en duizelig en voelde me de hele dag stinken..
Overtuigd dat ik het niet meer zou doen. Maand later zelfde probleem, in een flinke stress periode toch weer gerookt. Zo kwam de klad erin en bleef ik excuses verzinnen om te kunnen roken. Elke stoppoging daarna mislukte..
Nu ben ik thuis met corona en het roken is zo vies, alsof ik met m'n kop in een bak amonia hang.
Ik rook nog een paar sigaretten per dag, wil ze graag weggooien maar vind het ook weer eng. Dat stemmetje in je hoofd is een draak die je ervan overtuigd laat zijn dat je niet zonder kan.
Terwijl ik weet dat ik het kan, ik kan makkelijk een dag zonder. Het is even doorzetten en vertrouwen in jezelf hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
In 2000 voorgoed gestopt. Tien kilo aangekomen. Toch beste beslissing ever. Roken stinkt, is duur en zwaar ongezond. Je wordt er heel lelijk van. Bij zware stress wil ik nog steeds roken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ergens ook graag morgen willen stoppen, maar (zoals Cookie ook zegt) ik vind het ook een beetje eng, omdat ik weet dat mijn stemming nogal verandert, maar vooral omdat er nog een gelegenheid is in de eerste week in juli waarbij ik denk dat die me te lastig is zonder roken.

Top dat er een paar mensen zijn die graag aansluiten! Poezepop, Welhello, Meneer Uil. En wellicht toch ook Ms Barclay en Cookie? En Suykerspin in verband met het rookvrij blijven!

Welhello en meneer Uil zouden per direct wel weer willen stoppen. Nu zou ik dus graag ook meteen starten (met stoppen) maar ik denk toch echt dat ik er zelf verstandig aan doe om het vanaf volgende week donderdag te doen (echt zo’n verslaafde gedachte, dat je dat roken ergens bij nodig zou hebben). Ben gewoon bang dat ik mezelf het anders onnodig moeilijk maak.

Ik zou voorstellen dat wie NU wil stoppen nu stopt en hier alvast kan delen, en dat mensen aan kunnen blijven sluiten die ook op de boot willen van het vrij ademen en fris ruiken enzovoorts… Zou toch mooi zijn als dit daarbij helpt!

En wat mij zelf betreft is het op 6 juli instappen… is dat een beetje te doen of willen jullie graag een gezamenlijke datum?

Soms is van de ene op de andere dag perfect, soms is het goed er naar toe te werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes als je echt wilt ga het lukken :high5: :sun:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel succes voor alle stoppers! Ik vond het destijds best te doen, moet zeggen dat t me op dit moment meer moeite kost om eraf te blijven dan toen om te stoppen.
Wat mij toen hielp was inderdaad om het te delen, als stok achter de deur, maar ook voor moeilijke momenten.
Succes TO en anderen!

En trek je niets aan van mensen die vinden dat je nu meteen moet stoppen. Toewerken naar een stopdatum kan ook heel goed werken.
Succes! Ik dacht al lang na over stoppen maar 's morgens was ik het vergeten en stak ik gewoon die peuken weer op. Totdat ik er klaar mee was. Ik walgde van mezelf. Van wie ik was door dat gerook. Een stinkende passieveling. Toen cold turkey gestopt en tot op heden wil ik niet roken. Ik wilde en wil gewoon echt niet roken en die drijfveer is je motivatie en wilskracht. Zodra je vindt dat je iets wordt ontnomen ( je beste maatje de peuk) wordt stoppen lastig. Ik vond mezelf en dat gerook smerig en dat hield ik mezelf voor. Roken is geen optie.
In het begin had ik continu afleiding nodig, want ik was onrustig van het afkicken. Wat hielp is veel wandelen en met mijn handen bezig zijn. Met je handen in het water.

Na ca 3 maanden is je nieuwe gewoonte ingesleten en de verslaving verleden tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wolkjebovendezee schreef:
25-06-2022 23:34
Hoi Poezepop, ik ook zoiets: vorig jaar zomer na 1 jaar en 7 maanden weer…
Dat is toch wat hè, vind dat het lastigste aan het hele roken. Gestopt blijven. Ik verpleeg mensen die sterven aan oa longkanker en zie met eigen ogen wat het aanricht. Heb je een strategie in gedachten?

Ik denk aan de pleisters of afbouwen.
Het is een rotverslaving en eens verslaafd blijf je dat altijd volgens mij. Je kunt die ene peuk niet opsteken want dan ben je zo weer een pakje per dag verder. Heftige gebeurtenissen of stress zijn ook een trigger voor velen. Eigenlijk is de kunst om daarmee te leren omgaan. Een goede uitlaatklep vinden is belangrijk en niet de ongezonde verslaving vervangen door een andere ongezonde verslaving.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven