Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Dreamer schreef:
17-08-2020 19:50
Dat klinkt toch ook wel aardig
Dat was het ook. Hij zei ook niets ongepasts dit keer. Maar ik blijf het jammer vinden dat ik niet even mijn verhaal kwijt kon en een goed gesprek kon voeren over hoe het nu gaat. Dat mis ik echt. Maar een week wachten vond ik ook even geen optie.
Dreamer schreef:
Sterkte :redrose:
Dank je wel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Lise, spannend
suzyqfive schreef:
17-08-2020 19:44
Dat is met hormoonpleisters ook een probleem want dan werken ze inderdaad niet.
Maar trucje:

Elke keer op een andere plek plakken en de plek voor het plakken heel goed schoonmaken met alcohol 70%. Even laten drogen en dan plakken. Alcohol haal het natuurlijke vettige laagje van je huid.
Ik heb ze nu niet meer. Ik had wel met mijn sensors die bleven ook nooit lang zitten, maar ik heb nu een soort lijm doekje. Die doe ik er eerst op mijn arm, laten drogen en dan de sensor er op. Dan blijft het wel 14 dagen zitten. Krijg helaas niet vergoed
Dreamer schreef:
Dat klinkt toch ook wel aardig
Behalve dan de arsenicum. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dat is jammer dat dat niet vergoed wordt Tampie. Zijn ze erg duur?
Tampie72 schreef:
17-08-2020 20:22
Ik heb ze nu niet meer. Ik had wel met mijn sensors die bleven ook nooit lang zitten, maar ik heb nu een soort lijm doekje. Die doe ik er eerst op mijn arm, laten drogen en dan de sensor er op. Dan blijft het wel 14 dagen zitten. Krijg helaas niet vergoed
Pff je zou het toch hè... het is toch redelijk essentieel als die dingen blijven zitten 😫. Krijg je wel van de gemeente nog wat extra’s voor je extra medische kosten?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
17-08-2020 20:48
Dat is jammer dat dat niet vergoed wordt Tampie. Zijn ze erg duur?
Doos van 50 stuks. 20 euro
Het heet skin tag wipe
Ben benieuwd hoe de verjaardag ging Lise. Hopelijk viel het een beetje mee.
suzyqfive schreef:
17-08-2020 21:12
Pff je zou het toch hè... het is toch redelijk essentieel als die dingen blijven zitten 😫. Krijg je wel van de gemeente nog wat extra’s voor je extra medische kosten?
De rest word wel vergoed, maar dit dan weer niet
Tampie72 schreef:
17-08-2020 21:42
Doos van 50 stuks. 20 euro
En hoe lang kan je daarmee doen dan Tampie?
lientje69 schreef:
17-08-2020 21:53
En hoe lang kan je daarmee doen dan Tampie?
Vrij lang. De sensor word 14 dagen gedragen. Ben nog niet een op de helft
Nankurunaisa schreef:
17-08-2020 21:43
Ben benieuwd hoe de verjaardag ging Lise. Hopelijk viel het een beetje mee.
Het was weer lekker oppervlakkig. Totaal geen belangstelling voor mijn situatie en vooral veel koetjes en kalfjes. Maar er is geen onvertogen woord gevallen.

Ik heb nog steeds hoofdpijn van de migraine dus ik was wat minder spraakzaam als normaal maar dat is volgens mij niet opgevallen.
suzyqfive schreef:
17-08-2020 17:44
Jeetje wat vervelend Severus.
Is het wel iets dat opgelost kan worden?
1 ding sowieso niet, maar daar kom ik wel overheen. Over het andere heb ik vrijdag een overleg gepland dus ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
"After all this time?" "Always."
Dubbel lise. Enerzijds fijn geen onvertogen woord, maar wel jammer dat er geen gesprek vanuit oprechte interesse kan zijn over je situatie.
"After all this time?" "Always."
Tampie72 schreef:
17-08-2020 22:02
Vrij lang. De sensor word 14 dagen gedragen. Ben nog niet een op de helft
Dat valt dan gelukkig mee
Maar ik kan me zo voorstellen dat het best een aanslag op je budget is als je opeens een week 20 euro minder te besteden hebt.
Severus_Snape schreef:
17-08-2020 23:06
Dubbel lise. Enerzijds fijn geen onvertogen woord, maar wel jammer dat er geen gesprek vanuit oprechte interesse kan zijn over je situatie.
Dat vind ik ook maar ik herken het wel een beetje. Ik denk Lise, dat je gewoon je verwachtingen moet bijstellen. Dat het gewoon nooit diepgaander dan koetjes en kalfjes zal worden. Is bij mijn moeder helaas ook zo.
Goedemorgen allemaal. Ik ben al aan het werk en wil gewoon even 1 dingetje zeggen:
Ik heb geen zin vandaag ! haha. Heb ook erge buikpijn dus lukt ook niet echt allemaal.

Hopelijk hebben jullie een fijne dag vandaag!
goedemorgen :sun:

Nou, doorzetten dan maar, Nankurunaisa. Al wat gehoord van de sollicitatie?

Jammer dat ze je niet vragen naar je toestand, Lise. Dat is toch een soort eerste beleefdheid. Maar verder denk ik dat je op niet meer moet rekenen dan koetjes en kalfjes (en het weer) Veilige onderwerpen, zeg maar.
Ik hoop dat je migraine wat weg is

Ik werk vanmorgen thuis. Heb ook niet echt veel zin, maarja. Het is wat het is.

Fijne dag iedereen
Later is nu
lientje69 schreef:
18-08-2020 06:00
Dat vind ik ook maar ik herken het wel een beetje. Ik denk Lise, dat je gewoon je verwachtingen moet bijstellen. Dat het gewoon nooit diepgaander dan koetjes en kalfjes zal worden. Is bij mijn moeder helaas ook zo.
Ik heb geen verwachtingen meer als het om mijn ouders gaat. Het is alleen maar een constatering.
Goedemorgen,

Dag drie van de migraine-aanval. Nog steeds hoofdpijn dus helaas.

Gisteravond de eerste diazepam ingenomen. Ik heb heel goed geslapen, voor het eerst sinds lange tijd. Na alle horrorverhalen in de bijgesloten informatie dacht ik dat ik nu als een zombie zou rondlopen, maar ik merk geen verschil in helderheid gelukkig. Zal wel gewenning zijn :P

Vanmiddag revalidatie, verder geen plannen. Het is heerlijk koel buiten nog dus we proberen het huis weer een beetje te laten afkoelen.
Goedemorgen 🌸.

Hier gisteravond nog een plensbui gehad. Wordt alleen beetje gek van die knetterende lucht steeds ‘s avonds. Voelt zo in mijn hoofd.

Straks met dochter van 12 naar de stad. Kind heeft geen normale broek meer om haar kont. De enige goede broek heeft ze laatst verpest met verven. Ze begint donderdag op haar nieuwe school dus mag ze er wel ietsje netter bijlopen 😅.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik vind het weer nu wel heerlijk, Suzy. Eindelijk weer blauwe lucht, waardoor het vocht wat wegkan.

Succes met shoppen. Ik vond dat altijd verschrikkelijk, kleren kopen met de kinderen. Schoenen kopen heb ik op een gegeven moment aan man overgedragen.
Later is nu
Ik vind het vooral fijn dat de nachten weer wat kouder zijn en het langer fris blijft. Het koelt ook in huis lekker af zo. En ik vind het al een beetje herfstig worden :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven