Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
donderdag 3 oktober 2019 om 15:06
Herkenbaar GS. Ik vind foto's van mezelf ook een drama. Ben ook véél te zwaar.
Hier zijn ze buiten al de hele dag met een soort stuk voor bezig. Ik kan wel wat hebben, maar dit is een beetje te gek. Ik probeer al zoveel mogelijk de hele dag weg te zijn,Maar aan mijn energie komt een eind. Ik moet nu echt even rust houden.
Ik ben wel tevreden over mijzelf vandaag. Na een brainstormsessie met onze boekhouder heb ik aardig wat verdiend vandaag.
Of eigenlijk: bespaard. Iets dat nu niet uitgegeven hoeft te worden.
Onze boekhouder kost behoorlijk wat maar je hebt er ook wel wat aan.
Dus ik heb mezelf tóch nog nuttig gemaakt vandaag.
Hier zijn ze buiten al de hele dag met een soort stuk voor bezig. Ik kan wel wat hebben, maar dit is een beetje te gek. Ik probeer al zoveel mogelijk de hele dag weg te zijn,Maar aan mijn energie komt een eind. Ik moet nu echt even rust houden.
Ik ben wel tevreden over mijzelf vandaag. Na een brainstormsessie met onze boekhouder heb ik aardig wat verdiend vandaag.
Of eigenlijk: bespaard. Iets dat nu niet uitgegeven hoeft te worden.
Onze boekhouder kost behoorlijk wat maar je hebt er ook wel wat aan.
Dus ik heb mezelf tóch nog nuttig gemaakt vandaag.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 3 oktober 2019 om 15:38
Dit klopt wel.
Gelukkig kan ik er beter mee dealen al die negatieve gedachten. Maar ze zijn er nog wel.
Het is ook lastig te beoordelen of ik gelijk heb of niet. Want ik heb dit al wel langer, en toen zei een psycholoog ook welleens heb jij eigenlijk wel een reël beeld van jezelf?
Nu is die tijd terug kijk, ben ik gewoon slank, zelfs ingevallen wangen.
Maar voelde mij modder vet.
Nu is het ook echt wel zo, qua kleding maat en weegschaal.
Wel ben ik blij met hoe ik mij voel en wat weer lukt. En dat is ook veel waard.
Een jaar terug waren er minder kilo's maar voelde ik mij veel ellendiger.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:41
Wat verdrietig.
Sowieso dat meerdere hier zo'n negatief beeld over zichzelf. Toch een hardnekkig probleem, vaak iets meer onder vrouwen. Hoe critisch wij zijn.
Als mensen kijken dacht ik altijd automatisch omdat ik lelijk was. Maar het kan natuurlijk ook omdat je iets positiefs uitstraalt of iemand je gewoon mooi vind.
donderdag 3 oktober 2019 om 15:52
Hier ook zo.
Lientje lelijk werd ik altijd genoemd
donderdag 3 oktober 2019 om 15:57
Echt zo jammer, dames
Bij mij waren er vroeger ook wel jongens, die zoiets zeiden. Helaas waren dat ook populaire jongens, zodat ik niet iets terug kon denken (zeggen kwam niet in me op) als "kijk naar jezelf!" maar nu ik terugkijk naar mijzelf van toen, was ik echt niet lelijk. En toen ik bemerkte dat ik dat bij 10 jaar terugkijken wel vaker dacht, heb ik besloten dat er niets mis is met mijn uiterlijk.
(nouja, te dik en eczeem en rare tanden, haar dat overeind staat als bij een troll en ga zo maar door) Ik heb dus wel gemerkt dat ik mijzelf positiever naar mezelf kon laten kijken.

Bij mij waren er vroeger ook wel jongens, die zoiets zeiden. Helaas waren dat ook populaire jongens, zodat ik niet iets terug kon denken (zeggen kwam niet in me op) als "kijk naar jezelf!" maar nu ik terugkijk naar mijzelf van toen, was ik echt niet lelijk. En toen ik bemerkte dat ik dat bij 10 jaar terugkijken wel vaker dacht, heb ik besloten dat er niets mis is met mijn uiterlijk.
(nouja, te dik en eczeem en rare tanden, haar dat overeind staat als bij een troll en ga zo maar door) Ik heb dus wel gemerkt dat ik mijzelf positiever naar mezelf kon laten kijken.
Later is nu

donderdag 3 oktober 2019 om 19:46
Heel herkenbaar. Als een vreemde me op straat aankijkt, kijk ik meteen naar mezelf of dat ik er niet gek uit zie. Ik ben ook ontzettend onzeker. Mijn ouders hebben me ook nog gesteund toen ik gepest werd.Gele_Suikerspin schreef: ↑03-10-2019 15:41Wat verdrietig.
Sowieso dat meerdere hier zo'n negatief beeld over zichzelf. Toch een hardnekkig probleem, vaak iets meer onder vrouwen. Hoe critisch wij zijn.
Als mensen kijken dacht ik altijd automatisch omdat ik lelijk was. Maar het kan natuurlijk ook omdat je iets positiefs uitstraalt of iemand je gewoon mooi vind.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:50
Ik merk dat ik steeds meer worstel met mijn jeugd, mijn ouders en broertje en alle dingen die gebeurd zijn. Het liefst zou ik er eens met iemand over praten, in therapie of zo. Tegelijkertijd durf ik het er niet eens goed met mijn man over te hebben, bang dat de beerput helemaal open gaat. Hij weet natuurlijk wel dingen, maar alleen kleine beetjes.
Ik ben ook bang voor eventuele consequenties. Nu denk ik er al weleens over na om afstand te nemen van mijn ouders en broertje, maar ik ben bang om die stap definitief te zetten.
Ik ben niet depressief, maar ik worstel vooral met mijn gevoelens hierover en betrek dat op mijn leven nu. Doordat ik alle dagen thuis zit, heb ik ook veel tijd om erover na te denken. De manier waarop mijn ouders met mijn ziekte omgaan triggert ook veel dingen uit het verleden.
Maar de stap zetten tot actie, dat vind ik nog zo moeilijk.
Ik ben ook bang voor eventuele consequenties. Nu denk ik er al weleens over na om afstand te nemen van mijn ouders en broertje, maar ik ben bang om die stap definitief te zetten.
Ik ben niet depressief, maar ik worstel vooral met mijn gevoelens hierover en betrek dat op mijn leven nu. Doordat ik alle dagen thuis zit, heb ik ook veel tijd om erover na te denken. De manier waarop mijn ouders met mijn ziekte omgaan triggert ook veel dingen uit het verleden.
Maar de stap zetten tot actie, dat vind ik nog zo moeilijk.

donderdag 3 oktober 2019 om 19:57
Poe Lise, ik ben er even stil van.
Ik denk dat de stap nemen naar hulp heel groot is, maar is het misschien een idee om eerst een brief te schrijven, en die nog niet te posten?
Heel heftig, ook omdat ik dit ook overweeg bij 1 van mijn ouders. Niet quoten aub.
Ik ben ook wat stiller aanwezig, omdat jullie laatste berichten me ook erg raken. Ik ben vroeger ook gepest en heb toen ook bepaalde gedachtes had.
Nu heb ik het een plek kunnen geven hoor, maar mijn jeugd was echt k*t.
Ik denk dat de stap nemen naar hulp heel groot is, maar is het misschien een idee om eerst een brief te schrijven, en die nog niet te posten?
Heel heftig, ook omdat ik dit ook overweeg bij 1 van mijn ouders. Niet quoten aub.
Ik ben ook wat stiller aanwezig, omdat jullie laatste berichten me ook erg raken. Ik ben vroeger ook gepest en heb toen ook bepaalde gedachtes had.
Nu heb ik het een plek kunnen geven hoor, maar mijn jeugd was echt k*t.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:08
Nou, voor allemaal dan even een
Je jeugd kan zóveel invloed op je hebben hè.
Wel apart dat er op dit topic zoveel gepest zijn vroeger.
Maar wellicht is dat op andere topics ook wel zo.
Lise, begin bij de POH.
Doen hoor, voor je echt depressief word.
Ik zat ook op het randje.

Je jeugd kan zóveel invloed op je hebben hè.
Wel apart dat er op dit topic zoveel gepest zijn vroeger.
Maar wellicht is dat op andere topics ook wel zo.
Lise, begin bij de POH.
Doen hoor, voor je echt depressief word.
Ik zat ook op het randje.
donderdag 3 oktober 2019 om 20:09
Ik ben ook gepest. Ik haat mezelf mede daarom en ik heb niet veel hoop dat mijn zelfbeeld minder slecht word eerlijk gezegd. Ik ben veel te streng voor mezelf, maar kan me oprecht niet indenken dat iemand me mag.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 3 oktober 2019 om 20:41

donderdag 3 oktober 2019 om 21:03
Hoi allemaal,
Hier ook een pestverleden op de basisschool. Opvallend dat zoveel hier gepest zijn.
Vandaag weer revalidatie gehad. Volgende week nog 2 keer en dan is het klaar. Beetje dubbel gevoel, ben wel weer klaar om mijn eigen leven op te pakken maar hoop ook dat het goed blijft gaan. Wel veel pijn vandaag, maar had een behoorlijk heftige week mentaal dus dat is op zich wel logisch.
Verder ga ik zo proberen te slapen, heb ook geen energie om overal op te reageren dus voor iedereen even een knuffel.
Hier ook een pestverleden op de basisschool. Opvallend dat zoveel hier gepest zijn.
Vandaag weer revalidatie gehad. Volgende week nog 2 keer en dan is het klaar. Beetje dubbel gevoel, ben wel weer klaar om mijn eigen leven op te pakken maar hoop ook dat het goed blijft gaan. Wel veel pijn vandaag, maar had een behoorlijk heftige week mentaal dus dat is op zich wel logisch.
Verder ga ik zo proberen te slapen, heb ook geen energie om overal op te reageren dus voor iedereen even een knuffel.
"After all this time?" "Always."
donderdag 3 oktober 2019 om 22:01
Ik ben gelukkig niet echt gepest. Viel niet onder de populaire kinderen, maar dat vond ik niet erg. Was graag alleen. Voelde me goed bij de outsiders. (waarmee ik nu nog een vriendinnengroepje heb)
Lise, is de huisarts eerst een optie? En dan de poh ofzo? Beetje de richting die Lientje ook nam (toch?) Kan me voorstellen dat juist veel 'vrije' tijd de tijd geeft tot denken. Meestal ga je zelf ook door, leid je jezelf af. Gaat weer verder.
Ik ben in de nieuwe King bezig en zal de komende tijd misschien wat minder hier langs komen
Morgenavond met man naar de film. Zoon gaat niet mee, want nodigt vrienden uit.
Lise, is de huisarts eerst een optie? En dan de poh ofzo? Beetje de richting die Lientje ook nam (toch?) Kan me voorstellen dat juist veel 'vrije' tijd de tijd geeft tot denken. Meestal ga je zelf ook door, leid je jezelf af. Gaat weer verder.
Ik ben in de nieuwe King bezig en zal de komende tijd misschien wat minder hier langs komen

Later is nu

donderdag 3 oktober 2019 om 22:09