Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Naar kwebbel... hopelijk is het straks weer over!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja dat hoop ik ook Suzy..
Auto is gecontroleerd bij de garage, alles was goed gelukkig.
Beterschap met je nek kwebbeltje!

Ik denk dat er zich een nieuw abces aan het vormen is. Ik heb een heerlijke 6 km door de polder gewandeld want snel bukken voor een bal ofzo zag ik niet echt zitten...

Maar Damn het doet echt pijn nu. Ik moet mezelf nu echt even moet in gaan praten om morgen de dokter te bellen in de hoop dat hun er nog een mes in kunnen zetten want het is echt gezwollen en vuurrood en ik voel me er niet helemaal lekker van. En ik wil niet weer naar het ziekenhuis.
Yellow: echt doen hoor, de huisarts bellen! Is het dezelfde plek als de vorige keer?
Vervelend dit, ik snap dat je er tegenop ziet, :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer thuis met goed stevige hoofdpijn maar het ging goed tijdens de verjaardag. Dit is een die je natuurlijk niet kon overslaan aangezien het de verjaardag van mijn eigen dochter was die 8 is geworden :mrgreen:
Gelukkig vierden we het bij mijn ex, scheelde mij enorm.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oeh, dat klinkt naar Kwebbel. Sterkte :hug:
Hier gaat het niet zo lekker. Ik heb steeds meer pijn in mijn bil en been van de hernia en ik trek het steeds minder goed. Pijnstilling helpt niet voldoende meer en ik kan me steeds minder goed ontspannen. In bed liggen werkt nog het beste, maar ik moet in beweging blijven.

Sorry, even klagen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Lise. Klaag maar lekker hoor!
Later is nu
cesium24 schreef:
23-10-2019 17:14
Yellow: echt doen hoor, de huisarts bellen! Is het dezelfde plek als de vorige keer?
Vervelend dit, ik snap dat je er tegenop ziet, :hug:
Ik heb om 5 voor 5 toch maar gebeld. Omdat ik me besefte dat ik me anders de hele avond en nacht helemaal gek ging maken, want ik kom er niet onderuit. Ik kan niet meer recht zitten. Het is inderdaad precies dezelfde plek. :|

Ik mag morgen om half 9 langs komen. En toen hing ik op en besefte ik me dat Regenboog pas om 10 uur de trein moet hebben dus nu kan hij mee. Thank god. Ik hoop zo dat ze het gewoon ter plekke open kunnen snijden, of antibiotica kunnen geven..
lise1985 schreef:
23-10-2019 19:19
Hier gaat het niet zo lekker. Ik heb steeds meer pijn in mijn bil en been van de hernia en ik trek het steeds minder goed. Pijnstilling helpt niet voldoende meer en ik kan me steeds minder goed ontspannen. In bed liggen werkt nog het beste, maar ik moet in beweging blijven.

Sorry, even klagen hoor.
Sterkte Lise :hug:
Lise: :hug: Klagen mag hier hoor, op een gegeven moment weet je niet meer waar je het zoeken moet.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
23-10-2019 20:05
Ik heb om 5 voor 5 toch maar gebeld. Omdat ik me besefte dat ik me anders de hele avond en nacht helemaal gek ging maken, want ik kom er niet onderuit. Ik kan niet meer recht zitten. Het is inderdaad precies dezelfde plek. :|

Ik mag morgen om half 9 langs komen. En toen hing ik op en besefte ik me dat Regenboog pas om 10 uur de trein moet hebben dus nu kan hij mee. Thank god. Ik hoop zo dat ze het gewoon ter plekke open kunnen snijden, of antibiotica kunnen geven..

Goed zo Yellow! En fijn dat Regenboog mee kan :)
Later is nu
Proficiat met de verjaardag van je dochter Suzy. 8 Jaar, het wordt al een hele dame :cheer:
Yellow: :hug:
Ik heb toch besloten om me ziek te melden. In ieder geval voor vandaag.
Baal er ontzettend van maar ik zit er niet op te wachten dat mijn nek straks helemaal niet meer te bewegen is.
Begeleiding heeft het ook geadviseerd.
Gisteren met autorijden merkte ik ook al dat ik me gedeeltelijk om moest draaien om te kijken of er iets aankwam.
Nu heb ik voor zaterdag wel iets gepland staan en morgenavond ook, dus hopen dat de fysio voor die tijd nog wonderen kan doen.

Ik baal zo :| Ik wil me niet ziekmelden maar op deze manier kan ik gewoon niet werken.
Kwebbeltje: je hoeft je niet schuldig te voelen. Je kunt je werk niet doen met een stijve nek. Sterkte, ik hoop dat je snel naar de fysio kunt.
Dank je Cesium.
Inmiddels contact gehad met fysio, half 1 kan ik terecht.

Met werk afgesproken dat ik me in ieder geval voor vandaag ziekmeld, einde van de middag hebben we weer even contact om te kijken wat we morgen doen.
Alle reacties Link kopieren
Yellow en kwebbeltje, sterkte!

Suzy, nog gefeliciteerd met je dochter.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ze wilde me eigenlijk meteen naar chirurgie hebben, en dat moet dan via de eerste hulp. Ik doe het niet meer. Ik was bij de huisarts zo doorweekt van het zweet dat ze dacht dat ik koorts had maar het was gewoon angstzweet.

Naja toen de huisarts in opleiding doorhad hoe bang ik was is ze gaan bellen naar het ziekenhuis maar ze waren met een trauma bezig. Dan kun je dus ook voor niks de hele dag op de spoed zitten dat trek ik psychisch niet...

Uiteindelijk mocht ik naar huis zelf bellen, omdat ik er al bekend ben. Als ik na het weekend pas direct terecht kan moest ze het zelf open snijden onder locale verdoving. Dus morgen ochtend word ik open gesneden. En dan woensdag naar chirurgie. :'(

Ik weet echt dat er veel en veel ergere dingen zijn. Maar ik draai door zodra ik de controle af moet geven. En net als de vorige keer op de eerste hulp was daar zo weinig begrip voor.
Arme Yellow... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hè wat naar Yellow... heeft de arts het wel beschreven voor je, je angst?

Bedankt voor de felicitaties :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Yellow: :hug: Ik weet hoe angst voelt en hoe weinig begrip er is daarvoor.
Het ligt niet aan jou, je hebt het prima gedaan vanmorgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Yellow. Kan er iemand met je mee?

Ik hoop dat de fysio bij jou ook wat op kan lossen, Kwebbel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma...

Mijn man heeft al tijden een elektrische fiets en vindt dat ik er ook één moet nemen. Ikzelf vind het niet nodig, want ik ben met 10 minuten fietsen op het werk. Nu is het wel zo dat ik, als ik naar andere locatie moet, al snel de auto pak, want door verder fietsen krijg ik meer pijn.

Gisteren was ik bij de fietsenmaker en daar staat een rode elektrische fiets. Ik stond 'm te bewonderen zegt de fietsenmaker "mooi hè? Hebben? Geef ik je 300 euro voor je oude fiets inruil"
EN nu twijfel ik. Mijn huidige fiets is 10 jaar oud en kostte 750 euro. Dat weet de fietsenmaker, want ik kocht de fiets bij hem. Hij heeft 'm ook jaarlijks in onderhoud. Mijn man vroeg nog bijzonderheden over de elektrische fiets, maar ik kwam niet verder dan 'hij is rood' :-$ en verdedigde ermee, dat ik 'm toch niet wil, dus waarom zou ik het aantal versnellingen en dergelijke moeten weten?
Maar ik twijfel dus.

Aan de ene kant ontneem ik mezelf voor m'n gevoel beweging, doordat ik dan kortere reistijd heb, met minder inspanning. En die beweging heb ik volgens mij nodig om niet aan te komen (en liefst af te vallen)

Aan de andere kant is het een hele mooie fiets, en kan ik weer met m'n man gaan fietsen, als we ergens heengaan. Nu vind ik het zo'n gedoe, want hij fietst veel sneller, want elektrisch. Volgens de fietsenmaker ga je sowieso meer fietsen met een elektrische fiets, maar juist met de winter in aantocht betwijfel ik dat. Zo'n fiets fietst niet warmer en droger dan mijn gewone fiets.

Maar hij is rood.
:hihi:

Dus ik denk dat ik morgenmiddag een nieuwe fiets heb :rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(afblijven Suzy!)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven