Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
19-08-2020 12:27
Suzy wat een heftig verhaal.

Dreamer dat vind ik ook altijd zo stom, dat je dingen alleen online kunt regelen. Net of die oudere mensen dat snappen. Mijn oma kan haar medicatie ook alleen nog maar online bestellen, snapt ze niets van.

Lise bloeduitslagen heb ik ook geen verstand van helaas.

Ik ben net terug geweest naar de opticien voor een tweede oogmeting. Dat was maar goed ook, deze uitslag past veel beter bij mijn klachten. Nieuwe brillen besteld en betaald, waarschijnlijk 2 september klaar.
Jeetje... krijg je wel coulance voor de kosten?
Of was je naar een andere opticien?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
ambra schreef:
19-08-2020 12:42
:hello:
Ja het gaat hier goed.
Helaas sinds 7 maanden weer pijn in SI gewricht, er ging iets fout tijdens het de bus in gaan met de rolstoel. Was mijn eerste poging tot zelfstandig reizen met de bus. En voorlopig weer de laatste. Ik krijg de pijn niet weg door veel in de rolstoel te zitten helaas. Moet maar eens kijken of mijn ortho manueel arts nog werkt.. twee jaar geleden voor het laatst geweest, toen was hij al ver voorbij de pensioen leeftijd..

Verder probeer ik mijn overuren op te maken die ik in de eerste covid golf gemaakt heb. Het waren er 80, en ik werk maar 10 uur per week...
Helaas moeten we ons in het ziekenhuis opmaken voor een tweede piek, eerder dan verwacht. Ik heb nog wel vakantie voor de boeg, over 4 weken. Hopelijk kan ik die gewoon opnemen..

Naast plannen ga ik ook weer lesgeven. Zit energie te verzamelen om de lesopzet te gaan maken. En dan moet ik hem digitaal aanleveren, dat is nog wel ff een dingetje. Sta liever voor de groep dan dat ik een film opneemt zeg maar. Maar alles gaat nog online dus weinig keus.

Dus .. genoeg uitstel gezocht..aan de slag. Al lijkt stofzuigen nu ineens weer aantrekkelijk, ha ha. Ik moet gewoon het begin hebben, dan komt het wel..

Liefs voor iedereen, dag dag

Ambra
Vervelend zeg dat je SI toch weer vervelend doet. Hopelijk kan er snel iets aan gedaan worden.
Online lesgeven is wel even anders ja... Je ziet jezelf ook zo dan :rofl:

Voordeel is dan wel weer dat je het op je eigen momenten klaar kan zetten en in alle ‘rust’ goed kan opnemen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik vond 30 ook wel een bijzonder moment. Dan ben je geen ‘jeugd’ meer. Soort magische grens ofzo. Dan hoor je echt bij de volwassenen.
Tegen de 40 zie ik veel meer op... mijn vriend loopt dus de hele tijd te plagen met dat ik dan nu in mijn 40e levensjaar zit. Dat ik dan straks 40 wordt enz. Heb hem van de week gezegd dat ie op moest houden en anders verplicht maar een verrassingsfeest moet organiseren tegen die tijd (mei).

Oh wauw, er zit een enorme bonte specht in de boom. Durf me niet te verroeren, bang dat ie wegvliegt.
ambra schreef:
19-08-2020 12:42
:hello:
Ja het gaat hier goed.
Helaas sinds 7 maanden weer pijn in SI gewricht, er ging iets fout tijdens het de bus in gaan met de rolstoel. Was mijn eerste poging tot zelfstandig reizen met de bus. En voorlopig weer de laatste. Ik krijg de pijn niet weg door veel in de rolstoel te zitten helaas. Moet maar eens kijken of mijn ortho manueel arts nog werkt.. twee jaar geleden voor het laatst geweest, toen was hij al ver voorbij de pensioen leeftijd..

Verder probeer ik mijn overuren op te maken die ik in de eerste covid golf gemaakt heb. Het waren er 80, en ik werk maar 10 uur per week...
Helaas moeten we ons in het ziekenhuis opmaken voor een tweede piek, eerder dan verwacht. Ik heb nog wel vakantie voor de boeg, over 4 weken. Hopelijk kan ik die gewoon opnemen..

Naast plannen ga ik ook weer lesgeven. Zit energie te verzamelen om de lesopzet te gaan maken. En dan moet ik hem digitaal aanleveren, dat is nog wel ff een dingetje. Sta liever voor de groep dan dat ik een film opneemt zeg maar. Maar alles gaat nog online dus weinig keus.

Dus .. genoeg uitstel gezocht..aan de slag. Al lijkt stofzuigen nu ineens weer aantrekkelijk, ha ha. Ik moet gewoon het begin hebben, dan komt het wel..

Liefs voor iedereen, dag dag

Ambra
Oh , dat is balen zeg dat de pijn weer zo erg terug is. Het ging zo goed.
On line lesgeven is wel lastig hoor ik van onze leraren. Online les volgen is ook niet alles maar goed te doen.
Ik duim voor je dat je je vakantie kunt opnemen. En sterkte met de 2e golf!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
suzyqfive schreef:
19-08-2020 13:39
Ik vond 30 ook wel een bijzonder moment. Dan ben je geen ‘jeugd’ meer. Soort magische grens ofzo. Dan hoor je echt bij de volwassenen.
Tegen de 40 zie ik veel meer op... mijn vriend loopt dus de hele tijd te plagen met dat ik dan nu in mijn 40e levensjaar zit. Dat ik dan straks 40 wordt enz. Heb hem van de week gezegd dat ie op moest houden en anders verplicht maar een verrassingsfeest moet organiseren tegen die tijd (mei).

Oh wauw, er zit een enorme bonte specht in de boom. Durf me niet te verroeren, bang dat ie wegvliegt.
Ik vond inderdaad wel dat ik met dertig echt de grens naar volwassenheid bereikt had.

Foto gemaakt van de GBS?
Ik vond 30 en 40 dan weer helemaal niet bijzonder. 50 had ik meer moeite mee, voor mijn gevoel ben ik nu " oud " :rofl:

Man voelde zich gisteren redelijk en is lekker bezig geweest. Maar vandaag ondervindt hij de terugslag ervan. En ligt weer in bed helaas.
Severus, hopelijk is je bril nu wel goed dan.
Lise en Suzy PB terug :)
lise1985 schreef:
19-08-2020 13:47
Ik vond inderdaad wel dat ik met dertig echt de grens naar volwassenheid bereikt had.

Foto gemaakt van de GBS?
Met mijn telefoon geprobeerd maar dat werd niets. Mijn camera halen durfde ik niet aan. Even later kwam de gemeentelijke grasmaaier en was ie sowieso vertrokken.
suzyqfive schreef:
19-08-2020 15:49
Met mijn telefoon geprobeerd maar dat werd niets. Mijn camera halen durfde ik niet aan. Even later kwam de gemeentelijke grasmaaier en was ie sowieso vertrokken.
Jammer, ik vind het een mooie vogel. Ik heb er mooie foto’s van kunnen maken vanuit een observatiehut.
Hoi allemaal,
Ik lig uitgeput op bed maar ben zo tevreden over mezelf. Alles bijgewerkt waar ik achterstand mee had.

Morgen ga ik inpakken voor een aantal dagen vakantie. Ik ben benieuwd of ik het leuk ga vinden met maatregelen die er ter plaatse gelden. Het wordt een vakantie in de bergen, drukte ga ik uit de weg.
Fijne vakantie alvast cesium. Ik hoop dat je nog even kunt uitrusten voordat je weggaat.
Nankurunaisa schreef:
19-08-2020 14:04
Lise en Suzy PB terug :)
Ik heb geantwoord :)
suzyqfive schreef:
19-08-2020 13:33
Jeetje... krijg je wel coulance voor de kosten?
Of was je naar een andere opticien?
Ik had nog geen kosten gemaakt gelukkig. Heb heel lang een bril gehad, toen overgestapt naar lenzen. In december kreeg ik weer klachten dus wilde nieuwe lenzen, maar dat kon niet meer met mijn sterkte helaas. Ik heb mijn bril tegen hoofdpijn en niet echt voor het zien, dus toen wilde ik even niks maar dat is toch ook niet echt een optie. Vorige week heb ik aan het einde van de middag laten meten, maar toen heb ik de hele dag al zelf lopen compenseren waardoor er een hele gekke sterkte uitkwam. Daarom was hun advies om vandaag 's ochtends terug te komen toen ik nog geen tijd had gehad om te compenseren, en deze meting klopt beter dus die komt in de glazen.
"After all this time?" "Always."
Fijne vakantie Cesium!

Ik vond 30 worden lastig, maar dat kwam ook wel omdat ik een kinderwens heb en ik toen nog vrijgezel was. Voor mij was dat een beetje zo van, tja, ik moet nu toch serieus actie gaan ondernemen als ik mijn kinderwens ooit werkelijkheid wil laten worden. Dus toen gaf ik mezelf een jaar om iemand zo tegen te komen, en anders ging ik internetdaten. Na 6 maanden kwam ik vriend tegen, zomaar in het wild.
Vriend wordt bijna 40, dat is toch ook wel een grens zeg maar.
"After all this time?" "Always."
Severus_Snape schreef:
19-08-2020 16:42
Fijne vakantie Cesium!

Ik vond 30 worden lastig, maar dat kwam ook wel omdat ik een kinderwens heb en ik toen nog vrijgezel was. Voor mij was dat een beetje zo van, tja, ik moet nu toch serieus actie gaan ondernemen als ik mijn kinderwens ooit werkelijkheid wil laten worden. Dus toen gaf ik mezelf een jaar om iemand zo tegen te komen, en anders ging ik internetdaten. Na 6 maanden kwam ik vriend tegen, zomaar in het wild.
Vriend wordt bijna 40, dat is toch ook wel een grens zeg maar.
Dat herken ik een beetje in die zin dat voor mij 35 de grens was waarop ik nog aan kinderen wilde beginnen. Dus toen ik vorige maand 35 werd, voelde dat heel dubbel.
Mijn vader belde daarstraks. De prostaatwaarde in zijn bloed is iets verhoogd en zijn ene prostaatkwab is licht vergroot. Volgens de huisarts geen reden tot zorgen maar hij is wel doorverwezen naar de uroloog.
Severus_Snape schreef:
19-08-2020 16:40
Ik had nog geen kosten gemaakt gelukkig. Heb heel lang een bril gehad, toen overgestapt naar lenzen. In december kreeg ik weer klachten dus wilde nieuwe lenzen, maar dat kon niet meer met mijn sterkte helaas. Ik heb mijn bril tegen hoofdpijn en niet echt voor het zien, dus toen wilde ik even niks maar dat is toch ook niet echt een optie. Vorige week heb ik aan het einde van de middag laten meten, maar toen heb ik de hele dag al zelf lopen compenseren waardoor er een hele gekke sterkte uitkwam. Daarom was hun advies om vandaag 's ochtends terug te komen toen ik nog geen tijd had gehad om te compenseren, en deze meting klopt beter dus die komt in de glazen.
Ook vooral cilinder dus?
Bij mij zei de oogarts juist wel later op de dag te gaan.
Wat doet dat met je Lise?

Mijn vader kreeg op een gegeven moment plas en erectieproblemen en is er twee keer aan geopereerd, de vergroting. In Zwolle schijnt een expertisecentrum te zitten. De tweede keer is ie daar heen gegaan.
suzyqfive schreef:
19-08-2020 17:44
Wat doet dat met je Lise?

Mijn vader kreeg op een gegeven moment plas en erectieproblemen en is er twee keer aan geopereerd, de vergroting. In Zwolle schijnt een expertisecentrum te zitten. De tweede keer is ie daar heen gegaan.
Of hij erectieproblemen heeft heb ik maar niet gevraagd :P
Maar hij heeft dus geen symptomen, het is echt bij toeval ontdekt. Dus we gaan er vanuit dat het loos alarm is of ze er heel erg op tijd bij zijn.

[...]
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 19-08-2020 22:35
11.79% gewijzigd
suzyqfive schreef:
19-08-2020 11:34
Kan je niet gewoon haar eigen wijkteam bellen? Hier kon ik gewoon bellen en een week later was er iemand voor het keukentafelgesprek.

Geen idee of ze in haar gemeente wijkteams hebben. Het is inmiddels geregeld, ging nog vrij snel, maar heb dus wel bij een restaurant gezeten om het te doen. Heb al bericht van een hulp, waar ik dus ook weer contact mee moet opnemen.
Ik heb teruggemaild met de vraag waarom het is, blijken ze een online organisatie te zijn. Geen idee hoe m'n ouders daar dan ooit lid van zijn geworden, maar waarschijnlijk voordat al dat soort organisaties online organisaties werden :nut:
Verder kreeg m'n moeder een niet zo leuk bericht op geheel ander vlak, dus was het een minder gezellige middag, dus ik ben bekaf.

Vanwege jouw lijst gisteren van B12 tekort heb k maar een potje met Vit. B12 gekocht. Ik heb de laatste tijd heel veel spierpijn en ik eet natuurlijk vegetarisch, tegenwoordig vaak zelfs veganistisch. Maar eens kijken of het helpt.
Later is nu
suzyqfive schreef:
19-08-2020 12:04
Dreamer, hoe is het nu met je oudste? Inmiddels verhuisd?

JA, had ik dat nog niet verteld? Schitterende flat. Hij kan aanrecht van hoogte verstellen, dus ook koken in rolstoel. Er zitten vossen bij het balkon! (ze wonen op de onderste verdieping)
Later is nu
:hello: Ambra Goed je te lezen, maar balen dat je pijn hebt! En dat jullie je alweer moeten voorbereiden op 2e piek, terwijl je van de eerste piek de overuren nog niet op hebt kunnen nemen :(

Cesium fijne vakantie!

Ik kan me voorstellen Lise, dat 35 worden dan toch wel lastig was. Door de extra kinderwenslading. Net als bij Severus.
Leeftijd en mijlpalen daarin doen mij verder niet zoveel. Hoewel 60 misschien wel raar wordt, maar da's nog 7 jaar weg :proud:
Je verjaardag niet kunnen vieren, terwijl je dat wel wilde doen, is natuurlijk wel lastig. Daar hebben veel mensen mee te maken dit jaar. Dat weten maakt het natuurlijk niet gelijk makkelijker

Hè, ik ben echt down, merk ik. Bah.
Ga maar weer verder stomme series kijken :)
Later is nu
lise1985 schreef:
19-08-2020 17:47
Of hij erectieproblemen heeft heb ik maar niet gevraagd :P
Maar hij heeft dus geen symptomen, het is echt bij toeval ontdekt. Dus we gaan er vanuit dat het loos alarm is of ze er heel erg op tijd bij zijn.
Ik kan mijn vader wel even vragen wie hij had? Hij heeft ook andere oudere mannen geadviseerd om daarheen te gaan .
Dreamer schreef:
19-08-2020 19:13
Geen idee of ze in haar gemeente wijkteams hebben. Het is inmiddels geregeld, ging nog vrij snel, maar heb dus wel bij een restaurant gezeten om het te doen. Heb al bericht van een hulp, waar ik dus ook weer contact mee moet opnemen.
Ik heb teruggemaild met de vraag waarom het is, blijken ze een online organisatie te zijn. Geen idee hoe m'n ouders daar dan ooit lid van zijn geworden, maar waarschijnlijk voordat al dat soort organisaties online organisaties werden :nut:
Verder kreeg m'n moeder een niet zo leuk bericht op geheel ander vlak, dus was het een minder gezellige middag, dus ik ben bekaf.

Vanwege jouw lijst gisteren van B12 tekort heb k maar een potje met Vit. B12 gekocht. Ik heb de laatste tijd heel veel spierpijn en ik eet natuurlijk vegetarisch, tegenwoordig vaak zelfs veganistisch. Maar eens kijken of het helpt.
Jammer voor je moeder, iemand overleden? Wel onhandig al dat online gedoe voor ouderen.

Verstandig idd om supplementen te nemen. Dat is tegenwoordig sowieso het advies wanneer je veganistisch eet.
Overigens heb je met een portie zalm je ADH wel binnen 🤣.
Moet je wel zalm eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven