Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Yellow, wat vervelend! Sterkte voor jullie


Lise, wat moeilijk voor jullie toch :hug:

Ik heb de hele morgen Comedy Central gekeken en moet nu echt wat gaan doen. Werd met hoofdpijn wakker :( Ga straks met jongste naar m'n moeder, die voor het eerst alleen is op haar trouwdag. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe zij zich voelt.
Later is nu
cesium24 schreef:
27-12-2019 11:24
Sterkte voor jullie allebei! Ga je het redden in je eentje?
“Weet ik niet” is niet echt een optie gok ik. :rofl:

R. is er nogal verdrietig onder, heel logisch. Maar hij was ook tegen zijn slaap aan het vechten omdat ik er bij was. Dus zit nu in de bus voor extra spullen en een dutje voor mezelf thuis en dan straks weer terug. Rammel bijna de bus uit. Geen energie meer... en moet mijn wond ook even goed spoelen enzo.
Sterkte allemaal.
Heel veel sterkte Yellow en R. :hug:
Ben je goed thuis gekomen Yellow?
Nieuw huisgenoot.
Flappie de knuffel konijn(geen echte)
Afbeelding
Mooie knuffel, Nartjie :love:
Alle reacties Link kopieren
Zo raar dat ik na 4 jaar nog steeds kan denken dat ik weer beter ben. Kerst ging dus goed, voor mijn doen heel veel gedaan. Dan denk ik dus, ik ben weer beter.

Maar dag erna en ook vandaag komt er dan echt veel uit, beurs lijf, pijntjes, stijve spieren, moeheid. En als ik dan hoor dat anderen nog een 2e kerstdag met familie hebben gedaan en vandaag ook een activiteit. Dan weet ik weer, oh nee ik ben toch niet beter.

Ik ben wel voor het eerst weer enigszins happy met mijn leven :yes:
Na mijn kunnen heb ik wat sociale dingen, paar hobby's en dat is het.

Alleen is het nog confronterend als ik nieuwe mensen ontmoet.. Want ik werk niet, grote boodschappen laat ik bezorgen, avond eten word bezorgt, huishouden word meer en deel overgenomen etc. Dan vind ik het moeilijk te zeggen.

Mensen die. Mij zieker mee hebben gemaakt zijn net als mij blij dat er weer enigszins iets lukt.

Hier in de middag weer erg moe. Weinig gedaan. Wel een beetje opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Aah, die is toch wel lief, Nartjie :love:
En vast ook lekker zacht, loopt niet weg, bijt niet.. kan in bed :bunny:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
27-12-2019 15:26
Nieuw huisgenoot.
Flappie de knuffel konijn(geen echte)
Afbeelding
Wat cute :flirting:

Mogen de chins daar mee spelen aan sabbellen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je weer enigszins happy bent, GS :daisy:
Later is nu
lise1985 schreef:
27-12-2019 09:50


Bedankt voor de lieve berichten allemaal :heart:

@Hemke en Doro, natuurlijk begrijpen we ook dat het voor mijn ouders lastig is. Waar wij vooral moeite mee hebben is dat er geen begrip is voor onze situatie, maar wij ons altijd aan moeten passen aan broertje en zijn vrouw. Er is geen sprake van gelijkwaardigheid.
Ik vrees voor je dat dat er ook niet meer gaat komen :-|

Hoe vervelend dat ook is.
Gele_Suikerspin schreef:
27-12-2019 15:33
Wat cute :flirting:

Mogen de chins daar mee spelen aan sabbellen?
Nee, is alleen voor mij. Nu kan ik knuffelen wanneer ik wil.
De rug is een mooie pols steun. Heb de laatste tijd last van de polsen
De chins hebben tarwe aren gekregen. En gisteren weer een pluk kruidenhooi.
Blijf niet aan de gang. Het is hier elke dag dierendag
Nartjie: ze hebben het goed bij jou!
Doro75 schreef:
27-12-2019 15:37
Ik vrees voor je dat dat er ook niet meer gaat komen :-|

Hoe vervelend dat ook is.
Ik denk het ook.
Tijd om weer afstand te gaan nemen van mijn ouders denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer een paar dagen naar m'n moeder, dus ben hier minder (was hier al niet zoveel) De hond loopt te piepen, want ik heb z'n etensbakje ingepakt :proud:

Fijn weekend, iedereen~!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lekker zacht voor je polsen nartjie. En de diere worden maar verwend bij jou zeg!

Ik heb boodschappen gedaan en de trapkast nog een beetje opgeruimd en verder vind ik het wel genoeg voor vandaag.
Eigenlijk moet ik van mezelf nog eens een rondje lopen, het ( hard) lopen is de laatste maanden helemaal in de schoenen gezakt.
Zoals ik al zei: teveel op het geestelijke gericht en mijn lichaam schromelijk verwaarloosd.
Het roer moet dus weer om.
Meer bewegen. Minder snaaien.
Verder heb ik al veel vooruitgang gemaakt de afgelopen 1,5 jaar, ben flink meer fruit en groente gaan eten, vaker volkoren producten enz.
Maar die kilo's....zucht...

Afijn. Nu dus een dilemma. Doe ik dat rondje nog of blijf ik bankhangen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goed bezig Lientje!

@Dreamer, sterkte bij je moeder.

Man opperde dat ik ook maar naar buiten moest gaan, het was zulk lekker weer. In plaats daarvan ben ik het bed in gedoken om te rusten. Vanochtend door mijn rug gegaan :(
Flappie is ook handig als ik angstaanvallen krijg, kan ik dan gebruiken voor troost enzo. De chins helpen er niet echt bij. Maar Flappie is net zo zacht als de chins.
Alle reacties Link kopieren
Oei, Lise, pijnlijk, om nu door je rug te gaan.
Wel blijven bewegen. Hoe pijnlijk het ook kan zijn.
Afstand nemen van ouders, ik denk eerder,afstand nemen van verwachtingen die niet gevuld gaan worden door jouw ouders.

Nartje, wat een heerlijk beestje, die is echt met hoog knuffelgehalte.
Heerlijk voor in bed, denk ik dan.

Yellow, sterkte voor jou en regenboog.
Is toch een tegenvaller, dat hij moet blijven tot maandag.
Hopelijk genees5 de wond nu eindelijk wel.

GS, je doet wat je kan, meer niet, je doet nu meer dan een jaar geleden, elke stap vooruit,hoe klein ook is mee genomen.

Dreamer, valt niet mee, om zonder je vader verder te moeten en ook voor jouw moeder niet.
Fijn, dat je de tijd kan nemen om een paar dagen bij haar te zijn, samen herinneringen; ophalen en probeer; het leven op te pakken.

Lientje,hard lopen hoeft toch niet, gewoon wandelen, is toch ook een optie.
Is ook beter voor de gewrichten, vertelde mijn HA een keertje, we hadden he5 toen over mijn manier van wandelen.

Vandaag een geluksdag gehad, ik heb een paar mooie stevige schoenen gescoord in de uitverkoop bij de speciale schoenenzaak.
Nu heb ik eindelijk ook goede reserve schoenen, extra zooltje er bij in en ik liep er zo mee weg.
Ze maakten er tijd voor vrij, om de zooltjes te maken.
Ik heb ze nu de halve dag aan, gelopen binnen en buiten en ze bevallen goed.

Morgen een druk lang dagje, met kinderen en kleinkinderen op stap! Natuurmuseum bekijken, zijn wel een dag zoet mee,denk ik.
Incl de reis heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
27-12-2019 16:42
Flappie is ook handig als ik angstaanvallen krijg, kan ik dan gebruiken voor troost enzo. De chins helpen er niet echt bij. Maar Flappie is net zo zacht als de chins.
En goede investering dus. Flappie is van alle markten thuis :bunny:
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier morgen hemke. Natuurmuseum, leuk! Ik hou daar ook erg van.

Heb mezelf van de bank geschopt en ben gaan wandelen idd.
Ruim een half uur in een stevig tempo. Hardlopen is me nog even een brug te ver , daarvoor heb ik te lang niks gedaan.
Maar ik ben wel behoorlijk af nu.
Morgen maar weer verder met mijn lijstjes wat ik allemaal wil opruimen enz in mijn vakantie.
Voor vandaag is het wel weer mooi geweest.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de sterkte en beterschapswensen :hug:

En sterkte voor iedereen die dit nodig heeft.

Sorry, ik heb 0 energie voor een langere post momenteel maar wilde toch even snelle waardering uitspreken
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Lise pb.

RB je hoeft geen sorry te zeggen hoor, heel begrijpelijk. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Regenboog, hopelijk herstel je snel weer. Ben je ook geschrokken dat het blijkbaar zo ernstig is dat je moet blijven?
:hug:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven