Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

zaterdag 28 december 2019 om 19:46
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.

donderdag 16 januari 2020 om 15:21
Gefeliciteerd!lientje69 schreef: ↑16-01-2020 15:19Ik heb mijn autootje!![]()
Nu nog een en ander wat uit mijn oude auto kwam erin proberen te krijgen. Dat gaat nog een kunst worden ben ik bang.
In ons ziekenhuis is er overal gratis koffie en thee te krijgen sinds een paar jaar.
Neem het echter niet vaak want je mag het niet meenemen de behandelkamer in . En om het nou gewoon te laten staan als je wordt geroepen vind ik ook weer zo aso.
donderdag 16 januari 2020 om 15:28

donderdag 16 januari 2020 om 15:30

donderdag 16 januari 2020 om 15:31
Ik voelde me dus wel een zeur en kleinzerig. Ik heb ook aangegeven dat ik snel bagatelliseer, daar reageerde hij niet echt op maar hij kent me verder ook niet.
Ik was wel een beetje trots op mezelf, klein beetje.

donderdag 16 januari 2020 om 15:51
Je kan het ook op de achterbank zetten hè.

Veel plezier met een nieuwe Lien Mobiel! Vond ik even een leuk woord.
donderdag 16 januari 2020 om 15:54
Haha, ja kan ook hoor.YellowLemon schreef: ↑16-01-2020 15:51Je kan het ook op de achterbank zetten hè.![]()
Veel plezier met een nieuwe Lien Mobiel! Vond ik even een leuk woord.
Ik moet nog een naampje verzinnen voor mijn auto. Misschien neem ik deze wel.
De vorige heette Timmytuf.
Maar ik vind dit meer een vrouwelijk autootje.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 16 januari 2020 om 17:00
Helemaal juist . Eigenlijk is het pochen .lientje69 schreef: ↑16-01-2020 13:24Stoefen is volgens mij een soort van trots zijn op/ blij zijn met?
Zoiets begreep ik eruit tenminste. Mijn Vlaams is ook niet geweldig.![]()
Op een vakantie had dochter eens een vriendinnetje die om pillen vroeg. Ik zeg, wat voor pillen, ben je ziek?
Nee, voor de game boy...![]()
Het duurde even voor ik begreep dat het om batterijen ging...![]()
En batterijen worden hier ( in het dialect) pillen genoemd .
Zo heb ik hier ook al voor mij nieuwe woorden geleerd . Zoals : ik ben gekke Henkie niet . Of opie Jopie ( ik weet niet of ik het goed schrijf .)
Ondertussen weet ik wat ze betekenen. Toen ik dat door had , lag ik plat van het lachen !
Mijn lievelingswoord van bij jullie , dat ik nu ook gebruik is : gatverdegatver !! Om iets wat vies is . Bij ons is de A in dat woord een O . Vloeken dus .
Leuk om bij te leren .

donderdag 16 januari 2020 om 17:07
Ik ken het . Een Vlaamse zangeres gebruikt het ook ( met succes) tegen migraine.cesium24 schreef: ↑16-01-2020 13:07Sterrenwacht: ik krijg medische botoxbehandeling tegen migraine. Dit was de tweede keer. Het moet om de drie maanden. De vorige keer had ik niet veel resultaat helaas.
Ik ben drie uur van huis geweest voor een behandeling van hooguit 15 minuten. Het ziekenhuis wordt verbouwd waardoor je, binnen het gebouw, enorm moet omlopen, afspraak liep flink uit. Het positieve was dat er mensen werden ingezet om de wachtenden van koffie en thee te voorzien.
Ze vindt het erg dat ze in de tijdschriften daar zo door wordt afgekraakt. Ze heeft het echt nodig . En heeft dat een keer heel duidelijk uitgelegd in een interview op televisie .
Drie uur is lang . Als je voor gelijk wat naar het ziekenhuis moet , ben je bij wijze van spreken je dag kwijt.
Laten we duimen dat het werkt !

donderdag 16 januari 2020 om 17:11
Dat is voor mij het handigst. Mijn man heeft mij ondertussen al gezegd dat op eer e-reader niet gaat .

donderdag 16 januari 2020 om 17:15
Dat is waar . Maar een vrederechter is gratis . Maar ...niet bindend. Meer een rechter die bemiddelt.Gele_Suikerspin schreef: ↑16-01-2020 13:10Rechters hebben het in Nederland al veelste druk. Ze kunnen nu al amper alle andere zaken aan.
Verder zou het voor jezelf veel kosten, een advocaat inhuren en er een zaak van maken.
Dat het goedkoper is gewoon zelf een oplossing te zoeken met de kopers of tijdelijk ergens anders te wonen (camping)
Proficiat (gefeliciteerd) zeggen wij ook.
Stoefen ken ik niet.
Stoefen = pochen .

donderdag 16 januari 2020 om 17:15
Ligt aan je ereader, mijn moeder had een Sony die ook geluidsbestanden kon afspelen.Sterrenwacht007 schreef: ↑16-01-2020 17:11Dat is voor mij het handigst. Mijn man heeft mij ondertussen al gezegd dat op eer e-reader niet gaat .
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 16 januari 2020 om 17:41
Ik ken echt niemand in Nederland die ‘gatverdegatver’ zegt eigenlijk...Sterrenwacht007 schreef: ↑16-01-2020 17:00Helemaal juist . Eigenlijk is het pochen .
En batterijen worden hier ( in het dialect) pillen genoemd .
Zo heb ik hier ook al voor mij nieuwe woorden geleerd . Zoals : ik ben gekke Henkie niet . Of opie Jopie ( ik weet niet of ik het goed schrijf .)
Ondertussen weet ik wat ze betekenen. Toen ik dat door had , lag ik plat van het lachen !
Mijn lievelingswoord van bij jullie , dat ik nu ook gebruik is : gatverdegatver !! Om iets wat vies is . Bij ons is de A in dat woord een O . Vloeken dus .
Leuk om bij te leren .

donderdag 16 januari 2020 om 17:55