Gezondheid alle pijlers

Wie zijn er linkshandig

21-09-2020 11:31 81 berichten
Hallo ik ik leuke man die graag geniet en leuke hobby’s heeft zoals wielrennen en mountainbiken ook vakantie koken en gezellig kletsen

Wat vinden jullie van de herfst?

Totaal aantal stemmen: 105

Links (56%)
Rechts (44%)
anoniem_64de4c3662df4 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 23:57
74.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is linkshandig, als enige in de familie. Ik heb het altijd wel bijzonder gevonden.
KamilleT schreef:
21-09-2020 22:58
Mijn jongste is linkshandig, als enige in de familie. Ik heb het altijd wel bijzonder gevonden.

Oké leuk zeg dat is ook bijzonder ik oefen elke avond met links te gaan schrijven een half uur per keer maar het gaat steeds beter en netter. Gr. Leo
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
21-09-2020 11:43
Ik ben linkshandig en heb verplicht met rechts moeten leren schrijven. Ik kan niet meer met links schrijven volgens mij. Met rechts schrijven was vroeger hander omdat je altijd door de inkt veegde. Tegenwoordig maakt dat minder uit toch?
Wat grappig! Heb precies hetzelfde 😂 Doe alles met links, maar op school werd er zo op gehamerd met rechts te schrijven, dat ik niet anders weet
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee hoor Manvan55, schijnt ook goed voor je brein te zijn.
Jempo schreef:
21-09-2020 23:46
Leuk idee hoor Manvan55, schijnt ook goed voor je brein te zijn.
Dank je voor je tip. Ik oefen elke dag een half uur. Sleutelen doe ik ook links en schilderen ook. Het gaat de goede kant op
Jempo schreef:
21-09-2020 23:46
Leuk idee hoor Manvan55, schijnt ook goed voor je brein te zijn.
Daarom oefen ik elke avond jammer dat ik geen voorbeeld kan laten zien
Gr. Leo
Julus schreef:
21-09-2020 11:43
Ik ben linkshandig en heb verplicht met rechts moeten leren schrijven. Ik kan niet meer met links schrijven volgens mij. Met rechts schrijven was vroeger hander omdat je altijd door de inkt veegde. Tegenwoordig maakt dat minder uit toch?
Hoe oud ben jij dan? O_O
Star3 schreef:
22-09-2020 17:42
Hoe oud ben jij dan? O_O
Hoi Star3 ik ben 55 jaar oud. Leuk dat we hier op dit forum over linkshandigheid kunnen delen Gr. Leo. :lol:
Korte update over mijn oefeningen om links te schrijven ik moet zeggen het gaat langzaam de goede kant op.
Gr. Leo
Lykke- schreef:
21-09-2020 11:33
Ik ben linkshandig.

Maar waarom zou je meer links willen schrijven als je rechtshandig bent?

Dit dus. Ik ben linkshandig, maar waarom wil je links gaan schrijven?
Mijn man en ik zijn beide linkshandig. Onze kinderen zijn alle drie rechtshandig. :proud:
LAgirl82 schreef:
23-09-2020 17:38
Dit dus. Ik ben linkshandig, maar waarom wil je links gaan schrijven?
Ik wil meer links gaan schrijven omdat ik dan een mooier handschrift krijg jammer dat ik geen voorbeeld heb
Bedankt voor je reactie Gr. Leo
Alle reacties Link kopieren
Manvan55 schreef:
23-09-2020 17:43
Ik wil meer links gaan schrijven omdat ik dan een mooier handschrift krijg jammer dat ik geen voorbeeld heb
Bedankt voor je reactie Gr. Leo
Waarom zou je met links een mooier handschrift krijgen?
Mevrouw75 schreef:
23-09-2020 18:32
Waarom zou je met links een mooier handschrift krijgen?
Door veel te oefenen ik krijg een bolle handschrift die best mooi ik van daar. En daar ben ik best trots op Gr. Leo.
Waarom zou je door met rechts te schrijven geen mooier handschrift kunnen krijgen?
Mijn man schrijft links, maar zijn handschrift is alles behalve leesbaar of mooi. :proud:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-09-2020 19:53
Waarom zou je door met rechts te schrijven geen mooier handschrift kunnen krijgen?
Mijn man schrijft links, maar zijn handschrift is alles behalve leesbaar of mooi. :proud:
Mijn vriend is ook linkshandig. Zijn handschrift bestaat eigenlijk uit streepjes met af en toe een boogje. Ik kan het meeste lezen, maar het kwalificeert eigenlijk als onleesbaar. Hij kan het zelf soms ook niet meer lezen.
KamilleT schreef:
23-09-2020 22:18
Mijn vriend is ook linkshandig. Zijn handschrift bestaat eigenlijk uit streepjes met af en toe een boogje. Ik kan het meeste lezen, maar het kwalificeert eigenlijk als onleesbaar. Hij kan het zelf soms ook niet meer lezen.
oke dat is dan vervelend Kamille maar hij is dus altijd links geweest?.
Alle reacties Link kopieren
Manvan55 schreef:
23-09-2020 22:54
oke dat is dan vervelend Kamille maar hij is dus altijd links geweest?.
Uiteraard. Ik denk niet dat veel mensen dezelfde hobby hebben als jij.
Alle reacties Link kopieren
Nagenoeg helemaal linkshandig, ook knippen. Kan alleen met standaard schaar of met schaar voor linkshandigen knippen. Nagels van linkerhand knippen is een dingetjes. Maar het gekke is dat ik mijn lenzen alleen met rechterhand in en uit kan doen. Met volleyballen vroeger kon ik alleen met rechts serveren, maar smashen deed ik links en rechts. Onderwijzeres van lagere school bracht huisbezoek omdat ik met links en rechts schreef. Maar beide handen matig. Moest een kant kiezen en het werd links. Volgens mij geen bewuste keuze.
greeneyedcoco schreef:
23-09-2020 23:24
Nagenoeg helemaal linkshandig, ook knippen. Kan alleen met standaard schaar of met schaar voor linkshandigen knippen. Nagels van linkerhand knippen is een dingetjes. Maar het gekke is dat ik mijn lenzen alleen met rechterhand in en uit kan doen. Met volleyballen vroeger kon ik alleen met rechts serveren, maar smashen deed ik links en rechts. Onderwijzeres van lagere school bracht huisbezoek omdat ik met links en rechts schreef. Maar beide handen matig. Moest een kant kiezen en het werd links. Volgens mij geen bewuste keuze.
@ greeneyedcoco wat leuk zeg mmmmm ik ben er pas mee begonnen om links te schrijven ik heb het weer opgepakt ik begon echt in 1995 ermee toen was het een kinderhandschrift paar keer weer geprobeerd maar nu lijkt het de goede kant op te gaan met links schrijven Bedankt voor je reactie
KamilleT schreef:
23-09-2020 22:57
Uiteraard. Ik denk niet dat veel mensen dezelfde hobby hebben als jij.
Nou mijn hobby is mountainbiken en wielrennen en het links willen schrijven tja ik ben er aan begonnen verder hou ik ook van reizen koken en wandelen
Gr. Leo
Hoi even een update over mijn Poll. het schrijven met links terwijl ik rechts ben gaat steeds beter. ik vind het ook leuk om te doen, Over een tijdje krijg ik met links schrijven een mooi handschrift. Zijn er meer mensen die daar mee bezig zijn?
Gr. Leo
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf links en rookte links, voor de rest deed ik het meeste rechts. Ik heb mezelf wel links darten aangeleerd nadat ik mijn rechter elleboog had gebroken.

Ik denk trouwens dat je met oefenen op een handschrift dat je mooi vindt meer resultaat krijgt met rechts schrijven als hetgeen je nu probeert.
die ik wilde bestaat al...
Dank je Attribuutje ik ga ook andere dingen met links aanleren zoals brood smeren afwassen etc jammer dat ik hier geen foto mee kan sturen. Dan had je mijn mooie handschrift kunnen zien. Leo
Zijn er nog mensen die net als ik als rechtshandige met links gaat schrijven?
Ik ben er ooit aan begonnen maar ik denk als ik echt doorzet. Het schrijven beter gaat en het handschrift ook mooier wordt. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Gr. Leo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven