Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 zaterdag 28 december 2019 om 16:10

nartjie schreef: ↑28-12-2019 16:06
Dreamer, bedankt voor je chinchilla kaartje. Heel erg lief.

Heee ze zijn er dus wel??
Dreamer, waar heb je die gevonden?
Ik zoek me suf naar die dingen
Internet. Ik vond een hele site! Ook met chinchilla spullen, zoals de theebeker van Nartjie. Zó leuk allemaal! :heart:

Ik ben terug..
Kom later verder reageren, eerst bijlezen :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daar was ik al. Mn vorige bericht was alweer mosterd, zag ik (te laat)

Lientje, ik wil steeds zeggen dat je rust moet nemen, maar misschien is het ook wel rustgevend voor je, dat je nu tijd hebt je huis wat op te ruimen en schoon te maken? Schoon het nieuwe jaar in en je nieuwe avontuur tegemoet, ofzo.

Lise, wat vervelend dat je zo weinig opgeschoten lijkt met je operatie :(

leuk jurkje Kwebbel!

Hier houden de spanningen niet op. Er ligt een oom in het ziekenhuis en een andere oom heeft komende week een heftige operatie. Beide geen goede vooruitzichten. :purple:

Ik geloof dat ik de eerste maand van 2020 over wil slaan.
Later is nu
O jee Dreamer, wat een heftige dingen in je familie zeg :hug:
Jeetje Dreamer en Lientje :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bah wat naar Dreamer al die ernstig zieke mensen.
Dat wat jij met 2020 hebt, heb ik met 2019. Had het liever willen overslaan.

Wat betreft vrij, ik heb nu vrij tot 7 januari. Dan werk ik nog 3 keer, de 15e is mijn laatste werkdag. En de 27e begin ik in mijn nieuwe baan.
Ik wil mijn huis wat netter, schoner en georganiseerder hebben zodat ik het straks wat beter kan bijhouden. Geen idee of dat haalbaar is hoor.
Het zal vast weer wat verslonsen uiteindelijk ben ik bang.
Maar die kleine stapjes probeer ik bij te houden.
Zo lag er onder mijn tafel altijd een grote stapel kranten en tijdschriften
Dat heb ik opgeruimd een half jaar terug en houd ik nu netjes bij.
Zo probeer ik dat ook met de badkamerkastjes.

En nu dus de rest van het huis.
Stukje voor stukje is de bedoeling.
En dan proberen bij te houden.
Hoop ik
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
We hebben ook positief nieuws: zoon is aangenomen op de school, waar hij heenwil. :cheer:
Hij wil eigenlijk nóg liever naar een andere school, maar deze is er vast.
Later is nu
Fijn Dreamer!

Lientje ik denk dat je dit inderdaad zo moet blijven doen. Kleine stukjes. Niet al te veel in 1 keer willen.
Wat fijn Dreamer, gefeliciteerd!
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2019 17:10
Fijn Dreamer!

Lientje ik denk dat je dit inderdaad zo moet blijven doen. Kleine stukjes. Niet al te veel in 1 keer willen.
Wijze woorden.
Ik heb net mijn camera even uitgelaten. Prachtige zonsondergang maar in mijn enthousiasme toch weer over de grens heen gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik wil liever niet zeggen welke opleiding m'n zoon gaat doen, maar als ik zeg dat jij het heeeel leuk zou vinden Lise is het vast al duidelijk ;-))

(ik ben ook een tikje jaloers, maar wel heel trots en enthousiast dat hij op basis van wat hij liet zien aangenomen is!)
Later is nu
Sterkte en gefeliciteerd Dreamer!

Mijn ook word de 3e geopereerd aan prostaatkanker.

Ben nu onderweg naar huis van R. Ze hebben vannochtend gezegd dat ie langer moet blijven waarschijnlijk.

Hij had gister nog steeds geen pijnstillers genomen dus toen zijn ze paracetamol gaan prakken. Hij is de hele avond aan t kokhalzen geweest. Vannochtend moesten de gaasjes weer vervangen worden dus toen hebben ze hem eerst een shot morfine gegeven. Werd wakker van berichtjes dat een olifant de dikste billen van de stad heeft ofzo.
Wat gaaf Dreamer!

Wat naar Regenboog en Yellow. Sterkte! :hug:
Dreamer: fijn hoor van je zoon! Gaat die opleiding nu starten of in september?

Ik heb het even helemaal gehad nu. Heb een grote schoonfamilie, ze zijn met z’n zevenen plus allemaal partners. Er gebeurt veel, we zien elkaar veelal alleen in de vakanties en dat betekent een stortvloed aan nieuwtjes.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte cesium. Zijn ze bij jou thuis? Zo niet, kan je dan eerder weggaan?

Dreamer: gefeliciteerd!

Yellow, dat is niet zo leuk dat R langer moet blijven.
Hopelijk gaat het snel wat beter.
En morfine doet rare dingen met je lijf én geest.
Ik moest toch wel lachen om die olifant.
lientje69 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:14
0.36% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: ja, ze zijn nu allemaal weg. Ik ben alleen nog aan het piekeren over wat ik allemaal gehoord heb. Het komt erop neer dat we allemaal oud worden en we bijbehorende klachten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
29-12-2019 18:49
Lientje: ja, ze zijn nu allemaal weg. Ik ben alleen nog aan het piekeren over wat ik allemaal gehoord heb. Het komt erop neer dat we allemaal oud worden en we bijbehorende klachten krijgen.
Dat zijn nare di gen om te horen en te realiseren vaak. Maar je kunt er niks aan veranderen. Erover piekeren maakt dat je je vaak nog rotter gaat voelen. Niet doen dus, zonde van je energie.

( is het te merken dat ik zojuist weer een hoofdstuk uit mijn zelfhulpboek heb afgerond, zo zen als ik ben :proud: )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
29-12-2019 18:41
Sterkte cesium. Zijn ze bij jou thuis? Zo niet, kan je dan eerder weggaan?

Dreamet: gefeliciteerd!

Yellow, dat is niet zo leuk dat R langer moet blijven.
Hopelijk gaat het snel wat beter.
En morfine doet rare dingen met je lijf én geest.
Ik moest toch wel lachen om die olifant.
Ik ook, als een boer met kiespijn want ik ben door mijn lepels heen. Maar Achja. Ik slaap ooit wel een week bij. Stel je toch voor dat het alleen al beter zou worden dan het was, laat staan echt dicht.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou idd fijn zijn Yellow

Ik ga weer even taxi spelen. Dochter geeft een feest en er moet iemand eerder naar de trein.
Straks om 10 uur ook weer maar dan naar 30 km verderop.
Ik ben te goed soms voor deze wereld
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Jij blij als je dochter haar roze pasje heeft gehaald Lientje. :P
Ik heb net online een afspraak gemaakt bij de rug kliniek.
Ik heb wel bij het vakje vraag of opmerking neergezet, als het kan een vrouwelijke fysio, heb moeite met aanrakingen ivm sexueel geweld in het verleden en als ze met onderzoek beginnen graag stap voor stap uitleggen wat ze aan het doen zijn.
Ze gaan nl met een soort spinal mouse(röntgen geval) over je ruggengraat en dan kunnen ze gelijk via de computer kijken wat er precies aan de hand is met je rug. Maar ik neem ook de verslag mee van radioloog, waar alles in staat.

Want maak mij niet wijs dat er niks is veranderd.

Ik word gebeld voor afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt mooi Nartjie, die muis. Ben benieuwd!

Dreamer, hopelijk komt het goed met je ooms.
Fijn dat je zoon is aangenomen!

Lientje, jullie denderen ook maar door hè :mrgreen:

Lise, vervelend dat het nog steeds zo pijn doet.

Hier vandaag niets gedaan, beetje gehaakt, serie gekeken. Haakproject gaat langzaam. Want het is inmiddels erg groot aan het worden dus duurt het lang.
Het wordt een deken dus ja, dat wordt dan groot hè. Ben nu rond aan het haken dus dan zie je de afstand ook niet zo goed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2019 19:29
Jij blij als je dochter haar roze pasje heeft gehaald Lientje. :P
Dat is wel zeker ja.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, wat onwijs goed van je!
Nu kan je weer goede eigenschappen aan je lijstje toevoegen.
Je hebt lef
Je hebt doorzettingsvermogen
Je bent open en eerlijk en stoer( dat je je misbruik durft te benoemen)
Je laat je niet zomaar afschepen

Zei je ooit niet hier dat je weinig goede eigenschappen van jezelf kon benoemen?
Hoppa. Wéér 6 erbij. Naast lief
En zorgzaam.
En humor hebbend.( de chinplaatjes)
En sociaal. ( want je schrijft hier mee)
En lief.
En opmerkzaam( want je onthield mijn verjaardag!) En vast nog veel meer!!

Ik heb zó veel geleerd van dat zelfhulpboek. Ik dacht nl ook dat ik weinig goede eigenschappen had ( vanwege mijn negatieve zelfbeeld)
Het waren er veel meer dan ik dacht achteraf.
Dus ik benoem deze van jou even voor je.
En dan ken ik je niet eens IRL.

Mijn complimenten en petje af voor je.
Ik vind het stoer en onwijs goed van je dat je dit geregeld hebt!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Suzy, het is hier vooral man die nooit tevreden is. Ik noem hem tegenwoordig rupsje nooitgenoeg...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven