Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

29-04-2020 20:25 2980 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 19:54
11.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-04-2020 09:10
Beetje raar onderwerp, maar inderdaad :P. Hoewel het niet is zoals vanouds, maar goed. Van het ziekenhuis moet je het elke keer eerst zelf proberen.

Ik droom relatief vaak over mijn schooltijd, dat ik nog jong ben ook dus. Maar ik had helemaal niet zo'n leuke schooltijd.
Oh, dat is wel vervelend.

IK droom vaak over Schier en mensen daar (ik heb daar jaren gewerkt) maar het eiland is in mijn dromen altijd anders, de mensen ook. Soms is het een spookhuisachtige sfeer, andere keer een soort pretpark idee. (meer gevoel dan anders) dan weer wat het echt was, rust en wandelen. Geen idee wat mijn onderbewuste daar allemaal nog van aan het verwerken is :proud: Ik kan me wel voorstellen dat ik af en toe terugverlang naar die relatief onschuldige en rustige tijd en dat ik er daarom over droom.
Later is nu
Nankurunaisa: daar zou ik ook heel onzeker van worden, niet leuk voor je, :hug:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Nanku, wat vervelend. Daar zou ik erg verdrietig en onzeker door worden. :hug:

Lise, fijn dat je weer even zelf kon plassen. Ik lees nu over de pb berichten die je krijgt. Wat ontzettend vervelend. Door de verdere berichten weet ik ook over wie het gaat. Hoe moeilijk het ook is, maar neem haar niet serieus! :hug:
De artsen hebben niet overal antwoord op, maar dat wil niet zeggen dat het tussen je oren zit.

Hemke, heel veel succes met de laatste loodjes, voordat je in de sleurhut beland.
Wanneer mag je in je nieuwe huis?

Goedemorgen iedereen.
Ik heb niet zoveel te vertellen. Dat ik pijn heb en moe ben is geen nieuws.
Ik wil plantjes kopen! Dat mag nog niet van mezelf. Volgende week worden de overkapping geplaatst en de regenton. Daarna mag ik los :yes:
Dank je wel Moyrrie :heart:

Ik heb een nieuwe lamp gekocht, en hangplanten voor aan de schutting. Nu moet de lamp nog opgehangen worden, maar daar ga ik me maar niet mee bemoeien :P
Alle reacties Link kopieren
Gevonden 😀.

Ik dacht eerst: oh geen nieuwe berichten sinds ik vannacht heb gelezen! Hehe

Nan, wat een vervelende situatie zeg. En helaas herkenbaar. Bij mij ging er voor ik uitviel nog wat aan vooraf. Ik stond namelijk voor de klas en dat liep ineens niet meer met twee klassen (miste overzicht). De coördinator liet mij keihard vallen en werkte mij zelfs enorm tegen terwijl ik het schooljaar daarvoor zijn grootste schat was. Ook van de schoolleiding op 1x na niets meer gehoord. Alleen twee collega’s met wie ik via fb nog contact heb wel regelmatig iets. En een paar collega’s die daar toen al niet meer werkten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
30-04-2020 10:09
Tvp

:hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend jullie ervaringen met het werk :(
Hoewel ik trouwens niet zou weten hoe mijn collega's zouden reageren, maar mijn situatie is sowieso anders.

Over werk gesproken: ik zou eigenlijk heen moeten, want ik moet weer en zooi uitprinten, maar ik heb hoofdpijn en daar eigenlijk niet zo'n zin in. Dilemma. Ook omdat het morgen ook nog kan
Later is nu
Ik zou tot morgen wachten dan.
Lees net dat de reguliere zorg weer opgepakt wordt in het ziekenhuis. Dat is mooi zo voor het gesprek van morgen.

Intussen veel gevoelsverlies vandaag in beide voeten, zelfs als ik niks doe. Geen teken van verbetering.

Man was benaderd door een callcenter en stond open voor een gesprek wat ons voordeel zou opleveren totdat ik me ermee ging bemoeien :P
Nu dus aan de lijn met de huidige aanbieder.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer ik zou ook wachten tot morgen als je zo'n hoofdpijn hebt.

Nanku wat een vervelende situatie.

Lise fijn dat de reguliere zorg weer wordt opgepakt. Hopelijk kunnen ze iets voor je doen.

Moyrrie herkenbaar. Ik wil ook plantjes kopen maar moet ook nog even wachten. Al heb ik een beetje vals gespeeld en de helft van de tuin al opnieuw aangeplant.

Hier gisteren de badkamer een flinke poetsbeurt gegeven, vandaag de slaapkamer en de extra kamer. Daar stond nog heel veel spul van de verhuizing wat nog 'ooit' uitgepakt moet worden. Dat is dus vandaag gegaan. Nu wil ik straks nog even de hal boven stofzuigen en dweilen en de twee trappen, maar daar ben ik even moed voor aan het verzamelen. Voel het wel flink in mijn lijf hoor, maar goed het moet toch gebeuren.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
30-04-2020 11:19
:hug:
:heart:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat zouden jullie doen?

Begin deze maand had ik de fysio benaderd of hij me toch niet wilde behandelen. Dat wilde hij niet, maar heeft toen wel een oefenschema gemaakt en een telefonische afspraak gemaakt om te kijken hoe dat ging.
Daarna ging het slechter en die telefonische afspraak heb ik afgezegd. Toen opgenomen en dat verhaal kennen jullie denk ik wel.

Nu zit mijn rug en nek nog steeds vast en het zou erg fijn zijn als dat wat losgemaakt zou worden. Ik lees in de fb groep dat op sommige plekken de fysio toch weer behandeld, ook de minder strikt noodzakelijke gevallen.

Zal ik opnieuw een poging wagen?
Ik zou het erop wagen Lise. Niet geschoten is altijd mis.
Lise: wat Kwebbeltje zegt: je kunt altijd proberen.

Hoe gaat het nu, Kwebbeltje?

Kohaku: :hug:
Kwebbeltje91 schreef:
30-04-2020 16:54
Ik zou het erop wagen Lise. Niet geschoten is altijd mis.
Misschien goed om hem sowieso even bij te praten?

Hoe gaat het nu met jou?
Met mij gaat het wat beter. Hier beginnen mijn nek en schouders ook wat vaster te zitten dus ik ga binnenkort ook even de fysio benaderen. Het is qua pijn nog wel goed te doen hoor.

Morgenavond mijn vader weer even bellen, kijken hoe het dan met hem gaat. Hij heeft morgen een arts gesproken als het goed is.
Fijn dat het wat beter gaat Kwebbel!
Alle reacties Link kopieren
Vannacht een berichtje van nartjie gehad. Ik mag het hier plaatsen.

Het gaat momenteel niet goed met haar. Spv-er wil dat ze haar hele verhaal opschrijft.
Nartjie weigert dit, ze heeft dit ooit eerder moeten doen bij een hulpverlener en is daarna door een hel gegaan.
Ze is bang als ze dit weer moet doen ze er aan onderdoor gaat .

Ze mist het forum en ons wel, haar hoofd zegt dat het goed is dat ze gestopt is met schrijven en lezen hier, maar haar gevoel zegt dat ze nu eigenlijk alle steun kan gebruiken. Ze denkt overigens dat iedereen haar hier toch al vergeten is.

Ik heb haar gestuurd dat ik het naar vind dat het zó slecht gaat. Als advies gegeven dat ze tegen spv-er moet zeggen dat die haar oude dossiers maar opvraagt maar dat ze zeker niet moet gaan schrijven als dit niet goed voor haar voelt.
En gezegd dat als zij aangeeft als ze dat wel wil dat de kaartjes om haar te steunen van onze kant zo haar kant opstromen.
Maar dat ik ( wij) niet uit onszelf contact gaan zoeken, omdat zij, zoals ze dat al eerder heeft aangegeven dat liever niet heeft en dat zij zelf de regie heeft of ze iets wil of niet. Op het moment dat ik bericht krijg reageer ik uiteraard zo snel mogelijk. ( tenzij ik slaap of werk)
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 18:37
5.41% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kohaku en Kwebbeltje, beide sterkte! Jullie staan beide wel open om een kaartje te ontvangen toch?
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 18:29
0.51% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje: wil je tegen Nartjie zeggen dat ik juist heel vaak aan haar denk. Ik ben juist blij dat ik iets van haar hoor. Laat haar maar aangeven wat ze wil.
lientje69 schreef:
30-04-2020 17:45
Kohakuen Kwebbeltje, beide sterkte! Jullie staan beide wel open om een kaartje te ontvangen toch?
Ja hoor, altijd :heart:

Lise ik stuur je vanavond of morgen even een pb over mijn vader. Is te herkenbaar om het hier neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Heb een berichtje teruggehad van nartjie dat ze onze kaartjes toch wel mist. Weet niet of iedereen haar adres nog heeft, degene die dat niet hebben mogen mij een pb sturen.

Ik ga morgenochtend dus even wat kaartjes schrijven.
Ook een voor nartjie.
Voor degenen die dat ook willen, laten we haar heel veel positiviteit en liefde sturen, misschien kikkert nartjie daar wat van op hopelijk!
lientje69 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 18:38
0.77% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kwebbeltje: ik hoop dat het beter gaat met je vader en dat jouw fysiotherapeut ook wil gaan behandelen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een pittig dagje op het werk.
Op een of andere manier stond ik een groot deel van de dag alleen op de afdeling. Had wel backup in geval van nood hoor.
En medicijnen mag ik ook nog niet doen dus daar kwam dan iemand voor.
Maar had een zieke bewoner die aardig wat tijd kostte en dan tussendoor nog alle bellen waar ik op af moest.
Ging me voor een beginner vrij goed af vond ik, volgens mij heb ik geen steken laten vallen.
Dus enerverend, maar leuk!
Ik heb er energie van gekregen.

Terwijl ik na een drukke dag in de winkel gewoon echt kapot was en niet eens zin had om van de bank te komen.
Ik vind zoveel voldoening in dit werk!
Hoop echt dat ik de opleiding goed ga afronden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven