Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-10-2019 21:21
Lientje, ga na hoe het zit met je internetbundel op zee. Je zal niet de eerste zijn die een mega hoog bedrag aan internetkosten moet betalen. Je betaald dan het maritieme internet en dat is asociaal duur. Het gaat via satelliet.
Goeie!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook door uwv gebeld. Mijn ex werkgever had een deskundigenoordeel aangevraagd en toen had ik de arbeidskundige aan de lijn die ook al eerder mijn beoordeling had gedaan (dan heb ik nu mooi ook haar rechtstreekse nummer). Ze zei dat het echt onzin was wat ze gedaan hebben want het was wel duidelijk dat ik nog niets kon doen dus hebben ze €400,- voor niks uitgegeven. Veel te vroeg in het traject. Tsja, zei ze, zeker bang dat ze nog jaren voor je moeten betalen.

Ook gaf ze aan dat er bij de fml best een heleboel uitzonderingen opgeschreven mogen worden. Zoals bij bukken. In de lijst staat bijvoorbeeld dat als je fysiek kan bukken je dus kan bukken maar er mag best de beperking opgeschreven worden dat de fysieke mogelijkheid er wel is maar dat ivm de hersendruk het beter is om het niet te doen. Nou, dat soort dingen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
22-10-2019 22:08

Vanmiddag gebeld door spv-er, waarschijnlijk dit jaar word ik nog opgenomen, ongeveer 3 maanden.
Hoe kijk je daar tegen aan Kohaku?
Wat ga je met Mia doen?
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-10-2019 22:20
Hoe kijk je daar tegen aan Kohaku?
Wat ga je met Mia doen?
Heel spannend en eng, maar wel nodig ben ik bang. Ik ben blij dat het in de buurt is, het is namelijk in de plaats waar ik eerst behandeling had toen ik nog bij mijn ouders woonde.

Mia gaat naar mijn ouders, ze kan daar ook in een aparte ruimte als ze niet thuis zijn, dus ik maak me er niet zo druk om nu ik weet dat zij in ieder geval onder de pannen is.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wel fijn dat het in de buurt is Kohaku.
En ook fijn dat Mia bij je ouders is.
:hug:

Lientje, een goeie inderdaad van je mb's. Maar je krijgt toch altijd een sms als je in het buitenland komt? Maar goed om even te checken inderdaad.
Toen ik in Duitsland en België zat zat ik zoveel mogelijk op wifi.
En ik heb het bij mijn provider zo ingesteld dat ik max. 60 euro kwijt ben aan mb's etc.
Logisch dat je het spannend en eng vindt Kohaku. Fijn dat je ouders op Mia passen en je in de buurt zit.
Hopelijk krijg je gauw bericht wanneer de opname is.
Het is je zo gegund je beter te voelen. :hug:
Kwebbeltje91 schreef:
22-10-2019 22:30


Lientje, een goeie inderdaad van je mb's. Maar je krijgt toch altijd een sms als je in het buitenland komt? Maar goed om even te checken inderdaad.
Toen ik in Duitsland en België zat zat ik zoveel mogelijk op wifi.
En ik heb het bij mijn provider zo ingesteld dat ik max. 60 euro kwijt ben aan mb's etc.
Op zee zit je in internationale wateren en ben je afhankelijk van een satelliet.
Je wilt niet weten hoe duur dat kost als je internet gebruikt.
VivaYfke schreef:
22-10-2019 22:43
Op zee zit je in internationale wateren en ben je afhankelijk van een satelliet.
Je wilt niet weten hoe duur dat kost als je internet gebruikt.

Ooh ja.. Nu je het zegt.
Natuurlijk is het eng, Kohaku! Maar ik hoop ook dat je je weer beter zult gaan voelen.

Fijn dat er goede opvang is voor Mia.

Het UWV had er zin in vandaag. Ook ik ontving bericht. Ben 100% afgekeurd en werk daarnaast als zzp-er. Dat mag, is afgestemd, heb ik zwart-op-wit etc. Maar het UWV wil nu dan toch ineens allemaal extra informatie. Ik doe niets buiten de afspraken, dus het zal wel loslopen, maar krijg er toch zó de zenuwen van!
Dappere stap Kohaku! :hug:

Mijn litteken is aan de beurt na Regemboog zijn wond fiasco. Die is net een beetje hersteld.

Wat onderhuids niet goed hersteld was bij mij waardoor ik het misschien opnieuw moet laten opereren is aan ‘t ontsteken/broeien Whatever. Er begint een bult te ontstaan die ik continue voel.

Ik heb morgen ochtend psycho motorische therapie. Ik heb de naïeve hoop dat met wandelen/bewegen mijn lijf zelf afvalstoffen gaat opruimen en dus ook die ontsteking. En anders ga ik geen weken wachten en donderdag naar de dokter. :-?
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
22-10-2019 21:21
Lientje, ga na hoe het zit met je internetbundel op zee. Je zal niet de eerste zijn die een mega hoog bedrag aan internetkosten moet betalen. Je betaald dan het maritieme internet en dat is asociaal duur. Het gaat via satelliet.
Klopt. Kreeg een waarschuwing van KPN en heb hem uitgeschakeld op zee. Nu bijna weer aan land en weer gewoon op abonnement .
Eten was erg luxe. Vanavond gaan we gewoon het buffet proberen, al die liflaf pas om 21 uur is niks voor ons. Buffet is om 19.00
We hebben zojuist ontbeten daar en het was geweldig.
Idioot veel keuze
Echt alles. Van Engels tot Duits ontbijt,
Koffiebroodjes, fruit,diverse yoghurt, pannenkoeken, noem maar op.
We gaan nu lekker Marseille in.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lientje!

Ik werd met hoofdpijn wakker. Ik word tegenwoordig elke vrije dag met hoofdpijn wakker. Best raar. Het is ook niet dat ik vandaag veel langer sliep, want op woensdag loopt de wekker van man toch af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dapper kohaku!
En Yellow sterkte!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Spannend Kohaku :hug:

@Suzy, mijn werkgever was dus ook op voorhand al bang dat ze voor me zouden moeten blijven betalen. Wel een duidelijke uitleg over de fml.

@Doro, dat zou ik ook even spannend vinden ja.

@Lientje, geniet ervan!

@Dreamer, sterkte met je hoofdpijn.

Ik logde vanochtend in op de site van het UWV, zie ik in de status dat ze aan het bekijken zijn of mijn werkgever recht heeft op een uitkering of dat het UWV me die zelf gaat betalen. Maar ik heb helemaal geen werkgever. In de brief met de oproep stond ook al dat de werkgever me ziek gemeld heeft.
Alle reacties Link kopieren
Lise, het kan zijn dat ondanks je uit dienst bent. De werkgever nog op de achtergrond verantwoordelijk is.

Bijvoorbeeld als hij eigen risico drager was. Een werkgever kan dan nog wel 12 jaar op de achtergrond verantwoordelijk zijn. Ondanks dat je uit dienst bent.

Ik zou het uwv even bellen, je arbeidsdeskundige bij voorkeur, voor meer uitleg in jouw situatie.
Al twee dagen worden mijn teksten gewist als ik ze wil versturen, ik probeer het nog maar eens.

Kohaku: dapper dat je deze stap zet. Sterkte en een knuffel!

Yellow: :hug:

Lise: ik zou maar weer eens bellen met het UWV. Lijkt me niet fijn als je nog aan je ex-werkgever zou vastzitten.

Doro: ieder contact met het UWV roept een bepaalde spanning op, ook al is dat totaal onnodig.

Dreamer: wat naar dat die hoofdpijn een vast patroon gaat vertonen, sterkte!

Kwebbeltje: ik geloof niet dat er bij jou iets bijzonders was, een :hug: kan altijd!

GS: je hebt altijd voor iedereen advies, je weet heel veel van regels en zo. Fijn voor ons!

Lientje: veel plezier vandaag!

Moyrrie: wat is de diarree hardnekkig zeg. Sterkte!

Nartjie: hoe gaat het met je?

En voor de rest: groeten en voor allemaal een fijne dag!
Gele_Suikerspin schreef:
23-10-2019 10:42
Lise, het kan zijn dat ondanks je uit dienst bent. De werkgever nog op de achtergrond verantwoordelijk is.

Bijvoorbeeld als hij eigen risico drager was. Een werkgever kan dan nog wel 12 jaar op de achtergrond verantwoordelijk zijn. Ondanks dat je uit dienst bent.

Ik zou het uwv even bellen, je arbeidsdeskundige bij voorkeur, voor meer uitleg in jouw situatie.
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Ik heb geen vast contactpersoon bij het UWV, geen arbeidsdeskundige o.i.d. dus ik denk dat ik de vraag maar even bij de jurist neerleg.
Gelukkig wordt je bijdrage nu wel geplaatst Cesium. :cheer:

Alles ok daar en klaar met alles nu?
Alle reacties Link kopieren
Cesium, wat knap een hele lijst! En hij staat er ook nog! :cheer:

Kohaku, wat fijn ook dat je rust hebt over de plek voor Mia. Ga je bij zo'n opname in het weekend wel naar huis? Goed dat je de stap neemt in elk geval. Echt knap.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat zei mijn abk ook inderdaad, een werkgever die eigenrisicodrager is kan nog wel 12 jaar (2jaar na de eerste ziekmelding + 10jaar navolging) verantwoordelijk zijn.
Bij mij stond trouwens dat mijn werkgever geen eigenrisicodrager is.

Doro, hoe zit het nou precies met bijverdienen want ik lees en hoor steeds allemaal andere verhalen.
UWV zei tegen mij dat je mag bijverdienen totdat je op 100% zat van wat je eerst verdiende en dan gaan ze je korten. Maar anderen zeggen weer dat je je verdiensten moet opgeven en dat ze vervolgens daar 70% afhalen en dat je dan 30% overhoudt.
Ik had dus gedacht dat stel dat ik 100% afgekeurd zou worden, en ik krijg bruto 1700,- wia. Dan kan ik tzt als ik wel iets weer kan doen over een tijdje hopelijk bijvoorbeeld wellicht nog ergens €600 bruto bijverdienen en dat houden zonder dat uwv daar iets mee doet en dan is mijn inkomen weer aangevuld tot mijn oude inkomen. -voorbeeld-
Maar als ik de andere redenatie zou volgen dan zou ik weer net zoveel moeten werken om mijn inkomen op het oude niveau te krijgen. Buiten het werken voor je eigen ontwikkeling loont het werken dan bijna niet (want moet ook opvang geregeld worden etc).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik weet dus niet of mijn ex-werkgever eigen risico drager is, kan ik daar nog achter komen? Maar, omdat deze ziekmelding dateert van na het uit dienst treden, heeft dat volgens mij sowieso geen betrekking meer op de ex-werkgever?
VivaYfke: nee hoor, nog niet klaar. Op dit moment worden de woonkamer en de gang gespoten. Vrijdag de vloer geëgaliseerd en begin volgende week wordt de nieuwe vloer gelegd. Ik ben er al helemaal aan gewend om maar een half huis te hebben. Ik zet koffie en thee op de slaapkamer en neem ‘s morgens brood mee naar boven. En maar lezen, geen straf voor mij.
Cesium, ik wilde typen dat er hier niets bijzonders was..
Tot net :(
Ik bukte om iets op te rapen, kom overeind en mijn nek schiet vast. >:-( Het is niet zo extreem als de vorige keer gelukkig, ik kan wel mijn nek opzij draaien maar knikken wordt iets lastiger.

Straks mijn auto even naar de garage brengen, ik krijg hem gelukkig wel mee terug (uurtje wachten) dus ik vertrek maar wat eerder.
Kwebbeltje: oei, wat vervelend.
Grmbl ik had dus het idee om nog even iets in huis te doen voordat ik dadelijk weg ben.
Maar dat komt er dus niet van.
Pijn is wel wat gezakt, de misselijkheid ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven