Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Ik heb echt zo’n dag dat alles mis gaat.

Medicijnen op, apotheek die moeilijk doet, band van fiets lek. Dat was alleen nog maar het begin van de dag. En ik was al zo moe toen ik opstond.

Toen ik even wilde rusten, kwam -uiteraard- de lieve vriendin die altijd op de meest onmogelijke tijden langskomt. Ondanks mijn verzoek écht niet meer op woensdagochtend langs te komen. ”Heel even maar” Ze was inderdaad ook snel weer weg nu, maar of ik een half uur of één uur kan liggen, maakt voor mij echt een wereld van verschil.

Man die dan thuiskomt en alleen maar gaat oreren over alles wat hij heeft meegemaakt (élke e-mail moet hij over vertellen, heel vermoeiend).

Man biedt wel aan te helpen, maar dat schiet niet op want hij ‘weet niet’ welk kado te kopen, hoe de surprise af te maken, hoe een plaatje te printen, waar de sport kleren liggen, hoe de marinade van het eten voor vanavond moet worden gemaakt... Zucht!

En daarna verfde zoonlief heel voorzichtig het laatste stuk van de surprise. Maar niet voorzichtig genoeg, dus een deel moet vanavond helemaal opnieuw. Nu hopen dat het oude deel niet gaan doorschijnen.

Grrrrr....

Oh ja. Internet doet ook raar. Ligt er elke keer uit. Daar zou man al maanden naar kijken. Ik vertik het dat over te nemen. Hij kan ook wel eens iéts zelf regelen, vind ik.

Maar goed. Het was dus doffe ellende om een plaatje van internet te kopiëren en bij het gedicht te plakken.

Dus. Zo’n dag is het.

Nu op het sportveld met een kop koffie. Natuurlijk overstroomde eerst het koffiezet-apparaat, want dat gaat zo op een baaldag.

Man zei dat hij wel kon gaan. Ik heb fijntjes uitgelegd dat dat zou betekenen dat ík thuis de zooi mocht opruimen. Eerlijker zou zijn dat híj dat even doet, terwijl ik op het sportveld ben. Hij keek erg beteuterd.

Met een beetje geluk is 60% opgeruimd als ik straks thuis ben. Want man ‘weet niet’ waar de rest moet staan :facepalm:

Maar goed. Nu eerst met koffie in de winterzon.

Lucht wel op hoor, zo’n klaagzang! :-)
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
03-12-2019 19:06
Haha! Welke is het? Revival?

Ja!

En hij was 5 euro nogwat, maar 2 boeken voor 8 euro, dus ook maar een Karen Slaugther gekocht :proud:
Later is nu
:hug: Doro

Ik kreeg het pakketje vragenlijsten voor de hoofdpijnpoli binnen met de post. Alleen ze houden dus totaal geen rekening met mensen die niet werken door omstandigheden. Maakt het wel lastig om een goed beeld te geven, maar wellicht denk ik daar zelf te moeilijk over.
lise1985 schreef:
04-12-2019 15:29
:hug: Doro

Ik kreeg het pakketje vragenlijsten voor de hoofdpijnpoli binnen met de post. Alleen ze houden dus totaal geen rekening met mensen die niet werken door omstandigheden. Maakt het wel lastig om een goed beeld te geven, maar wellicht denk ik daar zelf te moeilijk over.
Dank je!

Dat mij ook altijd op. Ik geef meestal een korte toelichting in een paar regels en vul het verder zo goed mogelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn natuurlijk ook standaard lijsten, Lise en bij een hoofdpijnpoli denken ze waarschijnlijk niet zo snel aan andere klachten. Wat dat betreft is alles wel ingedeeld in vakjes, helaas.

Wat een rotdag, Doro. Pff.. Ben eigenlijk wel blij uit de kleine kinderen te zijn, hoe leuk deze tijd ook altijd was, ik was altijd blij als Kerst voorbij was :-$

Ik was vanmorgen naar de fysio, toen appte zoon of we naar de World Press Photo zouden gaan, dus dat gedaan en toen nog wat drinken bij het nieuwe Forum. Volle dag, veel te veel gelopen, maar erg leuk even met zoon. Heb voor hem ook een cadeautje gekocht, maar dat weet hij niet :proud:
(nou hoop ik niet dat hij hier meeleest.., maar voor het geval: ik zeg nog even niet wat :) )

Nu maar even bij hond op de bank. Arme beest krijgt normaliter juist op woensdag wat meer aandacht.
Later is nu
Doro75 schreef:
04-12-2019 15:33
Dank je!

Dat mij ook altijd op. Ik geef meestal een korte toelichting in een paar regels en vul het verder zo goed mogelijk in.
Dat heb ik ook maar gedaan inderdaad. Als de neurologe een beetje slim is, kijkt ze even in het systeem.

Ik schrok wel van de score uit de test in hoeverre de hoofdpijn invaliderend is. Ik heb antwoorden veranderd om de score wat lager te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hii ik ben nu pas echt thuis, als in dat ik kan zitten. Veel te veel gedaan. Maar heb hem ondertussen al wel 10/12 keer uitgekookt met warm water, en 2 keer met soda.. Is nog steeds niet weg.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok een paar weken terug van die documentaire, waarin gezegd werd hoe invaliderend hoofdpijn wereldwijd is. De nr. 2 was het? Dat is toch schokkend?
Later is nu
Dreamer schreef:
04-12-2019 15:40
Ik schrok een paar weken terug van die documentaire, waarin gezegd werd hoe invaliderend hoofdpijn wereldwijd is. De nr. 2 was het? Dat is toch schokkend?
Ja, die heb ik ook gezien ja. Ik heb liever hernia-pijn dan een flinke migraine. Met een flinke migraine vergeet ik gewoon de meest simpele dingen, alsof ik niet meer kan nadenken. Ik wil ook het liefst slapen dan, zodat ik het niet meer voel en meemaak. En dan heb ik het, als ik het vergelijk met anderen, nog vrij mild. Of mijn neiging tot bagatelliseren komt weer opzetten, dat kan ook :P
Kohaku schreef:
04-12-2019 15:39
Hii ik ben nu pas echt thuis, als in dat ik kan zitten. Veel te veel gedaan. Maar heb hem ondertussen al wel 10/12 keer uitgekookt met warm water, en 2 keer met soda.. Is nog steeds niet weg.
Ons filterapparaat had het ook vrij lang na het ontkalken. Ik zette een paar keer een volle pot koffie en liet dat even staan. Dat hielp. Wel zonde van de koffie uiteraard, want die was niet te drinken dan.
Zo Kohaku, dat is apart dat het er nog steeds niet uit is..
Ow Doro. Ik dacht altijd dat het verschrikkelijk was om mee te moeten naar het voetbalveld.
Maar, ik had het fout. Het is gewoon een zege om mee te mogen. :)
Wat een dag.

Ik heb ook liever mijn rugpijn dan migraine.
De bèta blokker helpt mij heel goed. Hopelijk jou ook, Lise.

Wij hebben de kerstboom gehaald en hij staat nu in de garage.
Ik denk dat we hem zaterdag binnen zetten., 🎄
Alle reacties Link kopieren
Gatver nu heb ik m schoongemaakt met afwasmiddel (arm in dat ding, ook lekker, gelukkig past het) en hij loopt nog eens door. Als het nu na nog een keer koffie zetten niet beter is geef ik het op hoor..

En m'n kaak is uit de kom.. kan er ook nog wel bij.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Moyrrie- schreef:
04-12-2019 16:03


Ik heb ook liever mijn rugpijn dan migraine.
De bèta blokker helpt mij heel goed. Hopelijk jou ook, Lise.

Ik hoop het ook. Maar sinds ik die gebruik, heb ik het ijskoud. Ik hoop dat dat tijdelijk is.
Kohaku schreef:
04-12-2019 16:22
Gatver nu heb ik m schoongemaakt met afwasmiddel (arm in dat ding, ook lekker, gelukkig past het) en hij loopt nog eens door. Als het nu na nog een keer koffie zetten niet beter is geef ik het op hoor..

En m'n kaak is uit de kom.. kan er ook nog wel bij.

Ik heb even gegoogeld. Schijnt ook te helpen als je citroensap er in doet.
Iedereen een kerst kroel van de chins
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
04-12-2019 13:13
Ja
Dochter (9) krijgt een simpele voor Sinterklaas. Ze had er een van haar broer voor haar verjaardag gekregen maar dat ding kan maar 2 minuten vliegen. Deze 8-10 minuten.
Ze kan hem verbinden met haar telefoon die in een houder aan de afstandsbediening kan en dan kan ze filmen/foto’s maken via haar telefoon.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
04-12-2019 13:14
Pffoe Suzy daar heb je veel voor over. :proud:

Lise, dat vliegen blijft toch raar klinken. Duurt altijd even voordat het kwartje met de drone valt!

R. kan zijn basketbal ego voor de rest van zijn leven wegstoppen. :rofl: Heb hem niet een beetje ingemaakt ook. En ik was de sportieve speler die zijn ballen niet weg liet schieten, en mijn PMT hielp m ook. Hij stapte gewoon opzij om de bal door te laten stuiteren als ie voor mij was. Ik denk dat hij hoopte dat ik uit zou scheuren na een tijdje. :rofl: Wel typisch, ik heb helemaal geen last meer van mijn wond nu. Dus nu kunnen ze het weer open gaan maken! Gelukkig nog een paar dagen bewegingsvrijheid. Oh en ik wilde om de eer spelen maar R. om een ontbijt op bed. Dus dat word genieten morgen. :lmao:

Lientje, ik zou je droom gewoon naar je huidige werk vertalen. Dat ontspoort. Maar jij bent slim en hebt al een nieuwe baan gefixed! :idee:

Nartjie, kusje op je hoofd!

Kohaku, ik denk dat iemand dat appt omdat ze niet er niet op wil reageren. Een felicitatie met een opname is natuurlijk een beetje gek. Want niemand wilt dat je ziek bent. Ik denk zoiets. Ik vond het zelf ook gek om “wat fijn” te typen. Want het liefst zou ik natuurlijk willen dat het allemaal niet nodig is. :hug:
Anders moet ik nog weer iets anders verzinnen en dit stond bovenaan haar lijstje. Ik kan het dan niet hebben dat het er gewoon niet is en bovendien leek het mij wel leuk om met ons allen te kunnen doen ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
04-12-2019 15:25
Ik heb echt zo’n dag dat alles mis gaat.

Medicijnen op, apotheek die moeilijk doet, band van fiets lek. Dat was alleen nog maar het begin van de dag. En ik was al zo moe toen ik opstond.

Toen ik even wilde rusten, kwam -uiteraard- de lieve vriendin die altijd op de meest onmogelijke tijden langskomt. Ondanks mijn verzoek écht niet meer op woensdagochtend langs te komen. ”Heel even maar” Ze was inderdaad ook snel weer weg nu, maar of ik een half uur of één uur kan liggen, maakt voor mij echt een wereld van verschil.

Man die dan thuiskomt en alleen maar gaat oreren over alles wat hij heeft meegemaakt (élke e-mail moet hij over vertellen, heel vermoeiend).

Man biedt wel aan te helpen, maar dat schiet niet op want hij ‘weet niet’ welk kado te kopen, hoe de surprise af te maken, hoe een plaatje te printen, waar de sport kleren liggen, hoe de marinade van het eten voor vanavond moet worden gemaakt... Zucht!

En daarna verfde zoonlief heel voorzichtig het laatste stuk van de surprise. Maar niet voorzichtig genoeg, dus een deel moet vanavond helemaal opnieuw. Nu hopen dat het oude deel niet gaan doorschijnen.

Grrrrr....

Oh ja. Internet doet ook raar. Ligt er elke keer uit. Daar zou man al maanden naar kijken. Ik vertik het dat over te nemen. Hij kan ook wel eens iéts zelf regelen, vind ik.

Maar goed. Het was dus doffe ellende om een plaatje van internet te kopiëren en bij het gedicht te plakken.

Dus. Zo’n dag is het.

Nu op het sportveld met een kop koffie. Natuurlijk overstroomde eerst het koffiezet-apparaat, want dat gaat zo op een baaldag.

Man zei dat hij wel kon gaan. Ik heb fijntjes uitgelegd dat dat zou betekenen dat ík thuis de zooi mocht opruimen. Eerlijker zou zijn dat híj dat even doet, terwijl ik op het sportveld ben. Hij keek erg beteuterd.

Met een beetje geluk is 60% opgeruimd als ik straks thuis ben. Want man ‘weet niet’ waar de rest moet staan :facepalm:

Maar goed. Nu eerst met koffie in de winterzon.

Lucht wel op hoor, zo’n klaagzang! :-)
Misschien man wat vaker dingen even zelf uit laten zoeken? Daar leert ie toch het snelst van :mrgreen: en accepteren dat ie het anders doet dan jij ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-12-2019 15:27
Ja!

En hij was 5 euro nogwat, maar 2 boeken voor 8 euro, dus ook maar een Karen Slaugther gekocht :proud:
Hehe, volgens mij had ik die van de zomer namelijk ook bij Kruidvat gekocht ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lise1985 schreef:
04-12-2019 16:49
Ik hoop het ook. Maar sinds ik die gebruik, heb ik het ijskoud. Ik hoop dat dat tijdelijk is.
Dat hoop ik ook voor je. Door de duloxetine heb ik het warm. Dat is met dit weer prettiger dan het koud hebben.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
04-12-2019 15:29
:hug: Doro

Ik kreeg het pakketje vragenlijsten voor de hoofdpijnpoli binnen met de post. Alleen ze houden dus totaal geen rekening met mensen die niet werken door omstandigheden. Maakt het wel lastig om een goed beeld te geven, maar wellicht denk ik daar zelf te moeilijk over.
Vul het in met ipv werken de activiteiten die je wel doet. Je doet ook wel eens administratie enz voor je man toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
nartjie schreef:
04-12-2019 17:59
Iedereen een kerst kroel van de chins
Dank je wel.
Een dikke kroel terug.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-12-2019 15:35
Het zijn natuurlijk ook standaard lijsten, Lise en bij een hoofdpijnpoli denken ze waarschijnlijk niet zo snel aan andere klachten. Wat dat betreft is alles wel ingedeeld in vakjes, helaas.

Wat een rotdag, Doro. Pff.. Ben eigenlijk wel blij uit de kleine kinderen te zijn, hoe leuk deze tijd ook altijd was, ik was altijd blij als Kerst voorbij was :-$

Ik was vanmorgen naar de fysio, toen appte zoon of we naar de World Press Photo zouden gaan, dus dat gedaan en toen nog wat drinken bij het nieuwe Forum. Volle dag, veel te veel gelopen, maar erg leuk even met zoon. Heb voor hem ook een cadeautje gekocht, maar dat weet hij niet :proud:
(nou hoop ik niet dat hij hier meeleest.., maar voor het geval: ik zeg nog even niet wat :) )

Nu maar even bij hond op de bank. Arme beest krijgt normaliter juist op woensdag wat meer aandacht.
Ik zei van de week bij de reva dat dit de enige periode in het jaar is waarin ik blij ben dat ik nu niet werk. Want ondanks dat het pubers zijn, zijn die in deze tijd ook helemaal knotsgek. En elke keer moet er weer dit of dat op school. Staat er ineens onaangekondigd een Piet in de klas of moeten we koekjes bakken.
Met mijn eigen kids vind ik het wel gezellig. Die van mij zijn er vrij rustig onder nu ze niet meer geloven. Die van vriend zijn helemaal door het dolle. Ook die van 13, heeft ASS en zit helemaal in het Sinterklaasjournaal. Is ook niet helemaal leeftijdsadequaat. Vroeg voor Sinterklaas ook nog rustig playmobil.
Van kerst vind ik het jammer dat we altijd eerste kerstdag naar de moeder van mijn vriend moeten omdat ze dan ook jarig is. Ik hoop dat we 26-28 dec nog samen even budget weg kunnen.

Misschien ben je mijn ouders nog wel tegengekomen in het Forum, die waren er ook. Zal eens even op haar foto’s kijken of ik jullie kan spotten :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-12-2019 15:40
Ik schrok een paar weken terug van die documentaire, waarin gezegd werd hoe invaliderend hoofdpijn wereldwijd is. De nr. 2 was het? Dat is toch schokkend?
Gelukkig heb ik daar helemaal geen last van :mrgreen:
In mijn hoofd kan ik alles nog.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven