Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

28-12-2019 19:46 2966 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Ach jee Yellow en Regenboog! Zo vroeg op en zo gemotiveerd en dan dit. Ik ben toch trots op jullie, dit is gewoon dikke pech.

Severus: beterschap!

En voor iedereen een dikke knuffel! Ik ga nu naar de kapper en vanmiddag heb ik nog een afspraak in het ziekenhuis.
Dreamer schreef:
28-01-2020 09:46
Wat moeilijk om die stapt terug te doen :hug:
En ze willen je wel graag overal hebben he, dat is toch fijn :-]
En jammer, omdat je niet weet of zoiets lukt ..
Degene die me vroeg zei dat hij altijd zoveel energie krijgt van onze gesprekken en hij mijn inzet en passie zo waardeert. Tsja, ik ben toch wel gevoelig voor dergelijke vleierijen :biggrin:

De stap terug is lastig, maar voor mijn gevoel tijdelijk, tot we contact hebben gehad met de neurochirurg. Daarom kan ik me er voor nu wel even bij neerleggen.
Ik ga nog wel naar revalidatie, maar van twee fysiotherapeuten en een manueel therapeut krijg ik drie verschillende meningen, waarvan er eentje afwachtend is (mijn eigen fysio), zijn collega van de revalidatie denkt dat het niet meer beter wordt dan dit en de manueel therapeut ziet nog wel ruimte voor verbetering.
Ach Yellow toch.... wát een pech.... Ik heb echt met je te doen. En ik ben heel trots op jullie dat jullie wel een poging hebben gewaagd!
Vraag niet waarom, maar ik heb gisteren heel, heel, heeel erg veel te veel gedaan. Het was het waard hoor. Maar de nacht was hel. En ik weet nu ook gewoon niet waar ik het zoeken moet. Ben in staat om een glas whisky te pakken om de pijn te dempen. Maar dat lijkt me -los van dry January- niet zo’n constructieve oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dan maar even rustig aan Doro :hug:

Yellow en regenboog, wat ontzettend jammer zeg! Maar stoer dat jullie de stap gezet hebben!

Severus, vervelend probleem zeg. Hopelijk wel snel opgelost straks.

Ik doe vandaag overdag maar rustig aan. Vroeg eten en dan naar de open dag. Zo geen zin in want het is op die school altijd erg druk met open dagen. En ik denk dat die school net iets te hoog gegrepen is omdat dochter misschien net TL zou halen. Maar goed. Ze moet zelf kiezen. Al staat inmiddels deze school op plaats 3 voor haar. Helaas tegenwoordig in de stad wel vaak loting.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ach Yellow en Regenboog wat een pech :hug:

Ik heb net gewerkt, ben vanmiddag vrij, maar morgenmiddag werk ik eenmalig extra.

Jeetje het waait hier zo ontzettend hard. Ik heb echt het idee dat ik pal aan de kust woon.
Ik lig lekker naar de wind te luisteren nu. Waan me in ons vakantiehuisje :)
Alle reacties Link kopieren
Het sneeuwde verdorie. En dan geen leuke gezellige sneeuw maar van die vieze natte.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bij het uwv een hele rare coach gehad vandaag. Dat heb ik nog nooit gehad zo'n wazig, chaotisch gesprek. Normaal vrij positieve ervaringen. Sowieso is het raar, want in wia 100% afgekeurd. In wajong wel arbeidsvermogen. Volgens uwv dan. Dat arbeidsvermogen wajong slaat sowieso nergens op. Als je nu in volledig verlamd raakt maar in het verleden een studie hebt gevolgd, heb je arbeidsvermogen. Aangezien ze bij wajong alleen naar het verleden kijken.

Gelukkig ben ik er nu weer voor een jaar vanaf. Maar was wel helemaal kapot.

En erg verdrietig. Gisteren ook al. Echt een brok in mijn keel en janken met geluid.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 28-01-2020 15:52
0.00% gewijzigd
suzyqfive schreef:
28-01-2020 15:18
Het sneeuwde verdorie. En dan geen leuke gezellige sneeuw maar van die vieze natte.
Hier kwam er vanochtend kij harde hagel uit de lucht vallen toen wij precies weer binnen waren. :| En daarna ging de zon schijnen. En nu is het grauw en waait het.

Een van mijn beste vriendinnen, die ik al meer dan een jaar niet gezien heb door de afstand heeft een gigantische bos bloemen laten bezorgen. R. nam hem aan en zei meteen “hooh, deze is niet van mij”, druk zoekend naar het kaartje, om gerustgesteld tot de conclusie te komen dat hij van haar kwam. :rofl: Was wel heel schattig eigenlijk.

Ik had mijn PMT eigenlijk af gezegd voor morgen. Maar hij vroeg of ik hem op de hoogte wilde houden hoe vandaag ging. Dus ik vroeg of hij al iets anders had op het tijdstip of dat we misschien morgen een boom om konden gaan hakken.. Hij had me stiekem gewoon laten staan voor de zekerheid! Waar we altijd afspreken hebben ze echt gigantisch snoei werk verricht aan de grootste boom van het park dus ik kan zeggen dat ik alvast begonnen ben. Het ziet er echt idioot uit. Die boom is zo hoog als de kerktoren. Alle grote takken zijn eraf en dan boven op zit nog een pluimpje. :$
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-01-2020 09:28
Nog steeds ruk, maar ik heb een stap terug gedaan en dat maakt de pijn wel wat meer controleerbaar. Over een paar weken kan ik opnieuw contact opnemen met de neurochirurg, dus het is aftellen tot dat moment en in de tussentijd een beetje overleven en er het beste van te maken.

En ik ben een soort van benaderd voor een nieuw bestuursproject :
Leuk! Maar niet doen. Ik herhaal:niet doen!
Het zou je herstel, voorzover dat mogelijk is, niet bevorderen volgens mij
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 17:40
0.18% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
28-01-2020 10:29
Vraag niet waarom, maar ik heb gisteren heel, heel, heeel erg veel te veel gedaan. Het was het waard hoor. Maar de nacht was hel. En ik weet nu ook gewoon niet waar ik het zoeken moet. Ben in staat om een glas whisky te pakken om de pijn te dempen. Maar dat lijkt me -los van dry January- niet zo’n constructieve oplossing.
Januari is bijna om doro :proud:
Wel balen dat je het zo moet bezuren
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat jammer dat het niet gelukt is. Maar jullie hebben het geprobeerd.

GS, fijn dat je er nu weer voor een jaar vanaf bent in elk geval.
Ook al ging het raar.
lientje69 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 16:51
0.60% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Yellow wat vervelend van de trein.

Doro balen dat je nu zo’n last hebt.

Suzy open dagen zijn een hel, succes vanavond.

Ik begin nu een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. Al kunnen ze niks, hoop in elk geval op een goede pijnstiller. Nu maar loslaten want vriend komt zo thuis en die is jarig dus straks nog visite.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Severus , ik ga even duimen voor je voor pijnstillers.

Ik heb zo'n leuke dag gehad! :jump:
Ik heb genoten hoewel het ook best pittig is.
Veel meer lopen dan ik gewend was.
Maar verder vind ik het nog niet zwaarder dan mijn oude werk ofzo.
Wel geestelijk zwaarder maar dat komt omdat ik nu veel informatie krijg.

Ik zat gewoon te huilen van blijdschap in de auto terug. Ben zó blij dat ik deze stap heb genomen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ongelooflijk fijn Lientje! :hug

Ik ga vanavond of morgen ff mijn crisiskistje goed fotograferen en ff op IG gooien. Denk morgen want heb vandaag al wat gepost :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ah Lientje wat fijn :hug: Het is je zo gegund! Je 1e dagen zijn altijd het zwaarst, je hoofd loopt over van de nieuwe informatie. Komt helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele dag met een big smile gelopen. Één voorbeeldje.
Ik breng een bewoner naar de zaal. Mevrouw zegt: Oh, mijn broek zakt af. Ik : nee toch.?
Dus ik doe de broek goed.
Zegt ze: blouse en zo er goed overheen doen hoor. Want je weet het maar nooit met die mannen hier he? :rofl:
Achter in de 90. I love it! Blijf de hele dag grijnzen.

Ik werk overigens op pg . Met dementerenden dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
28-01-2020 16:16
Leuk! Maar niet doen. Ik herhaal:niet doen!
Het zou je herstel, voorzover dat mogelijk is, niet bevorderen volgens mij
Ik moest meteen aan je denken ;-)

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk! Het is je gegund.
Haha heerlijk he, die opmerkingen van ouderen. Ik zit ook regelmatig met een grote glimlach in de auto. Die mensen zijn zo puur :heart:
Kwebbeltje91 schreef:
28-01-2020 17:48
Haha heerlijk he, die opmerkingen van ouderen. Ik zit ook regelmatig met een grote glimlach in de auto. Die mensen zijn zo puur :heart:



Heet dat puur? :)
Ik dacht stronteigenwijs B)
Moyrrie- schreef:
28-01-2020 19:08
[/b]

Heet dat puur? :)
Ik dacht stronteigenwijs B)

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie- schreef:
28-01-2020 19:08
[/b]

Heet dat puur? :)
Ik dacht stronteigenwijs B)
Ook wel. :proud:
Vanmiddag één persoon die niet wilde eten en één persoon die weigerde de medicijnen te slikken.
En dan zien dat een collega het tóch voor elkaar krijgt terwijl er al 3 anderen een poging gewaagd hebben. Zo knap!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Moyrrie- schreef:
28-01-2020 19:08
[/b]

Heet dat puur? :)
Ik dacht stronteigenwijs B)
Volhardend. :sun:
lientje69 schreef:
28-01-2020 19:17
Ook wel. :proud:
Vanmiddag één persoon die niet wilde eten en één persoon die weigerde de medicijnen te slikken.
En dan zien dat een collega het tóch voor elkaar krijgt terwijl er al 3 anderen een poging gewaagd hebben. Zo knap!
Het lijkt me serieus super fascinerend om het helemaal onder de knie te krijgen om dat dus voor elkaar te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven